Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reutje met probleem
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
reutje met probleem
Boris heeft wat probleempjes.
Een aantal maanden geleden opende ik een topic, dat hij zijn voorhuid niet meer terugkreeg.
De dierenarts heeft dat goed gekregen en vertelde dat ik dat dus zelf ook kan terug masseren met een lauw washandje.
Maar de laatste twee weken is het continue zo.
Ik krijg het vaak niet goed terug,omdat het echt zo strak zit.Hij zit en loopt dan ook gebogen,alsof het trekt.
De dierenarts had het over het wijder maken van de voorhuid maar zij achtte dat dus niet nodig omdat het volgens haar totaal niet nauw is.
Ook is er niks ontstoken.
Ze ontdekte wel een scheurtje in de voorhuid,wat eruit zag of het al oud was en volgens haar was de voorhuid daardoor dus ook al wijder geworden en ligt daar het probleem niet.
Diagnose was dus dat dit een klacht is die er voortaan bijhoort en als het echt zo strak zit met glijmiddel masseren.
Nu is er alleen een dingetje veranderd in zijn gedrag,waarvan ik me afvraag of het ermee in verband kan staan.
Plasgedrag is verder normaal, maar sinds kort tilt hij zijn poot niet meer op.Hij zakt heel licht door de knieen en plast zichzelf helemaal onder.
Nu weet ik dat dit vaker zo is bij reuen,maar hij is 8 en heeft het nog nooit eerder gedaan.
Zou dat iets kunnen betekenen?
Een aantal maanden geleden opende ik een topic, dat hij zijn voorhuid niet meer terugkreeg.
De dierenarts heeft dat goed gekregen en vertelde dat ik dat dus zelf ook kan terug masseren met een lauw washandje.
Maar de laatste twee weken is het continue zo.
Ik krijg het vaak niet goed terug,omdat het echt zo strak zit.Hij zit en loopt dan ook gebogen,alsof het trekt.
De dierenarts had het over het wijder maken van de voorhuid maar zij achtte dat dus niet nodig omdat het volgens haar totaal niet nauw is.
Ook is er niks ontstoken.
Ze ontdekte wel een scheurtje in de voorhuid,wat eruit zag of het al oud was en volgens haar was de voorhuid daardoor dus ook al wijder geworden en ligt daar het probleem niet.
Diagnose was dus dat dit een klacht is die er voortaan bijhoort en als het echt zo strak zit met glijmiddel masseren.
Nu is er alleen een dingetje veranderd in zijn gedrag,waarvan ik me afvraag of het ermee in verband kan staan.
Plasgedrag is verder normaal, maar sinds kort tilt hij zijn poot niet meer op.Hij zakt heel licht door de knieen en plast zichzelf helemaal onder.
Nu weet ik dat dit vaker zo is bij reuen,maar hij is 8 en heeft het nog nooit eerder gedaan.
Zou dat iets kunnen betekenen?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: reutje met probleem
Het klinkt wel heel vervelend voor hem zeg als ie er zo krom van loopt
Wij hebben een hondje in de trimsalon die dit heeft en soms krijg ik hem wel weer normaal maar heel vaak ook niet (lekker praatje ook
) maar die lijkt er verder geen last van te hebben voor zover ik hem zie.
Is het wijder maken van die voorhuid een grote ingreep?
Wij hebben een hondje in de trimsalon die dit heeft en soms krijg ik hem wel weer normaal maar heel vaak ook niet (lekker praatje ook
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Mirella
- Zeer actief
dat weet ik eigenlijk niet.heb me er nog niet in verdiept,omdat ze dacht dat het niet zou werken.ga er morgen even op googlen.YvetteJ schreef:Het klinkt wel heel vervelend voor hem zeg als ie er zo krom van loopt![]()
Wij hebben een hondje in de trimsalon die dit heeft en soms krijg ik hem wel weer normaal maar heel vaak ook niet (lekker praatje ook![]()
) maar die lijkt er verder geen last van te hebben voor zover ik hem zie.
ik heb idd ook nog nooit zovaak per dag een piemel gemasseerd
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou eerlijk gezegd er een second opinion op aanvragen. Dit is meer dan "even ongemakkelijk" voor de hond lijkt me. Geen idee of en wat er aan te doen is maar ik zou dat zeker zien na te vragen.
Suzanne
Suzanne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
Ik zou dat toch echt wel vragen in dit geval, of zoiets niet kan. Dit klinkt niet heel fijn.
Ingreep van niks.
Ik zou dat toch echt wel vragen in dit geval, of zoiets niet kan. Dit klinkt niet heel fijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk wel dat het ermee te maken kan hebben. Misschien voelt het vervelend als hij zijn poot optilt ?
Helpt het niet om regelmatig wat vaseline op zijn voorhuid smeren ?
