Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatsertje Thirza.
Moderator: moderatorteam
-
Thirza
Herplaatsertje Thirza.
Thirza is vandaag een week bij ons.Ze wordt geschat op 6 jaar,ze is een teefje. Haar vorige baasje kon niet meer voor haar zorgen omdat ze full time ging werken .
Thirza is een hele lieve hond ,ze luistert heel goed naar haar naam en reageert op enkele commando's.
Haar baasje vertelde dat ze goed alleen kan zijn ,en daar zitten wij nu een beetje mee.
Thirza is deze week nog niet veel alleen geweest bij ons,soms een paar uurtjes.(hooguit 4).
In de tijd dat wij weg zijn blaft ze en jankt ze heel erg. Ze buren hebben dit aangegeven .
We weten dat ze natuurlijk moet wennen en dat begrijpen de buren ook wel gelukkig.
Heeft iemand tips voor ons om deze gewennig van even alleen zijn langzaam op te kunnen bouwen ?
Thirza is een hele lieve hond ,ze luistert heel goed naar haar naam en reageert op enkele commando's.
Haar baasje vertelde dat ze goed alleen kan zijn ,en daar zitten wij nu een beetje mee.
Thirza is deze week nog niet veel alleen geweest bij ons,soms een paar uurtjes.(hooguit 4).
In de tijd dat wij weg zijn blaft ze en jankt ze heel erg. Ze buren hebben dit aangegeven .
We weten dat ze natuurlijk moet wennen en dat begrijpen de buren ook wel gelukkig.
Heeft iemand tips voor ons om deze gewennig van even alleen zijn langzaam op te kunnen bouwen ?
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Herplaatsertje Thirza.
Ze is een week bij je en je laat haar nu al 4 uur alleen? Dat lijkt me veel te snel. Dat zou ik veel rustiger opbouwen, kun je niet een week vrij nemen en dit trainen met haar?
Zorg ook dat ze afleiding heeft door haar een gevulde Kong of bullenpees te geven of zo.
Zorg ook dat ze afleiding heeft door haar een gevulde Kong of bullenpees te geven of zo.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Hoi.
Tirza is natuurlijk ook niet zo heel lang bij jullie dus voor haar is alles nog heel nieuw.
Eerst zou ik eens met 10 minuten beginnen en dan langzaam opbouwen.
Is ze een bench gewend?
Mischien helpt het ook als je van te voren een kong vult met allerlei lekkere dingen, waar ze dus lang mee bezig is en dat dan voor afleiding zorgt maar vooraleerst heel langzaam opbouwen met alleen zijn want ook voor haar is alles nog nieuw.
Je zult vast nog wat meer tips krijgen.
Heel veel succes en plezier met je hond.
Tirza is natuurlijk ook niet zo heel lang bij jullie dus voor haar is alles nog heel nieuw.
Eerst zou ik eens met 10 minuten beginnen en dan langzaam opbouwen.
Is ze een bench gewend?
Mischien helpt het ook als je van te voren een kong vult met allerlei lekkere dingen, waar ze dus lang mee bezig is en dat dan voor afleiding zorgt maar vooraleerst heel langzaam opbouwen met alleen zijn want ook voor haar is alles nog nieuw.
Je zult vast nog wat meer tips krijgen.
Heel veel succes en plezier met je hond.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Thirza
Ik werk onregelmatig dus ben ook veel overdag thuis ,mijn man en dochter zijn altijd sávonds thuis. We waren er eigelijk een beetje vanuit gegaan dat hij goed alleen kon zijn omdat ze bij haar vorige baasje heel vaak hele dagen alleen was. Beetje stom van ons om zo te denken ,want natuurlijk is alles nieuw voor haar.
De eerste dagen heb ik haar tien minuutjes alleen gelaten ,even naar de winkel geweest. Toen ik thuis kwam hoorde ik haar ook piepen en blaffen . Ook toen ik een hele dag moest werken en mijn dochter pas s'middags thuis was van school heeft mijn schoonzusje s'morgens een stuk met haar gewandeld. Een keer is het dus voorgekomen dat we niet anders konden en ze vier uurtjes alleen was.
