Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 shih tzu's gevonden..
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: 2 shitzu's gevonden..
Hartstikke top dat jullie ze opvangen en de crull is idd nou niet het prettigste asiel van nederland.
Maar niet elk asiel is zo, je kan altijd proberen bij de andere asiels die kit opgeefde misschien zijn die wel net zo makkelijk als wij zijn met andere regio's.
Maar niet elk asiel is zo, je kan altijd proberen bij de andere asiels die kit opgeefde misschien zijn die wel net zo makkelijk als wij zijn met andere regio's.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben een tijdje geleden een kat gekregen via particulier; die had de politie gebeld en die vertelde dat ze het dier beter naar het asiel konden doen en na 2 weken konden ophalen als nieuw asieldier.
Dit omdat het gezien wordt als ding en de eigenaar dan 1 jaar de tijd heeft om het "ding"terug te halen.
Denk dat het niet zo snel gebeurd en weet ook niet hoe dat allemaal werkt, maar de politie hier in de regio waarschuwt daarvoor.
Dit omdat het gezien wordt als ding en de eigenaar dan 1 jaar de tijd heeft om het "ding"terug te halen.
Denk dat het niet zo snel gebeurd en weet ook niet hoe dat allemaal werkt, maar de politie hier in de regio waarschuwt daarvoor.
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet ook echt niet of dat zo werktMellow schreef:Ik ga wel even googlen en informeren hoe het zit maar als ze gedumpt zijn dan neem ik aan dat er geen baasje komt melden na, bijvoorbeeld, een half jaar.
Maar hier in de regio zeggen ze het dus wel.
Anders eens de politie bij jullie in de regio vragen
-
Corneliana
- Zeer actief
kan je ze niet opvangen onder "supervisie" van een asiel?Mellow schreef:Ik ga wel even googlen en informeren hoe het zit maar als ze gedumpt zijn dan neem ik aan dat er geen baasje komt melden na, bijvoorbeeld, een half jaar.
en dat half jaar... ach ze mogen best wel een paar maanden uit logeren voor dat half jaar om is?
-
Corneliana
- Zeer actief
als de eigenaar zich meldt kun je wel aangifte doennoekie schreef:Weet ook echt niet of dat zo werktMellow schreef:Ik ga wel even googlen en informeren hoe het zit maar als ze gedumpt zijn dan neem ik aan dat er geen baasje komt melden na, bijvoorbeeld, een half jaar.en denk inderdaad dat als je je dieren zo verzorgd en dumpt dat je ze nog terugwil.
Maar hier in de regio zeggen ze het dus wel.
Anders eens de politie bij jullie in de regio vragen
je weet het maar nooit he?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jeetje zeg wat fijn dat je terug gegaan bent.. arme dieren, dat doe je toch niet, snap daar echt geen hout van
Super dat ze ook gewoon bij jullie kunnen blijven en niet in een asiel komen, hopelijk valt de check up bij de da mee al zien ze er inderdaad niet heel erg goed verzorgt uit.
Mijn complimenten voor jullie hoor, hardstikke top
Super dat ze ook gewoon bij jullie kunnen blijven en niet in een asiel komen, hopelijk valt de check up bij de da mee al zien ze er inderdaad niet heel erg goed verzorgt uit.
Mijn complimenten voor jullie hoor, hardstikke top
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien ook even het haar voor de ogen wegknippen ? ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is voor een hond. ook als ze misschien blind is, kriebeld het toch bij de ogen.
Super van je dat je ze meegenomen hebt, ze zullen daar een hele koude nacht aan het hek blijven zitten
ik kan me ook voorstellen dat jullie ze niet naar het asiel brengen hoor, bij de belangrijkste instanties is melding gemaakt, dus als er nog ongeruste baasjes rondlopen, dan vinden die vanzelf wel de weg naar jullie en de hondjes.
