Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond plotseling veel alleen
Moderator: moderatorteam
- mixy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder
Hond plotseling veel alleen
Beste forummers, ik ben al een tijdje niet online geweest maar ik zit nu met een probleem waarbij ik het goed kan gebruiken als jullie even met mij mee zouden kunnen denken!
Mijn hond, Fay, is onlangs drie jaar geworden. Toen wij haar in huis namen was de situatie ideaal om een hond te nemen en het leek erop dat dit ook zo zou blijven. Inmiddels is de thuissituatie erg veranderd. Tot nu toe ging alles prima maar binnenkort gaat dit veranderen. Mijn vader, die normaal altijd thuis was, is weer gaan werken. Een kennis liet Fay dan altijd tussen de middag uit met haar eigen hond en dat was de ideale oplossing. Helaas is die kennis vanaf nu een half jaar op vakantie en dit is ieder jaar het geval dus zitten wij nu zonder uitlaat tussen de middag. Ik wil liever geen uitlaatservice, maar ik weet niet of er een andere optie is? Is er nog iets anders waar ik aan kan denken? Het gaat er vooral om dat ze uitgelaten wordt en niet de hele dag zo alleen is.
Mijn hond, Fay, is onlangs drie jaar geworden. Toen wij haar in huis namen was de situatie ideaal om een hond te nemen en het leek erop dat dit ook zo zou blijven. Inmiddels is de thuissituatie erg veranderd. Tot nu toe ging alles prima maar binnenkort gaat dit veranderen. Mijn vader, die normaal altijd thuis was, is weer gaan werken. Een kennis liet Fay dan altijd tussen de middag uit met haar eigen hond en dat was de ideale oplossing. Helaas is die kennis vanaf nu een half jaar op vakantie en dit is ieder jaar het geval dus zitten wij nu zonder uitlaat tussen de middag. Ik wil liever geen uitlaatservice, maar ik weet niet of er een andere optie is? Is er nog iets anders waar ik aan kan denken? Het gaat er vooral om dat ze uitgelaten wordt en niet de hele dag zo alleen is.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hond plotseling veel alleen
Daar heb je dan toch echt mensen voor nodig. Dus onderbrengen bij mensen of door mensen laten uitlaten. Dat kan betaald (denk aan uitlaatservice - waarom wil je dat liever niet? -, oppas, pension) of onbetaald bij vrienden of iemand die dat toevallig graag vrijwillig doet.mixy schreef:Het gaat er vooral om dat ze uitgelaten wordt en niet de hele dag zo alleen is.
Ik zou eens wat oproepjes plaatsen her en der (fora, maar ook de plaatselijke supermarkt), maar daarnaast toch eens informeren naar geschikte uitlaatservices.
Om hoeveel dagen in de week gaat het eigenlijk?
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Dat is een erg vervelend situatie en kan me voorstellen dat je er echt mee zit.
Kan het niet geregeld worden op jouw werk of op het werk van je vader dat er een van jullie tussen de middag, in de lunchpauze, eventjes naar huis toe kan om Fay eventjes uit te laten en wat aandacht te geven?
Volgens mij zijn is er ook een hondenoppasservice waar je Fay de hele dag onder zou kunnen brengen zodat ze haar natje en droogje krijgt? Vaak is dat gewoon bij mensen thuis, misschien is dat een optie?
Ik hoop dat je er in elk geval uit gaat komen en een goede manier vindt voor jullie beiden.
Kan het niet geregeld worden op jouw werk of op het werk van je vader dat er een van jullie tussen de middag, in de lunchpauze, eventjes naar huis toe kan om Fay eventjes uit te laten en wat aandacht te geven?
Volgens mij zijn is er ook een hondenoppasservice waar je Fay de hele dag onder zou kunnen brengen zodat ze haar natje en droogje krijgt? Vaak is dat gewoon bij mensen thuis, misschien is dat een optie?
Ik hoop dat je er in elk geval uit gaat komen en een goede manier vindt voor jullie beiden.

Bulletje en Suzie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hoe lang ben je ongeveer weg normaal, Mixy? Geen 9 uur toch?
Ik zou haar 's morgens flink lang uitlaten (uur eerder op) en dan gewoon kijken hoe het gaat. Ik denk eigenlijk dat Fay het wel aankan.
