hij bijt er wel op, maar het meestal schraapt hij er gewoon stukken af, en we zijn er altijd bij als hij ermee bezig is.dagmar88 schreef:petertje schreef:wij halen eten snacks bij gunshies in beverwijk. dit is een dinobot, geen idee waar en uit welk beest het komt, maar vast niet uit een kalkoen. Maar yaga is er weer blij mee.
Dat vind ik echt link, zeker met een hond met zulke sterke kaken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor kauwbotten
Moderator: moderatorteam
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
- Aantal honden: 1
Re: Wat voor kauwbotten

- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
ik zal het van de week even doorgeven aan de verkoper.~Suzanne~ schreef:Dit soort dinobotten zijn ongeschikt. Of ze rauw of gekookt zijn maakt niet zoveel uit. Gekookt / gerookt zijn ze nog slechter overigens.dagmar88 schreef:petertje schreef:wij halen eten snacks bij gunshies in beverwijk. dit is een dinobot, geen idee waar en uit welk beest het komt, maar vast niet uit een kalkoen. Maar yaga is er weer blij mee.
Dat vind ik echt link, zeker met een hond met zulke sterke kaken.
De botten zijn te hard, er kunnen splinters afgekauwd worden. Daarbij kan het gebit ernstig beschadigen. De splinters zijn zo hard en scherp dat ze schade aan de ingewanden kunnen veroorzaken en de vertering is uitermate slecht: het kan voor verstoppingen zorgen.
Lees je alsjeblieft beter in in welke botten je wel en niet kunt geven. Dit is gewoon gevaarlijk!
Suzanne

- dagmar88
- Zeer actief
petertje schreef: ik zal het van de week even doorgeven aan de verkoper.
Die betaalt de dierenarts kosten en zorgt voor een nieuw gebitje?
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vraagje, zo'n runderstrot zit veel vlees op maar kan hij daarna ook het bot opeten?
-
Goldendelicious
Een pup kan al vanaf een week of 6 meer dan prima een eendennek verwerken. Er zijn pups die op die leeftijd intacte prooidieren verorberen.gz schreef:Top bedankt al voor jullie antwoorden ... Wij hebben een boxer en hij krijgt smuldier versvlees compleet als voer. Onze vorige boxer kreeg regelmatig een eendennek maar om die te geven als pup lijkt me nog niet zo goed idee. Maar een pup kan dus ook al wel dit soort dingen hebben?
Hier geen commerciële kauwkluiven. Wel dik bevleesde karkassen en af en toe grotere RMB's. Zijn ze een tijdje mee zoet en het is prima gebitsonderhoud.
-
Goldendelicious
Ja, dat kan. Het 'bot' uit strot is kraakbeen.gz schreef:Vraagje, zo'n runderstrot zit veel vlees op maar kan hij daarna ook het bot opeten?