Een kong gaan we zeker aanschaffen ,dit is wel een goede tip.
Gisteren toen we even weg waren hebben we haar in de woonkamer gelaten en een lampje aangelaten en een muziekje aan gezet. Dit hielp dus niet.
Je leest zoveel tips op internet ,dit was dus ook zo'n tip
Je wilt natuurlijk alles proberen zodat Thirza zich gaat thuis voelen.
De eerste dagen heb ik haar tien minuutjes alleen gelaten ,even naar de winkel geweest. Toen ik thuis kwam hoorde ik haar ook piepen en blaffen . Ook toen ik een hele dag moest werken en mijn dochter pas s'middags thuis was van school heeft mijn schoonzusje s'morgens een stuk met haar gewandeld. Een keer is het dus voorgekomen dat we niet anders konden en ze vier uurtjes alleen was.
Een kong gaan we zeker aanschaffen ,dit is wel een goede tip.
Gisteren toen we even weg waren hebben we haar in de woonkamer gelaten en een lampje aangelaten en een muziekje aan gezet. Dit hielp dus niet.
Je leest zoveel tips op internet ,dit was dus ook zo'n tip
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Hmm.. Dus als je even 10 minuutjes naar de winkel gaat jankt en blaft ze al heel erg.
Ja idd, een kong vullen voor afleiding.
En is ze een bench gewend?
Ja idd, een kong vullen voor afleiding.
En is ze een bench gewend?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
Thirza
Ze is geen bench gewend. Bij het vorige baasje mocht ze altijd op de bank. Wij hebben een mand gekocht. Ze gaat hier wel uit haar zelf in liggen .
Ze probeert af en toe ook op de bank te gaan liggen ,maar heeft dan al snel door dat dit niet mag.
Ze probeert af en toe ook op de bank te gaan liggen ,maar heeft dan al snel door dat dit niet mag.
- kaatje888
- Zeer actief
Okee.
Natuurlijk is het nog allemaal wennen voor haar.
Een nieuw huis, nieuwe omgeving enz.
Langzaam aan wat langer alleen laten,
maar je zei dat ze met 10 min alleen zijn al tekeer gaat.
Het gaat wel goedkomen hoor, het is alleen wennen.
Je zou er toch op moeten trainen.
Misschien hebben anderen tips
Natuurlijk is het nog allemaal wennen voor haar.
Een nieuw huis, nieuwe omgeving enz.
Langzaam aan wat langer alleen laten,
maar je zei dat ze met 10 min alleen zijn al tekeer gaat.
Het gaat wel goedkomen hoor, het is alleen wennen.
Je zou er toch op moeten trainen.
Misschien hebben anderen tips
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Heb je jezelf ook afgevraagd of de oude eigenaar de waarheid sprak over het alleen kunnen zijn?
Ik merk in mijn omgeving dat het geen uitzondering is dat mensen liegen over de hond, omdat ze er graag van af willen.
Het hoeft natuurlijk niet; het is heel logisch dat de hond het nog eng vind om alleen te zijn omdat alles nieuw is.
Ik merk in mijn omgeving dat het geen uitzondering is dat mensen liegen over de hond, omdat ze er graag van af willen.
Het hoeft natuurlijk niet; het is heel logisch dat de hond het nog eng vind om alleen te zijn omdat alles nieuw is.

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Hoe is je ritueel als je weggaat?
Ik denk ook dat de hond wel een herplaatser kan zijn geweest om het alleen-laten....
je moet dit dus heel rustig opbouwen. Als je boven bent, geen aandacht schenken aan het piepen/blaffen. Pas weer binnenkomen als de hond stil is... hij wordt anders beloont voor zijn blafgedrag...