Mullu had het na zijn castratie steeds. Hij had daar ook veel last van omdat het niet terug floepte. Door zijn voorhuid in te smeren met vaseline lukte dat wel. Meestal zelfs vanzelf. Nu heeft hij het bijna nooit meer.
Je hoeft dus niet eens met vaseline zijn penis of in de voorhuid te komen. Door het aan de buitenkant wat gladder te maken gaat het al veel soepeler.
Helpt het niet om regelmatig wat vaseline op zijn voorhuid smeren ?
Mullu had het na zijn castratie steeds. Hij had daar ook veel last van omdat het niet terug floepte. Door zijn voorhuid in te smeren met vaseline lukte dat wel. Meestal zelfs vanzelf. Nu heeft hij het bijna nooit meer.
Je hoeft dus niet eens met vaseline zijn penis of in de voorhuid te komen. Door het aan de buitenkant wat gladder te maken gaat het al veel soepeler.
- kipo
- Zeer actief
Die voorhuid wijder maken, is niet zo moeilijk, maar bij 'poot niet meer optillen' zou ik toch ook graag de rug, het bekken en alle poten een sgoed onderzocht hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
hier spreekt een ervaringsdeskundigebouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
Ik zou dat toch echt wel vragen in dit geval, of zoiets niet kan. Dit klinkt niet heel fijn.en bij een hond een klein sneetje onderin zijn voorhuid/koker.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ga jij je eigen ding even uit lopen lachen , heb ook niet om een pielemuis met voorhuid gevraagd hoor.YvetteJ schreef:hier spreekt een ervaringsdeskundigebouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
Ik zou dat toch echt wel vragen in dit geval, of zoiets niet kan. Dit klinkt niet heel fijn.en bij een hond een klein sneetje onderin zijn voorhuid/koker.
![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dus?bouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
Tis net een inktvisringetje eigenlijk
- kipo
- Zeer actief
Das dus voorlopig geen calamares meer....Marjoleine schreef:Ja, dus?bouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Die lagen toch al een tikje onder vuur geloof ikkipo schreef:Das dus voorlopig geen calamares meer....Marjoleine schreef:Ja, dus?bouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
- kipo
- Zeer actief
Oh?Marjoleine schreef:Die lagen toch al een tikje onder vuur geloof ikkipo schreef: Das dus voorlopig geen calamares meer....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou zet het beslag en de frituur maar aan dan.Marjoleine schreef:Ja, dus?bouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
bij mensen heet een ingreep om de voorhuid wijder te maken ook niet persé besnijden (voorhuidplastiek)Marjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
- Mirella
- Zeer actief
ik ga de vaseline morgen proberen. en denk dat ik morgen nog even naar mn eigen dierenarts ga.
Was maandag naar een nieuwe hier in de buurt geweest.
Was maandag naar een nieuwe hier in de buurt geweest.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Mijn oudste reu had ook hier ook last van. Ik kon dus ook zeer regelmatig (en liefst midden in de nacht) de boel weer naar binnen masseren. Uiteindelijk is zijn voorhuid wijder gemaakt, hij heeft nu als het ware klapdeurtjes..... Nu is het nog maar een enkele keer dat de boel niet vanzelf naar binnen gaat en is de huid eenvoudig over de bobbel te duwen (meestal als er een loops teef in de buurt is).
De ingreep was zo gebeurd, ik geloof zelfs onder plaatselijke verdoving.
De ingreep was zo gebeurd, ik geloof zelfs onder plaatselijke verdoving.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry ik wist niet dat ie nog zo gevoelig wasbouvierpoedel schreef:Ga jij je eigen ding even uit lopen lachen , heb ook niet om een pielemuis met voorhuid gevraagd hoor.YvetteJ schreef:hier spreekt een ervaringsdeskundigebouvierpoedel schreef:Nou ze snijden wel je hele voorhuid weg rondomMarjoleine schreef:Bij mensen verhelpen ze dat door de zaak te besnijden, zoals dat heet.
Ingreep van niks.
![]()
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Varkensanussen.. zoek het maar op, is geen geintje.kipo schreef:Oh?Marjoleine schreef:Die lagen toch al een tikje onder vuur geloof ikkipo schreef: Das dus voorlopig geen calamares meer....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja YvetteJ.
Een emotioneel wrak is het , ik zweer het je.Moet hem steeds vaker bemoedigend toespreken en een aai over de bol geven.
Een emotioneel wrak is het , ik zweer het je.Moet hem steeds vaker bemoedigend toespreken en een aai over de bol geven.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar hoe is het inmiddels met Boris Mirella?
(voordat Kees me nog meer info geeft die ik niet wil weten
)
(voordat Kees me nog meer info geeft die ik niet wil weten
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)