Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
medicatie ivm niet alleen thuis kunnen zijn
Moderator: moderatorteam
-
mistig
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): duitse dog x stafford
- Aantal honden: 1
medicatie ivm niet alleen thuis kunnen zijn
Wij hebben sinds een aantal maanden een hele lieve 2-jarige teef. Zij kan echter nog steeds niet alleen thuis blijven, omdat zij dan constant gaat janken en de buren hebben daar last van. Bij haar vorige eigenaar kon ze dit (volgens hun) wel, mogelijk omdat zij nog een ander hondje hadden en wij dus niet.
Omdat het haar zoveel spanning geeft wil het trainen/opbouwen ook niet lukken, zelfs niet met verschillende gedragstrainers. Nu heeft mijn dierenarts medicatie aangeraden, dit zou wat effectiever zijn dat zo'n viporizer die je in het stopcontact kan stoppen. Nu ben ik de naam helaas vergeten, maar het zijn pillen die gedurende een bepaalde tijd iedere dag gegeven moeten worden, de hond schijnt er niet sloom o.i.d. van te worden. Wie heeft er ervaring hiermee en raad het aan of juist af? Ik ben zelf niet zo'n voorstander van medicatie bij een 'gezonde' hond, maar op dit moment grijp ik alles aan wat haar op een diervriendelijke manier zou kunnen helpen bij de stress die zij ervaart als ze alleen thuis 'moet' blijven.
Hier mijn topic over het alleen thuis zijn:
viewtopic.php?f=9&t=284224
Omdat het haar zoveel spanning geeft wil het trainen/opbouwen ook niet lukken, zelfs niet met verschillende gedragstrainers. Nu heeft mijn dierenarts medicatie aangeraden, dit zou wat effectiever zijn dat zo'n viporizer die je in het stopcontact kan stoppen. Nu ben ik de naam helaas vergeten, maar het zijn pillen die gedurende een bepaalde tijd iedere dag gegeven moeten worden, de hond schijnt er niet sloom o.i.d. van te worden. Wie heeft er ervaring hiermee en raad het aan of juist af? Ik ben zelf niet zo'n voorstander van medicatie bij een 'gezonde' hond, maar op dit moment grijp ik alles aan wat haar op een diervriendelijke manier zou kunnen helpen bij de stress die zij ervaart als ze alleen thuis 'moet' blijven.
Hier mijn topic over het alleen thuis zijn:
viewtopic.php?f=9&t=284224
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: medicatie ivm niet alleen thuis kunnen zijn
Misschien toch eerst even navragen hoe die pillen dan precies heten.
Anders is het wel erg moeilijk om er iets over te zeggen.
Ben het met je eens dat ik ook geen voorstander ben van medicatie bij een gezonde hond dus zou uiterst voorzichtig zijn met iets wat dagelijks gegeven moet gaan worden, wellicht jarenlang.
Anders is het wel erg moeilijk om er iets over te zeggen.
Ben het met je eens dat ik ook geen voorstander ben van medicatie bij een gezonde hond dus zou uiterst voorzichtig zijn met iets wat dagelijks gegeven moet gaan worden, wellicht jarenlang.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
JBK
Adaptil schijnt daar bij te kunnen helpen (die heb je in tablet, verdamper en halsband)
-
Frolic
Bedoel je clomicalm? Dat hebben wij zo'n 20 jaar geleden op advies van een gedragstherapeut gebruikt bij onze hond. Wél in combinatie met trainen op het alleen zijn. Het is een heel stuk beter geworden, maar alleen zijn bleef hem zijn hele leven lang stress bezorgen. En het ging dan om hooguit een paar keer een paar uur per week.
-
Frolic
Bedoel je clomicalm? Dat hebben wij zo'n 20 jaar geleden op advies van een gedragstherapeut gebruikt bij onze hond. Wél in combinatie met trainen op het alleen zijn. Het is een heel stuk beter geworden, maar alleen zijn bleef hem zijn hele leven lang stress bezorgen. En het ging dan om hooguit een paar keer een paar uur per week.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
-
mistig
- Vaste gebruiker
Ik denk dat het om adaptil gaat, zoiets kan ik me vaag herinneren. Ze heeft een hartruisje en ik heb nadrukkelijk gevraagd of dat geen problemen oplevert. DA zei van niet, bij clomicalm moet je dan volgens mij wel voorzichtig zijn (wat ik nu even zo snel op internet lees). Uiteraard zijn we dan van plan het thuisblijven te blijven trainen, maar op dit moment valt er niet eens te trainen...tenminste, niet met daadwerkelijk weg gaan, we doen op dit moment gewoon veel gehoorzaamheidsspelletjes en zij in de tuin, ik binnen, zij binnen - ik in de tuin, zij beneden - ik boven. Dat gaat goed, maar die knop wil niet omgaan van het daadwerkelijk weg zijn (de hoek om....letterlijk).
