Sarah1993 schreef:
Wat kan ik het hondje voor de moment verder helpen ? Hij hangt aan allerlei draden zo kan ik he tog niet gaan ophalen. Ik veronderstel als je de naam van dierenarts hebt je er dan ook goed voor zorgen zal of niet soms ? Iedereen kan dus dierenarts worden en dieren verder laten lijden. Dan zal ik zeker niet het enige geval zijn en zou ze ook niet meer bestaan.
Ik begrijp jullie reacties en zijt maar zeker een tweede keer zal ik er niet intrappen ! Maar het gaat wel om de gezondheid van de pup en niet om mij. Het is spijtig dat het nu zo gebeurt is en inderdaad die cavaliers hebben blijkbaar veel erfelijks maar er zullen nog steeds ook gezonde zijn op de wereld dan kan je ook over de Duitse herders beginnen met heupdisplasie zij hoeven er ook niet meer op de wereld te zijn ofwat ?
Je zou het hondje naar je eigen dierenarts kunnen brengen, zodat je het hondje ziet en dat je de dierenarts vertrouwt.
Ik zou dat wel doen en alle kosten zouden me gestolen kunnen worden.
In dit geval bij een broodfokker is het gewoon vaak zo dat die puppies vaak echt niet naar een dierenarts worden gebracht en als het al gebracht wordt er niet te veel aan wordt gedaan om kosten te besparen. En nee niet iedereen kan dierenarts worden en niet iedere dierenarts laat dieren lijden, maar in zo'n situatie wordt het dier bv. sneller ingeslapen om kosten te besparen.
Daarnaast je motivatie van 'de cavaliers hebben blijkbaar wat erfelijks, maar er zullen ook gezonden zijn': vast, maar die vind je niet bij broodfokkers
En ja daar is de vergelijking HD bij herders zeer relevant naar. Als een broodfokker maar doorfokt met honden met HD, dan krijgen de pups een groot risico en nee dat soort honden hoeven er niet te zijn. Een goede fokker probeert dat soort dingen nl. zoveel mogelijk uit te sluiten door een goed fokbeleid en dus zal het enkel af en toe een pechgeval zijn.