Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een gezeik allemaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik loop ook door (meestal) en Lizzie ook, (die gaat zonder toestemming echt niet naar andere honden toe) helaas dat dat van doorlopen bij andere honden niet altijd zo werkt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
gonnie schreef:Nou Pak de Bal niet elke hond wordt agressief als hij volwassen wordt...
de mijne was het ook niet , maar we moeten ons verplaatsen in de hond van de TS , en dat is een mix van een bouvier / mechelse herder

9 vd 10 keer zou er zeker wel doninantie in gaan zitten .
DoMinantie is niet hetzelfde als agressief.

herder gedrag, die in de oren van een andere hond toetert , dat hij de baas over het park is .. zo goed ?. :wink:
Dat is geen herdergedrag dat komt onder alle rassen voor als de eigenaar niet ingrijpt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Miezemuis schreef:Ik loop ook door (meestal) en Lizzie ook, (die gaat zonder toestemming echt niet naar andere honden toe) helaas dat dat van doorlopen bij andere honden niet altijd zo werkt.

oke, ligt er aan , ik kijk ook achterom, als er een hond is , die ik niet vertrouw .. :wink:

maar in de regel werkt dat echt , als allebei de bazen gewoon doorlopen , je zegt even " goedemorgen" tegen elkaar en loopt door

doen ze hier allemaal
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Het is overigens niet alleen aan herders en kutpoedels besteed hoor, kijk maar. En het is niet eens de gevaarlijke klapkaak :jank:

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb dus een hondje die vlucht zodra een grote hond in galop op haar af komt. Ze vind dat heel heel eng. Waarop vervolgens de rest van mn roedeltje reageert door die aanstormende hond even onder de grond te schoffelen. Honden die normaal passeren en alleen ff snuffelen is geen enkel probleem hier. Maar op de een of andere manier lopen hier alleen aanstormende honden rond :oeps:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
LongFields schreef:
Tara schreef: Verder kan ik het allemaal heel kort samenvatten: losloopgebied is niet hetzelfde als gajegoddelijkegangmaargebied.
Dat betekent dus dus dat je ook in een losloopgebied moet zorgen dat een ander geen last heeft van jou of je hond.
Precies! Ik heb sterk het idee dat voor een aantal mensen, en niet alleen de TS, een losloopgebied gezien wordt als een vrijbrief om maar alles toe te moeten staan. Je hond laten loslopen in een losloopgebied is een privilege, maar geen verplichting! Dat wil zeggen dat als ik mijn honden meeneem naar zo'n losloopgebied en ze los laat lopen op de plekken waar geen andere honden lopen, maar aanlijn als ik mensen met honden zie naderen, ik dat gewoon mag en kan doen als ik dat nodig acht. Mijn honden zijn niet bij iedere naderende hond even subtiel en ik wil gewoon niet dat ze de káns krijgen om op honden af te stormen en in hun oor te gaan tetteren of er overheen te denderen. Maar ik loop wél graag in een gebied waar ze wanneer ik het geoorloofd vind, lekker los kunnen rennen en ravotten samen. Dus dat is dan tóch het losloopgebied. Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tot nu toe tegenkom prima in staat om te zien dat ik mijn honden aanlijn om contact met hun hond te vermijden, en houden ze doorgaans hun hond gewoon netjes bij zich. Zo niet, dan houd ik mijn honden bij me en onder appèl, zodat ze de andere hond met rust laten. Dat gaat meestal prima, een enkele keer komen we een nogal koppige hond en/of baas tegen die niet inziet dat ik niet gediend ben van contact tussen de honden en dan leg ik het even kort uit met het verzoek om de hond mee te nemen zodat ik ook weer verder kan.
Maar geen haar op mijn hoofd die me door wie dan ook uit een losloopgebied laat jagen met als reden dat ik mijn honden niet wil laten spelen met andere honden daar.

jouw honden kunnen niet altijd goed met andere honden opschieten, en dan krijg je dit verhaal :wink:

als ik op het strand liep waren er altijd lieve honden , iedere hond kon met een ander goed opschieten , no problem !

