Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hf dogwalktrail Oostenrijk week 21-28 juni 2014
Moderator: moderatorteam
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Re: Hf dogwalktrail Oostenrijk week 21-28 juni 2014
Dit lijkt me zo leuk eens te doen!
helaas kan ik die periode niet.
Toch ga ik het eens voorstellen aan vriendlief!
Bij welke organisatie boeken jullie dit? Is het altijd in een groep?
Ik wil zo graag met de honden op vakantie! lijkt me echt super!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie

- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat dus ! Kan prima hoorLongFields schreef:Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie

@Seppje, dit gaat via dogwalktrail, ze bieden eigenlijk voor elk wat wils, voor groepen of individueel, geheel verzorgd, of enkel de slaapplaatsen. Bij het laatste kun je altijd nog activiteiten bijboeken ter plekke. Ze hebben ook speciale thema weken zeg maar. Moet je maar eens op de site kijken

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
LongFields schreef:Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie
Haha, in theorie kan alles

Maar helaas, ik wil ook nog samen met Bart weg en die gaat niet mee. Misschien volgend jaar wel weer een weekje

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is ook superleuk om op deze manier op vakantie te gaan. Wij zijn in 2005 voor het eerst geweest omdat ik een prijs had gewonnen op internet, en we voor 1 persoon een week gratis verblijf en activiteiten kregen. Eric kon toen voor 250 euro bijboeken, dus dat hebben we uiteraard gedaan. Wij waren niet zo van groepsvakanties, niet van actieve vakanties én eigenlijk niet van vakanties met de hond. Maar we waren aan het einde van de eerste wandeling daar helemaal óm, en zijn inmiddels al 9x bij Dog Walk Trail in Oostenrijk geweest, in september gaan we voor de tiende keer. En we zijn nog láng niet uitgekeken en gewandeld daar!Sepje schreef:Dit lijkt me zo leuk eens te doen!
Je kunt je vakantie zó inrichten als je zelf wil, je kunt met een groep lopen maar als je dat liever doet ook een privégids boeken, of via hen wandelingen helemaal zelf lopen met behulp van hun kaarten en routes. Ze hebben meerdere hondvriendelijke accommodaties te huur, sommigen van henzelf en een aantal van mensen waarmee ze samenwerken.
Op hun website kun je heel veel informatie terugvinden: www.dogwalktrail.com.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Waarom gaat Bart niet mee? Vorig jaar was hij er wel bij toch, dat was toch gewoon goed bevallen?Veronique & Kyra schreef:LongFields schreef:Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie
Haha, in theorie kan alles(en dan zou ik 1 week met Kyra kunnen, de andere met Sari ......)
Maar helaas, ik wil ook nog samen met Bart weg en die gaat niet mee. Misschien volgend jaar wel weer een weekje
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ja zeker, maar dat was gewoon samen en niet met een groep mee. Daar heeft hij dus absoluut geen zin in op vakantie. Een wandeling prima, maar geen hele week, dat hoeft voor hem niet.LongFields schreef:Waarom gaat Bart niet mee? Vorig jaar was hij er wel bij toch, dat was toch gewoon goed bevallen?Veronique & Kyra schreef:LongFields schreef:Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie
Haha, in theorie kan alles(en dan zou ik 1 week met Kyra kunnen, de andere met Sari ......)
Daarom ga ik nu ook alleen, of ja, met een vriendin.
Ik sluit dus niet uit dat we niet ooit nog eens met z'n 2en gaan, maar dan wordt het gewoon weer alleen de lodge.