Ga regelmatig even uit de kamer, even een kort bezoekje etc.
Misschien een ander plekje in de kamer zodat hij je niet weg ziet gaan... of juist wel weg ziet gaan. Hangt af wat je nu doet...
Ik denk ook dat de hond wel een herplaatser kan zijn geweest om het alleen-laten....
je moet dit dus heel rustig opbouwen. Als je boven bent, geen aandacht schenken aan het piepen/blaffen. Pas weer binnenkomen als de hond stil is... hij wordt anders beloont voor zijn blafgedrag...
Ga regelmatig even uit de kamer, even een kort bezoekje etc.
Misschien een ander plekje in de kamer zodat hij je niet weg ziet gaan... of juist wel weg ziet gaan. Hangt af wat je nu doet...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Boerenfoxfan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
Daar dacht ik ook al aan: is dat wel echt waar van het alleen kunnen zijn?Paisley schreef:Heb je jezelf ook afgevraagd of de oude eigenaar de waarheid sprak over het alleen kunnen zijn?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
En er komt nog iets bij me op: de oude eigenaar heeft de hond weg gedaan omdat ze meer ging werken - was de oude eigenaar alleen?
Want ik hoor dat TS een man heeft, een dochter, de schoondochter had de hond ook al uitgelaten, misschien is de vriend van schoondochter ook van de partij. Al met al - misschien moet de hond ook gewoon héél erg wennen aan een gezin wat drukker is dan waar hij uit vandaan komt.
Want ik hoor dat TS een man heeft, een dochter, de schoondochter had de hond ook al uitgelaten, misschien is de vriend van schoondochter ook van de partij. Al met al - misschien moet de hond ook gewoon héél erg wennen aan een gezin wat drukker is dan waar hij uit vandaan komt.

-
Thirza
Thirza komt uit een woonsituatie waarbij de vrouw alleen thuis was. Hier bij ons komt ze inderdaad in een drukker gezin ,ze pakt het wel goed op. Wordt er niet zenuwachtig door en vind alle aandacht prima. Ze geniet erg en is blij om mensen te zien.
We hebben wel het vermoeden dat Thirza niet veel buiten kwam,ze had nl. erg lange nagels . De dierenarts heeft ze inmiddels geknipt.
Ik heb ook mijn vermoeden dat ze bij het vorige baasje ook niet goed alleen kon zijn. Heb het haar wel gevraagd en haar antwoordt was dat dit prima kon....tja ... wat moet je dan geloven he. Maar wij gaan er natuurlijk voor. We hebben voor Thirza gekozen en willen dan ook dat ze een mooi leven bij ons krijgt.
Ik ben net even tien minuten naar boven gegaan,ze bleef erg rustig.Maar wat ze wel deed...ze was op de bank gaan liggen .
Misschien is dit toch een plekje waarbij ze zich rustig voelt,vertrouwd?
Misschien moeten we dit gaan toelaten als we niet thuis zijn,ik kan eventueel een deken op de bank leggen .
Mijn man heeft inmiddels de webcam geinstaleerd en zo kunnen we haar zien als we niet thuis zijn.
S'nachts slaapt ze in de bijkeuken in haar mand. Dan horen we haar niet ,is ze erg rustig. Zelfs vanmorgen ,we kwamen om 10 uur beneden en hadden haar nog niet gehoord.
Bedankt voor jullie reactie's .
We hebben wel het vermoeden dat Thirza niet veel buiten kwam,ze had nl. erg lange nagels . De dierenarts heeft ze inmiddels geknipt.
Ik heb ook mijn vermoeden dat ze bij het vorige baasje ook niet goed alleen kon zijn. Heb het haar wel gevraagd en haar antwoordt was dat dit prima kon....tja ... wat moet je dan geloven he. Maar wij gaan er natuurlijk voor. We hebben voor Thirza gekozen en willen dan ook dat ze een mooi leven bij ons krijgt.
