Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wolf doodgereden in Noordoostpolder?
Moderator: moderatorteam
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?
Misschien moet Naturalis het ff komen uitgraven en bestuderen is vast interessanter dan een wolf. Misschien moeten jullie dat meer even door geven als tip.
Of moet ik het op feestboek plaatsen?
Jos
Jos
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
je had net iets heel anders geschrevenJoswolf schreef:Misschien moet Naturalis het ff komen uitgraven en bestuderen is vast interessanter dan een wolf. Misschien moeten jullie dat meer even door geven als tip.
Jos
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Whahaha, die T-rex, Jurassic park in Nederland, ja hoor. Naturalis hoort de kassa al rinkelen!
Wat is er nog natuurlijk aan de manier waarop zogenaamde natuurbeschermers omgaan met natuur? Dat zou ik wel eens willen weten, hahaha. Ik vind het allemaal maar nepperds en amateurs, die Naturalis mensen. Doe dan niet alsof je er verstand van hebt, denk ik dan. Dat staat zo lullig. Wat nou, we onderzoeken alleen wat het was? We willen weten waar die vandaaahaaan kwaaam, stelletje sukkels. En dat kunnen ze niet eens zeggen, pfff. Betalen we daar nou al die onderzoekssubsidie voor? Ik vind dat er wel wat geld van dat potje naar het potje mag van onderzoek naar dierenziektes. Daar hebben we tenminste iets aan. Waar kan ik stemmen, dit vind ik niet leuk?
Wat is er nog natuurlijk aan de manier waarop zogenaamde natuurbeschermers omgaan met natuur? Dat zou ik wel eens willen weten, hahaha. Ik vind het allemaal maar nepperds en amateurs, die Naturalis mensen. Doe dan niet alsof je er verstand van hebt, denk ik dan. Dat staat zo lullig. Wat nou, we onderzoeken alleen wat het was? We willen weten waar die vandaaahaaan kwaaam, stelletje sukkels. En dat kunnen ze niet eens zeggen, pfff. Betalen we daar nou al die onderzoekssubsidie voor? Ik vind dat er wel wat geld van dat potje naar het potje mag van onderzoek naar dierenziektes. Daar hebben we tenminste iets aan. Waar kan ik stemmen, dit vind ik niet leuk?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Joswolf schreef:Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos
Mag ik mee? Want ik weet hoe dat moet, ik heb alle afleveringen van Steve Irwin wel tig keer gezien. No worries mate
-
Neeltje
Inderdaad, dan verandert de hele structuur.Célie schreef:Dat kunnen ze zien hoor of iets ingevroren is geweest !Joswolf schreef:Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos
- Fizgig
- Zeer actief
Ja, maar dat gaan ze dus niet onderzoeken, want ze onderzoeken alléén wat het was. Waar het vandaan kwam, is niet van belang voor ze. Snap jij dat nou? Kijk, het zal wel dat de wolf terug is hoor, maar het zou zo simpel zijn om het zeker te weten te komen en nu weten we niks echt zeker. Joswolf zei al dat ie in de omgeving naar sporen had kunnen kijken, daar hebben nu tachtig journalisten overheen staan te trappelen om foto's te maken.Neeltje schreef:Inderdaad, dan verandert de hele structuur.Célie schreef:Dat kunnen ze zien hoor of iets ingevroren is geweest !Joswolf schreef:Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heeft het enige waarden dan .? Van mij mogen ze gewoon hun gang gaan die wolven ,we merken het vanzelf wel een keer of niet .Fizgig schreef:Ja, maar dat gaan ze dus niet onderzoeken, want ze onderzoeken alléén wat het was. Waar het vandaan kwam, is niet van belang voor ze. Snap jij dat nou? Kijk, het zal wel dat de wolf terug is hoor, maar het zou zo simpel zijn om het zeker te weten te komen en nu weten we niks echt zeker. Joswolf zei al dat ie in de omgeving naar sporen had kunnen kijken, daar hebben nu tachtig journalisten overheen staan te trappelen om foto's te maken.Neeltje schreef:Inderdaad, dan verandert de hele structuur.Célie schreef:Dat kunnen ze zien hoor of iets ingevroren is geweest !Joswolf schreef:Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos
Kunnen ze hier niet leven dan trekken ze wel weer verder zolang de mens er geen hek om gaat flikkeren. Heel lang geleden hebben wij ons als mens al buiten de natuur gezet , moet je je eigen er ook niet meer actief tegen aan gaan zitten bemoeien en snoeien.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fizgig
- Zeer actief
Ja. Het heeft waarde, ik wil het namelijk weten. Gewoon daarom. Het maakt ook niks uit, en toch wil ik het weten. Dat heb je met details, toch? Maar ja, ik zal het proberen los te laten, zucht. We zullen het nooit zeker weten, tot er meer komen.