heerlijk honden los bij strandtenten . een aanrader ! :ok:
Ik heb de hele zomer met mijn enge levensgevaarlijke heddurs op t strand in zeeland gelopen zonder enig probleem. Iedereen hield netjes de honden bij zich...
Lul toch niet zo dom met je disney sprookjes. Mijn honden mogen tenminste hond zijn itt die van jou.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
LongFields schreef:
Tara schreef: Verder kan ik het allemaal heel kort samenvatten: losloopgebied is niet hetzelfde als gajegoddelijkegangmaargebied.
Dat betekent dus dus dat je ook in een losloopgebied moet zorgen dat een ander geen last heeft van jou of je hond.
Precies! Ik heb sterk het idee dat voor een aantal mensen, en niet alleen de TS, een losloopgebied gezien wordt als een vrijbrief om maar alles toe te moeten staan. Je hond laten loslopen in een losloopgebied is een privilege, maar geen verplichting! Dat wil zeggen dat als ik mijn honden meeneem naar zo'n losloopgebied en ze los laat lopen op de plekken waar geen andere honden lopen, maar aanlijn als ik mensen met honden zie naderen, ik dat gewoon mag en kan doen als ik dat nodig acht. Mijn honden zijn niet bij iedere naderende hond even subtiel en ik wil gewoon niet dat ze de káns krijgen om op honden af te stormen en in hun oor te gaan tetteren of er overheen te denderen. Maar ik loop wél graag in een gebied waar ze wanneer ik het geoorloofd vind, lekker los kunnen rennen en ravotten samen. Dus dat is dan tóch het losloopgebied. Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tot nu toe tegenkom prima in staat om te zien dat ik mijn honden aanlijn om contact met hun hond te vermijden, en houden ze doorgaans hun hond gewoon netjes bij zich. Zo niet, dan houd ik mijn honden bij me en onder appèl, zodat ze de andere hond met rust laten. Dat gaat meestal prima, een enkele keer komen we een nogal koppige hond en/of baas tegen die niet inziet dat ik niet gediend ben van contact tussen de honden en dan leg ik het even kort uit met het verzoek om de hond mee te nemen zodat ik ook weer verder kan.
Maar geen haar op mijn hoofd die me door wie dan ook uit een losloopgebied laat jagen met als reden dat ik mijn honden niet wil laten spelen met andere honden daar.

jouw honden kunnen niet altijd goed met andere honden opschieten, en dan krijg je dit verhaal :wink:

als ik op het strand liep waren er altijd lieve honden , iedere hond kon met een ander goed opschieten , no problem !

heerlijk honden los bij strandtenten . een aanrader ! :ok:
Ik heb de hele zomer met mijn enge levensgevaarlijke heddurs op t strand in zeeland gelopen zonder enig probleem. Iedereen hield netjes de honden bij zich...
Lul toch niet zo dom met je disney sprookjes. Mijn honden mogen tenminste hond zijn itt die van jou.
Schatje het lukt een beetje moeilijk om hond te zijn als je dood bent. :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Mijn dames mogen trouwens best kennis maken met andere honden hoor, ik jaag heus niet alle honden panisch weg hoor :wink:
Ik kijk vooral naar de houding van de honden en ik ken die van mij goed genoeg om te weten hoe hun reactie daarop is.

Die van mij mogen ook niet overal op af stormen, kennismaken prima, maar wel gewoon normaal.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Veronique & Kyra schreef:Mijn dames mogen trouwens best kennis maken met andere honden hoor, ik jaag heus niet alle honden panisch weg hoor :wink:
Ik kijk vooral naar de houding van de honden en ik ken die van mij goed genoeg om te weten hoe hun reactie daarop is.

Die van mij mogen ook niet overal op af stormen, kennismaken prima, maar wel gewoon normaal.
Dat dus.

Lizzie is altijd slachtoffer van rijende reuen. Ik zie aan de manier van op mijn honden afkomen al wat de plannen zijn en met dat soort honden heb ik echt geen geduld.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ondanks dat ik het idee heb dat ik tegen een muur praat...

Ik loop wel eens met 2 honden (1 van mij, 1 van mijn ouders) aan het strandje van de maas (niet de zee, wat minder uitgestrekt.) Altijd los tenzij het nodig is ze even vast te doen (andere hond die vast zit bijvoorbeeld). Prana is een middenslagpoedel die het liefst met mij bezig is. Ze apporteert, ze graaft en ze kijkt graag naar mij en blijft in mijn buurt. Haar bal is heilig. Het is maar heel zelden dat ze een andere hond leuk genoeg vindt om te spelen. Als dat uit haar en de andere hond zijn lichaamstaal blijkt en de andere eigenaar heeft er tijd en zin in mag ze dat ook. Dit spelen lijkt meer op dansen en duurt overigens ook nooit erg lang, want dan is ze er weer meer klaar. Tot nu toe lukt dit af en toe met andere poedels of poedelkruisingen (maar niet met allemaal), curly coated retrievers, honden uit de waterhonden groep en windhonden (kruisingen). Dan nog steeds maar af en toe, maar het komt voor.

