Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer is een hondenbaas een goede hondenbaas
Moderator: moderatorteam
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Re: Wanneer is een hondenbaas een goede hondenbaas
Kijk naar de hond en je weet het.
-
Angelique.
Machie schreef:Ik kan me ook wel aansluiten bij jou omschrijving.
Ik doe het vast niet perfect maar ik doe wel mijn best om mijn honden een zo fijn mogelijk leven te geven.
Nou dat dus
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Angelique. schreef:Machie schreef:Ik kan me ook wel aansluiten bij jou omschrijving.
Ik doe het vast niet perfect maar ik doe wel mijn best om mijn honden een zo fijn mogelijk leven te geven.
Nou dat dus
Hier idem!
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Met 'goed te kunnen onderhouden' bedoel ik geen dure medische behandelingen waardoor een hond soms alleen maar (langer) moet lijden. Ik vind dat een hond altijd nog een hondwaardig bestaan moet hebben. Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?massam schreef:lets have fun schreef:Crista schreef:
Heeft iemand die niet werkt wel de financiele middelen om een hond goed te kunnen onderhouden?
Omschrijft "goed te kunnen onderhouden"Ik vind iemand die zijn hond bv de meest dure medische behandelingen aandoet geen goede baas. Dan maar wat minder geld en wat eerder laten inslapen.
Iemand is bij mij een goede baas wanneer de hond volledig hond mag zijn. Een hond als statussymbool of accesoire vind ik diep triest.
"kijkt naar de behoefte en het welzijn van de hond" en daar horen inderdaad geen weken/maandenlange lijdenswegen bij met chemo's en andere enge dingen zonder veel/lang effect. ik weet zeker dat dat niet voor het welzijn van het hondje is maar voor het ego van het baasje
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Nou ja, als ik een hond zou zijn zou ik liever bij een baas zitten die wel werkt maar daarnaast voldoende tijd voor mij vrij maakt en echt met mij bezig is ipv een baas die dan wel 24/7 thuis is maar verder vrijwel niks met me doet. Even heel zwart/wit gezien natuurlijk 
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Een goede hondenbaas is iemand die het welzijn van zijn hond voor ogen heeft, bereid is om zich in zijn hond te verdiepen, er energie in te steken en te werken aan een goede band. De manier waarop kan verschillen omdat iedere baas-hond combinatie verschillend is.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij is er al veel genoemd, ik wil er alleen nog even aan toevoegen dat wat ik heel belangrijk vind is dat baas plezier heeft aan de hond, er gelukkig mee is. Volgens mij maakt dat echt al een heel verschil. Ik denk namelijk dat wanneer baas minder plezier heeft aan de hond hij (of zij) dat ook zeker zal uiten op bepaalde manier. Misschien minder vaak wandelen en leuke dingen samen doen, ongeduldiger worden en vaker mopperen op de hond. Al weet ik ook wel dat je dit weer op verschillende manieren kan invullen, want er zijn juist ook mensen die heel gelukkig zijn met hun hond en het alsnog 'verkeerd' doen. Maar ik vind het wel een belangrijk punt.
Doet me trouwens denken aan iets wat ik laatst zag. Een mevrouw met een schnauzerachtige hond die naar een grasveldje ging drie meter van haar huis. Ging ze daar gewoon staan, met d'r telefoon in d'r hand en die hond liet ze gewoon rondjes op zichzelf heen lopen? Duurde ongeveer 30 seconden en dan liep ze weer terug. Hond lijkt wat vrolijk aan de lijn te trekken zegt dat mens nog "rustig hoor" ook. Halleluja. Dan vraag ik me echt af waarom je een hond hebt
(ik kom daar normaal niet dus ik hoop eigenlijk maar dat het eenmalig was)
Doet me trouwens denken aan iets wat ik laatst zag. Een mevrouw met een schnauzerachtige hond die naar een grasveldje ging drie meter van haar huis. Ging ze daar gewoon staan, met d'r telefoon in d'r hand en die hond liet ze gewoon rondjes op zichzelf heen lopen? Duurde ongeveer 30 seconden en dan liep ze weer terug. Hond lijkt wat vrolijk aan de lijn te trekken zegt dat mens nog "rustig hoor" ook. Halleluja. Dan vraag ik me echt af waarom je een hond hebt
- Crista
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens..Nanna schreef:Ik vind niet dat een hond per definitie beter af is bij een niet-Truus.Crista schreef: Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?
