Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co
Moderator: moderatorteam
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co
Herkenbaar maar de opmerking mijn hond doet niets tja ik kan wel roepen de mijn wel krijg je de reactie maar het is een golden die zijn altijd lief.
Ik mijd altijd onbekende hond ik heb geen zin meer aan de discussie.
Ik mijd altijd onbekende hond ik heb geen zin meer aan de discussie.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou inderdaadNanna schreef:ellen en de birmanen schreef: vriendin van mij had een jack hussel en die hing in de luxaflez. zegt ze: ik moet leuker zijn dan de luxaflex![]()
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Ik zeg ook wel eens hij wil alleen spelen, en vervolgens trek ik hem weer mee omdat ik viind dat hij veel te lomp is voor de meeste honden.
laatst ook iemand met een loslopende hond die nogal wild op ons af kwam rennen, ik nog vriendelijk roepen of hij zijn hond even aan wilde lijnen omdat mijn hond er niet uitzag alsof hij dat leuk vond, die man vond het niet nodig, en zei ook nog, misschien wel goed als hij een keer een hap krijgt van een hond. Waarmee het voor mij weer duidelijk is dat er nogal wat hondeneigenaren zijn die echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
laatst ook iemand met een loslopende hond die nogal wild op ons af kwam rennen, ik nog vriendelijk roepen of hij zijn hond even aan wilde lijnen omdat mijn hond er niet uitzag alsof hij dat leuk vond, die man vond het niet nodig, en zei ook nog, misschien wel goed als hij een keer een hap krijgt van een hond. Waarmee het voor mij weer duidelijk is dat er nogal wat hondeneigenaren zijn die echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Heb hem ook maar even gedeeld op FB.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk ook dat dat is waar het hier om gaat. Iedereen kan een keer 'te laat zijn' en iedere jonge hond moet leren om te luisteren. Maar het gaat vaak vooral om de manier waarop de eigenaren er mee om gaan en duidelijk laten merken niet zo te investeren in opvoeding en de hond lekker zijn gang laten gaan.Lief schreef: Mijn eigen honden zijn ook op bepaalde gebieden sociaal onaangepast en dan doe ik mijn best ze bij me te roepen. Soms lukt het me niet en dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Als een jonge hond op mijn honden af komt denderen en je ziet de eigenaar moeite doen om het te herstellen en hij biedt zijn excuses aan, ben ik de laatste die zich daar druk om maakt (zeker als het een sociaal exemplaar is en ik loop in een losloopgebied).
Maar ik kom met mijn intacte reuen dus vooral vaak die het-is-nog-maar-een-pup reu tegen die naar hartelust op voornamelijk Xavi wil rijden en een eigenaar die er bij staat te lachen "Ja, het is een echt mannetje he, haha!".
Focus is overigens ook een 'ik-wil-met-iedereen-kennis-maken-type' en als ik in een druk losloopgebied ga lopen, heb ik geen 100% controle.
Daarom trainen we nu met een lange lijn, zodat mijn probleem niet dat van iemand anders wordt.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Sterke en zeer herkenbare tekst.
Ik heb zo'n type hond die niet veel prijs stelt op sociaal contact, en al helemaal niet als het druk of lomp gebeurt.
Spelen met een hond die "niet fysiek" speelt, wat rennen en springen en geen fysiek contact, vindt ze op zijn tijd wel aardig. Maar niet te vaak.
De reacties als: "Oh, maar hij doet niets hoor." en "Oh, maar als de jouwe snauwt leert de mijne daar mooi van." Hoor ik dan ook regelmatig.
Mat name die laatste heb ik een enorme hekel aan. Mijn hond leert daar namelijk ook van, en wat ze ervan leert is niet echt positief.
Van mij mag ze spelen, geen probleem. Maar ze wil het zelf gewoon niet zo graag. Balletje gooien, trainen, dat vindt ze dan wel weer geweldig. Het zij zo.
Ik heb zo'n type hond die niet veel prijs stelt op sociaal contact, en al helemaal niet als het druk of lomp gebeurt.
Spelen met een hond die "niet fysiek" speelt, wat rennen en springen en geen fysiek contact, vindt ze op zijn tijd wel aardig. Maar niet te vaak.