Ik ben net even tien minuten naar boven gegaan,ze bleef erg rustig.Maar wat ze wel deed...ze was op de bank gaan liggen .
Misschien is dit toch een plekje waarbij ze zich rustig voelt,vertrouwd?
Misschien moeten we dit gaan toelaten als we niet thuis zijn,ik kan eventueel een deken op de bank leggen .
Mijn man heeft inmiddels de webcam geinstaleerd en zo kunnen we haar zien als we niet thuis zijn.
S'nachts slaapt ze in de bijkeuken in haar mand. Dan horen we haar niet ,is ze erg rustig. Zelfs vanmorgen ,we kwamen om 10 uur beneden en hadden haar nog niet gehoord.
Bedankt voor jullie reactie's .
- Buddyboy
- Zeer actief
Fijn om te horen dat jullie ervoor gaan en jullie niet laten afschrikken...
Af en toe even weggaan is volgens mij een hele goede zet... je bent in de buurt en kunt horen hoe het gaat. Als ze altijd gewend is geweest op de bank te mogen slapen dan is dit moeilijk af te leren. Een deken zou een optie zijn.
Elke stap vooruit, is er weer 1. En wees daar trots op..
Succes,
heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Niet overhaasten.
Ingrid
Af en toe even weggaan is volgens mij een hele goede zet... je bent in de buurt en kunt horen hoe het gaat. Als ze altijd gewend is geweest op de bank te mogen slapen dan is dit moeilijk af te leren. Een deken zou een optie zijn.
Elke stap vooruit, is er weer 1. En wees daar trots op..
Succes,
heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Niet overhaasten.
Ingrid

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Bij mijn hondje duurde het ruim een half jaar voor hij een paar uurtjes alleen thuis kon zijn. Heel langzaam opbouwen hielp, soms even uit de kamer weg, even de voordeur uit en direct weer terugkomen, etc.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijkbaar weet ze heel goed het verschil wanneer jullie weg zijn of naar boven zijn. Ze kan jullie dan toch nog ruiken. Als ze kleedjes niet kapot maakt of opeet, dan zou je kunnen proberen haar een oud T-shirt van jezelf te geven met jouw geur eraan. Misschien helpt dat. en inderdaad heel kort alleen laten en binnenkomen op het moment dat ze stil is. Er zijn een heel veel leuke tips om Kongs mee te vullen zodat ze er wel even werk mee heeft. Ik heb er een paar verzameld van Internet:
Basisrecept.
Het is goed mogelijk het heel eenvoudig te doen. Namelijk: pindakaas vinden veel honden lekker en is gemakkelijk in de Kong te doen en het blijft goed plakken aan de binnenkant.
Smeerworst/kaas is ook heel kleverig en makkelijk in de Kong aan te brengen.
Gezonde vullingen
yoghurt, stukjes fruit, stukjes (mager) vlees, een eitje, stukjes groente, wat gesmolten 20+ kaas.
Mochten er voedselresten overblijven in de Kong dan kunt u die makkelijk reinigen met zeepsop of even in de vaatwasser mee wassen.
Makkelijke Kong.
Vul de Kong helemaal vol met de gewone brokken van uw hond. Om te voorkomen dat de hondenbrokken er te snel uitvallen, versper je de grote opening met een stevig hondenkoekje of –staafje. Dat moet een beetje groter zijn dat de opening. Knijp het dikke deel van de Kong bij elkaar waardoor de grote opening ovaal wordt. Plaats het hondenkoekje of –staafje in deze ovale opening en stop met knijpen: nu zit de versperring stevig vast in de opening.
Frustratie Kong.
Neem een gedroogd pensstaafje en maak die nat, nu is het makkelijk te buigen (en het stinkt). Vouw die dubbel en stop het in de Kong. Nu even laten drogen en dan aan de hond geven. Het is een hele klus om het pensstaafje eruit te krijgen.
Bevroren Kong.