Veel honden voelen zich veel prettiger bij altijd menselijk gezelschap dan bij een baas die 9 uur per dag vort is. En als dat Lidl brokken betekent ipv een één of ander fancy duur merk dan is dat maar zo.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het 'full time thuis zijn' niet in alle gevallen beter is en zo wordt het soms wel op het forum naar voren gebracht. Even zo goed is het full time werken ook niet bij ieder gezin met honden goed hoor, het vergt wat extra inzet (wat ik er persoonlijk ruim voor over heb)
-
lets have fun
Geld voor de meest basale zorg moet er natuurlijk wel zijn. Maar dat hoeft ook niet duur te zijn wat mij betreft.Crista schreef:Met 'goed te kunnen onderhouden' bedoel ik geen dure medische behandelingen waardoor een hond soms alleen maar (langer) moet lijden. Ik vind dat een hond altijd nog een hondwaardig bestaan moet hebben. Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?massam schreef:lets have fun schreef:Crista schreef:
Heeft iemand die niet werkt wel de financiele middelen om een hond goed te kunnen onderhouden?
Omschrijft "goed te kunnen onderhouden"Ik vind iemand die zijn hond bv de meest dure medische behandelingen aandoet geen goede baas. Dan maar wat minder geld en wat eerder laten inslapen.
Iemand is bij mij een goede baas wanneer de hond volledig hond mag zijn. Een hond als statussymbool of accesoire vind ik diep triest.
"kijkt naar de behoefte en het welzijn van de hond" en daar horen inderdaad geen weken/maandenlange lijdenswegen bij met chemo's en andere enge dingen zonder veel/lang effect. ik weet zeker dat dat niet voor het welzijn van het hondje is maar voor het ego van het baasje
Alles wat daarboven komt maakt iemand voor mij niet een betere baas.
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Truus met kids en uitkering hier (wel met een gewoon huis, geen appartementje) Mijn honden komen niets tekort, krijgen goede voeding en worden op tijd ontwormd en ingeënt. Verder wordt er 3 keer week met ze gesport en krijgen ze daarnaast ook genoeg beweging. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat mijn honden het bij mij erg goed hebben ja.Nanna schreef:Ik vind niet dat een hond per definitie beter af is bij een niet-Truus.Crista schreef: Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?
Veel honden voelen zich veel prettiger bij altijd menselijk gezelschap dan bij een baas die 9 uur per dag vort is. En als dat Lidl brokken betekent ipv een één of ander fancy duur merk dan is dat maar zo.
- Crista
- Zeer actief
Jammer dat je mijn laatste reactie er niet bij zet in je quoteSimoneV schreef:Truus met kids en uitkering hier (wel met een gewoon huis, geen appartementje) Mijn honden komen niets tekort, krijgen goede voeding en worden op tijd ontwormd en ingeënt. Verder wordt er 3 keer week met ze gesport en krijgen ze daarnaast ook genoeg beweging. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat mijn honden het bij mij erg goed hebben ja.Nanna schreef:Ik vind niet dat een hond per definitie beter af is bij een niet-Truus.Crista schreef: Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?
Mijn reactie op Nanna:
Dat ben ik met je eens..