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Ik wil het ook wel weten. Ook zijn er meldingen van jagers dat er wel eens resten van een opgepeuzelde ree zijn gevonden. Dat kan een hond ook. Ook sterven er reeen gewoon door ouderdom en ziekte en worden door vossen snel opgeruimd. Maar aan de verwondingen is wel op te maken of het een wolf of vos was. En met DNA kan van speelselresten zo worden vast gesteld of het een wilde wolf was. Aan de hand van sporen kan dat ook worden vast gesteld. En een wolf zal op kruisingen of bepaalde plaatsen wat achterlatren met DNA en dan weet je wat er aan de hand is is en hoe je moet handelen of op honden moet letten dus kan wel zinvol zijn.
Jos
Jos
-
Neeltje
Wat weerhoud je er dan van om naar Luttelgeest te gaan en de bossen daar uit te kammen?? Zullen vast nog wel ergens haarplukjes van de wolf aan struiken/bomen zitten en wie weet is er ook nog ontlasting te vinden?
Als ze er zijn, fijn prima, maar laten we ze toch gewoon met rust laten en er geen heksenjacht van maken. Laat de natuur eindelijk een keer gewoon natuur zijn en ons er niet mee bemoeien. De natuur kan zichzelf veel beter regelen dan wij.
Als ze er zijn, fijn prima, maar laten we ze toch gewoon met rust laten en er geen heksenjacht van maken. Laat de natuur eindelijk een keer gewoon natuur zijn en ons er niet mee bemoeien. De natuur kan zichzelf veel beter regelen dan wij.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof het niet dat je daar als een politie agent op kunt zitten om iets te voorkomen.Joswolf schreef:Ik wil het ook wel weten. Ook zijn er meldingen van jagers dat er wel eens resten van een opgepeuzelde ree zijn gevonden. Dat kan een hond ook. Ook sterven er reeen gewoon door ouderdom en ziekte en worden door vossen snel opgeruimd. Maar aan de verwondingen is wel op te maken of het een wolf of vos was. En met DNA kan van speelselresten zo worden vast gesteld of het een wilde wolf was. Aan de hand van sporen kan dat ook worden vast gesteld. En een wolf zal op kruisingen of bepaalde plaatsen wat achterlatren met DNA en dan weet je wat er aan de hand is is en hoe je moet handelen of op honden moet letten dus kan wel zinvol zijn.
Jos
Als zijn leefgebied al vele kilometers is dan kun je op overal wat vinden en blijf je bij het waarschuwingspunt weg en heb je een probleem 40 km verderop.
En dan gaat een ander weer met jouw goedbedoelde info op de loop en binnen korte tijd is er afschot of een kliometers lang hek om ze binnen of buiten te houden.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een wolf kan toch zo 300 km lopen in een paar dagen? Of ben ik nu gek? Want ik kan mij niet voorstellen dat een wolf die daar doodgereden is ook al daar gewoond moet hebben. Als die wolf bij wijze van spreken in Gelderland een bever vangt en vervolgens 24 uur doorloopt zit hij daar waar hij aangereden is.
Ik zou dus zelf niet weten waarom het niet kan dat een wolf daar doodgereden is? Wel is de kans heel groot dat er belang bij is en dat mensen het in scene hebben gezet. Want ook dat is iets wat ik niet uitsluit. Alleen dat verhaal over die bever bv zegt niks. Bevers zitten zoals gezegd op heel veel plaatsen. In de Biesbosch, in de streek bij Nijmegen zitten er ook een heleboel en die zijn ook al flink aan het verspreiden. Dus die bever verbaast mij niet zo heel erg.
Ik zou dus zelf niet weten waarom het niet kan dat een wolf daar doodgereden is? Wel is de kans heel groot dat er belang bij is en dat mensen het in scene hebben gezet. Want ook dat is iets wat ik niet uitsluit. Alleen dat verhaal over die bever bv zegt niks. Bevers zitten zoals gezegd op heel veel plaatsen. In de Biesbosch, in de streek bij Nijmegen zitten er ook een heleboel en die zijn ook al flink aan het verspreiden. Dus die bever verbaast mij niet zo heel erg.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik ben niet de enige hoor. Joswolf is volgens mij veel goedkoper, ik had het ook goed gevonden als die even was gaan kijken. Maar ja, dat willen ze niet bij Naturalis. En die zijn de baas en gaan dat niet onderzoeken. Volgens mij mag ik dat stom vinden.Célie schreef:Ja het kost ook allegaar niks hè die onderzoeken die jij graag wilt !!Fizgig schreef:Ja. Het heeft waarde, ik wil het namelijk weten. Gewoon daarom. Het maakt ook niks uit, en toch wil ik het weten. Dat heb je met details, toch? Maar ja, ik zal het proberen los te laten, zucht. We zullen het nooit zeker weten, tot er meer komen.