Veel eigenaren vriezen een gevulde Kong in, uw hond is er dan langer mee bezig.
U kunt voor het invriezen dezelfde vulling gebruiken als in het basisrecept. Maar u kunt ook eigengemaakte bouillon (kant en klare is te zout) gebruiken.
Blikvoer is hier goed voor geschikt, het bestaat namelijk voor 70% uit water.
Veel honden zijn ook gek op rijst (of ivm. voedingsallergie): voor de vulling kunt u plakrijst gebruiken, als u er wat stukjes gekookte kip (of ander vlees waar de hond niet gevoelig voor is), kaas of worst doorheen doet heeft u een onweerstaanbare vulling. U dekt eerst het gaatje aan de onderkant af, vult de Kong met de vulling en legt deze in de vriezer. Dit kan ook makkelijk in een kopje zodat het niet omvalt.
Let op: als u de Kong ingevroren geeft aan de hond, laat daar dan eerst even koud water over lopen als de Kong uit de vriezer komt. Hiermee voorkomt u dat de tong van uw hond aan de Kong vast vriest!!!!
Ei Kong.
Roer een ei in een kopje en doe er een paar stukjes kaas doorheen. Vul de Kong eerst met een hondenkoekje en zet hem vervolgens in een kopje 20 sec. in de magnetron. Goed laten afkoelen voordat je het aan je hond geeft.
Kong d’oeuf.
Doe een rauw ei in een beker en klop het goed door. Doe de Kong helemaal vol met de gewone brokken. Houd je vinger op de kleine opening en laat via de grote opening de Kong vollopen met het vloeibare eimengsel. Beweeg de Kong zodat het eimengsel in alle hoekjes en gaatjes kan komen. Haal je vinger van het gaatje en laat de Kong leeglopen. Plaats de Kong nu voorzichtig op een bord in de magnetron. Laat de magnetron in korte tijd het eimengsel stollen. Let goed op de je niet onnodig lang verwarmt! De hondenbrokjes vormen nu samen met het eimengsel één grote massieve snack. Laat de Kong goed afkoelen!!! Voordat de hond kan beginnen.
Monkey Kong.
Neem één snee brood en besmeer die aan een kant met pindakaas. Vouw de boterham in de Kong en de pret kan beginnen. Om het extra moeilijk te maken kan de Kong eerst nog in de vriezer.
Let op: als u de Kong ingevroren geeft aan de hond, laat daar dan eerst even koud water over lopen als de Kong uit de vriezer komt. Hiermee voorkomt u dat de tong van uw hond aan de Kong vast vriest!!!!
Variatie
het aller- snelste Kong recept! Neem één flinke eetlepel pindakaas. Smeer deze pindakaas (met je vinger) goed onder de rand van de grote opening. Klaar is Kees! Alleen al door de geur zal je hond lang zoet zijn met deze Kong, zelfs als alle pindakaas al lang op is. Voor de goede orde: pindakaas is niet slecht voor honden mits je het beperkt geeft. Wil je extra letten op de gezondheid? Neem dan zoutloze pindakaas, ook gezonder voor de baas.
Bananen Kong.
Prak een banaan doe er wat van zijn eigen brokken of cornflakes of anders muesli door en evt. wat yoghurt. Vul de Kong eerst met een hondenkoekje en doe dan het mengsel erin.
Basisrecept.
Het is goed mogelijk het heel eenvoudig te doen. Namelijk: pindakaas vinden veel honden lekker en is gemakkelijk in de Kong te doen en het blijft goed plakken aan de binnenkant.
Smeerworst/kaas is ook heel kleverig en makkelijk in de Kong aan te brengen.
Gezonde vullingen
yoghurt, stukjes fruit, stukjes (mager) vlees, een eitje, stukjes groente, wat gesmolten 20+ kaas.
Mochten er voedselresten overblijven in de Kong dan kunt u die makkelijk reinigen met zeepsop of even in de vaatwasser mee wassen.
