Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weerstands verhogende boost
Moderator: moderatorteam
-
Kimmie
weerstands verhogende boost
( ik weet niet of het hier goed staat hoor,anders moet het maar verplaatst worden)
ik zoek een supplement of iets wat de weerstand bij een hond echt even een flinke boost geeft,voor paarden heb je zo'n vitamine/mineralen spuit,maar voor honden kan ik kiezen uit tig supplementen als ik erop zoek,maar wat werkt nu écht om de weerstand even een flinke oppepper te geven??
iemand ervaring daarmee?
ik zoek een supplement of iets wat de weerstand bij een hond echt even een flinke boost geeft,voor paarden heb je zo'n vitamine/mineralen spuit,maar voor honden kan ik kiezen uit tig supplementen als ik erop zoek,maar wat werkt nu écht om de weerstand even een flinke oppepper te geven??
iemand ervaring daarmee?
-
Goldendelicious
Re: weerstands verhogende boost
In eerste instantie kijk ik zelf naar de inhoud van de voeding. Als dan nog een supplement nodig is, is dat een aanvulling op het geheel. Ik heb goede ervaring met Weerstand Compositum van De Groene Os en Puur Weerstand. Het wordt ook goed door honden verdragen.
-
Kimmie
hond barft en krijgt kvv 
ziet er ook hollands glorie uit,maar heeft wel een probleem wat vanuit de weerstand kan komen...
puur weerstand was ik ook tegen gekomen,maar bv ook probiotica,of zeewier,en ja...wat is nu goed voor hem waarvan hij echt even een oppepper krijgt...lange termijn kan ik zonder probleem wat geven door zijn eten,maar ik zou graag iets geven waarvan hij nu een boost krijgt zeg maar...
ziet er ook hollands glorie uit,maar heeft wel een probleem wat vanuit de weerstand kan komen...
puur weerstand was ik ook tegen gekomen,maar bv ook probiotica,of zeewier,en ja...wat is nu goed voor hem waarvan hij echt even een oppepper krijgt...lange termijn kan ik zonder probleem wat geven door zijn eten,maar ik zou graag iets geven waarvan hij nu een boost krijgt zeg maar...
-
Goldendelicious
Dan zou ik algen geven zoals Chlorella en Spirulina. Zo'n boost krijgen mijn honden regelmatig en ik merk verschil als ik er een tijd mee stop bij 1 hond. Zeewier geef ik vrijwel nooit. Wel kelp aan 1 hond met lichte neiging naar trage schildklier, maar niet standaard aan een gezonde hond. Wat voor probleem heeft je hond? http://www.allesoverchlorella.nl/vermoeidheid.html
-
Kimmie
hij heeft ringworm...en is inmiddels behandeld met imaverol,en heeft vandaag zijn 2de enting ertegen gekregen,maar het wordt tot nog toe alleen maar erger..
ik moet hem nu weer extra gaan wassen met imaverol,maar wil ook iets geven zodat zijn weerstand even een flinke oppepper krijgt...
ik moet hem nu weer extra gaan wassen met imaverol,maar wil ook iets geven zodat zijn weerstand even een flinke oppepper krijgt...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ben bang dat zo'n wondermiddel niet bestaat.
Je immuunsysteem heeft tijd nodig zich te ontwikkelen en virussen, pathogene bacteriën en parasieten weerstaan kost tijd en energie.
Goede voeding, matige lichaamsbeweging, ritme, rust en genoeg daglicht, meer kun je niet doen denk ik
Misschien is er een reden waarom zijn afweer momenteel niet goed is. Als je dat zou weten, zou je de oorzaak misschien weg kunnen nemen. Maar ja, das niet eenvoudig he.
Je immuunsysteem heeft tijd nodig zich te ontwikkelen en virussen, pathogene bacteriën en parasieten weerstaan kost tijd en energie.
Goede voeding, matige lichaamsbeweging, ritme, rust en genoeg daglicht, meer kun je niet doen denk ik
Misschien is er een reden waarom zijn afweer momenteel niet goed is. Als je dat zou weten, zou je de oorzaak misschien weg kunnen nemen. Maar ja, das niet eenvoudig he.

-
Kimmie
nou het is een hondje met een ongelooflijke slechte start in zijn leven,misschien dat het daardoor komt??
geen idee,we kunnen alleen maar gissen,hij ziet er verder super goed uit,is ook heel vrolijk ,maar wel met ringworm,die maar niet weg wilt gaan...
geen idee,we kunnen alleen maar gissen,hij ziet er verder super goed uit,is ook heel vrolijk ,maar wel met ringworm,die maar niet weg wilt gaan...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb hier geen ervaring mee wbt honden maar is het niet een idee om gewoon (hooggedoseerde) vitamine C te geven?