De reacties als: "Oh, maar hij doet niets hoor." en "Oh, maar als de jouwe snauwt leert de mijne daar mooi van." Hoor ik dan ook regelmatig.
Mat name die laatste heb ik een enorme hekel aan. Mijn hond leert daar namelijk ook van, en wat ze ervan leert is niet echt positief.
Van mij mag ze spelen, geen probleem. Maar ze wil het zelf gewoon niet zo graag. Balletje gooien, trainen, dat vindt ze dan wel weer geweldig. Het zij zo.

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Op het LF wordt dat ook geadviseert, je moet leuker zijn dan alles wat de hond tegenkomt. Nou, dat lukt mij gewoon niet
Ik kan ze aardig bij mij houden, maar soms verlies ik het toch echt. Om die reden kom ik nog maar zelden in een losloopgebied en als ik wel ga dan graag met regen oid.
Gedeeld op FB, het is een goed stuk
Gedeeld op FB, het is een goed stuk
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik denk dat mensen dat laatste van mij ook wel zullen denken.Irisz schreef: Ik denk ook dat dat is waar het hier om gaat. Iedereen kan een keer 'te laat zijn' en iedere jonge hond moet leren om te luisteren. Maar het gaat vaak vooral om de manier waarop de eigenaren er mee om gaan en duidelijk laten merken niet zo te investeren in opvoeding en de hond lekker zijn gang laten gaan.
Het is namelijk ook vaak dat mensen pas bij een bijna robot-achtige gehoorzaamheid denken dat je in opvoeding hebt geinvesteerd. Het heeft ook te maken met verschillen in verwachting van de maakbaarheid van gedrag door opvoeding.
Als ik zie hoeveel moeite er zit in de opvoeding van de Ridgeback hier om de hoek en het effect dat het heeft (hij vliegt nog steeds heel blijblijblij op alle honden af)...
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik zeg ook wel eens dat de mijne wel iets doet, maar dat maakt schijnbaar niet echt veel indruk als het over een teckel gezegd wordt.Magic schreef:Goed stukje.
En er is maar één goed antwoord op 'hij doet niks hoor'.
Namelijk: "maar de mijne wel".
Altijd leuk hoe dat soort baasjes dan rood aanlopend en al zwetend de hele trukendoos opentrekken om te proberen zo snel mogelijk de (uiteraard niet luisterende) hond te pakken te krijgen en aan te lijnen.
(Maar nog leuker zou zijn als het helemaal niet nodig was).
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het stukje dat daarna kwam (na het stukje dat je van mij quote), hoort erbij.Lief schreef:Ik denk dat mensen dat laatste van mij ook wel zullen denken.Irisz schreef: Ik denk ook dat dat is waar het hier om gaat. Iedereen kan een keer 'te laat zijn' en iedere jonge hond moet leren om te luisteren. Maar het gaat vaak vooral om de manier waarop de eigenaren er mee om gaan en duidelijk laten merken niet zo te investeren in opvoeding en de hond lekker zijn gang laten gaan.
Het is namelijk ook vaak dat mensen pas bij een bijna robot-achtige gehoorzaamheid denken dat je in opvoeding hebt geinvesteerd. Het heeft ook te maken met verschillen in verwachting van de maakbaarheid van gedrag door opvoeding.
Als ik zie hoeveel moeite er zit in de opvoeding van de Ridgeback hier om de hoek en het effect dat het heeft (hij vliegt nog steeds heel blijblijblij op alle honden af)...
Iedere hond kan een keer zo'n moment hebben (en inderdaad, Ridgebacks hebben er een handje van
Sterker nog. Vaak loopt de eigenaar aan de andere kant van het bos.
- dagmar88
- Zeer actief
Irisz schreef:[
Iedere hond kan een keer zo'n moment hebben (en inderdaad, Ridgebacks hebben er een handje van), maar het is wel aan de eigenaar om de situatie op te lossen als het zich toch een keer voordoet. En dat ontbreekt regelmatig.
