Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond eerst of kat(ten) eerst?
Moderator: moderatorteam
-
liesan
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Groot en lief, verder maakt het me niet uit
Hond eerst of kat(ten) eerst?
Stel je hebt een huishouden waar even helemaal geen dieren meer zijn, en je wilt graag een hond en ook weer een of twee katten. Is er dan een verstandige volgorde? Bv eerst de katten aan het huis laten wennen en dan pas de hond? Of juist eerst de hond deel van het gezin laten worden voordat de katten er zijn. Of is het een goed idee om ze allemaal tegelijk in huis te introduceren (lijkt me niet maar goed)
Er even vanuitgaande dat de hond die we kiezen per definitie een rustige lieve hond moet zijn met een niet te prominent aanwezig jachtinstinkt.
Ik begrijp dat beiden mogelijk is met de juiste begeleiding maar we verkeren nu eenmaal in deze 'luxe' positie En omdat we de keuzes rustig en weloverwogen kunnen maken vraag ik me af of er een volgorder is die meer kans van slagen.
Wat is wijsheid? Is er uberhaupt een wijsheid of maakt het echt niet uit?
groetjes
Liesan
Er even vanuitgaande dat de hond die we kiezen per definitie een rustige lieve hond moet zijn met een niet te prominent aanwezig jachtinstinkt.
Ik begrijp dat beiden mogelijk is met de juiste begeleiding maar we verkeren nu eenmaal in deze 'luxe' positie En omdat we de keuzes rustig en weloverwogen kunnen maken vraag ik me af of er een volgorder is die meer kans van slagen.
Wat is wijsheid? Is er uberhaupt een wijsheid of maakt het echt niet uit?
groetjes
Liesan
-
lets have fun
Re: Hond eerst of kat(ten) eerst?
Mijn tweede hond kwam als pup bij ons tegelijk met een kitten. Dat zijn de beste maatjes geworden. Zou ik zo weer doen
Of wil je volwassen dieren?
Of wil je volwassen dieren?
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, lood om oud ijzer, ik heb t allebei gedaan en t heeft allebei zo zijn handigheden en problemen.
katten die volwassen zijn, en geen honden gewent zijn, die zijn vaak niet zo gemakkelijk te overtuigen dat dat rare blafbeest best wel meevalt
katten die volwassen zijn, en geen honden gewent zijn, die zijn vaak niet zo gemakkelijk te overtuigen dat dat rare blafbeest best wel meevalt
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
In mijn omgeving merk ik dat vooral de hond de partij is die de meeste stampij geeft, daarom zou ik er in ieder geval voor zorgen dat de hond als pup met de katten opgroeit. Katten eerst dus.
Ik ken veel katten die op latere leeftijd aan de hond zijn gaan wennen en dat ging altijd goed. Andersom ken ik een paar mislukkingen.
Ik ken veel katten die op latere leeftijd aan de hond zijn gaan wennen en dat ging altijd goed. Andersom ken ik een paar mislukkingen.

- Paisley
- Zeer actief
In mijn omgeving merk ik dat vooral de hond de partij is die de meeste stampij geeft, daarom zou ik er in ieder geval voor zorgen dat de hond als pup met de katten opgroeit. Katten eerst dus.

