Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdachtmakingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Verdachtmakingen

Ongelezen bericht door Sanchis »

Je kent het natuurlijk wel, een hond die zich in de hoek van de kamer gaat zitten schamen, nog voordat je zijn zonden hebt ontdekt.
Maar zijn er andere manieren hoe honden hun 'kattenkwaad' ongewild bekend maken???

Ik had hier net Jessie die de hele waterbak leeg dronk. Zoals ze normaal na het eten doet... Trouwens, over het eten gesproken: ik had de ontbijttafel nog niet opgeruimd. :denken: En jawel :mrgreen: Sanchis mist een half pond oude kaas.

Hoe laat jou hond zich betrappen?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Verdachtmakingen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn honden begaan gewoon de zonden waar ik bij ben
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef:Je kent het natuurlijk wel, een hond die zich in de hoek van de kamer gaat zitten schamen, nog voordat je zijn zonden hebt ontdekt.
Maar zijn er andere manieren hoe honden hun 'kattenkwaad' ongewild bekend maken???

Ik had hier net Jessie die de hele waterbak leeg dronk. Zoals ze normaal na het eten doet... Trouwens, over het eten gesproken: ik had de ontbijttafel nog niet opgeruimd. :denken: En jawel :mrgreen: Sanchis mist een half pond oude kaas.

Nou niet, of niet achteraf.
Het zijn altijd dezelfden die op die manier reageren, ook als ik zeker weet dat zij niet de schuldige waren.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

meestal gaan ze plat in de mand liggen, voor je wat hebt gezien ipv je groeten haha
dagmar88
Zeer actief

twinkeltje schreef:Mijn honden begaan gewoon de zonden waar ik bij ben
:mrgreen: Dat zijn de leukste.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Beuk doet nooit iets wat niet mag.
Joey loopt dan uitbundig kwispelend rond, omdat zijn bedoeling is dat je achter hem aan gaat om hetgeen wat hij gepikt heeft af te pakken :F:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Pikken qua eten doen ze hier niet, maar Bros is heel handig aangelegd en heeft het buiten vaak overal te druk voor ook voor zijn behoefte.
Dus het komt soms voor (als we niet goed opgelet hebben buiten) dat hij dus binnen plast.
En op ons tapijt zie je daar niets van, maar Bros is dan weer zo galant om daar de hele tijd te snuffelen.

Alleen schuldig in een hoekje zitten doen ze hier dan weer niet, hij kijkt mij eerder triomfantelijk aan, goed gedaan van mij hè vrouwtje.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

niet, mijn hond is braaf en doet geen stoute dingen :U:
mijn vorige hond stal -bijna onder mijn ogen- een dikke biefstuk van het aanrecht en gedroeg zich toen ik het ontdekte niet anders dan anders.
van schuldig zijn had ie nog nooit gehoord :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

In de tijd dat Coda nog wel eens iets sloopte als ze alleen was kwam ze me bij thuiskomst altijd extreem enthousiast begroeten als er iets was gesneuveld. Zodra ik die staart fanatiek tegen de muren hoorde rammen ging ik eerst kijken wat er nu weer stuk was :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki is binnen een brave Hendika die niks steelt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Drazic schreef:
Alleen schuldig in een hoekje zitten doen ze hier dan weer niet, hij kijkt mij eerder triomfantelijk aan, goed gedaan van mij hè vrouwtje.
:LOL:

Krissie doet eigenlijk nooit iets wat niet mag. Ze is wel heel goed in haar lippen laten hangen, en dan kan je toch geen nee zeggen :F:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy is best wel braaf, maar toch merk ik aan haar als ze eens iets heeft uitgehaald. Kan het zo niet benoemen, maar het zit in haar gedrag.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Door mij dolenthousiast te komen begroeten als ik thuiskom, met de vuilniszak in haar bek.. en de rest wat er eventueel nog inzat als spoor achterlatend :ugh: :I:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

dagmar88 schreef: Het zijn altijd dezelfden die op die manier reageren, ook als ik zeker weet dat zij niet de schuldige waren.
Hahaha ja dat heb ik met Scott. Die doet aan plaatsvervangende schaamte. Die gaat dan af liggen en naar je lopen loeren, duidelijk makend dat iets buiten zijn invloed om een beetje mis is gegaan :LOL:
Als Jessie iets steelt en ik kom binnen op het moment dat ze haar 'buit' nog heeft, dan sluipt ze heel 'onopvallend' met haar buit buiten zicht, in de hoop dat ze het even later alsnog ongestoord op kan eten. Nouja, vaak mag ze het houden ook. Ik ben niet persé geïnteresseerd om een half aangevreten stuk kaas weer terug in mijn koelkast te leggen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als ik zeg: ohhh wat is hier gebeurd!!! dan kijkt sam al bescheten.. heeft hij geen delict voor nodig. ik verwacht dat gedrag, ik krijg het.. heeft niets te maken met of hij wel of niet iets uitgevreten heeft
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn herder schaamt zich plaatsvervangend. Laatst had teckelmans in de kamer gekotst en zij zat in een hoek van de kamer ontzet naar het hoopje kots te kijken :mrgreen:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had Manu nog nooit op heterdaad betrapt.
Ik kwam de slaapkamer uit nadat ik wat kleren gevouwen had. Vlak daarvoor had ik versgebakken choco chip cookies uit de oven gehaald en op de tafel gezet. Ik kom de woonkamer in en zie dat het bord leeg was en dacht nog "godver waarom heeft ie nou alle koekjes meegenomen naar wedstrijd?" Ik beschuldigde vriendje terwijl Manu plat met de kop op zijn bed lag en mij recht in de ogen aan keek :F:
Ik had opnieuw cookies gebakken en toen ik even naar de achterdeur liep draaide ik me om en zie ik Manu zijn bed in sprinten met een koekje in zijn bek :LOL: BETRAPT!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom trekt zich nergens iets van aan, ik ben ook nog nooit boos geworden om iets dat bij terugkomst gesloopt was. Ook niet om plasjes of kots of andere meuk.
dagmar88
Zeer actief

Drazic schreef: Alleen schuldig in een hoekje zitten doen ze hier dan weer niet, hij kijkt mij eerder triomfantelijk aan, goed gedaan van mij hè vrouwtje.
renee-uk schreef:niet, mijn hond is braaf en doet geen stoute dingen :U:
mijn vorige hond stal -bijna onder mijn ogen- een dikke biefstuk van het aanrecht en gedroeg zich toen ik het ontdekte niet anders dan anders.
:wink: Zijn -denk ik- vaak honden die het principe achteraf-boze-baas niet of nauwelijks kennen.
Charlie en Pjotr voelen zich ook absoluut niet bezwaard achteraf. Ze hebben een paar weken gehad dat ze elkaar vreselijk ophitsten als ik er niet was. Maar of nu de bank was opgegeten, ze een pak antraciet kleurig voegmiddel door het huis en over zichzelf hadden gestrooid of het samen hadden laten sneeuwen, ze waren even blij om mij te zien.
Terwijl Niko met dat soort dingen met z'n kont staat te knijpen en Tibbe over de rooie ging van ieder ongelukje in huis. Zelfs als hij vanuit een andere kamer een drol rook.

