Bij de grijzerds ben ik zelf veel consequenter dan bij Pasha. Pas krijgt ook best een nootje als ze daarom vraagt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voortrekken
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voortrekken
Mogen jullie honden allemaal hetzelfde of wordt er stiekem toch 1 voorgetrokken?
Bij de grijzerds ben ik zelf veel consequenter dan bij Pasha. Pas krijgt ook best een nootje als ze daarom vraagt

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Re: Voortrekken
Dat is bij Pasha dus ook. Ze is ten eerste al onzichtbaar in huis en zo braaf dat ze dat gewoon mag. En als ik nee zeg, vindt ze dat ook prima. Terwijl vooral Ushi door kan blijven zeuren. Dus die mag minder, maar nog steeds ook heel veel!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Stellar krijgt veel meer lekkers. Ik heb vaak ook geen zin om dingen klein te maken dus dan krijgt zij het.
Ik ben naar haar in gedrag wel strenger trouwens, ze moet zich beter gedragen dan de ukken.
Ik ben naar haar in gedrag wel strenger trouwens, ze moet zich beter gedragen dan de ukken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dit had over Coda kunnen gaan, behalve dan zij niet de oudste isTara schreef:Ja hoor, onze oudste wordt schaamteloos voorgetrokken. Die is zo vreselijk braaf dat hij boven de wet staat.
Hij heeft een privéstoel, mag als enige boven slapen, en mag als het even kan overal mee naar toe.
Het schattige is dat het dan weer geen hond is die steeds maar meer wil, hij wil gewoon dát, en als hij dat heeft, dan is het goed.
Bovenstebeste braverd.![]()
Iedereen die hem kent, die snapt dat ook gewoon.
Maar Coda is uit zichzelf zo vreselijk braaf dat ze automatisch eigenlijk meer vrijheid krijgt. Zo lijn ik Nilo het laatste stukje van de dagelijkse wandeling aan, dan worden er geen ballen meer gegooid en wil hij nog wel eens afdwalen, dus bal inleveren, koekje er in en aanlijnen. Coda blijft toch wel in de buurt dus daar kijk ik niet naar om. En nu heeft ze zichzelf aangeleerd dat wanneer Nilo aangelijnd wordt, zij heel braaf naast de baas moet lopen
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met Senna zijn wij wel makkelijker, maar die laat dat ook prima toe om de touwtjes te laten vieren. Als ik bij Dieke geen grens trek, dan walst die compleet over je heen (letterlijk en figuurlijk). Voor die kleine springveer moeten we gewoon ietsje strenger zijn.
En bij Senna kan je ook rustig wat lekkers geven. Dieke heb je al meteen jumpend over je heen, die grijpt meteen je hele hand als je ook maar één vinger geeft.
Puber? Misschien.. 
En bij Senna kan je ook rustig wat lekkers geven. Dieke heb je al meteen jumpend over je heen, die grijpt meteen je hele hand als je ook maar één vinger geeft.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jazz trek ik regelmatig voor ja. Die is altijd zo rustig en lief..met haar trouwe hondenoogjes
De rest vraagt meer om aandacht, zij wacht het rustig af dus krijgt zij extra 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Norah dringt zich meer op en eist meer op, die moet ik meer afremmen en vaker iets weigeren anders walst ze steeds verder over je heen. Kay daarentegen kan zich onzichtbaar maken. Die merk ik je soms niet op. Dus die moet ik soms een beetje stimuleren.
Norah is druk, onbeheerst en nogal een ruwe diamant. Kay kan heel beheerst zijn, maar kan ook heel gek doen. Kay kan je haast invoelend noemen.
Kay is al 4,5 jaar bij ons. Norah nog niet eens een jaar. Kay kan meer en is daardoor makkelijker. Maar Norah verovert terrein, ik denk dat zij door haar karakter meer gedaan krijgt, maar het is niet omdat ze voorrang zo krijgen eigenlijk.