-
liesan
- nieuw lid
Wat betreft de hond weten we het nog niet. De katten zullen sowieso uit een opvang/asiel komen en de leeftijd - mits niet hoogbejaard - is voor ons iets minder van belang, Volwassen katten kunnen we natuurlijk uitzoeken op 'honden gewend'.lets have fun schreef: Of wil je volwassen dieren?
Maar als ze jong zijn kan tegelijk ook prima dus? Dat leek me zo chaotisch voor de beesten (en ons)
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben beide meegemaakt (kat na hond en hond na kat), ook bij herplaatskatten die geen honden gewend waren en vice versa.
Langzaam wennen heb ik hier nooit aan gedaan. Zowel kat als hond werden meteen in het diepe gegooid en dat is alle keren meer dan prima gegaan
(Overigens zijn geen van de honden hier jagers).
Langzaam wennen heb ik hier nooit aan gedaan. Zowel kat als hond werden meteen in het diepe gegooid en dat is alle keren meer dan prima gegaan
(Overigens zijn geen van de honden hier jagers).
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hier waren de katten er eerst.
1 van onze katten was een kitten en de ander was al een hond gewent.
Binky die 3 maandjes was Toen Toots kwam was gelijk liefde op het eerste gezicht.
Toots was volwassen al maar kon kennelijk wel met katten overweg en vooral binky vond hij ook heel leuk
En Boris die was ook makkelijk al kijkt hij altijd eerst de kat uit de boom voor die zich uhm uberhoubt laat zien. Ik denk dat het makkelijker is als je katten hebt en dan een hondje erbij komt.
Katten accepteren makkelijker heb ik het idee.
Maar het zal ook per kat of hond verschillen.
1 van onze katten was een kitten en de ander was al een hond gewent.
Binky die 3 maandjes was Toen Toots kwam was gelijk liefde op het eerste gezicht.
Toots was volwassen al maar kon kennelijk wel met katten overweg en vooral binky vond hij ook heel leuk
En Boris die was ook makkelijk al kijkt hij altijd eerst de kat uit de boom voor die zich uhm uberhoubt laat zien. Ik denk dat het makkelijker is als je katten hebt en dan een hondje erbij komt.
Katten accepteren makkelijker heb ik het idee.
Maar het zal ook per kat of hond verschillen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 mei 2013 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Inge O schreef:ik zou opteren voor eerst de hond en dan de kat - een kitten went snel aan een hond terwijl dat bij een volwassen kat dik kan tegenvallen.
natuurlijk moet de volwassen hond dan ook wennen aan het kitten maar een hond kan je daarbij onder controle houden, dat gaat bij een kat zo goed als niet.
Een volwassen kat zal een pup iig wel aacepteren net als een volwassen hond een kitten zal accepteren noormaal gesproken.
Met volwassen hond en kat maakt niet uit in welke volgorde kan het zijn dat het lastig wordt als een kat een hond niet accepteerd maar echt niet dan zal dat ook nooit gebeuren iig. En denk dat als het andersom zo is dat dat ook zo zal zijn.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Haha.
Een volwassen hond en een kitten gaat vaak leuk samen.
Net als een volwassen kat met een pup dus een pup of kitten bij een volwassen dier plaatsen geeft niet vaak problemen.
Het is geen garantie dus het kan fout gaan.
Maar ga je een volwassen hond of kat bij een volwassen hond of kat plaatsen dan kan het wel eens heel vervelend gaan worden.
Maar dat hoeft niet.
Een volwassen hond en een kitten gaat vaak leuk samen.
Net als een volwassen kat met een pup dus een pup of kitten bij een volwassen dier plaatsen geeft niet vaak problemen.
Het is geen garantie dus het kan fout gaan.
Maar ga je een volwassen hond of kat bij een volwassen hond of kat plaatsen dan kan het wel eens heel vervelend gaan worden.
Maar dat hoeft niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb alle drie tegelijk gedaan.
Twee kittens en en volwassen herplaatser die opgegroeid was met een kat.
Bij mijn katten heeft degene die bij de fokker al met een hond is opgegroeid er het meeste mee. En Toontje die met 7 weken hier kwam.
De andere twee vinden de honden niet storend, maar vinden er ook niets aan.
Twee kittens en en volwassen herplaatser die opgegroeid was met een kat.
Bij mijn katten heeft degene die bij de fokker al met een hond is opgegroeid er het meeste mee. En Toontje die met 7 weken hier kwam.
De andere twee vinden de honden niet storend, maar vinden er ook niets aan.
- Paisley
- Zeer actief
Ik ken genoeg honden die wel een kitten of 2 lusten als ontbijt...toots schreef:
Een volwassen kat zal een pup iig wel aacepteren net als een volwassen hond een kitten zal accepteren noormaal gesproken.