Makkelijke Kong.
Vul de Kong helemaal vol met de gewone brokken van uw hond. Om te voorkomen dat de hondenbrokken er te snel uitvallen, versper je de grote opening met een stevig hondenkoekje of –staafje. Dat moet een beetje groter zijn dat de opening. Knijp het dikke deel van de Kong bij elkaar waardoor de grote opening ovaal wordt. Plaats het hondenkoekje of –staafje in deze ovale opening en stop met knijpen: nu zit de versperring stevig vast in de opening.
Frustratie Kong.
Neem een gedroogd pensstaafje en maak die nat, nu is het makkelijk te buigen (en het stinkt). Vouw die dubbel en stop het in de Kong. Nu even laten drogen en dan aan de hond geven. Het is een hele klus om het pensstaafje eruit te krijgen.
Bevroren Kong.
Veel eigenaren vriezen een gevulde Kong in, uw hond is er dan langer mee bezig.
U kunt voor het invriezen dezelfde vulling gebruiken als in het basisrecept. Maar u kunt ook eigengemaakte bouillon (kant en klare is te zout) gebruiken.
Blikvoer is hier goed voor geschikt, het bestaat namelijk voor 70% uit water.
Veel honden zijn ook gek op rijst (of ivm. voedingsallergie): voor de vulling kunt u plakrijst gebruiken, als u er wat stukjes gekookte kip (of ander vlees waar de hond niet gevoelig voor is), kaas of worst doorheen doet heeft u een onweerstaanbare vulling. U dekt eerst het gaatje aan de onderkant af, vult de Kong met de vulling en legt deze in de vriezer. Dit kan ook makkelijk in een kopje zodat het niet omvalt.
Ei Kong.
Roer een ei in een kopje en doe er een paar stukjes kaas doorheen. Vul de Kong eerst met een hondenkoekje en zet hem vervolgens in een kopje 20 sec. in de magnetron. Goed laten afkoelen voordat je het aan je hond geeft.
Kong d’oeuf.
Doe een rauw ei in een beker en klop het goed door. Doe de Kong helemaal vol met de gewone brokken. Houd je vinger op de kleine opening en laat via de grote opening de Kong vollopen met het vloeibare eimengsel. Beweeg de Kong zodat het eimengsel in alle hoekjes en gaatjes kan komen. Haal je vinger van het gaatje en laat de Kong leeglopen. Plaats de Kong nu voorzichtig op een bord in de magnetron. Laat de magnetron in korte tijd het eimengsel stollen. Let goed op de je niet onnodig lang verwarmt! De hondenbrokjes vormen nu samen met het eimengsel één grote massieve snack. Laat de Kong goed afkoelen!!! Voordat de hond kan beginnen.
Monkey Kong.
Neem één snee brood en besmeer die aan een kant met pindakaas. Vouw de boterham in de Kong en de pret kan beginnen. Om het extra moeilijk te maken kan de Kong eerst nog in de vriezer.
Variatie
het aller- snelste Kong recept! Neem één flinke eetlepel pindakaas. Smeer deze pindakaas (met je vinger) goed onder de rand van de grote opening. Klaar is Kees! Alleen al door de geur zal je hond lang zoet zijn met deze Kong, zelfs als alle pindakaas al lang op is. Voor de goede orde: pindakaas is niet slecht voor honden mits je het beperkt geeft. Wil je extra letten op de gezondheid? Neem dan zoutloze pindakaas, ook gezonder voor de baas.
Bananen Kong.
Prak een banaan doe er wat van zijn eigen brokken of cornflakes of anders muesli door en evt. wat yoghurt. Vul de Kong eerst met een hondenkoekje en doe dan het mengsel erin.
- kaatje888
- Zeer actief
Ik denk dat het wel goed gaat komen !
Inderdaad. Ze is gewend om op de bank te slapen, dit is dan moeilijk af te leren.
En misschien word ze er ook wel rustiger van, als jullie weg zijn.