-
JBK
Adaptil in combi met vuurwerkangst heb ik echt enorm positieve resultaten van gezien. Volgens mij kun je ook de tabletten met de verdamper/halsband combineren (maar dat weet je DA wel)
-
mistig
- Vaste gebruiker
Het was toch clomicalm, maar ivm haar hartruis durfde de da-assistente dat niet mee te geven. Adaptil pillen leek me onhandig omdat het 2 uur van tevoren gegeven moet worden, ze moet er dan 3 en mevrouw is al zo lastig met pillen. De pillen schenen ook versuffend te werken, dat vind ik niet nodig/prettig. We hebben nu de adaptil adapter, maar ik betwijfel of het gaat werken, aangezien ze ook vaak naar boven rent als we weg zijn, dus daar is het huis wellicht te groot voor. Maar we gaan het zien 
-
JBK
Clomicalm zou ik sowieso niet doen, hartruis of niet...
De stekker heeft weinig zin als ze niet in dezelfde ruimte is, dan zou ik eerder de halsband doen. En hoezo is pillen geven onhandig? De werking van de pillen zou nou juist bij jullie hond kunnen helpen, waar de feromonen van de halsband dat misschien niet (voldoende) doen.
De stekker heeft weinig zin als ze niet in dezelfde ruimte is, dan zou ik eerder de halsband doen. En hoezo is pillen geven onhandig? De werking van de pillen zou nou juist bij jullie hond kunnen helpen, waar de feromonen van de halsband dat misschien niet (voldoende) doen.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Evert heeft ook verlatingsangst en alleen thuisblijven kan hij gewoon niet zonder janken. De verhuizing bracht ook erg veel stress mee voor hem. We moesten vroeg beginnen met inpakken en wij zijn toen met Telizen. Werkte bij Evert goed, de scherpe randjes van de angst/stress gingen er af en verder was hij weer zichzelf en lag niet meer de hele dag bij de dozen of de voordeur. De pilletjes smaken als een koekje en zo gaf ik ze ook. Hij moest 2x een half pilletje per dag.
Nu met Freek erbij kan hij ook al 30 min alleen zijn, dus dat is ook nog een optie
Nu met Freek erbij kan hij ook al 30 min alleen zijn, dus dat is ook nog een optie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Er is ook een homeopatische variant van clomicalm die heet
homeocalm
Bewezen effectief? ik weet het niet.
Bij mijn Sharpei ging het op den duur gewoon iets beter en ik heb er een tweede hondje op aangeschaf en
daarna was het helemaal over met zenuwen als hij alleen was.
Ik heb in de tijd dat hij dus op was van de zenuwen vooral "alternatief" wat gezocht
Homeocalm, Bach Rescue druppeltjes
Stukjes bergkristal en rozenkwarts in huis
geursteentje - wat niet werkt op electriciteit of kaarsjes - met ylang ylang druppels erop
alle deuren op zodat hij overal naartoe kon waar hij maar naartoe wilde.
Ritueel inbouwen voor het weggaan werkte bij hem juist wel heel goed..
als ik zomaar ims haus ims raus wegging was hij van de kook...als ik een minuut of tien van te voren rustig met hem ging zitten, nog wat tv kijken samen
beetje aaien. zeggen dat ut vrouwtje even wegging maar zo weer thuis was en alles wat ik deed , deed ik routine matig met aaitjes geven, weggaan, zwaaien..hahahhaha
Werkte voor hem prima gelukkig
Maar hij knapte pas ECHT op na de komst van Muis - het tweede hondje
succes !
homeocalm
Bij mijn Sharpei ging het op den duur gewoon iets beter en ik heb er een tweede hondje op aangeschaf en
Ik heb in de tijd dat hij dus op was van de zenuwen vooral "alternatief" wat gezocht
geursteentje - wat niet werkt op electriciteit of kaarsjes - met ylang ylang druppels erop
als ik zomaar ims haus ims raus wegging was hij van de kook...als ik een minuut of tien van te voren rustig met hem ging zitten, nog wat tv kijken samen
beetje aaien. zeggen dat ut vrouwtje even wegging maar zo weer thuis was en alles wat ik deed , deed ik routine matig met aaitjes geven, weggaan, zwaaien..hahahhaha
succes !
-
mistig
- Vaste gebruiker
Thnx, dat klinkt wel goed. Mijn dochter is gek op steentjes, dus bergkristal hebben we genoeg, maar geloof niet dat de hond dat iets interesseertmercedes2803 schreef:Er is ook een homeopatische variant van clomicalm die heet
homeocalm
succes !