-
lets have fun
Ik heb dat niet als chaotisch ervaren. Druk misschien wel....liesan schreef:
Maar als ze jong zijn kan tegelijk ook prima dus? Dat leek me zo chaotisch voor de beesten (en ons)
- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Ik ken genoeg honden die wel een kitten of 2 lusten als ontbijt...toots schreef:
Tja, mijn hond ook als ze ze zomaar voor haar neus krijgt.
Na een paar weken rustig opbouwen met een kat die zelf niet bang is, hoort het beest wat haar betreft bij de roedel.
Dat vind ik dan ook het handige van een jong kitten.
Het humpie was zich van geen kwaad bewust en gewoon lekker aan het spelen.
Dat triggert veel minder dan een volwassen kat die al aan zo veel moet wennen en gaat sluipen, verstoppen of duidelijk stress heeft.
- dagmar88
- Zeer actief
lets have fun schreef:Ik heb dat niet als chaotisch ervaren. Druk misschien wel....liesan schreef:
Maar als ze jong zijn kan tegelijk ook prima dus? Dat leek me zo chaotisch voor de beesten (en ons)Een beetje sturen en begeleiden zul je altijd wel moeten
ook met volwassen dieren. Jonge dieren geeft meer werk, maar dat vind ik niet erg. Dat is ieder voor zich natuurlijk.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Dit dusInge O schreef:ik zou opteren voor eerst de hond en dan de kat - een kitten went snel aan een hond terwijl dat bij een volwassen kat dik kan tegenvallen.
natuurlijk moet de volwassen hond dan ook wennen aan het kitten maar een hond kan je daarbij onder controle houden, dat gaat bij een kat zo goed als niet.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
We hadden een poes van 1,5 jaar toen pup Kay kwam. Ik weet eigenlijk niet of de fokker van Kay ook katten had, maar Kay heeft nooit problemen met onze poes gemaakt. Ze speelden ook leuk samen, maar het is geen hele inige relatie. De poes is daar ook niet de type voor. De poes was al wel vanaf kitten af aan gewend aan logeerhonden bij ons in huis. Kay en de poes zijn helemaal met elkaar te vertrouwen. Beide gevoelige typjes. Toen Redband er as kitten bij kwam hadden wij hier ook een langdurige opvanger die geen katten gewend was. Redband en die opvanghond werden de dikste maten. Dat kwam ook omdat hun karakters heel goed bijelkaar paste:lompe doordrammers. Met de gevoelige Kay klikte het in begin totaal niet. Kay had echt een hekel aan hem. Nu is de kater Redband inmiddels 2 jaar. Voor Kay heeft hij echt ontzag. Die heeft geen hekel meer aan hem, hij tolereert hem, maar corrigeert hem wel als hij zich niet aan de omgangsregels houdt. Nu is Norah erbij gekomen. Deze was wel een beetje katten gewend, maar was daar niet echt sociaalvaardig mee. Redband en Norah sluiten dan weer kwa karakter goed bijelkaar.Beide lomp en doordrammers. Toch vind Redband in border collie Norah wel een hele geduchte tegenstander, want ze is lomper en doordrammeriger, dus Redband is wel op zijn hoede, maar ze speelden aanvankelijk wel, al moesten we dat begeleiden omdat Redband natuurlijk niet tegen zo'n lomperik op kan die weet ik veel hoeveel keer zwaarder is.
Het hangt dus af van meerdere factoren. Query was een gedumpt kitten die waarschijnlijk ergens in een hoekje van een stal geboren waren. Schuw poesje en niets gewend. Zij vond aansluiting in een gevoelige hond als Kay. Ondanks dat Kay dus prima met katten heeft leren omgaan, (Hij zal ook nooit katten opjagen, ook niet op straat, hij loopt liever een rondje om) was hij niet echt gecharmeerd van kitten Redband. Kay was toen ook 2 jaar. Toch is geen van deze combi problematisch uitgepakt eigenlijk. Hoe het met Norah gaat verlopen durf ik nog niet te zeggen. Zij is nog maar een half jaar bij ons. En ondanks dat zij niet makkelijk is met katten, zijn de katten ook absoluut niet bang voor haar.
Ter ondersteunig wat beeldmateriaal. Uitzonderlijk moment. Ze liggen op 1 kussen. Query en Kay. Hier was Kay een jaar of 1. Nu zal ik dit niet meer treffen. Kay zal niet bij Query meer op een kussen gaan liggen. Diep respect voor andersmans persoonlijke cirkel:

Kay's eerste verjaardag. Hij deelt zijn verjaardagstaart met Query. Geen probleem (spontaan moment, we lieten en laten ze eigenlijk niet bijelkaars eten). Redband hoeft dit dus niet te proberen!

Hier ook zo'n uniek moment. Redband hield hier toch gepaste afstand en mocht dus wel in de mand kruipen en blijven liggen:

Kennismaking met nieuwe kitten Redband. Tassia was niet echt een kattenvriend en heeft een kwartier een riem omgehad toen we Redband mee naar binnen namen. Dit is 5 minuten na die 10 minuten.

En jut en jul was later niet uitelkaar te houden:
partners in crime:

en samen spelen

Maar ook asielhond Santos (van mijn ouders) is gecharmeerd van REdband (ook zelfde lompe karakter)

Moraal van het verhaal..... als de karakter matchen maakt het gewoon helemaal niks uit..... Een hond die totaal geen neiging heeft tot najagen is wel je grootste succes. Kay kan ik met elke kat vertrouwen.
Het hangt dus af van meerdere factoren. Query was een gedumpt kitten die waarschijnlijk ergens in een hoekje van een stal geboren waren. Schuw poesje en niets gewend. Zij vond aansluiting in een gevoelige hond als Kay. Ondanks dat Kay dus prima met katten heeft leren omgaan, (Hij zal ook nooit katten opjagen, ook niet op straat, hij loopt liever een rondje om) was hij niet echt gecharmeerd van kitten Redband. Kay was toen ook 2 jaar. Toch is geen van deze combi problematisch uitgepakt eigenlijk. Hoe het met Norah gaat verlopen durf ik nog niet te zeggen. Zij is nog maar een half jaar bij ons. En ondanks dat zij niet makkelijk is met katten, zijn de katten ook absoluut niet bang voor haar.
Ter ondersteunig wat beeldmateriaal. Uitzonderlijk moment. Ze liggen op 1 kussen. Query en Kay. Hier was Kay een jaar of 1. Nu zal ik dit niet meer treffen. Kay zal niet bij Query meer op een kussen gaan liggen. Diep respect voor andersmans persoonlijke cirkel:

Kay's eerste verjaardag. Hij deelt zijn verjaardagstaart met Query. Geen probleem (spontaan moment, we lieten en laten ze eigenlijk niet bijelkaars eten). Redband hoeft dit dus niet te proberen!

Hier ook zo'n uniek moment. Redband hield hier toch gepaste afstand en mocht dus wel in de mand kruipen en blijven liggen:

Kennismaking met nieuwe kitten Redband. Tassia was niet echt een kattenvriend en heeft een kwartier een riem omgehad toen we Redband mee naar binnen namen. Dit is 5 minuten na die 10 minuten.

En jut en jul was later niet uitelkaar te houden:
partners in crime:

en samen spelen

Maar ook asielhond Santos (van mijn ouders) is gecharmeerd van REdband (ook zelfde lompe karakter)

Moraal van het verhaal..... als de karakter matchen maakt het gewoon helemaal niks uit..... Een hond die totaal geen neiging heeft tot najagen is wel je grootste succes. Kay kan ik met elke kat vertrouwen.

