Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 labradors op je af zien stormen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: 2 labradors op je af zien stormen

Ongelezen bericht door gyanty »

Pakdebal schreef:
gyanty schreef:Ik ben burgerlijk ongehoorzaam. Niet alleen met mijn honden die loslopen in gebieden waar ze eigenlijk aan de lijn moeten. Er zijn in Nederland zo ontzettend zo veel regels, sorry dat ik ze niet allemaal uit mijn hoofd ken. Fout in het onderwijs misschien?
Overal staan bordjes met hele lappen tekst: je moet zus, je moet zo. Ik ben bordjes moe, ik lees niet meer. Ik ben niet met argusogen continue mijn omgeving aan het checken omdat er 1 of andere iemand denkt dat elk stukje van iemand moet zijn. Hoezo openbare weg? Dat bestaat niet meer: er is altijd een eigenaar. En al die eigenaren bedenken hun eigen regeltjes. Fietsers hebben hun eigen bosgedeelte, wandelaars en zelfs ruiters. We beginnen zombies te lijken, want hierdoor zou ik met de hond altijd het zelfde rondje om de kerk moeten lopen. Echt inspirerend. Ook de mountainbiker die zijn pad helemaal kapot rijd, wil niet continue dat zelfde rondje rijden. Al die regels leiden ongehoorzaamheid in de hand. We worden voor achterlijk aangehouden en gaan ons steeds meer ook zo gedragen.

Mijn honden mogen dan weer niet op iedereen afrennen, maar ach ik ben niet iedereen. Niet iedereen ziet daar kwaad in en jou angst hoeft niet reeel te zijn. Jij voelde je onveilig, maar er is niks gebeurd, dus was je angst onterrecht. Dat is een moment van diep ademhalen en van je afschudden. Als die regels leid namelijk ook weer tot zeikerds die elke misstap van elke aardbewoner schijnbaar onder een vergrootglas moeten leggen, omdat het hem of haar niet aanstaat. Ongetwijfeld als je social media had gehanteerd er ook over getwitterd, gehyves, of gefacebooked, waardoor het zo groot gaat lijken, terwijl het maar zo iets kleins was. 20 berichten over 1 incident schijnen er een onevenwichtig groot spotlight op.

We kunnen gewoon communiceren met elkaar, zonder elkaar ook maar steeds de les te hoeven lezen. Maar nee zeggen dat we bang zijn voor twee honden en of iemand daar misschien iets aan kan doen.... nee schijnbaar kunnen we dat niet meer.

We zullen met elkaar in dit kleine land met al zijn terreineigenaren en verdelingen moeten leven :19:

dus jij bent duidelijk een fietsster die altijd maar door rood licht rijdt ?. :denken:
totdat ?
En dan denk je " had ik mij maar aan die regel van stoppen voor rood licht" gehouden , dat is ook voor degene waar tegen je aanbotst niet leuk

Ga jij je gang maar met regels overtreden, als ik maar geen last van jou heb .
Ik heb het over burgerlijk ongehoorzaam, niet elke wet overtreden. Ik rijd niet standaard door rood, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit door rood rij. Midden in de nacht als er niemand op de weg is, durf ik na gewoon uitkijken best door rood te fietsen hoor (wel afhankelijk van het kruispunt, overigens vaak alleen voor mij bekende kruispunten). En zo soms is het zo'n moment van net-door-rood rijden. Net even aanzetten om niet te hoeven wachten. Gemiddelde kruispunten hebben enkele seconden tussen wisseling van de lichten.... Door rood rijden hoeft niet gevaarlijk te zijn. Dat is wat ik zeg dat we zombies zijn geworden. We kijken dus bij kruispunten niet eens meer normaal uit onze doppen (wat dus juist sneller tot ongelukken lijd, vandaar dat er juist weer meer onoverzichtelijke kruispunten worden gecreëerd zodat men meer gaat opletten.)

En zoals ik al in mijn bericht aangaf: heeft niemand last van mij. Mijn honden stormen niet op andere af en als ik al eens door rood rijd omdat het zo beter uitkomt dan zorg ik ook dat niemand last van mij heeft (en nee ik rij dus niet zo vaak door rood, ik fiets overigens zelden bij stoplichten in de buurt......hebben we hier niet). Burgerlijk ongehoorzaamheid heeft niks met overlast bezorgen te maken.....
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

malinois schreef:
cloris schreef:
Nanna schreef:Mijn honden rennen ook weleens voor me uit. En dan komen er ook weleens mensen aangelopen. Maar m'n honden hebben nul interesse in die lui, ze rennen er gewoon aan voorbij.
Daar ga ik ze dus niet voor terugroepen.
Ik ben werkelijk nog nooit iemand tegengekomen die daar kwaad om werd. :19:

Maar dat is toch het probleem ook niet, als honden gewoon iedereen voorbij lopen kan dat ook makkelijk maar als ze mensen lastig vallen en tegen ze opspringen is dat gewoon aso, dan roep je ze even bij je
Maar dat gebeurde bij TS niet toch? Ze kwamen aanrennen :U: Wat is dan het verschil met Nanna :denken:
Een hond hoeft niet tegen een ander op te springen om angstaanjagend voor anderen te zijn, en in mijn ogen is het idd nogal aso op je hond op mensen af te laten rennen. Dat impliceert nml dat er dus niet langs mensen gerend wordt zonder ook maar enige intresse.