-
Goldendelicious
Wat vervelend. Er zijn wel gerichte ondersteuningen bij fungus en ook ringworm waarmee holistisch dierenartsen werken. Daar zijn specifieke Westerse of Chinese kruidenformules voor beschikbaar afgestemd op het dier (vooral paarden kampen er nog wel eens mee). Waarvan goede studies bekend zijn en ik ben daar zelf ook fervent voorstander van, is Manuka olie, Manuka honing of Manuka propolis. Zowel in- als uitwendig kan het ringworm aanpakken. Inwendig bevat Manuka honing ook krachtige flavonoïden die de weerstand ondersteunen. Zoek maar eens wat gedegen info er over op.Kimmie schreef:hij heeft ringworm...en is inmiddels behandeld met imaverol,en heeft vandaag zijn 2de enting ertegen gekregen,maar het wordt tot nog toe alleen maar erger..
-
Kimmie
oww super,dank je wel,ik ga daar eens op zoeken wat ik kan vinden en hem kan geven 
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
http://www.europets.nl/
Kijk hier eens tussen, erg tevreden gebruiker van de Kelp en Spirulina. Misschien is de Vitamine C ook wat voor je hondje
Kijk hier eens tussen, erg tevreden gebruiker van de Kelp en Spirulina. Misschien is de Vitamine C ook wat voor je hondje
-
Kimmie
maar die Kelp en Spirulina is toch een beetje vergelijkbaar met zeewier? dat heb ik hier nog staan namelijk...dat kan ik sowieso wel geven aan hem...
die puur weerstand ziet er ook wel goed uit,staat ook bij dat het tegen schimmels is,en we zitten hier vlakbij dursy dog dus snel te halen
die puur weerstand ziet er ook wel goed uit,staat ook bij dat het tegen schimmels is,en we zitten hier vlakbij dursy dog dus snel te halen
-
Goldendelicious
Het zeewier dat hier verkocht wordt, is vaak Noors zeewier of blaaswier. Kelp is wel vergelijkbaar, maar Spirulina en Chlorella niet. Van de laatste 2 is erg veel gericht onderzoek bekend met betrekking tot het immuunsysteem. Met name Chlorella kun je dagelijks verantwoord gebruiken, zonder teveel jodium binnen te krijgen. Spirulina bevat ook minder jodium dan zeewieren. De laatste zou ikzelf niet elke dag geven, maar een paar x per week. Spirulina geef ik ook niet elke dag.
Misschien vind je het leuk om te lezen:
http://www.fonteine.com/chlorella-alg-introduktie/
http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/Chlo/fmChlorel.html
Puur Weerstand vind ik een goede keuze. Er zitten meerdere kruiden in die fungus kunnen verminderen.
Misschien vind je het leuk om te lezen:
http://www.fonteine.com/chlorella-alg-introduktie/
http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/Chlo/fmChlorel.html
Puur Weerstand vind ik een goede keuze. Er zitten meerdere kruiden in die fungus kunnen verminderen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik hou weerstand verhogen meestal heel ouderwets op echinacea, goede ervaringen, mee
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Hier ook ja.S@ndr@ schreef:Ik hou weerstand verhogen meestal heel ouderwets op echinacea, goede ervaringen, mee
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Vitamine C, 1000 mg per dag, gedurende 2 weken.
Een hond maakt van zichzelf vitamine C aan, behalve als de hond lijdt onder stress of wat onder de leden heeft.
Naast een goede voeding hoef je de hond eigenlijk geen extra ondersteuning te geven. Maar een boost voor de weerstand kan geen kwaad.
Een hond maakt van zichzelf vitamine C aan, behalve als de hond lijdt onder stress of wat onder de leden heeft.
Naast een goede voeding hoef je de hond eigenlijk geen extra ondersteuning te geven. Maar een boost voor de weerstand kan geen kwaad.
