dat zit ik nu ook al de hele tijd te denken. Wat gebeurt er als ik hem eens even lekker in een bak water gooi. Wat blijft er dan over van dit hondje.bouvierpoedel schreef:Geloof dat als je dat oudere typje zo trimt als die nieuwe dat de gootste verschillen wel weg zullen vallen.Nanna schreef:Ja, maar zie je het nou niet of wíl je het niet zien?Maeve schreef:[
Maar dat gestrekte hoofd zal in de oorsponkelijke standaard hebben gestaan? Tenminste, ik ga er zomaar vanuit dat het ergens vandaan komt
Let alleen al eens op de ruglengte....
Die lange nek , korte rug en lange snuit worden ook uitvergroot door het trimwerk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foxterriër BIS Westminster
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Foxterriër BIS Westminster
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
zoals deze?Nanna schreef:Die hoge schoften en korte ruggetjes zie je ook bij de korthaar foxen.
Tot zover camoufleren met haar.

Ik vind ook dat ze een erg lange schoft hebben. tenminste, lijkt zo.
deze vind ik wel mooi trouwens

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Precies mijn idee.Cashel Vale schreef:Je plaatst natuurlijk ook de plaatjes die bij je verhaal passen....
Zo kun je tegenwoordig, net als vroeger, enorm van elkaar verschillende Laekense zien en daar foto's van plaatsen naar behoefte. Ik heb bij de Laekense eens gekeken naar verschillende foto's van toen en nu, en kan zowel toen en nu foto's plaatsen van 2 totaal andere types als bijna exact dezelfde. Het is maar net welke foto's je selecteert.
Persoonlijk denk ik wel dat er bij veel met name trimrassen doorgeslagen is in het type vacht, zoals hier bij de winnende Fox en ook bijvoorbeeld bij de huidige show-Afghaan, Bobtail of Collie. Dat staat in mijn ogen in principe los van de bouw die onder die weelderige haardos zit. Die kan nog behoorlijk hetzelfde zijn als voorheen.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ze willen al jaren de patterdale erkennen en wordt van vele kanten zwaar tegengehouden, gewoon omdat het met veel werkende terriers bergafwaarts.
Bij de springers heb je veel verschil tussen show en werklijn en gelukkig kan je op de clubshow uit komen in je eigen klasse voor show en een klasse voor werktypes.
Bij de springers heb je veel verschil tussen show en werklijn en gelukkig kan je op de clubshow uit komen in je eigen klasse voor show en een klasse voor werktypes.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ze willen al jaren de patterdale erkennen en wordt van vele kanten zwaar tegengehouden, gewoon omdat het met veel werkende terriers bergafwaarts gaat.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een lange schoft?Machie schreef:Ik vind ook dat ze een erg lange schoft hebben. tenminste, lijkt zo.
Wat bedoel je daarmee?
Het zijn terriers. Die zijn altijd steil. Dat is nou net het idee, dat de elleboog niet in de weg zit als ze achteruit gaan in een hol.Tara schreef:Ik vind ze vooral erg steil, maar als je die staart nou eens normaal houdt, en niet over de rug tilt, dan oogt het ook alweer heel anders.
Dan komen ze klem namelijk.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lijkt wel een ausbandolero schreef:http://www.border-wars.com/2014/02/inbr ... nster.htmlEilfy schreef:Kon de foto niet vinden... mis er niet veel aan zo te lezen?bandolero schreef:Die Toller BOB vind ik echt mooi.
De BOB Border Collie stelt ook niet veel voor, helaas...
Andere jaren is het tenminste nog een hond met een wauw-factor die won, dit jaar zelfs dat niet.
Jammer, heel jammer.
(crappy artikel trouwens, die mens is erom gekend altijd alles en iedereen zwart te maken)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Is een aus, als in australische lijnenEilfy schreef:Lijkt wel een ausbandolero schreef:http://www.border-wars.com/2014/02/inbr ... nster.htmlEilfy schreef:Kon de foto niet vinden... mis er niet veel aan zo te lezen?bandolero schreef:Die Toller BOB vind ik echt mooi.
De BOB Border Collie stelt ook niet veel voor, helaas...
Andere jaren is het tenminste nog een hond met een wauw-factor die won, dit jaar zelfs dat niet.
Jammer, heel jammer.
(crappy artikel trouwens, die mens is erom gekend altijd alles en iedereen zwart te maken)
-
Brigitte
- Zeer actief
Sjon had zich best kunnen meten met de Amerikaanse Anatolen..