Taya is een labrador kruising die denkt dat alle andere honden er zijn om haar te vermaken. Ze speelt het liefst hard rennend en als het kan ook nog beukend. Ze neemt, als je haar daarin niet begeleidt veel meer ruimte dan Prana, al komt ze ook altijd wel terug. Toch wil ik dat ze in zicht blijft zodat ik kan zien of andere honden en bazen op haar zitten te wachten en haar zo nodig terug kan roepen.

Als een andere hond komt spelen, patsen, beuken of etteren heeft Prana hier 0,0 behoefte aan. Snuffelen mits dit rustig gaat kan, maar hoeft voor haar niet. Daarna wil ze haar eigen ding, of met mij iets doen. Blijft de hond etteren dan geeft ze een snauw en wordt daarin steeds duidelijker. Regelmatig hoor ik dan van baasjes, ja dan voedt ze ze tenminste een keer op (ze moeten het ook leren). Maar mijn hond vindt het echt niet leuk om steeds opnieuw te blijven snauwen want ze wil iets anders doen, namelijk graven, apporteren en met haar baasje teuten. Komen honden te lomp, en dat hoeft niet agressief te zijn, aangeraced dan blok ik de hond af door tussen Prana en de hond in te gaan staan. Heb ik het idee dat dat niet gaat helpen dan gaat ze op de arm.

Zijn we in verplicht aanlijngebied en heeft de andere eigenaar zijn hond los en niet onder appel, dan gaat ze zoiezo op de arm. Inmiddels genoeg incidenten gehad waarin een illegale loslopert zodanig schade deed dat ik bij de dierenarts zat en er weer weken of maanden "lol" van had.

Taya vindt het geweldig als er een andere hond komt kijken, spelen, snuffelen, spelen, maar niet etteren. Ze wil er dan het liefst lang en lomp mee spelen. Als beide honden aan elkaar gewaagd zijn, dan vind ik dat ook mooi om te zien. Taya heeft daar behoefte aan, maar mijn Prana niet.

Beide mogen hond zijn, maar beide op hun eigen manier. Waarom zou Prana in losloopgebied niet mogen doen wat zij het liefste wil, maar moet ze de hele tijd op haar hoede zijn voor lompe grote, IK wil spelen toe nou honden?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pakdebal schreef:
Neeltje schreef: Ik merk het bij Lotje, die is behoorlijk onzeker en als er gespeeld wordt, is het met haar toch niet echt spelen en bij Lotje gaat ook snel de staart tussen de poten. Dus dat kap ik snel af en ben al vanaf het begin hard bezig om haar minder bang, meer zelfverzekerd te maken en beetje bij beetje maken we vooruitgang. Niet overal waar we lopen is het meer eng, nieuwe paadjes nog wel, maar niet meer zo eng als in het begin. Ze herstelt ook veel sneller als ze ergens van schrikt.

En ja, ook hier zal het nog even duren voordat het echt goed gaat en ik ben ervan overtuigd dat over een hele poos, ze even vrij loopt als de meeste honden. Maar daar moet je inderdaad, net als het tegenovergestelde, tijd in steken.

Dus ik wil ook zeer zeker niet onverwacht honden bovenop Lotje hebben, want dan kan ik zo weer heel wat stappen terug vallen. Wat is er tegenwoordig mis om even te vragen of het ok is of de hond bij mijn hond komt?

dan had ze niet bang hoeven te zijn bij mijn hond , die was gek op kleine honden, , kwispelen , en gewoon even snuffelen . :wink:

zou ze daar ook onzeker van geworden zijn ?
Dat ligt er helemaal aan hoe de hond zou zijn, dat kan ik niet zeggen vanaf een scherm, daarvoor moet ik toch echt de lichaamshouding van de hond zien. Maar dan nog wil ik die niet onverwacht bij mijn hond hebben staan.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Miezemuis schreef:Mijn hond kan prima met andere honden opschieten en toch wil ik niet dat ze met elke ander hond speelt. Ik baal er ook van als er weer eens tijdens een wandeling een hond om ons heen blijft cirkelen. Dan denk ik men hoe moeilijk is het om je hond gewoon even bij je te houden. Ik heb verder helemaal geen last van snuffelende honden ofzo, maar als ik door wil en ik moet wachten op een ander omdat zijn/ haar niet luistert vind ik dat wel echt balen. Vooral als ik aan het hardlopen ben en ik dus moet stoppen omdat er zo'n hond mee blijft lopen en dus niet luistert naar zijn baas.
Daar heb ik hier in het dorp al last van, want iedereen denkt dat een puppy lost moet lopen en als ik dan eraan/voorbij kom komen die op ons af en het beest luistert natuurlijk voor geen meter. Ik ben het echt beu constant te moeten wachten. Van de week ook weer. Het pad is gewoon smal, dus ik moet er kort langs en vraag haar haar hond bij te houden, want ik wil gewoon door. Gaat dat beest gewoon mee, dus ik zeg dat je je hond niet los moet laten als die niet luistert, ja wel die luistert wel zegt ze. Ja, moest ik stil blijven staan kon ze hem pakken. Ja, ja.........
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb alleen Akira en ik vind het leuk als ze op het strand of bos een hond tegenkomt die met haar wil spelen. Als het andere baasje het ermee eens is blijf ik even staan kijken en daarna gaan we weer verder. Het is ook wel eens voorgekomen dat een hond uit een groep even bij haar kwam buurten en vervolgens was de hele groep samen aan het spelen, als het goed gaat blijf ik staan en anders loop ik door. Ze luistert ontzettend goed en is erg baasgericht dus lopen er veel kleine hondjes wil ze soms wel even snuffelen maar na een "doorlopen" komt ze gewoon mee. Ze heeft geen andere honden nodig om lekker moe te worden, samen muizen zoeken of een balletje apporteren is ook genoeg voor haar.

Zit ze aan de lijn is het geen goed idee van een andere hond om op haar af te stormen :schrik:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
willem
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)

Ongelezen bericht door willem »

Dirk met z'n meest geliefde speeltje
Afbeelding
Waarom ik niet regelmatig reageer, zoveel andere dingen dan alleen maar hier achter te hangen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:Nou Pak de Bal niet elke hond wordt agressief als hij volwassen wordt...
de mijne was het ook niet , maar we moeten ons verplaatsen in de hond van de TS , en dat is een mix van een bouvier / mechelse herder

9 vd 10 keer zou er zeker wel doninantie in gaan zitten .
Hier loopt er ook een Bouvier, is een schat van een hond. En hij is nog levensgroot ook geen greintje kwaad in en hij is al lang volwassen.

Je moet toch eens ophouden om honden van bepaalde rassen allemaal over een kam te scheren.

En dominantie is geen agressie.

Bijou van mij was dominant, ze was makkelijker te benaderen dan mijn eerste Pinscher die erg onzeker was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pak, het is in ieder geval weer jouw topic geworden, applaus daarvoor.

Maar zou jij niet eens verder kunnen kijken dan je neus lang is. Ik bedoel, je hebt 1 hond gehad, daar baseer je zo'n beetje alles op wat je hier schrijft. Geloof me, er lopen zat kut (dat zijn ze dan niet, maar om even duidelijk te maken) honden rond met normale bazen! Die weten wat ze in hun handen hebben.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 23 okt 2013 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief

willem schreef:Dirk met z'n meest geliefde speeltje
.
Wat een leuke hond.

Het gaat er ook niet om of jou hond lief is en alleen maar wilt spelen, het gaat erom dat niet elke hond daarvan gediend is, vooral honden die in roedels leven hebben geen behoefte aan honden die komen buurten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Vanochtend kwamen weer twee enorme herderreuen op Eeb afgedenderd. Ouwe bekenden. Eeb kijkt verveeld op, laat even aan haar damesvrouwelijkheid snuffelen, doet de heren nog een plezier met een klein plasje, en ieder gaat weer zijns weegs. Gezellig :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tekkel schreef:Vanochtend kwamen weer twee enorme herderreuen op Eeb afgedenderd. Ouwe bekenden. Eeb kijkt verveeld op, laat even aan haar damesvrouwelijkheid snuffelen, doet de heren nog een plezier met een klein plasje, en ieder gaat weer zijns weegs. Gezellig :E:
kijk maar uit, straks word je nog een herderfan :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dominant is per definitie negatief volgens pdb. En daar plakt ze dan voor t gemak maar agrssief op als stickertje... en dat zijn alleen maar herders en klapkaken. Hoe klein kan je eigen wereldje zijn
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven.
90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen.
Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee.
Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los.
Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom.
Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Willem, lees dit eens? :wink:
http://www.lifecoachcompany.nl/images/d ... quette.pdf
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef:
tekkel schreef:Vanochtend kwamen weer twee enorme herderreuen op Eeb afgedenderd. Ouwe bekenden. Eeb kijkt verveeld op, laat even aan haar damesvrouwelijkheid snuffelen, doet de heren nog een plezier met een klein plasje, en ieder gaat weer zijns weegs. Gezellig :E:
Sinds ze Reina heeft ontmoet is ze fan :mrgreen:
Afbeelding
Pakdebal