Groetjes Sandra
-
Kimmie
maar is alleen vit C genoeg om zijn weerstand goed te krijgen..??
ik snap gewoon niet waarom hij een blijkbaar dusdanig slechte weerstand heeft dat hij zo erg die ringworm heeft ,we zijn nu al een week of 6 verder,in die tussen tijd is hij gewassen met 2 verschillende schimmeldodende middelen ,waarvan de laatste keren met imaverol ( 5x mee gewassen),en hij heeft dan 2 weken geleden een enting tegen ringworm gehad,maar het is veel erger geworden,nu zei de DA wel dat dat bij de beschrijving stond dat het erger kon worden en dan na de 2de enting zou het moeten verbeteren,die 2de enting heeft hij gisteren gekregen,en ik moet hem dan weer wassen met imaverol..
zijn weerstand is blijkbaar zo slecht nu dat zijn lichaam hier niet tegen opgewassen is,het is een jonge hond van 3 jaar oud,ziet er super goed uit,krijgt naar mijn idee goed te eten...
ik heb op het moment 5 honden ,dus ik was bang dat de rest het ook zou krijgen,maar deze hebben blijkbaar wel weerstand genoeg om het niet te krijgen,zelfs mijn oudje niet van ruim 12 jaar...hoe is het dan mogelijk dat een 3 jarige jonge hond zo vatbaar is..
snap er niets van...
ik snap gewoon niet waarom hij een blijkbaar dusdanig slechte weerstand heeft dat hij zo erg die ringworm heeft ,we zijn nu al een week of 6 verder,in die tussen tijd is hij gewassen met 2 verschillende schimmeldodende middelen ,waarvan de laatste keren met imaverol ( 5x mee gewassen),en hij heeft dan 2 weken geleden een enting tegen ringworm gehad,maar het is veel erger geworden,nu zei de DA wel dat dat bij de beschrijving stond dat het erger kon worden en dan na de 2de enting zou het moeten verbeteren,die 2de enting heeft hij gisteren gekregen,en ik moet hem dan weer wassen met imaverol..
zijn weerstand is blijkbaar zo slecht nu dat zijn lichaam hier niet tegen opgewassen is,het is een jonge hond van 3 jaar oud,ziet er super goed uit,krijgt naar mijn idee goed te eten...
ik heb op het moment 5 honden ,dus ik was bang dat de rest het ook zou krijgen,maar deze hebben blijkbaar wel weerstand genoeg om het niet te krijgen,zelfs mijn oudje niet van ruim 12 jaar...hoe is het dan mogelijk dat een 3 jarige jonge hond zo vatbaar is..
snap er niets van...
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja. Anders neem je de multivitamineKimmie schreef:maar is alleen vit C genoeg om zijn weerstand goed te krijgen..??
Groetjes Sandra
-
Kimmie
ik zou wel alles in die hond willen stoppen op het moment,maar zeg een multi vitamine preparaat + puur weerstand...zou dat iets zijn,of zou dat elkaar opheffen in werking (maw teveel van het goede)?
die puur weerstand spreekt me wel aan omdat daar ook staat dat het tegen schimmels helpt...
die puur weerstand spreekt me wel aan omdat daar ook staat dat het tegen schimmels helpt...
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou alleen voor de vit C gaan. Teveel aan C plassen ze namelijk weer uit.Kimmie schreef:ik zou wel alles in die hond willen stoppen op het moment,maar zeg een multi vitamine preparaat + puur weerstand...zou dat iets zijn,of zou dat elkaar opheffen in werking (maw teveel van het goede)?
Groetjes Sandra
-
Goldendelicious
Enkel vit. C vind ik zeker niet voldoende. Sterker nog, ik geef vooral geen synthetische vitamine C, omdat die ook bijwerkingen kennen. Met name de anti-oxidanten werking komt o.a. van de flavonoïden uit natuurlijke vitamine C bronnen. Dan zijn biologische vitamine C's op basis van bijv. Ribes Nigrum of Acai bes naar mijn mening geschikter. Maar ook kruiden kennen een vitaminen- en mineralen werking, naast verschillende toepassingsmogelijkheden waarvoor je het kunt inzetten.Kimmie schreef:maar is alleen vit C genoeg om zijn weerstand goed te krijgen..??
zijn weerstand is blijkbaar zo slecht nu dat zijn lichaam hier niet tegen opgewassen is,het is een jonge hond van 3 jaar oud,ziet er super goed uit,krijgt naar mijn idee goed te eten...![]()
snap er niets van...
Ik geef je onderstaande linken mee, enkel ter info. Betreft de kruiden die o.a. in Puur Weerstand zitten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... oltje.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... griek.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... oente.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... speul.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... racht.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... ehoed.html
Persoonlijk zie ik de voordelen van het inzetten van o.a. kruiden, omdat die het lichaam mede helpen ontgiften.
Als je hond er last van blijft houden, dan zou ik het een optie waard vinden om te laten behandelen door een goed holistisch dierenarts.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Als ik de weerstand van mijn honden wil opkrikken krijgen ze gewoon echinaforce
van dr. Vogel.
van dr. Vogel.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.