Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wormvrij ondanks 5 jaar niet ontwormen ;-)
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: wormvrij ondanks 5 jaar niet ontwormen ;-)
Volwassen honden hebben niet vaak wormen en als ze ze al hebben, hebben ze er vaak geen last van, omdat hun weerstand goed genoeg om het aantal wormen in de hand te houden.
Maar, het is echt totale onzin dat je hond geen wormen kan hebben als je ze niet ziet! Wormen blijven graag in de darmen, die zullen er alles aan doen om niet met de ontlasting mee naar buiten te komen, eitjes zie je niet met het blote oog en dode wormen vergaan, nogal snel, dus die zie je ook niet meer.
Maar, het is echt totale onzin dat je hond geen wormen kan hebben als je ze niet ziet! Wormen blijven graag in de darmen, die zullen er alles aan doen om niet met de ontlasting mee naar buiten te komen, eitjes zie je niet met het blote oog en dode wormen vergaan, nogal snel, dus die zie je ook niet meer.
-
Goldendelicious
Mijn honden hebben nooit zware worminfecties of last van vlooien. 'Preventief' ontlastingonderzoek, werkt ook geen resistentie in de hand en is een stuk gezonder voor een dier. http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/Ontwormen.htm
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sarah had dit jaar voor het eerst sinds jaren vlooien. Ik heb toen stronghold gebruikt
Ontwormen deden we alleen in haar puppietijd.
Ontwormen deden we alleen in haar puppietijd.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik weet niet of dit nou zo'n leuk topic is om omhoog te halen, maar ik zocht op het onderwerp en kwam hier.
Vanavond waren wij bij de da. En ik kreeg de vraag of Figo ontwormd word. Eh nee. Ja, als pup.
Toen kreeg ik te horen van de Franse hartworm. Dat deze toch meer voorkomt in Nederland. Dat deze, sinds ons vorige bezoek ( oktober 2013 ) in haar praktijkje in dit kleine dorp, al twee honden het leven heeft gekost.
Ik heb geen intentie om er een discussie over op te starten, wel of niet ontwormen. Maar ik vond wel dat ik het moest melden hier.
Ze zei dat alle honden minimaal 4 x per jaar ontwormd dienen te worden. Ook vanwege de volksgezondheid. Dat kan ik ergens wel begrijpen. Of ik het er mee eens ben is wat anders. Dat vind ik een beetje raar. Waarom moet ik dat dan toevallig horen als ik met een zieke hond langs ga?
Dat hele ontwormen weet ik niet wat ik er van moet vinden. Het is niet iets dat maanden werkt, zoals ik het uitgelegd kreeg.
Het lijkt mij preventief dan onzin, persoonlijk. En die hartworm is gewoon een eng iets.
Maar doe er mee wat je vind dat je moet doen. Ik schrok wel van haar bericht. Maar aan de andere kant, je kan nou eenmaal niet alles voorkomen.
Vanavond waren wij bij de da. En ik kreeg de vraag of Figo ontwormd word. Eh nee. Ja, als pup.
Toen kreeg ik te horen van de Franse hartworm. Dat deze toch meer voorkomt in Nederland. Dat deze, sinds ons vorige bezoek ( oktober 2013 ) in haar praktijkje in dit kleine dorp, al twee honden het leven heeft gekost.
Ik heb geen intentie om er een discussie over op te starten, wel of niet ontwormen. Maar ik vond wel dat ik het moest melden hier.
Ze zei dat alle honden minimaal 4 x per jaar ontwormd dienen te worden. Ook vanwege de volksgezondheid. Dat kan ik ergens wel begrijpen. Of ik het er mee eens ben is wat anders. Dat vind ik een beetje raar. Waarom moet ik dat dan toevallig horen als ik met een zieke hond langs ga?
Dat hele ontwormen weet ik niet wat ik er van moet vinden. Het is niet iets dat maanden werkt, zoals ik het uitgelegd kreeg.
Het lijkt mij preventief dan onzin, persoonlijk. En die hartworm is gewoon een eng iets.
Maar doe er mee wat je vind dat je moet doen. Ik schrok wel van haar bericht. Maar aan de andere kant, je kan nou eenmaal niet alles voorkomen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik ontworm al jaren niet meer. De dierenarts vraagt er ook nooit naar of ik ze wel of niet ontworm.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah doet ook mee met het onderzoek in Utrecht, zij is nu ruim 1,5 jaar wormvrij. Ik denk dat als je regelmatig onderzoekt op wormen, je het ook voor kan zijn. Stel je ontwormt en een dag later lopen ze wormen op. Jij denkt dat ze wormvrij zijn, terwijl ze wel wormen hebben. Daarom kan je niet preventief ontwormen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Lyka is preventief behandeld in de USA voor hartworm en dat zet ik door hier in NL voor minimaal 6 maanden zoals geadviseerd wordt, zit niet op een Zpades 2 te wachtenDee schreef:Ik weet niet of dit nou zo'n leuk topic is om omhoog te halen, maar ik zocht op het onderwerp en kwam hier.
verder worden de honden hier als pup ontwormd en de fokteven 2 keer mee met het nest dat ze hebben (ontworm mijn pups op 3 en 5 weken en de teven steeds enkele dagen later)
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
mijn honden doen ook mee met dit onderzoek, bij 1 hond was er 1 x eitjes gevonden maar dat kwam omdat ze kattenstront had gegeten.duitse herder schreef:Noah doet ook mee met het onderzoek in Utrecht, zij is nu ruim 1,5 jaar wormvrij. Ik denk dat als je regelmatig onderzoekt op wormen, je het ook voor kan zijn. Stel je ontwormt en een dag later lopen ze wormen op. Jij denkt dat ze wormvrij zijn, terwijl ze wel wormen hebben. Daarom kan je niet preventief ontwormen
dat is voor mij een reden om nooit zomaar een kuur te geven aan je honden.