malinois schreef:... en dat zijn alleen maar herders en klapkaken. Hoe klein kan je eigen wereldje zijn
een klapkaak is zeker niet dominant :neenee: . wil alleen maar aanvallen , in wat een klein wereldje leef jij . :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Pakdebal schreef:
malinois schreef:... en dat zijn alleen maar herders en klapkaken. Hoe klein kan je eigen wereldje zijn
een klapkaak is zeker niet dominant :neenee: . wil alleen maar aanvallen , in wat een klein wereldje leef jij . :wink:
:LOL: :LOL:
Pakdebal

gonnie schreef:
.
Wat een leuke hond.

Het gaat er ook niet om of jou hond lief is en alleen maar wilt spelen, het gaat erom dat niet elke hond daarvan gediend is, vooral honden die in roedels leven hebben geen behoefte aan honden die komen buurten.

hoe vermijd je roedels , zoals uitlaat-services dan in losloopgebieden ?.. :denken: :denken:

die komen echt op je af , en slaan geen pad eerder voor je opzij .. :80: :80:

die denken dat jij het maar moet doen, geloof ik , of ze hebben daar geen probleem mee , maar jullie wel ?.
renee-uk
Zeer actief

alm@ schreef:
renee-uk schreef:
Sinds ze Reina heeft ontmoet is ze fan :mrgreen:
wat gaaf :ok:
met gina was dat ook wel gelukt, met rietje geef ik het minder kans :schrik:
lang leve reina :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Pakdebal schreef:
hoe vermijd je roedels , zoals uitlaat-services dan in losloopgebieden ?.. :denken: :denken:

die denken dat jij het maar moet doen, geloof ik , of ze hebben daar geen probleem mee , maar jullie wel ?.

een praktische vraag , die onbeantwoord blijft ?.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik kom heel veel mensen tegen die hun hond niet hond laat zijn.
Hond mag niet met andere kennismaken en spelen. Moet meteen aangelijnd worden en weggetrokken van andere honden.

Ja, ik erger me daar aan. Ik erger me altijd als een dier tekort wordt gedaan.

Zoals ik me bijvoorbeeld ook erger aan mensen die hun paard altijd op stal laten en nooit eens buiten. Ik vind dat heel erg.

Mensen verdiepen zich niet in de aard van hun dieren. En dat is gewoon ergerlijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief

je kunt natuurlijk ook gewoon je hond hond laten zijn zonder andere honden daar de dupe van te laten worden.
niet alle honden zijn hetzelfde en hebben dezelfde behoeftes om hond te kunnen zijn :idea:
Afbeelding

gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
.
Wat een leuke hond.

Ik niet hoor, als honden elkaar gewoon passeren is er niks aan de hand.
Ik houd mijn honden wel extra in het oog als we hele kleine hondjes passeren, of als een hond bang is, mijn honden zijn volgens mij gewoon zelf bange poeperds en vinden het dan leuk om op een bange hond af te rennen, dus dan neem ik ze even aan de voet, als er een andere roedel aankomt hoef ik niks te doen want dan kijken mijn meiden wel link uit.

Ik heb er helemaal geen probleem mee als er eens een hond komt buurten ook niet als die slechte bedoelingen heeft, meestal valt het wel mee, als je zelf een beetje zelfverzekerd overkomt dan is er meestal niks aan de hand. Ik zal in ieder geval niemand verrot schelden als zijn of haar hond eens uitvalt naar mijn honden. Kan gebeuren.

En een roedel van kleine hondjes hebben mijn meiden ook geen problemen mee, ik moet alleen opletten als een klein hondje alleen loopt en hele oude honden dan lijn ik ze meestal even aan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”