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Jeannettebo schreef:Dat dus ! Kan prima hoorLongFields schreef:Nee joh! Hebben wij een paar jaar terug ook gedaan, 1x 2 weken in het voorseizoen en 1x 2 weken in september.Veronique & Kyra schreef: Nu ook wel hoor, maar 2x is een beetje teveel van het goeie![]()
@Seppje, dit gaat via dogwalktrail, ze bieden eigenlijk voor elk wat wils, voor groepen of individueel, geheel verzorgd, of enkel de slaapplaatsen. Bij het laatste kun je altijd nog activiteiten bijboeken ter plekke. Ze hebben ook speciale thema weken zeg maar. Moet je maar eens op de site kijken
Super! bedankt voor de antwoorden! Ik ga zeker op de site kijken.LongFields schreef:Het is ook superleuk om op deze manier op vakantie te gaan. Wij zijn in 2005 voor het eerst geweest omdat ik een prijs had gewonnen op internet, en we voor 1 persoon een week gratis verblijf en activiteiten kregen. Eric kon toen voor 250 euro bijboeken, dus dat hebben we uiteraard gedaan. Wij waren niet zo van groepsvakanties, niet van actieve vakanties én eigenlijk niet van vakanties met de hond. Maar we waren aan het einde van de eerste wandeling daar helemaal óm, en zijn inmiddels al 9x bij Dog Walk Trail in Oostenrijk geweest, in september gaan we voor de tiende keer. En we zijn nog láng niet uitgekeken en gewandeld daar!Sepje schreef:Dit lijkt me zo leuk eens te doen!
Je kunt je vakantie zó inrichten als je zelf wil, je kunt met een groep lopen maar als je dat liever doet ook een privégids boeken, of via hen wandelingen helemaal zelf lopen met behulp van hun kaarten en routes. Ze hebben meerdere hondvriendelijke accommodaties te huur, sommigen van henzelf en een aantal van mensen waarmee ze samenwerken.
Op hun website kun je heel veel informatie terugvinden: www.dogwalktrail.com.
- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
- Aantal honden: 3
Re: Hf dogwalktrail Oostenrijk week
Dat gaat mijn baas niet goed vinden. ....Jeannettebo schreef:Ook erg natuurlijk!
En je kan er nog een weekje aanvalt plakken natuurlijk
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Ooit als Storm er niet meer is lijkt me dat harstikke gaaf!
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Vraagje aan de ervaren Dogwalktrail gangers: rijden jullie in een ruk door naar je bestemming, of overnacht je in Duitsland?
Van ons uit is het zo'n 1000 km, hangt een beetje van de route af. Wel/niet in 1 keer, that's the question.
En kan iemand ons ook wijzer maken wat betreft autobahnvignetten en dat soort zaken?
Al jaren niet meer in het buitenland geweest....
Van ons uit is het zo'n 1000 km, hangt een beetje van de route af. Wel/niet in 1 keer, that's the question.
En kan iemand ons ook wijzer maken wat betreft autobahnvignetten en dat soort zaken?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Het kan zowel in 1 keer als in 2 dagen, net waar je zin in hebt. Dwt weet evt waar je kan overnachten.
Vignet heb je niet nodig. Met vignet scheelt het je wel tien minuten, ik vind dat te weinig op zo'n lange reis om er eentje te halen. Het is ook maar 1 afslag verder die je met vignet zou nemen, zeg zo'n 15 km die je anders rijdt.
Vignet heb je niet nodig. Met vignet scheelt het je wel tien minuten, ik vind dat te weinig op zo'n lange reis om er eentje te halen. Het is ook maar 1 afslag verder die je met vignet zou nemen, zeg zo'n 15 km die je anders rijdt.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Het kan zowel in 1 keer als in 2 dagen, net waar je zin in hebt. Dwt weet evt waar je kan overnachten.