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het 'full time thuis zijn' niet in alle gevallen beter is en zo wordt het soms wel op het forum naar voren gebracht. Even zo goed is het full time werken ook niet bij ieder gezin met honden goed hoor, het vergt wat extra inzet (wat ik er persoonlijk ruim voor over heb)
Edit: Ik zeg dus nergens dat iemand die full time thuis is niet goed is voor zijn honden
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Crista schreef:Jammer dat je mijn laatste reactie er niet bij zet in je quoteSimoneV schreef:Truus met kids en uitkering hier (wel met een gewoon huis, geen appartementje) Mijn honden komen niets tekort, krijgen goede voeding en worden op tijd ontwormd en ingeënt. Verder wordt er 3 keer week met ze gesport en krijgen ze daarnaast ook genoeg beweging. Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat mijn honden het bij mij erg goed hebben ja.Nanna schreef:Ik vind niet dat een hond per definitie beter af is bij een niet-Truus.Crista schreef: Wat ik me wel afvraag is of Truus met een paar kinderen en uitkering op een appartementje (fictief) haar twee honden fatsoenlijke voeding kan geven, haar honden kan ontwormen en enten als dat nodig blijkt te zijn. Mocht mijn hond onverwacht een allergie hebben (of een andere aandoening waar goed mee te leven is), dan wil ik er wel het geld voor hebben om aanpassingen te doen. Truus kan dan wel geen werk hebben, maar hebben deze honden een beter leven dan bij een gezin wat full time werkt en daarnaast hun honden goed verzorgd en vrijwel alle tijd aan de honden besteed?
Veel honden voelen zich veel prettiger bij altijd menselijk gezelschap dan bij een baas die 9 uur per dag vort is. En als dat Lidl brokken betekent ipv een één of ander fancy duur merk dan is dat maar zo.![]()
Mijn reactie op Nanna:
Dat ben ik met je eens..
Edit: Ik zeg dus nergens dat iemand die full time thuis is niet goed is voor zijn honden
Ik had jouw reactie daarop gemist, sorry
Ik wilde er eigenlijk vooral mee aangeven dat meer of minder geld hebben er niet zoveel mee te maken heeft, het is maar net wat je er voor over hebt. Ik laat bepaalde dingen omdat ik honden wil en daardoor kan ik ze in principe hetzelfde geven als iemand die meer te besteden heeft.
edit: En ik ben het met je eens, overigens
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ok, is dus op meerdere manieren te interpreteren.Nanna schreef:Sommige stoïcijnse erfbewakers zitten daar helemaal niet op te wachtenBiet schreef:Een baas die het echt leuk vind om met z'n/haar honden bezig te zijn.Dat de baas 'met ze bezig' is.
OK, ze vinden een portie liefde en aandacht prima, maar alstambalieft geen kunstenmakerij of anderszins training.
Ze weten zelf wel wat ze moeten doen.
Laat ik het anders zeggen.
Bazen die plezier hebben in hun hond, omdat het een hond is.
Nog zonder wat voor nut, aanzien, of wat er verder nog bij kan komen kijken.
Die basis, plezier hebben in wat er in/om je huis loopt.
En dan van daaruit het hebben over vaardigheden en het creëren van omstandigheden om nog meer lol te hebben.
Wiel
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
massam schreef:lets have fun schreef:Crista schreef:
Hier ben ik het wel mee eens.
Alsof je alleen maar van je hond houd als je duizenden euro's aan je hond uitgeeft.
Ik persoonlijk heb wel een grens aan wat ik aan mijn honden zou besteden wat medische behandelingen betreft. Ik vind dat het niet ten koste moet gaan van het gezin en zou mezelf echt niet in de schulden gaan steken om het leven van mijn hond een paar maanden te verlengen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Pakdebal
je weet niet hoeveel honden er pijn hebben bij het lopen en dat de baas niet naar de da gaat !..Crista schreef: Heeft iemand die niet werkt wel de financiele middelen om een hond goed te kunnen onderhouden?
meer dan je denkt, zelfs hier lees ik wel eens " ik kijk het nog even aan "
nee, dan ben je geen goede baas, als je daar op bezuinigt , lees , dat je niet gaat voor het geld
Maar juist een goede , als je het goed bijhoudt !.
.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
gonnie schreef:massam schreef:lets have fun schreef:Crista schreef:
Hier ben ik het wel mee eens.
Alsof je alleen maar van je hond houd als je duizenden euro's aan je hond uitgeeft.