En waarom niet de pilletjes.....ik ben echt op zoek naar een hulpmiddel bij de training. Omdat zij zo gespannen is bij weggaan blijft ze hangen in de training. We willen haar niet constant 'drogeren' (want van de pillen zou ze sloom kunnen worden), want het gaat maar om iedere keer een paar minuutjes, echt trainen dus. Wellicht is dat wel een optie als we een keer langer weg MOETEN en voor als ik naar mijn werk moet, maar dat is dus niet dagelijks. Ik vond in 1x bijna 80,- wel erg veel, zeker gezien de dierenartsrekening van vorige week en ze moet deze maand ook nog gesteriliseerd worden....maar wie weet gaan we dat ook nog wel proberen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
de honden doen ook niets met de steentjes
Ik had ze in groepjes liggen
wat rozenkwarts met blokjes bergkristal
Ik had drie hoopjes in huis liggen
En ik ben eigenlijk niet zo van dat soort toestanden maar denk altijd wel;
baadt niet schaadt niet en honden doen niet aan placebo effect
ik weet nog dat ik ook lastig aan die homeocalm kwam.
Ik heb het via een dierenarts in Enschede die ik vaag kende, moest nog wel lullen als brugman maar zij konden het bestellen of zo meen
ik me te herinneren, heb geld overgemaakt en stuurden zij naar me door.
Ik denk dat ik het toen opgezocht heb op internet.
Ik had ze in groepjes liggen
wat rozenkwarts met blokjes bergkristal
Ik had drie hoopjes in huis liggen
En ik ben eigenlijk niet zo van dat soort toestanden maar denk altijd wel;
baadt niet schaadt niet en honden doen niet aan placebo effect
ik weet nog dat ik ook lastig aan die homeocalm kwam.
Ik heb het via een dierenarts in Enschede die ik vaag kende, moest nog wel lullen als brugman maar zij konden het bestellen of zo meen
ik me te herinneren, heb geld overgemaakt en stuurden zij naar me door.
Ik denk dat ik het toen opgezocht heb op internet.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Je zou ook een Bach therapie kunnen laten samenstellen voor haar bij een homeopaat. Heeft bij de hond van een vriendin, samen met training, goed geholpen.
Overigens drogeer je de hond niet met Telizen, Google er maar eens op. Wij hebben gewoon doorgetraind e.d. en daarbij merkte je niks aan hem.
Overigens drogeer je de hond niet met Telizen, Google er maar eens op. Wij hebben gewoon doorgetraind e.d. en daarbij merkte je niks aan hem.
-
JBK
Adaptil pillen werken ook niet versuffend. Dus kun je ermee trainen. Wij hebben ze juist daarom bij vuurwerk ingezet. En dan vaak wel de pil in combi met de halsband of verdamper.
-
mistig
- Vaste gebruiker
Onze DA assistente zei van wel....JBK schreef:Adaptil pillen werken ook niet versuffend. Dus kun je ermee trainen. Wij hebben ze juist daarom bij vuurwerk ingezet. En dan vaak wel de pil in combi met de halsband of verdamper.
Van de stekker lijkt ze wel heel rustig te worden, niet alleen in huis maar ook met wandelen. Dat hoeft van mij weer niet, want ik vind haar pseudo-puppy gedrag juist wel leuk (zolang het binnen mijn grenzen blijft uiteraard). Maar het lijkt (nog) geen effect te hebben op alleen thuis blijven, ze staat nog steeds even hard voor het raam te janken...
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Eventueel Zylkene proberen? Ook erg goede resultaten mee bekend.
-
mistig
- Vaste gebruiker
Die kende ik nog niet, bedankt! Wel redelijk prijzig voor ons hond'je' van 40 kg, even snel uitgerekend 90,- pm. Heb je hier zelf ook ervaring mee? En weet je ook of dit gegeven mag worden bij een hartruis/hartproblemen? Ik kan daarover niks vinden in de bijsluiter.yukon schreef:Eventueel Zylkene proberen? Ook erg goede resultaten mee bekend.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ben naar de HA geweest voor slaapprobleem en iedere maand kan ik een zak met pillen ophalen die ik dan weer iedere dag in mijn honden stop als ik werken moet van 6.00 tot 21.00 . Hoef ze ook maar 1 x per dag uit te laten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
JBK
Dan moet de assistente nog eens de bijsluiter lezenmistig schreef:Onze DA assistente zei van wel....JBK schreef:Adaptil pillen werken ook niet versuffend. Dus kun je ermee trainen. Wij hebben ze juist daarom bij vuurwerk ingezet. En dan vaak wel de pil in combi met de halsband of verdamper.Maar misschien kunnen we het toch nog eens proberen....