Sterker nog. Vaak loopt de eigenaar aan de andere kant van het bos.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Of een Jamey... Ik krijg standaard de reactie 'o daar leert ie van'. Als het lukt, of ik geen energie heb voor een discussie, negeer ik dat en neem Jamey gewoon mee, als ik wel energie heb dan geef ik aan dat Jamey er ook van leert, namelijk een nog sterkere afkeer krijgen en het afsnauwen van andere honden, en dat ik daar weinig zin in heb. Niet dat dat veel zin heeft overigens.P-tt schreef:Ik zeg ook wel eens dat de mijne wel iets doet, maar dat maakt schijnbaar niet echt veel indruk als het over een teckel gezegd wordt.Magic schreef:Goed stukje.
Altijd leuk hoe dat soort baasjes dan rood aanlopend en al zwetend de hele trukendoos opentrekken om te proberen zo snel mogelijk de (uiteraard niet luisterende) hond te pakken te krijgen en aan te lijnen.

You'll be in my heart... Always...
- kipo
- Zeer actief
Tja, als dat al niet lukt, laat de rest van die positieve opvoeding dan maar zittenInge O schreef:kan nochtans nooit moeilijk zijn toch, leuker zijn dan een luxaflexCaro. schreef:Nou inderdaadNanna schreef:ellen en de birmanen schreef: vriendin van mij had een jack hussel en die hing in de luxaflez. zegt ze: ik moet leuker zijn dan de luxaflex![]()
totaal doorgeslagen.
?
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
als ik het zat ben zeg ik ook wel eens hij bijt, meestal is het probleem dan wel meteen opgelost, en krijg ik als bonus ook nog een hele vriendelijke blik van de eigenaar.P-tt schreef:Ik zeg ook wel eens dat de mijne wel iets doet, maar dat maakt schijnbaar niet echt veel indruk als het over een teckel gezegd wordt.Magic schreef:Goed stukje.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
En op dat hoe valt in dit geval helaas wel wat aan te merken, maar het is niet altijd ongeinteresseerdheid wat ten grondslag ligt aan de 'hij wil alleen maar spelen' types en hun bazen.Inge O schreef:dat er veel energie ingestopt wordt zegt mij (en blijkbaar ook de hond) niet zoveel, hoe het gebeurt des te meer.Lief schreef: Het heeft ook te maken met verschillen in verwachting van de maakbaarheid van gedrag door opvoeding.
Je best doen heeft niet altijd het gewenste resultaat en helaas zijn we niet allemaal geboren of doorgewinterde hondentrainers.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Goed geschreven 
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Komt dit van de hondenbescherming?
Hier gaat de hondenbescherming helemaal niets mee bereiken. De mensen die het leuk vinden om dit te lezen, waren het al lang met de hondenbescherming eens.
De rest leest het niet eens uit.
Hier gaat de hondenbescherming helemaal niets mee bereiken. De mensen die het leuk vinden om dit te lezen, waren het al lang met de hondenbescherming eens.
-
korthaar
- Zeer actief
Die kan maar beter de hond in de kelder laten slapen en zelf op zolder om z'n leiderschap te tonen.Tara schreef:Nou...Inge O schreef:
kan nochtans nooit moeilijk zijn toch, leuker zijn dan een luxaflex?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en nee. Het bericht is alleen via FB al 277 keer gedeeld. Zo komt het natuurlijk ook op andere plaatsen dan bij de 'fans'.EstherK schreef:Komt dit van de hondenbescherming?![]()
Ik denk dat de toon waarop ze het hebben geschreven misschien iets eerder binnenkomt, maar misschien ook niet.
Kwaad kan het nooit.
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hear hear op het stukje.