- bandolero
- Zeer actief
mijn aussie (Nanna schreef:Kwestie van trimmen, heb ik net geleerdEilfy schreef: Lijkt wel een aus![]()

bij de schapen (het kan dus wel

dat het dezelfde manier van schapendrijven (als je het zelfs nog zo kan/mag noemen) is als de eerste hond uit jouw voorbeeld Nanna, ga ik niet beweren, in tegendeel, van aanleg schiet niet veel meer over...
Maar ze doet het...
Wil ik later een echte schapendrijver puur om te werken met schapen, dan koop ik een ISDS'er uit pure werklijnen, en die dag ZAL er ooit komen... maar momenteel ben ik meer dan tevreden met mijn haarbal die tevreden is met eender welke sport ze te doen krijgt
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
de vraag is alleen is de hond onder de vacht veranderd. Is zijn bouw zoveel anders dan die van de werk border.
Haren zijn maar haren. Maar is de bouw werkelijk zo anders. Daar gaat het om.
Daarbij heb je aan beide kanten overdrijvingen. Het één is echt niet per definitie beter dan het ander.
Daarbij heb je aan beide kanten overdrijvingen. Het één is echt niet per definitie beter dan het ander.
- bandolero
- Zeer actief
grootste probleem is het instinct dat verdwenen is...blacky schreef:de vraag is alleen is de hond onder de vacht veranderd. Is zijn bouw zoveel anders dan die van de werk border.
Bouw van borders (van werkborders he, voor showhondjes maakt dat niet veel uit) hangt veel af van de streek waarin ze leven. BC's die in ruwe koude bergachtige gebieden moeten werken, zijn meestal ook steviger qua bouw en hebben ook een dikkere vacht.
(oospronkelijke BC's bestonden ook al in een 4-tal types: Winston Cap type, Northumbrian type, Nap type, Herdmann's Tommy type...)
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij borders is er wel een verschil in instinct als je kijkt naar de show- en de werklijnen. Beide types willen vaak nog wel werken, krijg wel de indruk (maar weet niet in hoeverre dat klopt) dat showlijnen eerder tevreden zijn met soort werk en de hoeveelheid. Ook dit zal per hond verschillen, zo zal je werklijnhonden hebben die liever lui dan moe zijn & showlijnhonden die het liefst de hele dag bezig zijn.blacky schreef:de vraag is alleen is de hond onder de vacht veranderd. Is zijn bouw zoveel anders dan die van de werk border.
Ben het wel heel erg eens met je laatste zin, selecteren op één bepaald iets, of dat nu karakter of uiterlijk is, is nooit goed. Ofwel: de gulden middenweg bewandelen zonder extremen te willen creëren is nog de beste optie. Alleen daarmee win je geen trials of shows... dus dat zal wel niet gaan gebeuren (helaas)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
maar een show gaat nou juist om een uiterlijk, dat heeft toch weinig met instinct te maken?
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
mja, maar volgens mij is dat bij de bordercollie helemaal niet zo het geval..Nanna schreef:Je kunt inderdaad niet keuren op instinctsbientje schreef:maar een show gaat nou juist om een uiterlijk, dat heeft toch weinig met instinct te maken?maar om nou een hond op de eerste plek te zetten die niet eens meer het oorspronkelijke werk KAN doen vanwege lichamelijke beperkingen, dat vind ik toch wel sneu.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als we goed gaan kijken dan was meestal het uiterlijk nog niet het belangrijkste maar hun werkcapiciteit en dat ze heel terug kwamen.Nanna schreef:Ik denk dat veel van die laagpotige border collies met een vracht showvacht van heb ik jou daar die sowieso nooit op werk gefokt zijn echt niet de keuze zullen zijn van iemand die een hond zoekt om mee te werkensbientje schreef:mja, maar volgens mij is dat bij de bordercollie helemaal niet zo het geval..Nanna schreef:Je kunt inderdaad niet keuren op instinctsbientje schreef:maar een show gaat nou juist om een uiterlijk, dat heeft toch weinig met instinct te maken?maar om nou een hond op de eerste plek te zetten die niet eens meer het oorspronkelijke werk KAN doen vanwege lichamelijke beperkingen, dat vind ik toch wel sneu.
![]()
Ik snap best dat niet iedereen zit te wachten op een hieperdepieper hond, maar waarom dan ook meteen zo het uiterlijk veranderen?
Of die hond nu iets korter ,langer in snuit nek of lichaam was interesseerde ze ook geen kut.
Dus wat loop je nu te zeiken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Wat weet jij nou van mijn hondbouvierpoedel schreef:Nouuuuuuuu jouw hond wijkt ook nogal wat af in uiterlijk en karakter zoals het oorspronkelijk was.Hayley84 schreef:Showhond in mijn ogen = overdreven hond puur gefokt om mee te showen en mee te fokken.
Niet gefokt voor het oorspronkelijke doel of ook maar iets in de richting van een actief leven.
Mijn hond is gezond met een normale ruglengte en een normale neus en een normale vacht.
En ik hoef met hem niet naar shows want daar is hij niet zwaar genoeg voor.
Dat kun je toch zeker niet zeggen van die Fox terriër, dat hij normaal is.. moet je die rug zien en neus...