Norah is druk, onbeheerst en nogal een ruwe diamant. Kay kan heel beheerst zijn, maar kan ook heel gek doen. Kay kan je haast invoelend noemen.
Kay is al 4,5 jaar bij ons. Norah nog niet eens een jaar. Kay kan meer en is daardoor makkelijker. Maar Norah verovert terrein, ik denk dat zij door haar karakter meer gedaan krijgt, maar het is niet omdat ze voorrang zo krijgen eigenlijk.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik heb niet echt het idee dat één van de honden wordt voorgetrokken. Anderzijds, het komt hier ook niet op de weegschaal. Nolan is vaak wat makkelijker in meenemen dan de anderen, maar hij blijft ook vaak genoeg thuis. Max gaat wel eens mee met behendigheid, het kijken vindt hij al heel interessant en leuk. Tallie is natuurlijk een gevalletje apart, maar ook zij komt wel aan haar aandacht. Ze weet ook heel goed hoe ze die kan opeisen en drukt zich graag ergens tussen
Max en Nolan slapen om en om boven, soms de één iets vaker dan de ander, soms beide niet, dat verschilt een beetje.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee maar dat kan ook nauwelijks als je maar een hond hebt 
jan en gina heb ik altijd gelijk behandeld maar toen ik nog 4 honden had, had luca, de witte reu, wel privileges.
het was gewoon heerlijk om te zien hoe hij ervan genoot als ie bij me op de stoel mocht, stralen deed ie dan
de rest accepteerde ook gewoon dat luca net iets meer mocht dan zij, daar zijn nooit problemen over geweest en trouwens, daar had ie de wind ook veel te veel voor onder.
een fijne hond was het, gewoon een geboren leider!
jan en gina heb ik altijd gelijk behandeld maar toen ik nog 4 honden had, had luca, de witte reu, wel privileges.
het was gewoon heerlijk om te zien hoe hij ervan genoot als ie bij me op de stoel mocht, stralen deed ie dan
de rest accepteerde ook gewoon dat luca net iets meer mocht dan zij, daar zijn nooit problemen over geweest en trouwens, daar had ie de wind ook veel te veel voor onder.
een fijne hond was het, gewoon een geboren leider!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ja, Kyra. Die wordt gruwelijk verwend en mag alles. Ze hoeft ook niet te luisteren want ach, ze is oud en dement.
Dat diezelfde ouwe demente gek de helft van de tijd haar leeftijd en dementie zwaar overdrijft en uitspeelt, mag de pret niet drukken.
Zoals Nanna zegt: ze staat boven en onder de wet.
En verder mag keizerin Isis alles. Zelfs met haar neus in mijn bord duiken en met de slierten spaghetti de benen nemen. Of liever, ze néémt niet eens de benen. De doerak peuzelt het doodrustig naast me op. Niet eens bang voor represailles mijnerzijds.
Ook één van haar favoriete bezigheden is aan komen waggelen als ik een koekje aan het eten ben en dan doodleuk aan de andere kant van het koekje beginnen te knabbelen. Of haar favoriete eten, asperges, van mijn bord wegkapen.
En ik maar kirren: 'Oh kijk es, hoe ontzettend scháttig ze aan mijn asperges/spaghetti/biefstuk zit te knagen!'
Terwijl mijn honden tandenknarsend van nijd moeten toekijken dat poeslief de lekkerste hapjes jat en er mee weg komt ook.
Dat diezelfde ouwe demente gek de helft van de tijd haar leeftijd en dementie zwaar overdrijft en uitspeelt, mag de pret niet drukken.
Zoals Nanna zegt: ze staat boven en onder de wet.
En verder mag keizerin Isis alles. Zelfs met haar neus in mijn bord duiken en met de slierten spaghetti de benen nemen. Of liever, ze néémt niet eens de benen. De doerak peuzelt het doodrustig naast me op. Niet eens bang voor represailles mijnerzijds.