-
- Zeer actief
Wij rijden het altijd in 1 keer. Is prima te doen. Vanuit ons is het iets langer dan 9 uur rijden. Ligt natuurlijk ook aan de files onderweg. Wij rijden het liefst in 1 keer, de honden trekken dat prima en dan hoeven ze niet 2 keer lang in de auto. Wij vertrekken vaak rond 7 uur in de ochtend en zijn dan ergens tussen 16 en 17 uur in Oostenrijk. Alle tijd dan om nog boodschappen te doen en alles uit te pakken.Rinne Roos schreef:Vraagje aan de ervaren Dogwalktrail gangers: rijden jullie in een ruk door naar je bestemming, of overnacht je in Duitsland?
Vignet heb je nog nodig op de snelwegen in Oostenrijk. De route via Kufstein heb je een vignet nodig. De route via Lofer niet. Via Lofer is 10 minuutjes langer. Je krijgt nig een uitgebreide beschrijving van DWT die het uitlegt hoe beide routes gaan.
Leuk dat jullie naar DWT gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Jeannettebo
- Zeer actief
Sita, mijn uitleg gaat over de route over kufstein, daar heb je ook geen vignet nodig. Ik reed vanuit Nederland in principe over kufstein en eigenlijk alleen de eerste of tweede keer een vignet gebruikt, daarna niet meer. Zonder vignet pak je de afslag net voor de tolweg en met vignet de eerste op de tolweg. Ik heb beide routes uitgeprobeerd en uiteindelijk maakt het op de hele afstand eigenlijk niks uit.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wij zijn de vorige keer ook in 1 keer heen gereden. Is prima te doen.
Wij rijden juist 's nachts, zodat het rustiger op de weg is en je mooi op tijd in Oostenrijk bent.
We stoppen regelmatig zodat de honden even de poten kunnen strekken (om de 2-3 uur ongeveer) en zelf even een frisse neus te halen.
Wij rijden juist 's nachts, zodat het rustiger op de weg is en je mooi op tijd in Oostenrijk bent.
We stoppen regelmatig zodat de honden even de poten kunnen strekken (om de 2-3 uur ongeveer) en zelf even een frisse neus te halen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wij rijden altijd in 1x, gaan 's ochtends vroeg weg en stoppen onderweg om de benen/poten te strekken, een sanitaire stop te houden en/of te tanken.Rinne Roos schreef:Vraagje aan de ervaren Dogwalktrail gangers: rijden jullie in een ruk door naar je bestemming, of overnacht je in Duitsland?
Voor ons is het ook 1.000 kilometer rijden.
Autobahnvignetten kun je van tevoren aanschaffen via bijvoorbeeld de ANWB, of ter plekke kopen indien nodig, bij de meeste benzinestations kan dat. Om op de plaats van bestemming te komen heb je in principe geen autobahnvignet nodig, omdat je bij de grens van de autobahn afgaat, als je via Kufstein rijdt tenminste.
Alleen als je bijvoorbeeld een dagje naar Salzburg zou willen en dat via de autobahn wil doen heb je het vignet nodig. Ook niet als je bijvoorbeeld naar de Grossglockner Hochalpenstrasse zou gaan, of naar de Krimmler Wasserfälle.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Voor de krimmlerwasserfalle heb je ook geen vignet nodig
@sbientje, ja joh, is leuk voor jullie allebei!
@sbientje, ja joh, is leuk voor jullie allebei!

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat schrijf ik ook hoor...Jeannettebo schreef:Voor de krimmlerwasserfalle heb je ook geen vignet nodig

Dacht je dat ik zoiets niet zou weten als DWt-veteraan?

Wij halen overigens wel altijd gewoon voor de vakantie bij de ANWB zo'n vignet, kost iets van een tientje en dan weet je zeker dat je nergens beboet wordt als je spontaan ineens besluit via de autobahn ergens naartoe te rijden. Dat tientje lost ons de kop niet, gelukkig.
Laatst gewijzigd door LongFields op 29 mar 2014 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Sorry lees verkeerdLongFields schreef:Dat schrijf ik ook hoor...Jeannettebo schreef:Voor de krimmlerwasserfalle heb je ook geen vignet nodig
Dacht je dat ik zoiets niet zou weten als DWt-veteraan?

-
- Zeer actief
Helaas is dat niet meer zo. Ook voor dat kleine stukje naar de afslag Kufstein Sud heb je sinds dit jaar een vignet nodig. Kregen wij ook pas te horen toen we er al waren. Dus op de terugweg zijn we op aanraden van Francois over Lofer gereden. Maar wij kopen dit jaar voor september ook gewoon een vignet. Wij vonden de weg via Lofer niet echt fijn rijden, maar dat kan ook komen door de sneeuw.LongFields schreef:Wij rijden altijd in 1x, gaan 's ochtends vroeg weg en stoppen onderweg om de benen/poten te strekken, een sanitaire stop te houden en/of te tanken.Rinne Roos schreef:Vraagje aan de ervaren Dogwalktrail gangers: rijden jullie in een ruk door naar je bestemming, of overnacht je in Duitsland?
Voor ons is het ook 1.000 kilometer rijden.
Autobahnvignetten kun je van tevoren aanschaffen via bijvoorbeeld de ANWB, of ter plekke kopen indien nodig, bij de meeste benzinestations kan dat. Om op de plaats van bestemming te komen heb je in principe geen autobahnvignet nodig, omdat je bij de grens van de autobahn afgaat, als je via Kufstein rijdt tenminste.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wij kopen gewoon een vignet. Die paar euro geeft iig alle vrijheid 

