Als alles goed gaat dan komt er mogelijk eind dit jaar een pupje uit het buitenland bij ons wonen. Dit pupje krijgt op 8 weken de volgende enting:
Duramune® DAPPi + L is a combination vaccine presented as a lyophilisate and solvent for suspension for injection. Each dose comprises:
One vial of a lyophilisate fraction containing live attenuated canine distemper virus, strain Onderstepoort, (102.5 to 104.8 TCID50*); canine adenovirus, type 2, strain V197 (104.8 to 107.0 TCID50*); canine parvovirus, strain SAH (104.7 to 106.5 TCID50*) and canine parainfluenza virus, strain FDL (105.1 to 107.4 TCID50*); and one vial of liquid solvent fraction containing an inactivated adjuvanted suspension of Leptospira canicola outer membrane coat protein (potency as per Ph. Eur) and Leptospira icterohaemorrhagiae outer membrane coat protein (potency as per Ph. Eur).
Adjuvants: Ethylene/Maleic anhydride (EMA) 0.01ml and Neocryl A640 0.03ml.
*TCID50 = tissue culture infective dose
Volgens mij DA zou de pup dan met 12 weken hier in NL (iig binnen vier weken na de 1e enting) de grote cocktail moeten krijgen om geboosterd te worden. Ik vraag me af of dat klopt. Navraag bij mijn vriendin en checken bij mijn jongste hond, blijkt dat het wisselt. De een is 6-9-12 weken geënt en dan met 3 jaar pas weer. Twee anderen 6-9-12 weken en op een jaar weer en dan pas 3 jaar geldig.
Wie heeft er advies? Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Import pup en entingen - meningen gevraagd
Moderator: moderatorteam
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Import pup en entingen - meningen gevraagd

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Import pup en entingen - meningen gevraagd
mijn import pupje uit de USA had enkel de puppy enting, dus enkel Parvo en Distemper meer niet.
Weet van een pup uit Finland (daar enten ze pas met 12 weken voor het eerst) dat die ook met enkel de puppy enting over is gekomen.
Weet van een pup uit Finland (daar enten ze pas met 12 weken voor het eerst) dat die ook met enkel de puppy enting over is gekomen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
oh en mijn import pupje heb ik toen hier ook enkel met de DP pupy enting laten enten 4 weken later en weerk 4 weken daarna laten titeren en die hoefde pas na 3 jaar weer... 
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Blijkbaar geven ze in Denemarken dus alleen deze enting met 8 weken en voor zover ik nu begreep verder niet. Misschien is dat wel een idee, haar gewoon na vier weken laten titeren en dan bepalen of en zo ja, wat ze dan nog nodig heeft.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou met een DA overleggen die ook voor "zorgvuldig enten" is...
Zo zou ik het aanpakken in alle eerlijkheid.
Ik weet dat Tristan uit Duitsland kwam en hij heeft de entingen die normaal als 1-e en 2-e gegeven worden omgedraaid gehad.
Suzanne
Ik weet dat Tristan uit Duitsland kwam en hij heeft de entingen die normaal als 1-e en 2-e gegeven worden omgedraaid gehad.
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe Zpades geënt was (2x puppy DP) was ook in overleg met Tannetje en zij heeft ook getitert.~Suzanne~ schreef:Ik zou met een DA overleggen die ook voor "zorgvuldig enten" is...
Suzanne