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Helaas zo herkenbaar. Het dichtstbijzijnde stukje gras naast mijn huis is losloopgebied. En ook hier steeds meer van dit soort eigenaren. En ik ben het zo zát door dit soort baasjes dat ik hier niet meer loop en dus maar het eerste stuk op de kale stoep of fietspad loop om het looplosstuk te ontwijken. Mensen kunnen blijkbaar niet begrijpen dat ik geen zin heb in hun jonge patsende grote dikke niet luisterende labreu die komt aangestormd op mijn kort aangelijnde boerenfoxje die dat niet kan waarderen met het risico dat de lab er ook opklapt die ik er natuurlijk never nooit zelf af kan krijgen

Kayley is echt geen agressieve hond die gelijk op zulke honden klapt maar ze vind het eigenlijk gewoon doodeng en ik eigenlijk ook. Dus hou gewoon je vervelende hond bij je als iemand zijn hond aan de lijn houdt. Maar nee, het is losloopgebied

Kayley is echt geen agressieve hond die gelijk op zulke honden klapt maar ze vind het eigenlijk gewoon doodeng en ik eigenlijk ook. Dus hou gewoon je vervelende hond bij je als iemand zijn hond aan de lijn houdt. Maar nee, het is losloopgebied
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ach, ik krijg ook gezeik als ik Jamey bij me roep en evt aanlijn, ook al is duidelijk dat Cara ook bij mij hoort en ik die niet aanlijn. Het besef dat ik dat misschien om een reden doe (Jamey is gewoon niet altijd leuk) dringt neit door. Cara is los gewoon goed te dirigeren (die moet van mij doorlopen bij irritante andere honden, en als ze haar lastig vallen komt ze steun bij mij zoeken, als ze niet wegvlucht), Jamey gaat een punt maken. Waar ik sowieso al niet blij mee ben, maar vanwege haar kwetsbare formaat zelfs nog een stukje minder.

You'll be in my heart... Always...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ja als ik met mijn honden kort aan de lijn loop en er komt een hond buurten zal ik niet in viswijf modus gaan, maar ze moeten ook niet zeuren als hun hond dan een snauw krijgt van een van mijn honden, als ik loslopende honden op mijn honden af zie lopen houd ik ze zo kort mogelijk aan de lijn en zeg tegen ze dat ze door moeten lopen en hun kop moeten houden en hoop dat de andere hond dan opzout, maar zo niet heeft hij pech.
En als mijn honden eens een snauw krijgen zit ik daar ook niet zo mee, daar kunnen ze wel tegen.
Het is alleen niet zo leuk als ze echt gepakt worden want mijn meiden vergeten dat echt niet en willen de hond de volgende keer dat ze hem zien grijpen.
Er zijn ook mensen die pissig zijn als je je honden maant om door te lopen, een man is zo kwaad dat hij ons nooit meer gedag zegt, hij vindt het zielig voor mijn honden dat ze niet met zijn hondje mogen spelen. Nou als mijn honden zouden willen spelen dan vind ik dat echt wel goed.
En als mijn honden eens een snauw krijgen zit ik daar ook niet zo mee, daar kunnen ze wel tegen.
Het is alleen niet zo leuk als ze echt gepakt worden want mijn meiden vergeten dat echt niet en willen de hond de volgende keer dat ze hem zien grijpen.
Er zijn ook mensen die pissig zijn als je je honden maant om door te lopen, een man is zo kwaad dat hij ons nooit meer gedag zegt, hij vindt het zielig voor mijn honden dat ze niet met zijn hondje mogen spelen. Nou als mijn honden zouden willen spelen dan vind ik dat echt wel goed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
slachtoffer van zeer positief trainen en opvoeden, verboden om te corrigeren en op NEE stond de doodstraf.Caro. schreef:Nou inderdaadNanna schreef:ellen en de birmanen schreef: vriendin van mij had een jack hussel en die hing in de luxaflez. zegt ze: ik moet leuker zijn dan de luxaflex![]()
totaal doorgeslagen.
ellen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Helaas ook hier allemaal herkenbaar. Loop ik met 3 honden aan de lijn en dan nog denken mensen dat hun lieve schattige labrador wel even spelen kan *zucht*
Mijn honden zijn ook niet heilig. Dumas vliegt ook wel eens naar een andere hond, maar ik doe er alles aan om het te voorkomen en ik zeg altijd sorry. Het is uiteindelijk wel de toon die de muziek maakt...
Mijn honden zijn ook niet heilig. Dumas vliegt ook wel eens naar een andere hond, maar ik doe er alles aan om het te voorkomen en ik zeg altijd sorry. Het is uiteindelijk wel de toon die de muziek maakt...
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Heel herkenbaar...AL jaren...
En dat is zooo niet lollig als je met een intacte Sharpei Reu rondloopt
En mensen vonden het nog bijzonder en aanmatigend ook dat ik nadat hij goed en wel 3 jaar was STANDAARD in de viswijfmodus ging bij loslopend grut om me heen.