Ik persoonlijk heb wel een grens aan wat ik aan mijn honden zou besteden wat medische behandelingen betreft. Ik vind dat het niet ten koste moet gaan van het gezin en zou mezelf echt niet in de schulden gaan steken om het leven van mijn hond een paar maanden te verlengen.
ik heb zo geen grens in mijn hoofd qua geld. maar ik weet wel dat dingen vooral niet lang moeten duren met weinig kans op genezing/verbetering.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit.Mit schreef:Een baas die kijkt naar wat de specifieke hond nodig heeft en daar zo goed mogelijk aan probeert te voldoen.
Een oude hond met zwaar artrose bijv heeft andere behoeftes dan een jonge hond die vitaal is en veel wil wandelen. Niet elke hond is het zelfde.
plus.
Iemand die kritisch naar zichzelf durft te kijken en bereid is zijn/haar eigen methodes om te gooien als het anders loopt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ditrenee-uk schreef:een goede hondenbaas is in mijn ogen iemand die gevoel en een open oog heeft heeft voor honden en hun gedragingen in het algemeen en in die van de eigen hond in het bijzonder.
een flexibel iemand met een flinke dosis gezond verstand en gevoel voor humor, die van de hond geen dingen verwacht die het beest niet kan opbrengen en die beseft dat geduld, eerlijk zijn, vertrouwen en wederzijds respect zo'n beetje de belangrijkste eigenschappen zijn in de verhouding hond-baas en baas-hond.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb een poos geprobeerd mijn eigen definitie te verwoorden, maar ik kreeg dat niet goed voor elkaar en zie dat Renee eigenlijk heel goed verwoord wat ik had willen schrijven. Dit dus.renee-uk schreef:een goede hondenbaas is in mijn ogen iemand die gevoel en een open oog heeft heeft voor honden en hun gedragingen in het algemeen en in die van de eigen hond in het bijzonder.
een flexibel iemand met een flinke dosis gezond verstand en gevoel voor humor, die van de hond geen dingen verwacht die het beest niet kan opbrengen en die beseft dat geduld, eerlijk zijn, vertrouwen en wederzijds respect zo'n beetje de belangrijkste eigenschappen zijn in de verhouding hond-baas en baas-hond.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Iemand die de hond ziet en behandeld als hond. Niet als kind of mens en ook niet als een voorwerp dat je aan de kant kan smijten als het je zo uit komt.
En iemand die een hond uitzoekt die past bij zijn manier van leven, want dat moet je op elkaar afstellen. Ik ken zat honden die er geen problemen mee hebben als de baas van 9 tot 5 weg is, dan is het toch goed? En er zijn honden die daar niet voor gemaakt zijn, als dat een raseigenschap is moet je daar rekening mee houden.
En iemand die een hond uitzoekt die past bij zijn manier van leven, want dat moet je op elkaar afstellen. Ik ken zat honden die er geen problemen mee hebben als de baas van 9 tot 5 weg is, dan is het toch goed? En er zijn honden die daar niet voor gemaakt zijn, als dat een raseigenschap is moet je daar rekening mee houden.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik ga ook 3x per dag een groot rondje en tussendoor 2-3x letterlijk 1 straat plassen en terugPunzel schreef: Doet me trouwens denken aan iets wat ik laatst zag. Een mevrouw met een schnauzerachtige hond die naar een grasveldje ging drie meter van haar huis. Ging ze daar gewoon staan, met d'r telefoon in d'r hand en die hond liet ze gewoon rondjes op zichzelf heen lopen? Duurde ongeveer 30 seconden en dan liep ze weer terug. Hond lijkt wat vrolijk aan de lijn te trekken zegt dat mens nog "rustig hoor" ook. Halleluja. Dan vraag ik me echt af waarom je een hond hebt(ik kom daar normaal niet dus ik hoop eigenlijk maar dat het eenmalig was)
Of soms als ik denk dat ze erg moet ga ik 's morgens even snel het "noodplasje" en dan een halfuur-uur erna als ik zelf klaar ben, ga ik de echte wandeling lopen.
Maar ik zie het ook vaak gebeuren hoor.. mensen hier uit de buurt die altijd maar die straat lopen naar het veldje en terug als standaard wandeling.. Dat vind ik ook jammer.. dat weet je voordat je eraan begint lijkt me, dan had je een kat of iets moeten kiezen
-
nathalie71
Ik mis nog;
een baasje die heeeeeeel veel van zijn of haar hond houdt
(en anders om natuurlijk)
En alles voor hem of haar over heeft wat in de mogelijkheden ligt.