Ik zou haar 's morgens flink lang uitlaten (uur eerder op) en dan gewoon kijken hoe het gaat. Ik denk eigenlijk dat Fay het wel aankan.
- mixy
- Zeer actief
4 dagen in de week (ma t/m do)Zamunda schreef:Daar heb je dan toch echt mensen voor nodig. Dus onderbrengen bij mensen of door mensen laten uitlaten. Dat kan betaald (denk aan uitlaatservice - waarom wil je dat liever niet? -, oppas, pension) of onbetaald bij vrienden of iemand die dat toevallig graag vrijwillig doet.mixy schreef:Het gaat er vooral om dat ze uitgelaten wordt en niet de hele dag zo alleen is.
Ik zou eens wat oproepjes plaatsen her en der (fora, maar ook de plaatselijke supermarkt), maar daarnaast toch eens informeren naar geschikte uitlaatservices.
Om hoeveel dagen in de week gaat het eigenlijk?
Die oproepjes plaatsen is misschien wel een idee ja! We hadden al wat geïnformeerd in de buurt maar vervolgens kan uiteindelijk toch iedereen die aangaf wel te willen op het laatste moment niet.
Ik wil liever geen uitlaatservice omdat ik dit niet zo bij Fay vindt passen. Zal ongetwijfeld ook wel van de uitlaatservice afhangen maar ze gaat niet met alle honden even goed samen en dan kan ze erg angstig worden.
- mixy
- Zeer actief
Ik ga nog naar school en woon sinds kort niet meer thuis (nu ben ik wel thuis zodat ik haar tijdelijk uit kan laten tussen de middag) en mijn vader werkt wel een eindje van huis af dus die red het niet om heen en weer te rijden en ze kan helaas ook niet mee naar 't werk.Suzie schreef:Dat is een erg vervelend situatie en kan me voorstellen dat je er echt mee zit.
Die hondenoppasservice klinkt ook wel goed! Ik ben vooral opzoek naar iets kleinschalig. Met andere honden is op zich geen probleem maar dan moeten het niet steeds verschillende honden zijn want daar kan ze niet zo goed mee omgaan.
- mixy
- Zeer actief
Niet altijd, maar het kan wel voorkomen dat ze 9-10 uur alleen zit. Ze kan op zich prima alleen zijn, ook voor meerdere uren. We overwegen wel om buiten een goed hondenhok te zetten met een stuk gras zodat ze met dit lekkere weer gewoon buiten kan zitten en een beetje haar ei kwijt kan (en behoeftes natuurlijk). Maar vind het toch zo naar als ze dan wel dagen van 9 uur alleen zit.Marjoleine schreef:Hoe lang ben je ongeveer weg normaal, Mixy? Geen 9 uur toch?
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik werk fulltime en mijn man ook, alleen dan in ploegendienst. Voor de dagen dat hij overdag moet werken en ik ook( ongv 2-3dgn per 2 weken), hebben we iemand die voor slechts € 10,- onze 2 honden uitlaat. Bij droog weer een uur en bij heel slecht weer wat korter.
Wij hebben destijds een briefje opgehangen in de supermarkt. Kwamen 3 reacties op, 2 waren niks en deze vrouw is echt perfect. Mijn vorige mechel was wel sociaal, maar had totaal geen behoefte aan andere honden. Daarom wilde ik geen uitlaatservice maar iemand alleen die onze honden zou uitlaten. Daarnaast is dit ook nog eens veeeel goedkoper dan de verschillende HUS hier in de buurt( goedkoopste was € 24,- per keer voor 2 honden
)
Met mooi weer zoals deze dagen, blijft ze vaak nog even op t terras zitten zodat de honden in de tuin kunnen spelen. Hopelijk is er bij jullie ook iemand in de buurt die kan bijspringen!