Ik roep mijn hond dus wel altijd bij me als er mensen naderen, en zou dat ook doen met enorm sociale honden. Is helemaal geen moeite en kunnen mensen gewoon normaal passeren.

Hier doen mensen dat trouwens ook vrijwel nooit, en ik moet zeggen dat ik dat zelf ook helemaal niet prettig vind. Laatst nog weer een bouvier die, toen hij mij zag, zn staart de lucht in gooide en recht op mij af kwam deneren (en dus duidelijk wel geinteresseerd in passanten :roll: ). Dan moet ik er maar op vertrouwen dat die hond geen kwaad in de zin heeft, ofzo? :hmmm:
In plaats van dat anderen dan maar ergens anders moeten gaan lopen vind ik dus als je te beroerd bent om je hond bij je te roepen als er mensen aan komen ga je maar ergens lopen waar niemand anders loopt :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

De mijne doen het ook niet hoor, ze mogen het niet en daarnaast zijn het geen allemansvriendjes (op Xena na dan) :wink:
Maar ik zie dan nog steeds niet het verschil
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

malinois schreef:De mijne doen het ook niet hoor, ze mogen het niet en daarnaast zijn het geen allemansvriendjes (op Xena na dan) :wink:
Maar ik zie dan nog steeds niet het verschil
Voor mij persoonlijk is er ook geen verschil, komen er mensen aan moet de hond dus volgen. Zodra de mensen weer voorbij zijn mogen ze weer vrij. Toch vind ik ook dat het wel een verschil is of een hond totaal geen intresse toont in andere mensen, of wel. In het eerste geval heb ik er geen moeite mee als een hond gewoon los blijft lopen (als ik ergens zonder hond loop dan heh), in het tweede geval wel (vooral als het rennen is). Maar ik kan me ook voorstellen dat hondloze mensen (die miss het verschil ook minder goed kunnen zien) het in beide gevallen niet prettig vinden, en ik vind dat je daar best rekening mee kunt houden.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Voor mijzelf maakt het uit in welke situatie zoiets gebeurd,zou ik met Orson hebben gelopen zou ik het wel vervelend hebben gevonden ,anders eigenlijk niet.
Kortom het ligt voor mij dus aan de situatie op het moment supreme wat ik ervan vind.
Ik ben in de regel niet bang voor honden ,loslopend of hollend maakt niet uit.
Maar vlak na mijn schouderoperatie werd ik ook besprongen door een loslopende hond en toen vond ik het dus wel heel vervelend en beangstigend.
Jan had de fila's al aangelijnd en bleef op wat afstand wetende dat de fila's wel deze hond tot de orde zouden weten te roepen :mrgreen: ,iets wat de baas totaal niet lukte.
Sterker nog er werd totaal geen moeite voor gedaan ,ondanks mijn verzoek :ugh:
Het ligt dan denk ook hoe zo'n eigenaar reageert ,als die jouw angst serieus neemt dan ziet het er toch al snel heel anders uit.
Tash heeft ooit eens ,totaal onverwachts ,in een losloopgebied iemand aangeblaft.
Waarom mag joost weten want dat deed ze nooit.
Man liep zelf met bouviers maar schrok toch en reageerde boos.
Dan kan je daar overheen stappen en denken stel je niet aan of je neemt hem serieus.
Ik heb ,ondanks mijn gedachte zal vast haar goede smaak zijn :engel: het laatste gedaan .
Heb mijn excuus aangeboden na Tash tot de orde te hebben geroepen.
Nog even staan kletsen met meneer en dan loop je toch allebei met een beter gevoel verder denk ik zelf.
hoe zaken verlopen hebben eigenaars van honden toch wel vaak zelf in de hand.
En nee honden zijn geen robotjes en doen weleens totaal onverwachts vervelende dingen ,zo vond Spok het eerder deze week nodig om te plassen tegen een bankje (aan de achterkant dat wel ) waar mensen op zaten.
Ik loop dan niet door alsof er niets gebeurd ,ik ga wel het gesprek aan en zeg dat ik het vervelend vind wat hij deed.
Mensen worden daar in de regel al direct milder door,deze mensen hadden zelf ook een hond bij zich konden en konden er smakelijk om lachen :E:
Zou ik zelf trouwens ook kunnen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”