ik zat ook al te genieten iddNanna schreef:O heerlijk, wat een uitdrukkingbandolero schreef:Ik was echt gedégoûteerd die dag.Die hou ik er in
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foxterriër BIS Westminster
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Foxterriër BIS Westminster
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, als het er zo aan toe gaat welbandolero schreef: da's zoals Tara zegt echt wel de kwaliteit omlaag halen.
Een deskundig, objectief iemand vinden met oog voor zowel bouw als karakter is blijkbaar moeilijk te vinden in die keurmeesterwereld.
Dat is trouwens wel een trend bij meerdere rassen, angst er in fokken
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Klopt hoor, je hoeft met een werkhond absoluut geen plaatsing te verwachten.laeken schreef:blacky schreef: dit laatste is dan wel weer grappig. Het kan dus wel samen gaan. En dat is dus iets wat Tara ook al vertelde.
Niet echt hoor. Want een ZG en een uitmuntend zijn dan wel prima maar daar win je geen enkele show mee als je uitmundende hond niet volledig voldoet aan het uiterlijk van de hedendaagse showlab. De ZG betekent vooral dat de hond gewoon een 7 krijgt voor zijn uiterlijk en een uitmuntend kan eigenlijk alles zijn tussen een 8 en meer. Zo moet je het zien. En dan kan je dus alsnog elke keer laatste zijn en dat maakt dus niet dat je hond shows kan lopen naast dat het een werkhond is. Je kan wel shows gaan lopen met een ZG hond maar dan wordt je bijna altijd laatsteHelemaal niks mis mee maar om shows te winnen en om shows te gaan lopen als hobby heb je echt nog steeds een dikke boney lab nodig als je niet elke keer als eerste de ring uit wil.
![]()
![]()
Elke hond kan een show lopen, een beetje een rastypische hond haalt altijd wel een ZG als de keurmeester weet dat het is om je werktitel te halen en een hond kan een uitmuntend krijgen en op alle shows laatste worden zolang er geen ZG honden mee lopen.
Gelukkig maakt ons dat helemaal niets uit
Ik ben met mijn reu 1 keer naar een clubmatch geweest (toen hij 14 maanden was) en de andere labradoreigenaren keken alsof ik met een alien de ring in kwam lopen
De keurmeester nam gelukkig wel de tijd maar bij de plaatsingen zaten wij er uiteraard niet bij, helemaal niet erg hoor, ik zie ook wel dat mijn hondje gewoon niet voldoet aan het ideaalbeeld van tegenwoordig.
Maar laat dat (naast het karakter uiteraard) nou net de reden zijn dat ik voor dit type heb gekozen.
Dit was overigens zijn keurverslag destijds:
Elegant gebouwde reu van goed rasbeeld. Voldoende mannelijk hoofd, mocht iets breder in schedel. Donker oog met vriendelijke en intelligente expressie. Vloeiende bovenbelijning. Borst voldoende diep maar mist iets breedte en ribben mochten beter gewelfd zijn. Passend bone. Goede staart. Gaat vlot, mocht iets beter stuwen. Korte, dichte vacht.
Gaat over deze hond trouwens: http://i1297.photobucket.com/albums/ag4 ... 305304.jpg
Wat ik overigens destijds wel echt erg vond was dat er een hondje 1e werd geplaatst die dus duidelijk overgewicht had, de keurmeester had dit ook gezegd en het stond ook in het keurverslag.
Plaats dan gewoon geen enkele hond als het "ideale" er niet bijzit (of mag dat niet?) maar een hond met duidelijk overgewicht een 1e plaats toekennen vind ik niet kunnen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Niet elke hond haalt een ZG hoor, ik dacht dat Rowan van Sita een G kreeg, en toch is dat een prima golden...
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik het er toch al verschillende maken uit de ring weten gezet zijn, wegens niet laten betasten uit angst.Inge O schreef: maar die angstige honden komen er op show toch net zo goed door?
Net als ik er al uit de ring heb gezet zien worden wegens aggresiviteit.
Ik weet niet hoe het er bij andere rassen aan toe gaat, maar bij ons ras wordt er niet gegromd of uitgevlogen naar elkaar in de ring, noch zijn er veel honden die angstig zijn en zich niet laten betasten.
Op die attestendag kon en mocht dat blijkbaar allemaal wel...
- bandolero
- Zeer actief
sbientje schreef:ik zat ook al te genieten iddNanna schreef:O heerlijk, wat een uitdrukkingbandolero schreef:Ik was echt gedégoûteerd die dag.Die hou ik er in
![]()
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klopt, ik schreef het een beetje krom.Nanna schreef:Ik denk niet dat angst er specifiek in gefokt wordt. Ik denk dat, omdat honden steeds meer familie van elkaar worden, die eigenschap naar voren treedt. Net als slecht opnemen, kleine nesten, dommer worden.-Saskia- schreef: Dat is trouwens wel een trend bij meerdere rassen, angst er in fokken
Allemaal tekenen van inteelt.