Wij hebben destijds een briefje opgehangen in de supermarkt. Kwamen 3 reacties op, 2 waren niks en deze vrouw is echt perfect. Mijn vorige mechel was wel sociaal, maar had totaal geen behoefte aan andere honden. Daarom wilde ik geen uitlaatservice maar iemand alleen die onze honden zou uitlaten. Daarnaast is dit ook nog eens veeeel goedkoper dan de verschillende HUS hier in de buurt( goedkoopste was € 24,- per keer voor 2 honden
Met mooi weer zoals deze dagen, blijft ze vaak nog even op t terras zitten zodat de honden in de tuin kunnen spelen. Hopelijk is er bij jullie ook iemand in de buurt die kan bijspringen!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als je de hond niet gelukkig maakt met een uitlaatdienst, zou ik kijken voor dagopvang, en anders de situatie maar even zo laten.
Geen schande, en als je hond gewoon lekker gaat slapen als je weg bent is er niks aan de hand.
Geen schande, en als je hond gewoon lekker gaat slapen als je weg bent is er niks aan de hand.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zou wel iemand zoeken die hond uit kan laten.
Ik heb een tijdje voor een vriendin haar huis aan kant gehouden 2x in de week dan deed ik ook de hond uitlaten.
Ze was er heel erg mee geholpen.
Ze wilde ook niet dat iemand met haar hond en nog 6 honden liep.
Misschien heb je iemand in je omgeving kennis of in de buurt die tegen een kleine bijdrage ik kreeg voor het poetsen betaald en de hond deed ik er met liefde gratis bij.
Ik heb een tijdje voor een vriendin haar huis aan kant gehouden 2x in de week dan deed ik ook de hond uitlaten.
Ze was er heel erg mee geholpen.
Ze wilde ook niet dat iemand met haar hond en nog 6 honden liep.
Misschien heb je iemand in je omgeving kennis of in de buurt die tegen een kleine bijdrage ik kreeg voor het poetsen betaald en de hond deed ik er met liefde gratis bij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik zou het ook gewoon proberen haar thuis te laten. Ik heb nog nooit een hond gehad die het op 3 jarige leeftijd niet trok om 9 uur thuis te blijven...
Sterker nog - Ashley zit veel liever alleen thuis dan dat ze ergens mee naartoe wordt genomen. Een HUS of dagopvang zou ik haar zwaar ongelukkig mee maken.
Momenteel zitten Scott en Jessie ook 2 of 3 werkdagen per week alleen thuis. Scott nam ik altijd mee naar mijn werk (niet omdat het moest maar het kan en is gezellig), maar ik laat hem nu thuis om bij Jessie te blijven.
Helemaal ideaal is het niet natuurlijk, maar als je buiten het werk om genoeg met de hond doet, denk ik niet dat ze er last van heeft.
Sterker nog - Ashley zit veel liever alleen thuis dan dat ze ergens mee naartoe wordt genomen. Een HUS of dagopvang zou ik haar zwaar ongelukkig mee maken.
Momenteel zitten Scott en Jessie ook 2 of 3 werkdagen per week alleen thuis. Scott nam ik altijd mee naar mijn werk (niet omdat het moest maar het kan en is gezellig), maar ik laat hem nu thuis om bij Jessie te blijven.
Helemaal ideaal is het niet natuurlijk, maar als je buiten het werk om genoeg met de hond doet, denk ik niet dat ze er last van heeft.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het wel te lang, 4 dagen 9 tot 10 uur alleen. Ik zou dan toch maar een advertentie plaatsen of briefjes ophangen en goed uitzoeken wie bij haar past.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Manu
Ik zit waarschijnlijk binnenkort in hetzelfde schuitje als jij TS. Ik heb mijn hondenvrienden berichtjes gestuurd of zij wat weten of willen helpen tegen bijdrage. Men kent altijd wel iemand. Heb je geen buren met hond? Of een lief buurmeisje die graag knuffelt en een rondje om het huis wil rennen met je hond?
- majelle
- Zeer actief
ik maak zelf gebruik van een individuele uitlaatservice, heb een oudje en werk onregelmatig. Misschien is dat wat.
Gr majelle
Gr majelle
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Persoonlijk vind ik 9 tot 10 uur te lang. Meestal zal het wel goed gaan maar het lijkt me niet alleen saai voor de hond maar ook een hond heeft van die dagen dat hij eens wat vaker moet plassen/poepen.
Ik zou een persoonlijke oppas proberen te vinden.
