Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo geschrokken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: zo geschrokken!

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou zo heb ik niet gereageerd hoor, Jarah heeft een paar jaar terug ook onder een auto gelegen, mijn man wilde haar ineens vasthouden en we liepen net langs de weg, ik vroeg nog aan hem of hij de lijn goed vast had en hij zei ja, dus ik laat de lijn los laat hij de lijn glippen. Ze stak tot drie keer toe over de derde keer kwam ze onder een auto, die vrouw zei net tegen haar zoontje kijk die leuke hondjes eens ( de andere meiden van me) en had Jarah niet gezien.

Was onze schuld dan ga ik echt niet tegen die vrouw lopen schreeuwen dat ze uit moest kijken.
Gelukkig kwam Jarah er precies in het midden onder en was haar riem blijven steken onder een van de banden, ik heb me gegild toen ik de klap hoorde, durfde haast niet te kijken maar madam kwam er onderuit alsof ze een leuk uitje had gehad en snapte er niks van waarom ik zo gilde.
Ze had gelukkig ook helemaal niks, ze raakte pas gewond toen ze terug naar ons toe kwam, ze kreeg toen van Nikkie op haar kop.

Als Gerard dus weer eens een hond van me wilt overnemen dan doe ik dat echt niet meer als we langs een weg lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik lees het nu pas, hopelijk gaat het allemaal goed aflopen.

En dan nog vinden de mensen het raar dat ik Lotje hier in het parkje niet los laat lopen. Parkje ligt direct aan de weg en er komt niet veel verkeer, maar één auto is meer dan voldoende.
gonnie
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik lees het nu pas, hopelijk gaat het allemaal goed aflopen.

En dan nog vinden de mensen het raar dat ik Lotje hier in het parkje niet los laat lopen. Parkje ligt direct aan de weg en er komt niet veel verkeer, maar één auto is meer dan voldoende.
Deze hond liep nog geeneens los, maar aan de flex.

Ik vind een flex echt een onding.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
ranetje schreef:
flamme schreef:Hondje is geopereerd en vandaag naar huis gekomen. Nu is het verder afwachten en revalideren maar volgens de DA kwam het ws. wel goed.
Volgende week ga ik er even naar toe is mijn bedoeling.
Gelukkig :ok:

Ben je een beetje over de ergste schrik heen? :wink:
Jawel, ben alweer 3 x langs de plek des onheils gekomen. Scheelt ook wel dat de mensen van de hond, na de eerste schrikreactie netjes reageren en natuurlijk de wetsnschap dat het allemaal uiteindelik toch goed afloopt.
:ok:
Lief van je om een spelletje mee te nemen :J:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Gonnie, je weet van te voren nooit hoe je gaat reageren in een paniekreactie. Ik werd een keer tot puinpoeder gereden door een mevrouw die me over het hoofd had gezien en ipv dat ze zich om mijn bekommerde, stapte ze uit een begon een tirade over de deuk in haar auto :eek: Echt lullig, maar dat was eenmaal haar schrikreactie...

Ontopic: gelukkig dat de hond weer thuis is en dat het ws wel goed met hem komt! :ok: hopelijk gaat het revalideren hem meevallen!
RIP Cena :roos:
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

gonnie schreef:

Ik heb er nog nooit een gebruikt en was ook niet van plan dat te gaan doen, ondingen zijn het.
    gonnie
    Zeer actief

SannePP schreef:Gonnie, je weet van te voren nooit hoe je gaat reageren in een paniekreactie. Ik werd een keer tot puinpoeder gereden door een mevrouw die me over het hoofd had gezien en ipv dat ze zich om mijn bekommerde, stapte ze uit een begon een tirade over de deuk in haar auto :eek: Echt lullig, maar dat was eenmaal haar schrikreactie...

Ontopic: gelukkig dat de hond weer thuis is en dat het ws wel goed met hem komt! :ok: hopelijk gaat het revalideren hem meevallen!
    Nou, als het mijn eigen schuld is ga ik toch echt een ander niet uit staan kafferen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet zo snel schrik. Tenminste niet in dat soort situaties.
    Ik blijf ook altijd heel rustig als een hond van een ander een van mijn honden grijpt. Dus ik weet van mezelf wel dat ik niet zo snel uitval als me iets overkomt.

Toen ik een keer overvallen werd in onze kelder moest ik eerst lachen en vroeg wat hij kwam doen, want echt je verwacht toch geen vent met een nylonkous over zijn kop in je kelder. Haha. Pas toen hij me vastgreep begon ik te gillen en toen maakte hij gelukkig dat hij weg kwam.

Fijn trouwens dat het met de hond weer goed gaat.
    Afbeelding

Groetjes Gonnie.
    flamme
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
    Ierse Setter
    Klein spaans mixje
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Neeltje schreef:
    gonnie schreef:

Ik heb er nog nooit een gebruikt en was ook niet van plan dat te gaan doen, ondingen zijn het.
    Ik gebruik ze zelf ook. Maar dan in een periode dat Taran minder goed luistert en niet zonder rem langs de kant van de weg.
    sonj@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Gelukkig ziet het er naar uit dat het in orde komt.
    Zo'n aanrijding is wel reden voor een paar benauwde momenten.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”