- dagmar88
- Zeer actief
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Hier woonden al 2 volwassen poezen in huis toen de 1ste hond hier kwam wonen.
In de jaren daarna zijn er nog 2 honden bijgekomen.
Maar nooit geen problemen ondeling gehad.
De honden zijn wel als pup hier komen wonen.
In de jaren daarna zijn er nog 2 honden bijgekomen.
Maar nooit geen problemen ondeling gehad.
De honden zijn wel als pup hier komen wonen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hij vind zichzelf nog steeds schattig hoordagmar88 schreef:![]()
![]()
Ooooh, Redband als kitten.

- dagmar88
- Zeer actief
Hij is ook erg mooi, met z'n koperrode ogen 
-
Neeltje
Ik had 3 katten toen Tirsa kwam en het heeft even geduurd, maar het is redelijk goed gekomen. Zeker toen ik alleen nog maar Floortje had. Samen in een ruimte geen probleem en konden ook redelijk dicht bij elkaar liggen (wel met nog een paar meter er tussen). Echter met Yentle was een heel ander verhaal. Floortje is eigenlijk zo goed als niet meer beneden geweest. Ze snapte in het begin niet dat Yentle alleen wilde spelen.
Ik zou voor puppy en kitten tegelijk gaan, dan heb je denk ik de meeste kans dat het goed gaat. Kitten eerst of puppy eerst dan blijft het altijd afwachten hoe het gaat. Als ze tegelijk opgroeien weten ze niet beter.
Ik zou voor puppy en kitten tegelijk gaan, dan heb je denk ik de meeste kans dat het goed gaat. Kitten eerst of puppy eerst dan blijft het altijd afwachten hoe het gaat. Als ze tegelijk opgroeien weten ze niet beter.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik had volwassen katten toen scooby als pup erbij kwam; ze accepteerde hem maar hij moest niet te dichtbij komen.
En sinds de honden er zijn weer kittens erbij gehad en die werden gewoon geaccepteerd.
En sinds de honden er zijn weer kittens erbij gehad en die werden gewoon geaccepteerd.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Ik hou er zelf geen rekening mee, maar als je kan kiezen zou ik zeggen kat eerst.
Omdat een kat al meer aan zijn verblijf hangt dan aan zijn personeel, en daarin vrij veeleisend is wat betreft hoe die behandeld wil worden, en de hond toch moet leren de kat ten alle tijden te ontzien.
De kat is dus kwetsbaarder, en eerder uit zijn doen bij veranderingen zoals de komst van een hond, terwijl een hond veel meer aanpassingsvermogen heeft. Dan heeft de kat vast een territorium, een "thuis" basis.
Ik kan hier geen foto's opzetten maar heb enkele foto's van, o wonder geschied, terriers die, al dan niet na een dag ruige jacht, samen met de katten op bed liggen slapen, soms tegen elkaar aan.
leuk is het als kleine puppies met iets grotere kittens opgroeien zodat de kittens het gevoel hebben dat de pup een min of meer gelijke partij is.
Dat kan spelen worden, elkaars lichaamstaal leren begrijpen, en zelfs intense vriendschap.
Maar het is de kat die beslist hoe close dat wordt, en bij de hond is het de baas die beslist hoe de hond met de kat dient om te gaan.
Er zijn altijd katten die never nooit een hond accepteren en zich liever onzichtbaar maken tot de dood erop volgt, en honden die nooit een kat accepteren tenzij door henzelf gedemonteerd tot in de atomen. Honden die eerst bang zijn, leren daar altijd wel mee omgaan.
Maar dat zijn denk ik meer uitzonderingen. Al het andere zit tussen dat in, en een acceptabele vorm van samenleven, of zelfs wederzijds respect en vriendschap.
Overigens, ken ik geen katten die opkunnen tegen een werkende terrier, of een andere hond met vaste slechte voornemens, getuige een forumlid die hierboven dapper schreef dat sommige katten honden ook wel baas kunnen; dat geldt misschien voor een boemertje of wawa of andere slofheld, maar als het tot een foute confrontatie komt met een jachtterrier is het binnen een minuutje einde kat. Elke kat. Daarom pas ik steeds extra op, en vertrouw ik maar weinig van mijn honden helemaal. Zelfs niet als het jaren goed is gegaan.
