Maar ook daar stuit je op weerstand hoor.
Húp investeren!
En mijn eigen Hazel is een zeikerd met voer maar een trekspelletje is
Ook goed!
Moderator: moderatorteam
dat snap ik hoor.Kat1 schreef: Renee: Ik heb me echt zó ingehouden om het alleen maar verbaal te doen. En ik ben echt geen viswijf, maar toen...man oh man.
Mijn handen jeukten. Toen we wegliepen had ik de pup maar even lekker opgepakt. (Gelukkig konden de eigenaresse en ik wel met elkaar overweg.) De stumper was helemaal in de war...

Dat denk ik dus ook. Miep is met vlag en wimpel geslaagd hoor, maar alleen omdat oppermutter die ochtend het riedeltje even voor deed. En copy catten kan ze als de beste.dagmar88 schreef:Marion. schreef:Bij een volgende hond doe ik het misschien hetzelfde. Ligt eraan of ik een honden-opvoedmoeder thuis heb.Daar kan geen cursus tegenop.
Ik heb gezien hoe de moeder van Pebbles dat deed (en dat was toen moe hier na een maand of wat op bezoek was), en dat was heel subtiel: tikje met een poot en ze lag om, en vervolgens zonder veel geweld een poot leunend op het schouderblad en een byzonder indringende blik. Pebbles is fysiek voor niets onder de indruk, tot en met paard aan toe. Er was dus een ander mechanisme aan de gang. Ik (en ik denk de meeste mensen) zouden het niet na kunnen doen. En ook niet na moeten willen doen.Cleva schreef:Een hond op de grond houden heeft alleen toegevoegde waarde als je het toepast op het moment dat het iets betekent en dat is na een correctie als de hond zich al op de rug gegooid heeft.
Dan kun je je punt iets versterken door hem daar nog even te houden. Onder psychische dwang, geen fysieke. Met zo'n gemeen vingertje op zijn nek en de staar des doods er bij.
Kun je doen bij honden die wat al te makkelijk "oh sorry" roepen om het vervolgens doodleuk weer te doen. Bij de ene hond betekent deemoed nu eenmaal meer dan bij de ander.
Als je zo nodig aan hondentaal wil doen moet je niet constant de hondse versie van "Silence! I kill you!" gaan roepen. Dan word je niet serieus genomen.
Doe het op zijn mens of op zijn honds. Niet er tussenin.
Honden gooien elkaar niet op de rug. Ze gaan zélf liggen als dat nodig is. Dat is iets anders.
Als je in je klaften gebeten wil worden moet je vooral een opstandige hond om gaan draaien.
Marion. schreef:Dat denk ik dus ook. Miep is met vlag en wimpel geslaagd hoor, maar alleen omdat oppermutter die ochtend het riedeltje even voor deed. En copy catten kan ze als de beste.dagmar88 schreef:Marion. schreef:Bij een volgende hond doe ik het misschien hetzelfde. Ligt eraan of ik een honden-opvoedmoeder thuis heb.Daar kan geen cursus tegenop.
Ik heb geen idee of ik met een volgende pup weer op les ga. Ligt aan de pup en de omstandigheden.
Saskia241 schreef:Ik vond het werk aan een pup wel meevallen.
En dan woon ik vierhoog.
Dat denk ik wel ja.dagmar88 schreef:Saskia241 schreef:Ik vond het werk aan een pup wel meevallen.
En dan woon ik vierhoog.
Doet dat er toe, hoe hoog je woont?

Cleva schreef:dagmar88 schreef:Saskia241 schreef:Ik vond het werk aan een pup wel meevallen.
En dan woon ik vierhoog.
Doet dat er toe, hoe hoog je woont?
Dat lijkt me wel met die zevenenvijftig keer per dag naar buiten.
Ach ja, het was een terrorist; maar wel snel zindelijk.Cleva schreef: Ik moet er niet aan denken.
Ik heb er nu al geen zin in en ik woon op de grond.