Ik heb me toch weleens een partij narigheden over de straat gegooid
Heel onaardig...
uh uh uh
Rimpel was net als dat het baasje is...
Voor sociaal gedrag zoek ik zelf graag mijn vrienden en kennissen uit, aan de rest heb ik bar weinig boodschap
En ga me on top of it niet voor de voeten lopen want dan word ik onaardig.
Rimpel en ik waren een dynamisch duo wat dat aangaand
er waren weleens mensen die TOCH door dat 'pantser' heen weleens contact zochten en zeker toen Muis er ook bij kwam want die nodigt met haar uiterlijk van alles uit bij mensen en andere honden
, en het grappig is dat die mensen eigenlijk nooit bot vingen.
Het getuigt ook wel van een zekere mate van moed en lef om met je kruising Pikkeneesjes met Lasaapso's op het bruggetje te blijven staan om die malle Sharpei eens van dichtbij te willen bekijken
De beste - bejaarde - man heeft wekenlang elke keer weer bij het bruggetje gestaan..LEUK dat hij het vond! (vrouw lag in het Ziekenhuis en die liep er normaal altijd mee, dus toen vrouw uit het Ziekenhuis was zag ik ze ook ineens niet meer)
En Rimpel? Die vond het ook prachtig...van die harige platsmoelen
Muis is diep in haar muizenhartje NOG veel meer verweven met het baasje maar die doet met haar UITERLIJK anders vermoeden
Muis gaat namelijk niet op andere honden af, ze interesseren haar amper, ze tolereert wat er in haar buurt loopt op een wandeling omdat ze ziet dat het vrouwtje dat leuk vindt, maar dat is denk ik vaak de reden dat ze wel gezelllig meedoet.
"voooorrruit dan maar weer
het mens moet weer zo nodig met andere mensen en honden aan de wandel hoor"
Maar als we gewoon op pad zijn en er komt wat aan, of er loopt iets in de buurt ?
Muis kijkt er soms nog niet eens naar..
Nieh-de-moeite waard
Honden komen weleens wat opdringerig bij haar en dat lost ze altijd heel sociaal wenselijk op, dat is Muis haar enorme PLUSpunt.
Dat doet ze ook beter dan het baasje
Muis is gewoon een ideaal hondje..
Ik kan haar optillen als ik dat nodig vind maar ik weet ook dat ze prima in staat is normale zaken heel goed zelf op te lossen
En als het er echt op aankomt bijt ik andere honden hun strot er bij wijze van, van af hoor..
Niemand kwam aan Rimpel en ook niemand komt aan het prinsessenkind
En dat is zooo niet lollig als je met een intacte Sharpei Reu rondloopt
En mensen vonden het nog bijzonder en aanmatigend ook dat ik nadat hij goed en wel 3 jaar was STANDAARD in de viswijfmodus ging bij loslopend grut om me heen.
Ik heb me toch weleens een partij narigheden over de straat gegooid
Heel onaardig...
uh uh uh
Rimpel was net als dat het baasje is...
Voor sociaal gedrag zoek ik zelf graag mijn vrienden en kennissen uit, aan de rest heb ik bar weinig boodschap
En ga me on top of it niet voor de voeten lopen want dan word ik onaardig.
Rimpel en ik waren een dynamisch duo wat dat aangaand
er waren weleens mensen die TOCH door dat 'pantser' heen weleens contact zochten en zeker toen Muis er ook bij kwam want die nodigt met haar uiterlijk van alles uit bij mensen en andere honden
Het getuigt ook wel van een zekere mate van moed en lef om met je kruising Pikkeneesjes met Lasaapso's op het bruggetje te blijven staan om die malle Sharpei eens van dichtbij te willen bekijken
De beste - bejaarde - man heeft wekenlang elke keer weer bij het bruggetje gestaan..LEUK dat hij het vond! (vrouw lag in het Ziekenhuis en die liep er normaal altijd mee, dus toen vrouw uit het Ziekenhuis was zag ik ze ook ineens niet meer)
En Rimpel? Die vond het ook prachtig...van die harige platsmoelen
Muis is diep in haar muizenhartje NOG veel meer verweven met het baasje maar die doet met haar UITERLIJK anders vermoeden
Muis gaat namelijk niet op andere honden af, ze interesseren haar amper, ze tolereert wat er in haar buurt loopt op een wandeling omdat ze ziet dat het vrouwtje dat leuk vindt, maar dat is denk ik vaak de reden dat ze wel gezelllig meedoet.