Verder dingen die hier genoemd zijn zoals,goede zorg,voeding,tijd,aandacht,uitdaging,begrip etc.
Je hond goed leren kennen,weten wat hij/zij nodig heeft.
(niet opsluiten,niet 12 uur per dag alleen laten zitten,nou ja alles wat niet hondswaardig is.)
een baasje die heeeeeeel veel van zijn of haar hond houdt
En alles voor hem of haar over heeft wat in de mogelijkheden ligt.
Verder dingen die hier genoemd zijn zoals,goede zorg,voeding,tijd,aandacht,uitdaging,begrip etc.
Je hond goed leren kennen,weten wat hij/zij nodig heeft.
(niet opsluiten,niet 12 uur per dag alleen laten zitten,nou ja alles wat niet hondswaardig is.)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, Beau mankte pas ook wat. Ik vermoedde dat hij zich verstapt had. Ik denk op dag één dan ook 'ik kijk het nog even aan' en doe gewoon geen lange wandeling en thuis lekker bezig. Dag twee mankte hij al minder en dan denk ik nog steeds 'ik kijk het nog even aan' en dag drie was het over. Gewoon verstapt waarschijnlijk, mis gesprongen, een spiertje dat niet lekker zat, wat dan ook. Kan ik wel elke keer bij de dierenarts op de stoep staan, maar dan zou ik financiële problemen hebben, een telkens doodongelukkige hond omdat hij wéér naar de da moet waar hij een hekel aan heeft en heel veel frustraties van beide kanten. Dus ik zie niet direct wat er mis is met 'ik kijk het nog even aan'. Als ik denk dat er écht wat mis is bij Beau, ben ik de eerste die bij de da staat. Alleen ik ga niet voor elk wissewasje naar de da.Pakdebal schreef:je weet niet hoeveel honden er pijn hebben bij het lopen en dat de baas niet naar de da gaat !..![]()
![]()

- Esther12
- Zeer actief
Of er is iets medisch aan de hand. Ik mag met Bo momenteel ook maar wandelingetjes maken van 5 tot 10 minuten en dat al bijna 2 weken. En ik maan haar ook wel tot rust want ze mag niet spelen, geen rare bewegingen maken etc etc. Mensen die dat niet weten zouden daar ook schande van kunnen spreken.Romy_ schreef:Ik ga ook 3x per dag een groot rondje en tussendoor 2-3x letterlijk 1 straat plassen en terugPunzel schreef: Doet me trouwens denken aan iets wat ik laatst zag. Een mevrouw met een schnauzerachtige hond die naar een grasveldje ging drie meter van haar huis. Ging ze daar gewoon staan, met d'r telefoon in d'r hand en die hond liet ze gewoon rondjes op zichzelf heen lopen? Duurde ongeveer 30 seconden en dan liep ze weer terug. Hond lijkt wat vrolijk aan de lijn te trekken zegt dat mens nog "rustig hoor" ook. Halleluja. Dan vraag ik me echt af waarom je een hond hebt(ik kom daar normaal niet dus ik hoop eigenlijk maar dat het eenmalig was)
Was het misschien een pup? dan ga je niet 6x per dag een grote wandeling doen natuurlijk
Of soms als ik denk dat ze erg moet ga ik 's morgens even snel het "noodplasje" en dan een halfuur-uur erna als ik zelf klaar ben, ga ik de echte wandeling lopen.