Inderdaad. Ze is gewend om op de bank te slapen, dit is dan moeilijk af te leren.
En misschien word ze er ook wel rustiger van, als jullie weg zijn.
-
Thirza
Heel erg bedankt voor alle kong recepten !
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zelfss als de hond in de oude situatttie alln kon die dit in een nieuuw gezziin opnieuw moeen.
Een paar weken vrij zijn om dit aan te leren en een band te vormen is geen overbodige luxe vind ik.
Het alleen laten van een hond die net in je huishouden is, vind ikk niet eerlijk naar de hond.
Suzanne
Een paar weken vrij zijn om dit aan te leren en een band te vormen is geen overbodige luxe vind ik.
Het alleen laten van een hond die net in je huishouden is, vind ikk niet eerlijk naar de hond.
Suzanne
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
-
Thirza
Ik heb wel een grotere foto,ik kan hem wel even mailen als je wilt. Nu ik jou foto zie zie ik inderdaad veel gelijkenissen .Jay1978 schreef:Offtopic, maar heb je een grotere foto van Thirza? Ze lijkt volgens mij enorm veel op mijn Dazzle...
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Plaats hem dan voor de nieuwsgierigen onder ons ook even hier, wil je? 
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk! Ben heel benieuwd: fromz@live.nlThirza schreef:Ik heb wel een grotere foto,ik kan hem wel even mailen als je wilt. Nu ik jou foto zie zie ik inderdaad veel gelijkenissen .Jay1978 schreef:Offtopic, maar heb je een grotere foto van Thirza? Ze lijkt volgens mij enorm veel op mijn Dazzle...
-
Thirza
Ik weet niet hoe ik hier een foto erop kan krijgen,moet ik nog even uitvogelen.
- kaatje888
- Zeer actief
Nou huphup wij willen ook zien 
-
Thirza
Hoe doe je dat dan?
Ben al het vogelen geweest met img maar lukt me niet.

Ben al het vogelen geweest met img maar lukt me niet.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Moosje heeft het mij ooit eens uitgelegd, dus ik quote haar even:
Het handigst is om je foto's te uploaden via bijvoorbeeld photobucket.com. Ik zal even uitleggen hoe het via photobucket werkt.
Daar kun je een gratis account aanmaken.
Als je dat gedaan hebt kun je je foto´s uploaden, hoe dat moet wijst voor zich.
Als je dan foto's geüpload hebt dan klik je op de foto die je wil plaatsen.
Je krijgt de foto dan iets groter te zien.
Boven de foto staan een aantal pictogrammen, o.a. van Facebook, Twitter etc. Daar staat ook een plaatje van een paperclip (daar vind ik het op lijken).
Daar klik je op, je krijgt dan een schermpje te zien met codes/links.
Er zijn 3 tabbladen: social networks, email en links.
Klik op links, dat is als het goed is degene die je meteen te zien krijgt, en kies dan de IMG code.
Deze kopiëren en hier plakken, en voila!
Je kan je foto's ook uploaden via mijnalbum.nl.
Je krijgt een overzichtje te zien van je albums, klik op het album waar je de foto's van wil plaatsen.
Je krijgt dan een grote foto te zien, en rechts een rijtje met je overige foto's.
Als je een foto wil plaatsen op het forum klik dan in het rijtje op de betreffende foto, deze krijg je nu groot te zien.
Klik vervolgens met je rechtermuisknop op de grote foto, en dan op afbeeldings-URL kopiëren.
Ga vervolgens naar het bericht hier op het forum en klik boven je bericht op IMG.
Je krijgt dan dit te zien:
Plaats je gekopieerde link tussen de [img]linkje[/img], zonder spaties.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Wow, als je zegt dat ze broer en zus(?) zijn, geloof ik je direct 
- Buddyboy
- Zeer actief
Thirza is een prachtige hond... straalt heel veel plezier vanaf...
Ingrid
Ingrid