Super van je dat je ze meegenomen hebt, ze zullen daar een hele koude nacht aan het hek blijven zitten
ik kan me ook voorstellen dat jullie ze niet naar het asiel brengen hoor, bij de belangrijkste instanties is melding gemaakt, dus als er nog ongeruste baasjes rondlopen, dan vinden die vanzelf wel de weg naar jullie en de hondjes.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Ik zou nu gewoon doen wat nodig is om het leven wat fijner te maken voor deze hondjes, oren en ogen vrij en eventuele problemen behandelen door de dierenarts. En dan een leuk adres zoeken. Als de oude eigenaar komt kan die er geen bezwaar tegen hebben dat je deze acties hebt ondernomen, laat die maar uitleggen waarom die het zelf niet heeft gedaan.
-
baasje van nesco
- Actief
- Aantal honden: 2
zij kunnen nog 1 jaar en 3 maanden opgehaald worden bij jouw door de eigenaar.
kosten die jij gemaakt dus ook de DA hoeven zij niet te betalen aangezien zij naar het asiel gebracht hadden kunnen worden die daar voor is.
kosten die jij gemaakt dus ook de DA hoeven zij niet te betalen aangezien zij naar het asiel gebracht hadden kunnen worden die daar voor is.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ach, de stumperds.
Als jullie ze goed kunnen opvangen (qua ruimte, tijd en financiële middelen) dan zou ik ze voorlopig lekker in een thuis-situatie houden.
Is voor de hondjes ongetwijfeld prettiger.
Goeie actie hoor!
Als jullie ze goed kunnen opvangen (qua ruimte, tijd en financiële middelen) dan zou ik ze voorlopig lekker in een thuis-situatie houden.
Is voor de hondjes ongetwijfeld prettiger.
Goeie actie hoor!
-
Neeltje
Ik zou de DA vragen om een rapport te maken van hoe ze zijn en duidelijk overal foto's van maken, mochten de eigenaars worden gevonden. Dan heb je iets achter de hand. Bewijsmateriaal!
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bij het asiel is de wachttijd 2 weken. Bij Jules moest ik ook nog 1,5 week wachten voordat ik haar mocht ophalen en adopteren, Ze was een paar dagen daarvoor dus gevonden. Dus zal voor jullie hetzelfde zijn lijkt mij?

- Roompie
- Zeer actief
Ik heb de politie gebeld en de termijn is idd 2 weken. Na 2 weken mogen wij ze legaal herplaatsen.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Top dat jullie ze opvangen 
- Mirella
- Zeer actief
ach wat sneu.ben heel benieuwd of iemand zich nog meld.kiki van mij is haar eerste 6 jaar niet best behandeld als fokteef en die heeft ook die waas over haar ogen en zo goed als blind.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
O ik zou er zo de schaar in zetten denk dat daar geen baasje voor komt,of baas je moet tijdens de wandeling gevallen zijn en dat de honden toen heel lang gezworven hebben waardoor ze met die sneeuwtroep al snel gehavert lijken ,toen gevonden door een automobilist die ze voor de veiligheid aan het hek het hek vast gemaakt heeft van plan iemand te waarschuwen toen bleek de batterij van zijn mobyl leeg te zijn,en hij was net op weg naar een drukke vergadering op zijn werk.
Naar de vergadering is hij blijven hangen voor een borrel dat uit liep op meerderen borrels,zo dat hij half lam met de taxi naar huis is gegaan en direct in slaap is gevallen.
Baasje ligt in het ziekenhuis in coma dus kan niemand waarschuwen over zijn hondjes.
Is dit allemaal niet gebeurd dan zijn ze waarschijnlijk gedumpt
Naar de vergadering is hij blijven hangen voor een borrel dat uit liep op meerderen borrels,zo dat hij half lam met de taxi naar huis is gegaan en direct in slaap is gevallen.
Baasje ligt in het ziekenhuis in coma dus kan niemand waarschuwen over zijn hondjes.