- Fizgig
- Zeer actief
Nou, dat kan vertellen waar die vandaan kwam misschien, maar ik denk eigenlijk dat Joswolf wel zou kunnen zien aan de omgeving of die wolf daar rondgelopen heeft bijvoorbeeld. Maar er is een kans dat die sporen nu weg zijn, omdat er een boel mensen hebben rondgelopen op die plek. Maar ik had het prettig gevonden als Joswolf even had kunnen kijken, wie weet waren die pollentests en onderzoeken dan niet eens nodig.Célie schreef:
Denk niet dat Jos ook pollen en DNA kan onderzoekenEn daar vroeg je toch ook om.
Ik weet wel, als mensen ergens veel verstand van hebben, kunnen ze ook bewijzen dat het klopt wat ze zeggen en hun argumenten uitleggen aan de leek. Die werken toch ook met uitsluiten tot je tot een antwoord komt en dat vind ik ook betrouwbare kennis. Er is ook een kans dat er niet eens technisch bewijs te vinden is, in de vacht bijvoorbeeld, dan heb ik liever dat je ook nog andere informatie hebt uit andere bronnen. Net als in een moordzaak, met alleen het DNA bewijs, daar veroordelen ze iemand niet mee, er moet wel degelijk een zaak omheen worden gebouwd en onderzocht worden hoe het precies is gegaan.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, vooralsnog geven we meer aan kauwgum uit dan aan natuur.Célie schreef:Ja het kost ook allegaar niks hè die onderzoeken die jij graag wilt !!
Het dubbele, om precies te zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
Op zich heb je een punt, hoor. Maar toch. Ze hadden alleen maar een biopt hoeven nemen van spier- en/of orgaanweefsel om te kijken of de cellen bevroren zijn geweest. Kun je zó onder de microscoop zien.Célie schreef:Ik heb liever dat ze het dan echt aan de natuur uitgeven dan ter bevrediging van onze nieuwsgierigheid.Miranda schreef:Nou, vooralsnog geven we meer aan kauwgum uit dan aan natuur.Célie schreef:Ja het kost ook allegaar niks hè die onderzoeken die jij graag wilt !!
Het dubbele, om precies te zijn.
Ik zie weinig nut om te gaan onderzoeken of er kauwgom of speekselresten van een poolse tomatenplukker in de wolf z'n vacht zit.
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Er wordt door Naturalis gezegd dat het weefsel niet onderzocht is. En nu is het te laat, het weefsel is vernietigd.Kells schreef:Denk jij dat dit niet gedaan is?Miranda schreef:Op zich heb je een punt, hoor. Maar toch. Ze hadden alleen maar een biopt hoeven nemen van spier- en/of orgaanweefsel om te kijken of de cellen bevroren zijn geweest. Kun je zó onder de microscoop zien.
And few will ever climb
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Wat een hoop aannames. De eerste wolf in 150 (had gekund al denkt men nu aan een grap) en ze werpen er alleen een blik op? Dacht het niet. Hoeveel er is gedaan weet ik niet maar bij iedere secties worden monstrrs verzamelt, vast ook bij deze.
http://www.wolveninnederland.nl/wolven/ ... uwsarchief
http://www.wolveninnederland.nl/wolven/ ... uwsarchief
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja en.? Dan zou je weten dat het beest in de vriezer of buiten in de vrieskou heeft gelegen ergens en hier gedumpt is als grap.Miranda schreef:Er wordt door Naturalis gezegd dat het weefsel niet onderzocht is. En nu is het te laat, het weefsel is vernietigd.Kells schreef:Denk jij dat dit niet gedaan is?Miranda schreef:Op zich heb je een punt, hoor. Maar toch. Ze hadden alleen maar een biopt hoeven nemen van spier- en/of orgaanweefsel om te kijken of de cellen bevroren zijn geweest. Kun je zó onder de microscoop zien.
Wat schiet je daarmee op dan.?