Maar ik zie het ook vaak gebeuren hoor.. mensen hier uit de buurt die altijd maar die straat lopen naar het veldje en terug als standaard wandeling.. Dat vind ik ook jammer.. dat weet je voordat je eraan begint lijkt me, dan had je een kat of iets moeten kiezen
- Esther12
- Zeer actief
Ik ga ook niet met ieder wissewasje naar de da. Op een gegeven moment weet je zelf wel te bedenken of iets urgent is of niet en of je iets met huismiddeltjes kan oplossen of niet. Ik doe met m'n kinderen niet anders.Pakdebal schreef:je weet niet hoeveel honden er pijn hebben bij het lopen en dat de baas niet naar de da gaat !..Crista schreef: Heeft iemand die niet werkt wel de financiele middelen om een hond goed te kunnen onderhouden?![]()
![]()
nee, dan ben je geen goede baas, als je daar op bezuinigt , lees , dat je niet gaat voor het geld
Maar juist een goede , als je het goed bijhoudt !.![]()
.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Een goede baas denk niet dat je daar een standaard voor hebt.
Denk als baas en hond gelukkig zijn je al een goed baas bent er zijn echt honden die zelfs blij zijn met rondje kerk als ze overal hun knuffels krijgen en sommige hebben hun sporten nodig ik denk dat een goede baas is een baas die kijkt waar zijn of haar hond het goed bij doet
Denk als baas en hond gelukkig zijn je al een goed baas bent er zijn echt honden die zelfs blij zijn met rondje kerk als ze overal hun knuffels krijgen en sommige hebben hun sporten nodig ik denk dat een goede baas is een baas die kijkt waar zijn of haar hond het goed bij doet
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
massam schreef:
ik heb zo geen grens in mijn hoofd qua geld. maar ik weet wel dat dingen vooral niet lang moeten duren met weinig kans op genezing/verbetering.
Dat bedoel ik ook eigenlijk dat ik geen duizenden euro's uit ga geven als er weinig of geen kans op verbetering is.
En ook niet om het leven van mijn hond een paar maanden te rekken.
Het moet nog wel een waardig leven zijn, chemo's en zo daar ga ik geeneens aan beginnen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Liever een werkende baas die naast zijn/haar werk veel met de honden doet, dan een hondenbaas die altijd thuis is, maar vervolgens nooit iets met de honden onderneemt. 
En v.w.b. medische behandelingen.
Ik ben blij dat wij werken, want dat is ook een van de manieren waarop wij voldoende kunnen sparen voor de eventuele operatie voor Senna (staar-operatie) als die doorgaat. Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten bekostigen als ik/wij niet zouden werken. Er is vast niet iemand die ons gewoon zomaar 3000 euro gaat geven.
En v.w.b. medische behandelingen.
Ik ben blij dat wij werken, want dat is ook een van de manieren waarop wij voldoende kunnen sparen voor de eventuele operatie voor Senna (staar-operatie) als die doorgaat. Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten bekostigen als ik/wij niet zouden werken. Er is vast niet iemand die ons gewoon zomaar 3000 euro gaat geven.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik zat maar steeds te denken hoe ik het zou opschrijven en nu heb jij het voor mij gedaan.S@ndr@ schreef:de standaard op het HF is soms compleet doorgeslagen![]()
soms is het beste niet goed genoeg en wordt er blijvend gezocht naar nog beter![]()
als de hond tevreden is en t baasje ook, dan ben je een redelijk goede honden baas![]()
prima toch
Ik geniet van mijn hond. Ik hoop dat ik mijn honden een leuk leven kan bezorgen. Ze hebben een heerlijke tuin om samen in te spelen, maar ik werk sinds dit jaar weer meer dan 30 uur p.w.
De andere gezinsleden vangen dit wel iets op. Het rare is echter ik merk niets aan mijn hondjes
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik werk vanuit huis. Op sommige dagen heb ik ook wel eens wat minder tijd en zien ze overdag niet meer dan de tuinV. ´t Brabantse Bont schreef:Liever een werkende baas die naast zijn/haar werk veel met de honden doet, dan een hondenbaas die altijd thuis is, maar vervolgens nooit iets met de honden onderneemt.
Ik denk dat het qua werken/er zijn voor je hond gewoon zit in een goede balans, waarin zowel baas als hond tevreden zijn. Dat moment dat je 's avonds na de laatste ronde je schoenen uitgooit, met je pootjes omhoog op de bank gaat liggen en hond tevreden op een kauwdingetje ligt te kauwen. En dan is het helemaal niet erg als er eens een dagje wat minder tijd is.

Groetjes,
Sandra