"voooorrruit dan maar weer
Maar als we gewoon op pad zijn en er komt wat aan, of er loopt iets in de buurt ?
Muis kijkt er soms nog niet eens naar..
Nieh-de-moeite waard
Honden komen weleens wat opdringerig bij haar en dat lost ze altijd heel sociaal wenselijk op, dat is Muis haar enorme PLUSpunt.
Dat doet ze ook beter dan het baasje
Muis is gewoon een ideaal hondje..
Ik kan haar optillen als ik dat nodig vind maar ik weet ook dat ze prima in staat is normale zaken heel goed zelf op te lossen
En als het er echt op aankomt bijt ik andere honden hun strot er bij wijze van, van af hoor..
Niemand kwam aan Rimpel en ook niemand komt aan het prinsessenkind
- Vlindchi
- Zeer actief
Herkenbaar verhaal, Gedeeld op Fb 
Liep vandaag met de dames door de straat, kwam er een oud dametje met een labrador, die lab trekt die vrouw haar arm onderhand uit de kom, blaft de hele buurt bij mekaar en komt algrommend aangestoormt naar mijn honden dus ik neem mijn honden kort. Zegt die mevrouw "ow mogen ze niet even spelen?" Ik trok echt zo'n gezicht van .... "nou nee als het zo moet niet"
Sommige mensen
Liep vandaag met de dames door de straat, kwam er een oud dametje met een labrador, die lab trekt die vrouw haar arm onderhand uit de kom, blaft de hele buurt bij mekaar en komt algrommend aangestoormt naar mijn honden dus ik neem mijn honden kort. Zegt die mevrouw "ow mogen ze niet even spelen?" Ik trok echt zo'n gezicht van .... "nou nee als het zo moet niet"
- dagmar88
- Zeer actief
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja, degene die zich er aan storen moeten maar oprotten naar aanlijngebieden? Alle prinshondjes los laten lopen en de gemiddelde HF hond dus altijd aangelijnd.dagmar88 schreef:t is aan de commentaren op facebook te zien wel echt verspilde moeite
Ik had hem op FB al gelezen. Ja, ik heb een jonge hond van 8,5 maand en nee, die luistert niet altijd nog. Dus op dit moment zit hij weer aan de lange lijn. Maar op de één of andere manier krijg ik elke keer gezeur als er dan een hond aankomt en in de lijn staat. (Terwijl ik hem dan al kort heb) Ik ben dus burgerlijk ongehoorzaam en loop voornamelijk op plekken waar geen andere honden komen en daar mogen ze los. Tay neem ik nog mee naar losloopgebieden, omdat hij daar kan zwemmen, maar ik neem de meest blubberige routes. Daar komen toch minder mensen
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het verhaal van 'Ja het geeft niet als jouw hond uitvalt, misschien leert hij er dan eens van' beantwoord ik tegenwoordig met 'Waarom moet mijn hond jouw hond opvoeden? Jij bent toch het baasje?' of in iets minder vriendelijke bewoording.
En zoals iemand anders zegt, het is ook de toon die de muziek maakt. Gaat er een keer iets mis, dan zeg je sorry. Niet iedereen is even goed in opvoeden, niet altijd gaan dingen zoals je plant of hoopt. Maar heb dan het fatsoen om excuses te maken. Ook bij die van mij gaat het, heel soms, mis, al is dat dan eerder tegen iemand opspringen dan een andere hond lastig vallen. Maar dan zeg je gewoon 'sorry'...
En zoals iemand anders zegt, het is ook de toon die de muziek maakt. Gaat er een keer iets mis, dan zeg je sorry. Niet iedereen is even goed in opvoeden, niet altijd gaan dingen zoals je plant of hoopt. Maar heb dan het fatsoen om excuses te maken. Ook bij die van mij gaat het, heel soms, mis, al is dat dan eerder tegen iemand opspringen dan een andere hond lastig vallen. Maar dan zeg je gewoon 'sorry'...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**