Beest lag daar en dat is waarheid , de rest doet niet ter zake toch als je de natuur de natuur wil laten zijn.
Misschien zitten er al een aantal wolven op nederlands grondgebied die niemand ziet en ook goed , net als het ook goed is dat ze er niet zijn.

- Miranda
- Erelid
Ik vind het wetenschappelijk gehalte niet erg verheffend, dat is alles.bouvierpoedel schreef:Ja en.? Dan zou je weten dat het beest in de vriezer of buiten in de vrieskou heeft gelegen ergens en hier gedumpt is als grap.
Ik denk dat er meer politiek meespeelt dan wat waar ze eigenlijk voor ingehuurd zijn: Het onderzoeken en in kaart brengen van de Nederlandse biodiversiteit. But that could be just me.
Persoonlijk denk ik dat we in Nederland een aantal grote predatoren nodig hebben.Misschien zitten er al een aantal wolven op nederlands grondgebied die niemand ziet en ook goed , net als het ook goed is dat ze er niet zijn.
And few will ever climb
- Fizgig
- Zeer actief
Nou, dat is best mogelijk hoor, dat ze er niet naar gekeken hebben, want wetenschappers eh...hebben niet altijd het grotere plaatje voor ogen. Ze doen hun stukje en dat is het. Anderen moeten maar een visie ontwikkelen, politici ofzo, of Jan met de pet anders. Dàt is niet hun werk. Ze zijn in mijn ogen vaak ontzettend bang iets te zeggen wat niet klopt bijvoorbeeld. En ethiek is niet hun sterkste kant. En de powers that be komen er ook niet echt uit. Sheryl Crow heeft daar eens een leuk liedje over geschreven, waarvan dit een stukje is:
You'd best beware
You'll wake up and Average Joe is in your chair
Just because he'd kinda like to do what's right
But more cause all you politicians do is fight
Want de laatste tijd, ik lees de berichten niet eens meer over de tweede kamer, ze zijn weer lekker ruzie aan het maken, dat is alles wat ik weet. En het is reces hoor, dus niemand hoeft echt iets te doen, want politici hebben ook recht op vakantie. Dus ja, de eerste wolf in 150 jaar en hij wordt nu al verwaarloosd. Dat wordt wat.
You'd best beware
You'll wake up and Average Joe is in your chair
Just because he'd kinda like to do what's right
But more cause all you politicians do is fight
Want de laatste tijd, ik lees de berichten niet eens meer over de tweede kamer, ze zijn weer lekker ruzie aan het maken, dat is alles wat ik weet. En het is reces hoor, dus niemand hoeft echt iets te doen, want politici hebben ook recht op vakantie. Dus ja, de eerste wolf in 150 jaar en hij wordt nu al verwaarloosd. Dat wordt wat.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja ze mogen van mij ook komen hoor , maar je kunt ze niet dwingen .Miranda schreef:Ik vind het wetenschappelijk gehalte niet erg verheffend, dat is alles.bouvierpoedel schreef:Ja en.? Dan zou je weten dat het beest in de vriezer of buiten in de vrieskou heeft gelegen ergens en hier gedumpt is als grap.
Ik denk dat er meer politiek meespeelt dan wat waar ze eigenlijk voor ingehuurd zijn: Het onderzoeken en in kaart brengen van de Nederlandse biodiversiteit. But that could be just me.
Persoonlijk denk ik dat we in Nederland een aantal grote predatoren nodig hebben.Misschien zitten er al een aantal wolven op nederlands grondgebied die niemand ziet en ook goed , net als het ook goed is dat ze er niet zijn.
Voor de rest moet de natuur maar lekker zijn gang laten gaan en niet mee bemoeien . Dan heet het pas natuur en geen grote kinderboerderij.

- Miranda
- Erelid
Ik ben met je eens dat al te grote regeldrang niet past. Maar z'n gang laten gaan is in dit kleine overbevolkte land een ander uiterste. Echte natuur is hier niet meer, het zijn vooral cultuurlandschappen. Die ook nogal verspreid en geïsoleerd van elkaar liggen.bouvierpoedel schreef:Voor de rest moet de natuur maar lekker zijn gang laten gaan en niet mee bemoeien . Dan heet het pas natuur en geen grote kinderboerderij.
Hoeveel verbindingen van de meer dan 200 zijn er eigenlijk overgebleven van de ESH? 30 oid? Of nog minder?
And few will ever climb
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Natuur? Wij hebben alleen beheerste parken. Alles is aangelegd en er zit niks oorspronkelijks meer bij.
