pepim schreef:De uitslag was gelukkig goed, alles is weggehaald en hoogstwaarschijnlijk goedaardig. Dat de snijvlakken schoon waren, was sowieso belangrijk, dus dat is wel een opluchting.
Raar hoor, 2 van je dieren een dag achter elkaar geopereerd, de een redt het wel en de ander helaas niet

Ha fijn zo dat het goedaardig was
Mijn Kaya zit onder de bulten, ik denk dat ze er wel 30 heeft ondertussen, variërend van behoorlijk groot (zo'n 10 cm doorsnede) tot heel klein.
Een kleine 2 jaar geleden zijn de bulten die er destijds zaten (een stuk of 5) aangeprikt en dat bleken vetbulten te zijn, overigens zei de dierenarts hierbij wel dat het weefsel altijd kan veranderen.
Dit jaar voor de jaarlijkse controle had ik het over al die bulten en hij zei 'niets aan doen, ze is 11.5 jaar en narcose moeten we echt proberen te vermijden bij haar'. Ik was het er totaal mee eens... al is het kwaadaardig, ik zou er niets meer aan doen.
Zou echter Puchu van pas 6 jaar een bult krijgen die verdacht is, dan zou ik het wel weg laten halen en laten onderzoeken.
Afhankelijk van de ernst ervan en of er uitzaaiïngen zijn, zou ik hem wel laten behandelen. Ik heb begrepen dat honden over het algemeen veel minder last van chemo hebben dan mensen.
Maar goed, dat zou ik alleen maar doen als de artsen zeggen dat er bij die vorm van kanker goede resultaten worden behaald en de hond zelf nog in goede doen is.
Dus bij mij is het volledig afhankelijk van de leeftijd van de hond (of kat) en wat de vooruitzichten zijn.
Kaya heeft geen vooruitzichten als het kwaadaardig blijkt te zijn en Puchu heeft mogelijk wel vooruitzichten.