-
Corneliana
- Zeer actief
twinkeltje schreef:O ik zou er zo de schaar in zetten denk dat daar geen baasje voor komt,of baas je moet tijdens de wandeling gevallen zijn en dat de honden toen heel lang gezworven hebben waardoor ze met die sneeuwtroep al snel gehavert lijken ,toen gevonden door een automobilist die ze voor de veiligheid aan het hek het hek vast gemaakt heeft van plan iemand te waarschuwen toen bleek de batterij van zijn mobyl leeg te zijn,en hij was net op weg naar een drukke vergadering op zijn werk.
- Roompie
- Zeer actief
Hahahaha Twink. Mss is het zo wel gegaan ja
Ik heb drup net onder de douche gehad. Hij stonk enorm naar pies.
Hij is nogal een heertje dus hij wilde eerst niet maar toen hij er eenmaal onder stond liet hij alles gelaten toe. Heb gelijk maar ff de klitten bij zijn liezen weggeknipt en ook zijn pony gekortwiekt.. nu zie je zijn oogjes tenminste.
Ik heb drup net onder de douche gehad. Hij stonk enorm naar pies.
Hij is nogal een heertje dus hij wilde eerst niet maar toen hij er eenmaal onder stond liet hij alles gelaten toe. Heb gelijk maar ff de klitten bij zijn liezen weggeknipt en ook zijn pony gekortwiekt.. nu zie je zijn oogjes tenminste.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Woon je in de buurd van een broodfokker ik vind het echt zo schuur hond idee
- Roompie
- Zeer actief
Niet dat ik weet. Maar het zijn wel beide reutjes en drup is volgens mijn da nog niet zo heel oud. Hij wordt ongeveer 2 jaar gegokt.
Frummel, die bij mijn zus zit, is ouder.
Frummel, die bij mijn zus zit, is ouder.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Fijn dat ze bij jullie terecht konden 
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
dan hebben ze je fout voorgelicht. het asiel heeft een bewaarlicht van 2 a 3 weken dat is per gemeente verschillend. als een particulier een gevonden dier opvangt heeft de eigenaar een jaar de tijd om zijn dier op te halen. alle kosten gemaakt in dat jaar door het opvangadres hoeft de eigenaar niet terug te betalen. dit is namelijk de zelfde regel als dat jij een portomonnee hebt gevonden dan heeft de eigenaar ook een jaar de tijd om hem terug te halen.Roompie schreef:Ik heb de politie gebeld en de termijn is idd 2 weken. Na 2 weken mogen wij ze legaal herplaatsen.
in mijn tijd als medewerkster van amivedi maakte ik dit regelmatig mee dat een eigenaar alsnog na een half jaar zijn dier kwam opeisen. ik zal de hondjes zelf naar het asiel brengen en erbij zeggen dat je ze wilt reserveren als jullie ze willen. zoniet dan heb je de hondjes een jaar in huis eer jullie ze mogen herplaatsen.
ellen
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dat ziet er stukken beter uit 
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik vind het hartverwarmend, zo goed als je er zorg voor draagt......... Petje af!

- Roompie
- Zeer actief
@tollerlover: Dat is wat de politie tegen mij zei dus als ik na 2 weken nog niets vernomen heb wordt drup herplaatst.
Zou toch verdorie ook wat zijn. Heb ik hem een jaar in huis en dan komen de oude eigenaren ze ineens opeisen. Dacht het niet. Na zoveel tijd verzorgen ben IK de eigenaar en de ouden kunnen de pot op. Hadden zij ze maar niet aan een hek vast moeten knopen.
Zou toch verdorie ook wat zijn. Heb ik hem een jaar in huis en dan komen de oude eigenaren ze ineens opeisen. Dacht het niet. Na zoveel tijd verzorgen ben IK de eigenaar en de ouden kunnen de pot op. Hadden zij ze maar niet aan een hek vast moeten knopen.

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Arme frutsels
Maar nu hebben ze het gelukkig goed!!
Maar nu hebben ze het gelukkig goed!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Zelf nu goed de rekeningen bewaren van de verzorging van deze hondjes. Dierenartsrekeningen, eventuele trimmer, voer, lijnen, etc etc....
ALS dan een eigenaar pas na een jaar komt, heb je dan een sterkere zaak....
