Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toch maak ik me zorgen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

En toch maak ik me zorgen...

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het zal wel aan mij liggen hoor....maar ik maak me toch zorgen. Vanaf vrijdag doet Tommie dus al moielijk met eten. Normaal gesproken danst hij de hele kamer rond als we zijn voer pakken, nu is hij heel mat en sloom. De ene keer eet hij een klein beetje, maar de meeste keren helemaal niets. Eerst at hij nog wel snoepjes en ook uit de hand, dus wellicht dat hij gewoon aan het proberen was. Maar gisteravond toen we op bed lagen begon hij ineens te janken en te piepen. Wij kijken natuurlijk, en de twee frolicjes die hij krijgt als we gaan slapen lagen onaangeroert op de vloer. 1 had hij wel in zijn mond gehad, maar daarna niet opgegeten. We heben ze weggehaald en toen is hij rustig gaan slapen.
Vanmorgen weer niet gegeten, ook zijn frolicjes eet hij met lange tanden... WAT IS ER MET HEM! 8O Hij speelt nog wel, drinkt ook nog steeds en maakt verder niet echt een zieke indruk.

Heb gekeken naar rotte kiezen, maar kan niets vinden. Ben ik nu een muts als ik de dierenarts (weer) bel?
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Heeft 'ie diarree? Of misschien iets geschooierd? Kan je z'n buikje voelen, heeft hij ergens pijn? Hen je hem getemperatuurd?
Tja, meid, als je je er niet senang bij voelt, bel je toch gewoon je DA....liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig, toch?
Sterkte hoor, Peet
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hmmm, ja als ie ook geen snoepjes meer eet zou ik als stresskip me ook zorgen maken hoor :? . Misschien een hele domme vraag, maar heeft ie als zijn tanden al gewisseld? Ik weet dat toen Moos aan het wisselen was hij erg veel moeite had met kauwen en alleen nog maar geweekte brokjes at.

Maar, ik denk ook hoor, je kan altijd even de da bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig!
Laatst gewijzigd door Moos op 01 dec 2003 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Vrijdag had hij diaree, ondertussen heeft hij weer gewoon vaste drollen. Kan best zijn dat hij iets verkeerds gegeten heeft buiten, en vrijdag heeft hij ook een potje neusspray te pakken gehad. Deze heb ik echter gecontroleerd en volgens mij heeft hij er niets of heel weinig van binnen gekregen.
Ik heb hem nog niet getemperatuurd, dat kan ik wel eens doen. Heb het alleen nog nooit gedaan....gaat dat bij een hond net zo als bij een mens? Wat moet zijn temperatuur zijn?
coby
Vaste gebruiker

en toch maak ik me zorgen

Ongelezen bericht door coby »

ik zou bij twijfel altijd even langs de da gaan
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:Vrijdag had hij diaree, ondertussen heeft hij weer gewoon vaste drollen. Kan best zijn dat hij iets verkeerds gegeten heeft buiten, en vrijdag heeft hij ook een potje neusspray te pakken gehad. Deze heb ik echter gecontroleerd en volgens mij heeft hij er niets of heel weinig van binnen gekregen.
Ik heb hem nog niet getemperatuurd, dat kan ik wel eens doen. Heb het alleen nog nooit gedaan....gaat dat bij een hond net zo als bij een mens? Wat moet zijn temperatuur zijn?
Temperatuur moet tussen de 38 en 39 liggen, en dat temperaturen gaat gewoon in zijn kontje :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tussen de 38 en 39 graden ligt de temperatuur van een hond.
En ja het is hetzelfde als bij mensen alleen bij honden moet je uitkijken dat ze er niet op gaan zitten :?
Ik heb bij Rataplan de stelregel als hij geen plak leverworst wil eten dan zit ik in de auto naar de dierenarts.
Ik denk dat dat bij een frolicje hetzelfde werkt. Ik zou dus gaan.
Beterschap Tommie.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
miekmiek

Een worstelpartij verder.... 8O .....zijn temperatuur is 38.5
Dus geen koorts geloof ik.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoe oud is hij nu? Volgens mij aardig in de leeftijd om tanden te gaan wisselen toch?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
miekmiek

Tanden zijn al gewisseld, dat hebben we allemaal al gehad.... Heb mijn man even gebeld en we hebben afgesproken dat we vandaag nog afwachten of hij vanavond eet, zo niet; dan zit ik morgen bij de dierenarts.
ElinevKa
Actief

Ongelezen bericht door ElinevKa »

boterham met leverpastei? heeft ie daar wel zin in?

nouja- en ik blijf het zeggen..zeker met jouw hondje zou ik
alternatief voer gaan bekijken..versvlees (rodi, bibi, carnibest)
-
dan heeft ie groot gelijk dat ie geen brokken wil, en ik durf erom te wedden dat ie dan ook niet zo'n dorst meer heeft..
PROBEER DAT NOU EENS!!! :lees
miekmiek

Vanmiddag om 15.10 een afspraak bij de dierenarts. Toch maar even zeker weten. Ik bedoel; als je zelfs je frolicjes niet meer lust dan is er toch iets mis! :mrgreen: Bovendien heeft hij net alles eruit gegooit in de lift, dat was voor mij de druppel.

Enne Eline, ik wil als deze zak puppybrokken op is gaan overschakelen naar ander voer, en wil dan ook vers voer gaan proberen. Dus dat komt goed hoor! ;)
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

zo meid, en nu maar even laten weten wat je da gezegd heeft!
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
miekmiek

Tjee zeg, wat is tommie toch een mafkees! Een half uur voordat we naar de dierenarts zouden gaan ben ik nog even met hem uit geweest. En maar rennen, spelen en vrolijkd doen. Thuis heeft hij gewoon gedronken zonder dat hij overgegeven heeft. Heb de dierenarts maar afgebeld... :mrgreen: We kijken het nog eventjes aan.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet even langs de DA te gaan..ben benieuwd..Succes :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
*Leen*
Actief

Ongelezen bericht door *Leen* »

miekmiek schreef:Tjee zeg, wat is tommie toch een mafkees! Een half uur voordat we naar de dierenarts zouden gaan ben ik nog even met hem uit geweest. En maar rennen, spelen en vrolijkd doen. Thuis heeft hij gewoon gedronken zonder dat hij overgegeven heeft. Heb de dierenarts maar afgebeld... :mrgreen: We kijken het nog eventjes aan.
haha grappig
Het zal wel even niets zijn
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti

*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”