Gister kreeg ik ineens een erg leuke verassing te horen (en nee het was geen 1 april grap). Eind mei kunnen we met een groot deel van de familie naar mijn oom en tante in Frankrijk. Zij hebben daar een hondenschool en geven workshops ( www.charmille.nl), mijn oom had een boerderij gehuurd voor wat cursisten maar de cursus ging niet door, boerderij was al betaald. Van daar dat wij met een aantal die kant op kunnen. Mijn vriend heeft vrij gekregen en ik ook dus ik ben helemaal blij
We gaan meer voor de gezelligheid natuurlijk en om mijn oom en tante weer eens te zien maar misschien kan ik ook nog wel wat leuk trainen met Sam, die gaat namelijk mee.
Het is zo'n 760 km rijden, tomtom zegt 8 uur... Nou is dit de eerste echt 'lange reis' voor Sam in de auto, we zijn vorig jaar wel weg geweest en het langst was zo'n 2 uur. Ze ging keurig slapen. Verder heb ik ook nooit problemen met haar in de auto, ze kijkt lekker om zich heen en als het een eind rijden is gaat ze liggen. Ook als we terug gaan naar huis van het wandelen (en ze dus moe is), gaat ze meteen slapen.
Nou vroeg ik me af of jullie nog tips hebben, bijvoorbeeld maakt het uit of we 's ochtends weg gaan, of kunnen we beter 's nachts rijden. We hebben nog niet bedacht wanneer we wegrijden. Verder vroeg ik me af hoe vaak ze er uit moet, is 2 keer genoeg tijdens die reis?