Ook één van haar favoriete bezigheden is aan komen waggelen als ik een koekje aan het eten ben en dan doodleuk aan de andere kant van het koekje beginnen te knabbelen. Of haar favoriete eten, asperges, van mijn bord wegkapen.
En ik maar kirren: 'Oh kijk es, hoe ontzettend scháttig ze aan mijn asperges/spaghetti/biefstuk zit te knagen!'
Terwijl mijn honden tandenknarsend van nijd moeten toekijken dat poeslief de lekkerste hapjes jat en er mee weg komt ook.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee, er word niemand voorgetrokken, als de een wat krijgt dan de andere ook en geen van de twee heeft privileges. Wel ben ik bezorgder over Balou.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik behandel de honden niet echt gelijk. Maar voortrekken, nee.
Het is meer dat ik met Skadi meer als een team werk, en dat ik Cayuga meer begeleid.
Skadi mag ideeën aandragen en een eigen inbreng leveren. Dat mag Cayuga in principe óók wel, maar als ik hem daartoe de gelegenheid geef staat hij met een stomverbaasde blik op zijn gezicht 'HUH?
' te denken 
Het is meer dat ik met Skadi meer als een team werk, en dat ik Cayuga meer begeleid.
Skadi mag ideeën aandragen en een eigen inbreng leveren. Dat mag Cayuga in principe óók wel, maar als ik hem daartoe de gelegenheid geef staat hij met een stomverbaasde blik op zijn gezicht 'HUH?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ik zie het eigenlijk niet als voortrekken. Qua eten en kluifjes en dergelijke, krijgen ze alle drie het zelfde. Qua dingen mogen, mogen de teven meer dan Jurek en Jelka meer dan Samica. Gewoon omdat ze makkelijker zijn, zich makkelijk kunnen schikken, zich ook weer probleemloos op zij of weg laten sturen. Jelka is bijvoorbeeld altijd bij me en altijd los. Ze loopt toch niet weg en ik hoef haar niet in de gaten te houden. Die andere twee gaan gelijk op verkenning uit.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hmm, het wisselt. Tessa mag in huis veel meer, die is gewoon heel makkelijk en mag dus heel veel. Tay mag veel minder, maar die mag vaker mee als we ergens heen gaan, omdat hij buiten veel makkelijker is.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet echt voortrekken maar ik ben bij Esperanza wel makkelijker, die doet gewoon lekker waar ze zin in heeft terwijl Bowie toch wel wat regels heeft, maar als Bowie die niet zou hebben dan waren de rapen gaar en Essie doet eigenlijk niet zoveel verkeerd of hele stoute dingen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Beide honden zijn anders en daarmee komen andere privileges.
Shadow mag kennis gaan maken met andere honden zonder begeleiding, Misty mag dat niet.
Misty mag los meelopen naar de auto, Shadow mag dat niet.
Ze krijgen wel evenveel lekkers en knuffels naar behoefte ( Shadow knuffelt veel liever dan Misty).
Shadow mag kennis gaan maken met andere honden zonder begeleiding, Misty mag dat niet.
Misty mag los meelopen naar de auto, Shadow mag dat niet.
Ze krijgen wel evenveel lekkers en knuffels naar behoefte ( Shadow knuffelt veel liever dan Misty).
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja, maar dat geldt voor alle 2. Beiden mogen bepaalde dingen wat de ander dan weer niet mag.
1 in huis, de ander buiten. Maar die ander mag dan weer vaker boven bij mij slapen.
De buitenhond gaat meer mee op stap etc.
1 in huis, de ander buiten. Maar die ander mag dan weer vaker boven bij mij slapen.
De buitenhond gaat meer mee op stap etc.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Bij mij mogen ze evenveel 
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada wordt niet voor niets Hare Majesteit genoemd
Zij mag het korstje van de pizza, de milkshake beker, het laatste beetje van de toetjes,
samen borrelnootjes eten etc.