Omdat een kat al meer aan zijn verblijf hangt dan aan zijn personeel, en daarin vrij veeleisend is wat betreft hoe die behandeld wil worden, en de hond toch moet leren de kat ten alle tijden te ontzien.
De kat is dus kwetsbaarder, en eerder uit zijn doen bij veranderingen zoals de komst van een hond, terwijl een hond veel meer aanpassingsvermogen heeft. Dan heeft de kat vast een territorium, een "thuis" basis.
Ik kan hier geen foto's opzetten maar heb enkele foto's van, o wonder geschied, terriers die, al dan niet na een dag ruige jacht, samen met de katten op bed liggen slapen, soms tegen elkaar aan.
leuk is het als kleine puppies met iets grotere kittens opgroeien zodat de kittens het gevoel hebben dat de pup een min of meer gelijke partij is.
Dat kan spelen worden, elkaars lichaamstaal leren begrijpen, en zelfs intense vriendschap.
Maar het is de kat die beslist hoe close dat wordt, en bij de hond is het de baas die beslist hoe de hond met de kat dient om te gaan.
Er zijn altijd katten die never nooit een hond accepteren en zich liever onzichtbaar maken tot de dood erop volgt, en honden die nooit een kat accepteren tenzij door henzelf gedemonteerd tot in de atomen. Honden die eerst bang zijn, leren daar altijd wel mee omgaan.
Maar dat zijn denk ik meer uitzonderingen. Al het andere zit tussen dat in, en een acceptabele vorm van samenleven, of zelfs wederzijds respect en vriendschap.
Overigens, ken ik geen katten die opkunnen tegen een werkende terrier, of een andere hond met vaste slechte voornemens, getuige een forumlid die hierboven dapper schreef dat sommige katten honden ook wel baas kunnen; dat geldt misschien voor een boemertje of wawa of andere slofheld, maar als het tot een foute confrontatie komt met een jachtterrier is het binnen een minuutje einde kat. Elke kat. Daarom pas ik steeds extra op, en vertrouw ik maar weinig van mijn honden helemaal. Zelfs niet als het jaren goed is gegaan.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ik had hier al een poes van een jaar toen Bonita kwam. Bonita was wel katten gewend. Mijn poes dacht eerst : wat heb jij nou in huis gehaald? En keek beetje kat uit de boom. Bonita etterde soms wel de poes. Gaat nu prima met die twee. Alleen kan de poes er niet tegen als Bonita haar kop zowat tegen haar aan doet onbedoeld. Dan krijgt Bonita een zachte mep. Mijn poes accepteerde mijn Chinese naakthond pup wel sneller. Aan het lijfje en neusje ruiken enzo. Ze liggen hier alleen niet samen op de bank.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ik had hier al een poes van een jaar toen Bonita kwam. Bonita was wel katten gewend. Mijn poes dacht eerst : wat heb jij nou in huis gehaald? En keek beetje kat uit de boom. Bonita etterde soms wel de poes. Gaat nu prima met die twee. Alleen kan de poes er niet tegen als Bonita haar kop zowat tegen haar aan doet onbedoeld. Dan krijgt Bonita een zachte mep. Mijn poes accepteerde mijn Chinese naakthond pup wel sneller. Aan het lijfje en neusje ruiken enzo. Ze liggen hier alleen niet samen op de bank.

-
liesan
- nieuw lid
Dank voor alle reacties! Het helpt om wat ervaringen te lezen, zelfs al zijn ze alles behalve eenduidig
Ik geloof dat ik dus maar op mijn gemak op zoek ga naar wat jongere dieren.
Een alvast afscheid neem van de bekleding van mijn bank en de gordijnen, een pup en kittens tegelijk pff.
Een alvast afscheid neem van de bekleding van mijn bank en de gordijnen, een pup en kittens tegelijk pff.