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat komt omdat ze toen geen conditioner, fóhn en gel hadden.Nanna schreef:Voorlopig heb ik dit type nog nooit bij "one man and his Dog' op tv gezienbouvierpoedel schreef: Als we goed gaan kijken dan was meestal het uiterlijk nog niet het belangrijkste maar hun werkcapiciteit en dat ze heel terug kwamen.
Of die hond nu iets korter ,langer in snuit nek of lichaam was interesseerde ze ook geen kut.
Dus wat loop je nu te zeiken.![]()
En ik weiger ook te geloven dat ze daar op zitten te wachten.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die ze dan naar de trimmer brengen om kaal te schren omdat ze de klitten niet uit zijn vacht kunnen houden.Nanna schreef:Dit is een Border Collie. Als je zegt dat het een kruising is tussen een Aus en een Sint Bernard, geloof ik het ook![]()
En het kopend publiek wil helemaal niet zo'n spicht. Die willen pluizige, zachte Newfoundlander-achtige teddybeerbekkies met dikke pootjes. En lekker veel vacht.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Alle rassen wijken af van hoe het ooit bedoeld was , de jouwe net zo al zal het misschien iets minder zijn dan bij anderen.Hayley84 schreef:Wat weet jij nou van mijn hondbouvierpoedel schreef:Nouuuuuuuu jouw hond wijkt ook nogal wat af in uiterlijk en karakter zoals het oorspronkelijk was.Hayley84 schreef:Showhond in mijn ogen = overdreven hond puur gefokt om mee te showen en mee te fokken.
Niet gefokt voor het oorspronkelijke doel of ook maar iets in de richting van een actief leven.![]()
Mijn hond is gezond met een normale ruglengte en een normale neus en een normale vacht.
En ik hoef met hem niet naar shows want daar is hij niet zwaar genoeg voor.
Dat kun je toch zeker niet zeggen van die Fox terriër, dat hij normaal is.. moet je die rug zien en neus...
Over 50 jaar zien ze er ook weer anders uit dan nu.
Of ze zijn allemaal kapot en naar de kloten .