Giada haar motto is ook: samen zullen we alles delen, maar van mijn eten blijf je af
Zij mag het korstje van de pizza, de milkshake beker, het laatste beetje van de toetjes,
samen borrelnootjes eten etc.
Giada haar motto is ook: samen zullen we alles delen, maar van mijn eten blijf je af
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
Angelique.
Mijn honden mogen niet allemaal hetzelfde, maar of dat voortrekken is betwijfel ik.
Een aantal kan ik gewoon heel veel toestaan, die zullen er nooit "misbruik" van maken, maar sommige moet ik gewoon wat korter houden, als ik die een vinger geef pakken ze mijn hele arm
Een aantal kan ik gewoon heel veel toestaan, die zullen er nooit "misbruik" van maken, maar sommige moet ik gewoon wat korter houden, als ik die een vinger geef pakken ze mijn hele arm
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Nanna schreef:Fimone.
Die leeft onder en boven de wet maar dat mág ze ook
...en terecht
Hier is Pippy het lievelingetje, gewoon omdat ze een heerlijk hondje is

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
linlin
Cleva schreef: Ik zie niet dat Eva daar iets van vindt behalve dat ze zich er soms over verbaasT dat hij op de koffietafel een soepkom uit mag lebberen.
ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat borden waar net van gegeten is even op de grond worden gezet, evenals verpakkingen van niet te versmaden etenswaren.
- hewi
- Zeer actief
Cleva schreef: Tegelijkertijd zorg ik er voor haar weer netjes voor dat de lege verpakkingen van smuldier en vleeswaren dicht genoeg bij de rand van het aanrecht liggen.
Hier is Donna het verwende nest, zij slaapt in bed, zij loopt los, zij heeft een zacht fluffyduffykussentje omdat ze dat wil
Opa heeft weing regels maar mag daarintegen niet los lopen aangezien hij niet luister en hij mag niet meer op de bank aagezien
hij niet kan springen met zijn arthrose voorpootjes.
Onze puber Leo heeft veel regels maar gaat wel vaker ergens mee naar toe juist omdat hij er plezier in heeft en de rest niet.
- Miranda
- Erelid
Ik vind dat altijd erg lollig om dat te doen bij bezoek dat niet zoveel met honden heeft. Voorál als ze mee hebben gegetenNanna schreef:Ik vind dat ook doodnormaal hoor. En het scheelt voorspoelen of zooi in je vaatwasserlinlin schreef: ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat borden waar net van gegeten is even op de grond worden gezet, evenals verpakkingen van niet te versmaden etenswaren.![]()
Hier gaan de borden blínkend de vaatwasser in, eigenlijk hoeft het niet eens meer
And few will ever climb
-
Marion.
Dat dus. En lees voor Skadi Saar, en voor Cayuga Miep. Het is nu ook heel raar. Wij moeten zélf de uitlaatroutes bedenken nu. En als ik nu 3 keer de straat op en neer loop, loopt ze gewon braafjes mee. Saar had bij de eerste poging om om te draaien al direct in de no-howers gestaan. Met geen paard had ik die meegekregen. Zij heeft tot het laatste rondje vrijdag de route bepaaldMiranda schreef:Ik behandel de honden niet echt gelijk. Maar voortrekken, nee.
Skadi mag ideeën aandragen en een eigen inbreng leveren. Dat mag Cayuga in principe óók wel, maar als ik hem daartoe de gelegenheid geef staat hij met een stomverbaasde blik op zijn gezicht 'HUH?' te denken
- Miranda
- Erelid
And few will ever climb
- iones
- Zeer actief
Bobbes wordt hier het meeste geknuffeld van allemaal. Vanwege haar fluweelzachte puppyoren (ze is inmidddels 9 trouwens).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Miranda
- Erelid
Dat hoort in dit topic 
And few will ever climb