Als ik er ben weegt Charlie af wat zwaarder weegt. Met oud en nieuw heeft ze inderdaad ook een biefstuk die lag te rusten gejat. Ze doet ook wel hele stoute dingen onder m'n neus; heel rustig en beheerst alsof het zo hoort :pffff: :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wij hebben hem eigenlijk nooit hoeven zeggen dat hij niets van tafel mag pakken en toch zag je aan zijn hele houding dat hij echt stiekem deed. Ik ben er ook nooit boos om geworden want het gebeurde nooit :denken:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het heeft ook zo weinig zin om achteraf boos te worden.
je fokt alleen jezelf op en je hond heeft geen idee waar het nou werkelijk om gaat, die reageert alleen maar op het boze baasje.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Goof is veel te braaf, die steelt niet, sloopt niets behalve zijn eigen speelgoed.
Maar Ties, dat is een heel ander verhaal, die steelt bijna alles waar hij maar bij kan. Dat is vaak was, papiertjes of ander klein gerei uit de berging. Meestal merk ik het wel doordat er ineens een klein zwart hondje heel hard wegrent en op het grote kussen in de kamer het gestolen goed inspecteert. Goof wil dan wel meedoen met de inspectie, maar zodra ik dat zie kijkt Goof me aan met een blik van 'kijk vrouwtje wat die kleine nu weer doet, dat mag niet hè. Kijk dan, kijk dan'

Als ik niet heb opgemerkt maakt Ties het duidelijk door ere rondjes door het huis te rennen met het gestolen goed, Goof kijkt dan van mij naar Ties en weer terug met een blik van 'dat mag niet het vrouwtje, kijk dan wat die kleine zwarte doet, dat mag niet he'
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Manu schreef:Wij hebben hem eigenlijk nooit hoeven zeggen dat hij niets van tafel mag pakken en toch zag je aan zijn hele houding dat hij echt stiekem deed. Ik ben er ook nooit boos om geworden want het gebeurde nooit :denken:
Gevoelig hondje dus :) die weet best dat je het niet op tafel hebt gezet voor hem ;)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau vindt dat hij nooit iets fout doet en dat vind ik altijd best schattig, haha. Als er ergens iets ligt, bijvoorbeeld een lege zak waar eigenlijk nog eten in hoort te zitten en ik loop er naar toe, dan loopt hij kwispelend mee. En als ik het op pak dan kijkt hij me met zijn oren ver naar voren en met een blij gezicht aan. Ik vind het altijd wel schattig.. Alleen heterdaadjes krijgt hij even een boos woord, maar daar laat ik het bij. Hij jat ontzettend veel minder dan eerder. Eerst maakte hij zelf de koelkast open, nu denkt hij daar niet eens meer aan :D
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

renee-uk schreef:het heeft ook zo weinig zin om achteraf boos te worden.
je fokt alleen jezelf op en je hond heeft geen idee waar het nou werkelijk om gaat, die reageert alleen maar op het boze baasje.
De enige op wie ik achteraf boos ben is mezelf. Ik wéét dat hij eten pakt als het binnen bereik is en ik de kamer verlaat, dus het is dom als ik dan toch op tafel heb laten staan.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nouja, toen ze mijn nieuwe schoenen en m'n bankpasje had aangevreten heb ik wel even gescholden. Niet op haar, dat heeft geen zin. Maar gescholden heb ik, ben ook maar mens :wink: En een gevoelige hond zal dat ook wel oppikken denk ik.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

renee-uk schreef:niet, mijn hond is braaf en doet geen stoute dingen :U:
Precies Max, die pikt wel eens brood van het aanrecht, als je dan de keuken in komt lopen kijkt hij je met glinsteroogjes aan van 'dat heb je goed voor me neergelegd zeg' en smikkelt vrolijk verder :LOL: :I:

Zinzi gaat dribbelen als ze een tissue of een sok gepikt heeft, ze blijft rond lopen dan tot je vraagt wat heb jij voor moois? en dan komt ze het trots brengen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Sanchis schreef:Je kent het natuurlijk wel, een hond die zich in de hoek van de kamer gaat zitten schamen, nog voordat je zijn zonden hebt ontdekt.

dit is natuurlijk gewoon dorst, superzout, oude kaas :)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn Ari doet zulke dingen echt niet. :neenee:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

twinkeltje schreef:Mijn honden begaan gewoon de zonden waar ik bij ben
De mijne ook :mrgreen: Akira is echt de schaamte voorbij met dat soort dingen, en ach ik kan er echt niet boos om worden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”