- bandolero
- Zeer actief
Ah, ik hou wel van een paar van die voorbeelden van Nanna
(mystic liaison bvb, zony niet)
Dat ze zoveel vacht en bone hebben, niet niet zeggen dat ze dat ook per se zo overerven.
Het merendeel van de Belgische BC's met stamboom uit showlijnen (die toch bijlange na niet zo extreem zijn), is gebaseerd op een Borderfame import reu, met massa's vacht en bone,
MAAR gecombineerd met pure Engelse lijnen langs de andere kant,
en van daaruit is de fokbasis ontstaan.
De vader van mijn Lana, heeft overdreven veel vacht en bone:

(hou van deze hond
)
terwijl mijn Lana heel gematigd is, en qua type zelfs meer neigt naar het Engels type...
En ze is dan nog eens het hondje met tonnen drive...
(wat ik aan haar dan weer super vind, werken dat ze kan/wil)

(mystic liaison bvb, zony niet)
Dat ze zoveel vacht en bone hebben, niet niet zeggen dat ze dat ook per se zo overerven.
Het merendeel van de Belgische BC's met stamboom uit showlijnen (die toch bijlange na niet zo extreem zijn), is gebaseerd op een Borderfame import reu, met massa's vacht en bone,
MAAR gecombineerd met pure Engelse lijnen langs de andere kant,
en van daaruit is de fokbasis ontstaan.
De vader van mijn Lana, heeft overdreven veel vacht en bone:

(hou van deze hond
terwijl mijn Lana heel gematigd is, en qua type zelfs meer neigt naar het Engels type...
En ze is dan nog eens het hondje met tonnen drive...
(wat ik aan haar dan weer super vind, werken dat ze kan/wil)

-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Ik heb een Border uit pure werklijnen gehad. Nu heb ik alleen nog een Border uit pure showlijnen. Hij wordt 2x in het jaar geschoren omdat hij last heeft van zijn dikke vacht Klitvrij houden lukt me niet en elke maand naar de trimmer om te ontwollen zie ik niet zitten.
Hij is vreselijk lief, heeft veel plezier in behendigheid maar schapen zeggen 'm niks
Overigens is hij veel drukker in huis dan mijn werklijn Border was.
Hij is vreselijk lief, heeft veel plezier in behendigheid maar schapen zeggen 'm niks
Overigens is hij veel drukker in huis dan mijn werklijn Border was.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik moest serieus twee keer kijken omdat ik dacht dat het een knuffel wasInge O schreef:dat kan je wel zeggen, jabandolero schreef:De vader van mijn Lana, heeft overdreven veel vacht en bone:.
De blikken van veel showborders vind ik ook geen alertheid uitstralen, een must voor een herder vind ik.
Het worden halve shetlanders. Doodzonde van een geweldig ras.
Wat Nanna zegt, als men persé een gezinshond wil maken van een ras, waarom dan ook meteen van het uiterlijk een karikatuur maken?
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
-Saskia- schreef:Ik moest serieus twee keer kijken omdat ik dacht dat het een knuffel wasInge O schreef:dat kan je wel zeggen, jabandolero schreef:De vader van mijn Lana, heeft overdreven veel vacht en bone:.
![]()
De blikken van veel showborders vind ik ook geen alertheid uitstralen, een must voor een herder vind ik.
Het worden halve shetlanders. Doodzonde van een geweldig ras.
Wat Nanna zegt, als men persé een gezinshond wil maken van een ras, waarom dan ook meteen van het uiterlijk een karikatuur maken?
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Alle rassen wijken af van hoe het ooit bedoeld was , de jouwe net zo al zal het misschien iets minder zijn dan bij anderen.
Over 50 jaar zien ze er ook weer anders uit dan nu.
Of ze zijn allemaal kapot en naar de kloten .

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind bullterriers (ook al zijn ze perfect op gewicht) altijd zo dikkig ogen haha..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
dagmar88 schreef:Snap nog steeds niet waarom je van zo'n mooie, atletische terrier een wandelend broodje bapao zou willen fokken.
- Machie
- Zeer actief
Die zijn er in rasgroep 1 ook wel te vinden hoorTara schreef:Eh... Dan moet je toch eens bij rasgroep 7 kijken.bouvierpoedel schreef: Alle rassen wijken af van hoe het ooit bedoeld was , de jouwe net zo al zal het misschien iets minder zijn dan bij anderen.