Ik zou een persoonlijke oppas proberen te vinden.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je hond echt heel erg goed alleen kan zijn zou ik er niet over inzitten als er buiten het alleen zijn genoeg met haar gedaan wordt en ze genoeg aandacht krijgt. Dat is dan wel een vereiste. Mijn hond is gelukkig hoogst zelden alleen voor langer dan 4 uurtjes. Soms is ze helemaal niet alleen behalve als we even naar de winkel gaan oid. Ik heb haar ook 2 x voor 10 uren alleen moeten laten en dat kan en doet ze dan perfect. Ik heb wel het geluk dat ik een handdoek neer kan leggen waar ze zonder probleem haar behoeftes op doet. Binnen dan wel, maar goed. Dus ik hoef niet bezorgd te zijn dat ze de hele dag loopt te knijpen. Dat zou ik wel sneu vinden.
Als een hond prima alleen kan zijn is het voor de hond minder erg dan voor ons denk ik. Mijn hond komt al gapend en rekkend en strekkend van haar schapenvacht af en lijkt er werkelijk niks om te geven als ze alleen wordt gelaten. Ze geeft eigenlijk nergens wat om. Ik ga weg en zij krijgt wat lekkers en rent naar haar stoel met schapenvacht. Welterusten en tot zo
Ik vind een kennel in de tuin toch eng. Wat gebeurd er als je weg bent? Graaft ze onder de hekken door? Komt er iemand in de tuin? Soms worden honden zelfs gestolen uit een tuin. Dus alleen laten in de tuin vind ik persoonlijk een beetje griezelig.
Een paar weken geleden was Bas in de tuin. Helemaal afgesloten met hekwerk en dus veilig zou je denken. Ik was douchen en kwam beneden. Weg Bas.....
Bleek ze ergens onder het hek door gekropen te zijn en was ze naar de buren gegaan. Gezellig buurten en snoepjes aftroggelen. Om bij de buren te komen moet ze onze straat uit lopen en dan daar weer de tuin in lopen. Gelukkig kent iedereen Bas hier en zijn ze dol op haar. Ze krijgt buiten altijd heel veel aandacht en ze mag alle tuinen in lopen en bij iedereen lekker knuffels halen. Ook nemen mensen haar wel eens mee naar binnen (in overleg als ik in de tuin werk bv voor) en dan brengen ze haar weer terug. Maar dat ze de tuin uit kan had ik nooit verwacht. Dus ik durf nu niet even naar de winkel met de achterdeur open bv. Dat terwijl er een meter hoog stevig hekwerk staat
Begrijp totaal niet hoe ze eruit komt.... 
Als een hond prima alleen kan zijn is het voor de hond minder erg dan voor ons denk ik. Mijn hond komt al gapend en rekkend en strekkend van haar schapenvacht af en lijkt er werkelijk niks om te geven als ze alleen wordt gelaten. Ze geeft eigenlijk nergens wat om. Ik ga weg en zij krijgt wat lekkers en rent naar haar stoel met schapenvacht. Welterusten en tot zo
Ik vind een kennel in de tuin toch eng. Wat gebeurd er als je weg bent? Graaft ze onder de hekken door? Komt er iemand in de tuin? Soms worden honden zelfs gestolen uit een tuin. Dus alleen laten in de tuin vind ik persoonlijk een beetje griezelig.
Een paar weken geleden was Bas in de tuin. Helemaal afgesloten met hekwerk en dus veilig zou je denken. Ik was douchen en kwam beneden. Weg Bas.....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een vriendin van mij heet 6 honden die 1 x per week naar het pension gaan, maar haar kleine poedeltje gaat dan naar een bejaarde buurvrouw.
Gaat harstikke goed en heeft wat te knuffelen en laat haar even een plas doen tussendoor wat net gaat met de rollator.
Mevr is oud en wil daarom geen hondje meer nemen ,maar op deze manier nog wel de leuke dingen. Soms dan is het niet nodig maar brengt ze hem toch even voor een aar uurtjes naar buuf.
Gaat harstikke goed en heeft wat te knuffelen en laat haar even een plas doen tussendoor wat net gaat met de rollator.
Mevr is oud en wil daarom geen hondje meer nemen ,maar op deze manier nog wel de leuke dingen. Soms dan is het niet nodig maar brengt ze hem toch even voor een aar uurtjes naar buuf.
Wat je zegt ben je zelfffff