Van de stekker lijkt ze wel heel rustig te worden, niet alleen in huis maar ook met wandelen. Dat hoeft van mij weer niet, want ik vind haar pseudo-puppy gedrag juist wel leuk (zolang het binnen mijn grenzen blijft uiteraard). Maar het lijkt (nog) geen effect te hebben op alleen thuis blijven, ze staat nog steeds even hard voor het raam te janken...
Google het maar eens, dan is er vast genoeg te vinden. Telizen en (inderdaad) Zylkene kun je ook overwegen.
-
mistig
- Vaste gebruiker
Ik snap je reactie niet zo, maar ik ga ervan uit dat dit sarcastisch is? Ik begrijp alleen niet waarom, ik wil mijn hond juist niet vol met pillen stoppen en ben ook vrijwel altijd thuis. Ze moet alleen wel thuis kunnen zijn voor de momenten dat het niet anders kan, denk aan boodschappen, tandarts, dochter naar school brengen etc. Alleen nu ze blijft steken in de training zoek ik een hulpmiddel om verder te kunnen trainen, want het is sneu voor haar (en voor de buren) als ze iedere keer direct zo gestrest raakt als er even niemand is. Heb ik al meerdere keren beschreven volgens mij.....of vat ik je reactie nou zo verkeerd op?bouvierpoedel schreef:Ben naar de HA geweest voor slaapprobleem en iedere maand kan ik een zak met pillen ophalen die ik dan weer iedere dag in mijn honden stop als ik werken moet van 6.00 tot 21.00 . Hoef ze ook maar 1 x per dag uit te laten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb zylkene een maand gebruikt voor mijn vorige teef die van de ene op de andere dag angstig gedrag vertoonde en dat heeft niks geholpen.
ik denk nog steeds dat je het meest gebaat bent met haar voorlopig helemaal niet alleen laten en als ze wat meer gewend is het alleen laten heel, heel langzaam op te bouwen.
het lijkt er in mijn ogen erg op dat je een hond met verlatingsangst hebt en ik denk dat je met hulpmiddelen niet verder zal komen.
verlatingsangst is een probleem dat in de kern aangepakt zal moeten worden en het dmv een soort 'verdoving' wegdrukken zal niet helpen.
ik denk nog steeds dat je het meest gebaat bent met haar voorlopig helemaal niet alleen laten en als ze wat meer gewend is het alleen laten heel, heel langzaam op te bouwen.
het lijkt er in mijn ogen erg op dat je een hond met verlatingsangst hebt en ik denk dat je met hulpmiddelen niet verder zal komen.
verlatingsangst is een probleem dat in de kern aangepakt zal moeten worden en het dmv een soort 'verdoving' wegdrukken zal niet helpen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
mistig
- Vaste gebruiker
We zijn eruit na veel lezen, wikken en wegen.....Eerst wachten we even af tot de stekker vd adaptil leeg is en laten haar een tijdje tot rust komen van haar sterilisatie die volgende week gepland staat. Dan zijn we ondertussen ook alweer een tijdje verder. Als de situatie dan hetzelfde is gaan we eerst bach bloesems proberen, we hebben al 2 'gewone' gedragsdeskundigen versleten en dit is geloof ik ook wel iets wat bij ons past
Je hebt gelijk hoor Renee UK, misschien zijn we ook wel wat ongeduldig, maar dat komt omdat er aan beide kanten buren wonen die niet werken en dus de gehele dag thuis zijn....die hebben daar last van en ik ben zo bang dat de woningbouw een keer op de stoep staat vanwege de overlast van de hond. En soms moet je nu eenmaal even van huis zonder dat je je hond kan meenemen.
Je hebt gelijk hoor Renee UK, misschien zijn we ook wel wat ongeduldig, maar dat komt omdat er aan beide kanten buren wonen die niet werken en dus de gehele dag thuis zijn....die hebben daar last van en ik ben zo bang dat de woningbouw een keer op de stoep staat vanwege de overlast van de hond. En soms moet je nu eenmaal even van huis zonder dat je je hond kan meenemen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh maar dat laatste snap ik best hoor, een hond met verlatingsangst hebben is heel vervelend en kost een hoop inlevings- en aanpassingsvermogen en nog veel meer geduld.mistig schreef:We zijn eruit na veel lezen, wikken en wegen.....Eerst wachten we even af tot de stekker vd adaptil leeg is en laten haar een tijdje tot rust komen van haar sterilisatie die volgende week gepland staat. Dan zijn we ondertussen ook alweer een tijdje verder. Als de situatie dan hetzelfde is gaan we eerst bach bloesems proberen, we hebben al 2 'gewone' gedragsdeskundigen versleten en dit is geloof ik ook wel iets wat bij ons past![]()
maar wie weet valt het mee als je haar wat meer tijd hebt gegeven om aan de veranderde omstandigheden te wennen.
fijn dat je haar nu even tot rust laat komen, denk dat ze dat goed kan gebruiken.
succes hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love