Mellowcake'je schreef:Hallo, zoals sommigen van jullie reeds weten, heb ik een cocker op proef voor een weekje,
ik had niet verwacht dat hij zo zou verharen.. ik vind overal haar, als ik hem streel ook, ik zal veel moeten stofzuigen, maar ik en mijn man vragen ons af; hoe doen mensen met kinderen dit? als je je huis proper wilt houden, moet je echt elke dag stofzuigen en dweilen! ik ben hier wel een beetje een freak in, ik heb het graag netjes.. maar als er overal haren zijn, en je hebt dan kinderen die kruipen over de vloer.. misschien moet ik dan toch geen hond nemen?
Ik zou eerst jezelf "behandelen" en het freak gedoe laten varen, dat breng zwz rust!
Net je kun je het zwz wel hebben zonder dat men kan eten van de vloer...
Kan dit niet lukken zet dan dieren in het algemeen en kinderen uit je hoofd
Dat even ter zijde
Haar verlies kan meerdere oorzaken hebben
Stress hond zit in een voor hem vreemde omgeving en mensen
Gun het beestje even tijd om zich aan te passen
Een hond rui minstens twee keer per jaar van zomer naar winter vacht en andersom
Bij de ene merk je niets tot niet veel bij een ander kun je er kussens mee vullen...
( ik heb er zo een )
Het kan ook aan zijn eten liggen
Sommige brokken zijn vulling en sommige zit er ook nog voedingsstoffen in
Dit verklaard direct de grote prijsverschillen op dit gebied
Een goede brok die duurder is in aanschaf kan op oa medich gebied zijn geld terug verdienen
Je kan ook van de tafel geven enkel kruiden pa zout is niet echt goed
Dus even na kijken
Barf kan ook dit is rauw vlees kijk dit na want je vult zelf aan met vulling bv aardappel of rijst
En groenten belangrijk hierbij is te weten dat orgaan vlees bv hart, nieren de ontlasting zacht van wordt
Kan dus diaree veroorzaken en dat botten stop dan heeft hij harde witte ontlasting
Een ei geven is een goed idee omdat dit de rui versnelt en de haren doet glanzen
Geef echter niet te veel das weer slecht
Je kan ei geven rauw met of zonder schaal of gekookt
Wat je hond graag heeft
In de rui goed borstelen dan is het leed ook sneller geleden....
Hopelijk heb je hier wat aan