Ik denk zomaar dat ik dan wel met je mee wilVeronique & Kyra schreef: Misschien volgend jaar wel weer een weekje

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is vreemd dan, dat ze dat ineens hebben ingesteld... Je kunt er trouwens ook bij de eerste afslag Kufstein af, dat hebben wij 1x per ongeluk gedaan en dat was een stukje binnendoor maar wel te doen.Sita schreef: Helaas is dat niet meer zo. Ook voor dat kleine stukje naar de afslag Kufstein Sud heb je sinds dit jaar een vignet nodig. Kregen wij ook pas te horen toen we er al waren. Dus op de terugweg zijn we op aanraden van Francois over Lofer gereden. Maar wij kopen dit jaar voor september ook gewoon een vignet. Wij vonden de weg via Lofer niet echt fijn rijden, maar dat kan ook komen door de sneeuw.
Wij gaan gewoon zorgen dat ons autobahnvignet op de voorruit zit. Is trouwens wel irritant, want volgens mij heb je geen vignet dat langer geldig is dan 10 dagen, dus als je 2 weken gaat moet je er 2 aanschaffen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik kreeg vorige maand ofzo mail van dwt dat er idd een stuk is waar eerder niet en nu wel een vinget voor nodig was. Eens zien of ik dat weer kan vinden.
Edit:
Edit:
Hallo Hondenvrienden,
In de routebeschrijving naar onze accommodaties staat dat je via 2 routes zonderAutobahn vignet naar ons toe kan rijden. Door een wijziging is dit echter veranderd. De enige route waarmee je zonder Autobahn vignet naar onze accommodaties toe kan rijden is de volgende:
München richting Salzburg via A8 – afslag Siegsdorf – via Inzell – Lofer – Saalfelden – Zell am See - Piesendorf/Walchen of Lengdorf.
Via deze weg rijdt je over de Duitse snelweg en niet over de Oostenrijkse. Alle andere routes heb je een vignet nodig. Kosten voor 10 dagen rond de € 8,00
- Jeannettebo
- Zeer actief
hmm, jammer, nou ja ik denk hem nu sowieso nodig te hebben, moet nog eens goed bekijken hoe ik nu moet rijden.

-
- Zeer actief
Wat jammer, ik heb die week nog net geen vakantie
zou zo graag eens heen willen!

- Jeannettebo
- Zeer actief
Je bent de week erna ook welkom natuurlijk , enkel is het dan een net iets ander programma en moet je genoegen nemen met mijn aanwezigheid ipv de hele groep...nomo schreef:Wat jammer, ik heb die week nog net geen vakantiezou zo graag eens heen willen!

-
- Zeer actief
Oh daar ga ik eens over nadenken! Dan heb ik ook nog geen vakantie, maar die week zou ik misschien al wel vrij kunnen regelen. Eens wat gaan uitzoeken!Jeannettebo schreef:Je bent de week erna ook welkom natuurlijk , enkel is het dan een net iets ander programma en moet je genoegen nemen met mijn aanwezigheid ipv de hele groep...nomo schreef:Wat jammer, ik heb die week nog net geen vakantiezou zo graag eens heen willen!
- Jeannettebo
- Zeer actief
zou gezellig zijnnomo schreef:Oh daar ga ik eens over nadenken! Dan heb ik ook nog geen vakantie, maar die week zou ik misschien al wel vrij kunnen regelen. Eens wat gaan uitzoeken!Jeannettebo schreef:Je bent de week erna ook welkom natuurlijk , enkel is het dan een net iets ander programma en moet je genoegen nemen met mijn aanwezigheid ipv de hele groep...nomo schreef:Wat jammer, ik heb die week nog net geen vakantiezou zo graag eens heen willen!