Dat is niet erg hoor, zo zijn we hier en dat hoort en zo, maar natuur is het niet.
Dus je moet minstens weten wat er waar zit en zo, en dat weten ze best redelijk, maar niet helemaal.
Gewoon omdat dat niet kan.
Er komen wel telkens verbindingen bij trouwens. Alleen houdt het gemiddelde wild zich niet per definitie daaraan.
Wat moet een hert of vos of weet ik veel op een verbinding als ie ook over de weg kan? En dat kunnen en doen ze dus.
Dat is niet erg hoor, zo zijn we hier en dat hoort en zo, maar natuur is het niet.
Dus je moet minstens weten wat er waar zit en zo, en dat weten ze best redelijk, maar niet helemaal.
Gewoon omdat dat niet kan.
Er komen wel telkens verbindingen bij trouwens. Alleen houdt het gemiddelde wild zich niet per definitie daaraan.
Wat moet een hert of vos of weet ik veel op een verbinding als ie ook over de weg kan? En dat kunnen en doen ze dus.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
En dan, dat wat onder de noemer natuurbeheer gebeurd, heeft tegelijkertijd een boel andere belangen, meestal toch mensgerelateerd.Miranda schreef:Ik ben met je eens dat al te grote regeldrang niet past. Maar z'n gang laten gaan is in dit kleine overbevolkte land een ander uiterste. Echte natuur is hier niet meer, het zijn vooral cultuurlandschappen. Die ook nogal verspreid en geïsoleerd van elkaar liggen.bouvierpoedel schreef:Voor de rest moet de natuur maar lekker zijn gang laten gaan en niet mee bemoeien . Dan heet het pas natuur en geen grote kinderboerderij.
Hoeveel verbindingen van de meer dan 200 zijn er eigenlijk overgebleven van de ESH? 30 oid? Of nog minder?
Denk aan grondwaterpeil, bestemmingsplannen (en al de regelgeving daarom heen), verkeersveiligheid.
Politiek speelt daar weer op in door het vooral niet te hebben over de echte belangen, maar in te spelen op emotie (: natuurbeheer is een 'hobby' van een bepaalde politieke stroming?).
Dat wetenschap zich ook steeds meer bezig blijkt te houden met de politiek, vind ik ronduit slecht.
Maakt de wetenschap inhoudsloos.
Wiel
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Straks krijgen we ook meldingen vanuit Belgie dat er een wolf is gesignaleerd.
Lees nl net op FB dat er daar een Tsjechische wolfhond kwijt is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Fizgig
- Zeer actief
Zou dat niet deze kunnen zijn? Ik vraag me wel af waar de DNA resultaten blijven, het zou een week duren en het is nu al 10 dagen.** Angela ** schreef:Straks krijgen we ook meldingen vanuit Belgie dat er een wolf is gesignaleerd.
@Celie, ik vind dat er aan andere dingen best veel onnodig en onzinnig geld wordt besteed. Kan nu even niet op een voorbeeld komen. O ja. In Zaandam hebben ze de grachten in de stad weer teruggebracht. Dat hebben mensen aan het begin van de 20e eeuw met hun blote handen gedempt, gaan ze het weer uitgraven en onder water zetten! Dat heet dus de Gedempte Gracht. Nog steeds. Ze kunnen het beter de Ongedempte Gracht noemen nu. Van mij had het niet gehoeven, maar ja.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Nee is een reu die vermist word, sinds gisteren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Fizgig
- Zeer actief
Oh okee. Wel vervelend, maar die zijn niet zo schuw als echte wolven, toch?** Angela ** schreef:Nee is een reu die vermist word, sinds gisteren
- Fizgig
- Zeer actief
O dankjewel. Zit ik me te verdedigen, ben ik ineens lief, hahaha. Ik zit ineens te denken dat ik "Ook dat nog!" best wel mis eigenlijk, leuk programma was dat.Célie schreef:Je bent een lieffieFizgig schreef:
@Celie, ik vind dat er aan andere dingen best veel onnodig en onzinnig geld wordt besteed. Kan nu even niet op een voorbeeld komen. O ja. In Zaandam hebben ze de grachten in de stad weer teruggebracht. Dat hebben mensen aan het begin van de 20e eeuw met hun blote handen gedempt, gaan ze het weer uitgraven en onder water zetten! Dat heet dus de Gedempte Gracht. Nog steeds. Ze kunnen het beter de Ongedempte Gracht noemen nu. Van mij had het niet gehoeven, maar ja.