Niet dat ze het er doelgericht in fokken maar het kruipt erin en er wordt te weinig op gelet (of het wordt gewoon genegeerd).
Ik had een lerares met een práchtige tervueren die schijtbang was. Hond deed het erg goed in de agility, heeft nog haar rondje op Crufts mogen lopen. En dus werd er gewoon mee gefokt want klaarblijkelijk is angst minder belangrijk dan sportprestaties
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik mag dan misschien al enkele jaren niet meer zelf actief zijn op showgebied, maar mijn ervaringen stroken helaas niet met bovenstaande. Ik heb meerdere malen met m'n reu tussen andere reuen in de ring gestaan die behoorlijk naar elkaar uitvielen, o.a. op een show van de Duitse rasvereniging waarbij het agressiefste exemplaar zelfs nog z'n klasse wonbandolero schreef: Ik weet niet hoe het er bij andere rassen aan toe gaat, maar bij ons ras wordt er niet gegromd of uitgevlogen naar elkaar in de ring, noch zijn er veel honden die angstig zijn en zich niet laten betasten.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 19 feb 2014 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Mee eens. Er wordt niet zo zeer bewust richting angst(agressie) gefokt, maar er wordt m.i. wel te weinig vandaan gefokt, toch zeker bij de border collie. Er wordt regelmatig gefokt met honden die daar, wederom mijn inziens, qua karakter absoluut niet stabiel genoeg voor zijn. Helaas zie je deze trekjes dan terug in de nakomelingen.-Saskia- schreef:Klopt, ik schreef het een beetje krom.Nanna schreef:Ik denk niet dat angst er specifiek in gefokt wordt. Ik denk dat, omdat honden steeds meer familie van elkaar worden, die eigenschap naar voren treedt. Net als slecht opnemen, kleine nesten, dommer worden.-Saskia- schreef: Dat is trouwens wel een trend bij meerdere rassen, angst er in fokken
Niet dat ze het er doelgericht in fokken maar het kruipt erin en er wordt te weinig op gelet (of het wordt gewoon genegeerd).
Ik had een lerares met een práchtige tervueren die schijtbang was. Hond deed het erg goed in de agility, heeft nog haar rondje op Crufts mogen lopen. En dus werd er gewoon mee gefokt want klaarblijkelijk is angst minder belangrijk dan sportprestaties
- bandolero
- Zeer actief
't is dan maar te hopen dat de situatie verbeterd is heTamara/Bayko schreef:Ik mag dan misschien al enkele jaren niet meer zelf actief zijn op showgebied, maar mijn ervaringen stroken helaas niet met bovenstaande. Ik heb meerdere malen met m'n reu tussen andere reuen in de ring gestaan die behoorlijk naar elkaar uitvielen, o.a. op een show van de Duitse rasvereniging waarbij het agressiefste exemplaar zelfs nog z'n klasse wonbandolero schreef: Ik weet niet hoe het er bij andere rassen aan toe gaat, maar bij ons ras wordt er niet gegromd of uitgevlogen naar elkaar in de ring, noch zijn er veel honden die angstig zijn en zich niet laten betasten.Ook angstig gedrag naar de keurmeester zag (en zie) ik regelmatig voorbijkomen, al hadden sommige honden het 'geluk' dat hun ervaren handler dit aardig wist/weet te verdoezelen waardoor bijtincidenten richting de keurmeester uitblijven. Toch weten deze honden showtitels te behalen.
Ik zei ook niet dat ik het nog niet gezien heb he, jawel hoor, maar deze honden werden de ring uit gezet door de KM.
Of ik heb mss altijd strenge keurmeesters gehad, kan ook
Angstige honden zie ik ook veel meer bij sporthonden en werkhonden, dan dat ik al angstige showhonden heb gezien...
Misschien met het feit dat die honden nooit geleerd hebben om zich te laten betasten door vreemden, nooit veel meegeweest zijn naar drukke evenementen (in een hal vb, wat toch compleet anders is dan ergens in de buitenlucht op een wedstrijd), ...
Er zitten er ook tussen hoor in showlijnen, natuurlijk. Maar die blijven ook niet op show verschijnen, want het is als fokker noch als handler goed voor je reputatie om met zo'n hond op show te blijven komen. Natuurlijk kan er wel nog lustig mee gefokt worden (helaas).
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Nanna schreef:Ik denk niet dat angst er specifiek in gefokt wordt. Ik denk dat, omdat honden steeds meer familie van elkaar worden, die eigenschap naar voren treedt. Net als slecht opnemen, kleine nesten, dommer worden.-Saskia- schreef: Dat is trouwens wel een trend bij meerdere rassen, angst er in fokken
ok, dat verklaart ook meteen dit dus