Heel goed dat deze twee moppies nu veilig en warm binnen zitten.
ALS dan een eigenaar pas na een jaar komt, heb je dan een sterkere zaak....
Heel goed dat deze twee moppies nu veilig en warm binnen zitten.

-
baasje van nesco
- Actief
Mellow schreef:Hoe zit dat dan met wettelijk eigenaar zijn.tollerlover schreef:dan hebben ze je fout voorgelicht. het asiel heeft een bewaarlicht van 2 a 3 weken dat is per gemeente verschillend. als een particulier een gevonden dier opvangt heeft de eigenaar een jaar de tijd om zijn dier op te halen. alle kosten gemaakt in dat jaar door het opvangadres hoeft de eigenaar niet terug te betalen. dit is namelijk de zelfde regel als dat jij een portomonnee hebt gevonden dan heeft de eigenaar ook een jaar de tijd om hem terug te halen.Roompie schreef:Ik heb de politie gebeld en de termijn is idd 2 weken. Na 2 weken mogen wij ze legaal herplaatsen.
in mijn tijd als medewerkster van amivedi maakte ik dit regelmatig mee dat een eigenaar alsnog na een half jaar zijn dier kwam opeisen. ik zal de hondjes zelf naar het asiel brengen en erbij zeggen dat je ze wilt reserveren als jullie ze willen. zoniet dan heb je de hondjes een jaar in huis eer jullie ze mogen herplaatsen.
ellen
Gezien de staat van de hondjes zal die vast niet elke bon bewaard hebben van het voer, trimmer en DA.
Als ik dan nou wel doe..dan ben ik toch na een x tijd eigenaar?
Dan mag ik het hondje daarna dus gewoon herplaatsen lijkt mij.
je kan hoog en laag praten maar de wet heeft daar andere regels over
en ja na 1 jaar en 3 maanden ben jij de eigenaar.
Komen zij hem eerder ophalen en jij heb hun weggedaan is dat diefstal.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet alleen diefstal maar heling zelfs. Net als dat je een fiets jat en deze doorverkoopt. En voor de wet is een hond gewoon een 'ding' met dezelfde rechten als een fiets in dit geval.baasje van nesco schreef:Mellow schreef:Hoe zit dat dan met wettelijk eigenaar zijn.tollerlover schreef:dan hebben ze je fout voorgelicht. het asiel heeft een bewaarlicht van 2 a 3 weken dat is per gemeente verschillend. als een particulier een gevonden dier opvangt heeft de eigenaar een jaar de tijd om zijn dier op te halen. alle kosten gemaakt in dat jaar door het opvangadres hoeft de eigenaar niet terug te betalen. dit is namelijk de zelfde regel als dat jij een portomonnee hebt gevonden dan heeft de eigenaar ook een jaar de tijd om hem terug te halen.Roompie schreef:Ik heb de politie gebeld en de termijn is idd 2 weken. Na 2 weken mogen wij ze legaal herplaatsen.
ellen
Gezien de staat van de hondjes zal die vast niet elke bon bewaard hebben van het voer, trimmer en DA.
Als ik dan nou wel doe..dan ben ik toch na een x tijd eigenaar?
Dan mag ik het hondje daarna dus gewoon herplaatsen lijkt mij.
je kan hoog en laag praten maar de wet heeft daar andere regels over
en ja na 1 jaar en 3 maanden ben jij de eigenaar.
Komen zij hem eerder ophalen en jij heb hun weggedaan is dat diefstal.
Neemt niet weg dat ik het een topactie van jullie vind en dat ik vind dat de wet in deze een beetje boel te kort schiet. Maarre, let dus wel op, de straffen op heling/diefstal zijn niet mals en hoewel je uit een goed hart handelt, kan dat voor de wet nog wel eens anders gezien worden
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Corneliana
- Zeer actief
vind ik ook.Roompie schreef:@tollerlover: Dat is wat de politie tegen mij zei dus als ik na 2 weken nog niets vernomen heb wordt drup herplaatst.