Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werparm
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Werparm
Nee, ik vind het vreselijk om zo'n ding mee te slepen. Ik gooi zo wel, dan maar iets minder ver weg 
- Hailfall
- Zeer actief
Ja wij hebben er een omdat het makkelijker is als de bal vies is (scheelt handen schoonmaken enzo) en omdat Loki zijn bal altijd in de modder gooit is dat wel fijn als het geregend heeft enzo.
Maar in de zomer hebben we die niet nodig, mijn vriend kan erg ver gooien door waterpolo dus die heeft dat ding dan niet nodig
Maar in de zomer hebben we die niet nodig, mijn vriend kan erg ver gooien door waterpolo dus die heeft dat ding dan niet nodig
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Ja, ik heb er een en het was een geweldig ding voor Sjakie, die zo graag ballen haalde!!
Ik heb tennisballen op MP gekocht, dozen vol, want jeetje, die dingen verdwenen nog al eens in de bosjes of het water, of bezweken tussen zijn harde kaken.
Heb jij er aleen of ben je van plan er een te kopen?
Je moet wel èchte tennisballen hebben en niet van die speelballetjes uit de dierenwinkel, want die vallen zó uit elkaar...
Ik heb tennisballen op MP gekocht, dozen vol, want jeetje, die dingen verdwenen nog al eens in de bosjes of het water, of bezweken tussen zijn harde kaken.
Heb jij er aleen of ben je van plan er een te kopen?
Je moet wel èchte tennisballen hebben en niet van die speelballetjes uit de dierenwinkel, want die vallen zó uit elkaar...
- Nissa
- Actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herder
Neem aan dat je zo'n werpstok voor balletjes bedoelt?
Ja die heb ik. Ik kan niet ver gooien, dus als Raymond er bij is brengt ze de ballen steeds naar hem toe, omdat hij beter gooit.....
Maar met zo'n werpstok kom ik wel een heel eind en dan ben ik ook in the picture
We beginnen wel altijd met een stukje lopen en een beetje warming up voordat ze voluit achter de bal aan mag.
Ja die heb ik. Ik kan niet ver gooien, dus als Raymond er bij is brengt ze de ballen steeds naar hem toe, omdat hij beter gooit.....
Maar met zo'n werpstok kom ik wel een heel eind en dan ben ik ook in the picture
We beginnen wel altijd met een stukje lopen en een beetje warming up voordat ze voluit achter de bal aan mag.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- kipo
- Zeer actief
Ja, toen Kietje nog wat jonger was, kon ze tenminste even echt de benen strekken, want mijn talent om ballen uit de hand te gooien is niet-bestaand
. Daarnaast is 'ie ook handig als verlenging van je arm als je eens wat nadrukkelijker om aandacht moet vragen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja maar die gebruik ik alleen hier in het veld met Jules..zij vind het helemaal geweldig. Vind het echt een teringding om mee te slepen. En ik vind het zelf ook irritant als mensen in het losloopgebied met zo'n ding lopen en dan net gooien als jij langs loopt met je honden. 

- Nissa
- Actief
Haha, moet eerlijk bekennen dat ie daar hier ook wel eens voor gebruikt wordt....kipo schreef:Daarnaast is 'ie ook handig als verlenging van je arm als je eens wat nadrukkelijker om aandacht moet vragen.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Nee, onhandig ding om mee te nemen.
Kaiou heeft zo een gele bal met een touwtje, die is ver genoeg weg te zwieren

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Hailfall schreef:Ja wij hebben er een omdat het makkelijker is als de bal vies is (scheelt handen schoonmaken enzo) en omdat Loki zijn bal altijd in de modder gooit is dat wel fijn als het geregend heeft enzo.
hier ook niet nodig, boris gaat altijd op stap met mn man die ook door de waterpolo erg ver kan gooien!

- [Sandra]
- Zeer actief
Ach ja, werpstok. Zo'n ding waarmee je balletjes kunt gooien dus.
Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen
Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen

Groetjes,
Sandra
-
Corneliana
- Zeer actief
ik moest eerst 3 keer lezen en toen las ik werp-arm ipv wer-parm. wil ik niet eens. vieze handen veeg ik aan mn broek wel af en ik kan best ver gooien. en ook wel scheef in water etc.
)
- Nissa
- Actief
Zijn ze ook handig voor, moet je alleen wel zo'n lange nemen.[Sandra] schreef:Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen
- kipo
- Zeer actief
Met zo'n touwtje kan ik best ver gooien, maar nooit in de gewenste richting. Vroegah resulteerde dat nogal eens in een bal in een boom, maar als dat nu misgaat is het een bal in de maas en nu het water zo hoog staat, heb ik dat liever niet, als dat nl gevolgd wordt door hond in de maas, kon dat wel eens heel akelig eindigen.Kaiou schreef:Nee, onhandig ding om mee te nemen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Daar heb ik Kyra voor[Sandra] schreef: Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen
En vieze kwijl/modder handen veeg ik ook al af aan de honden
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ja, ze vinden het hier helemaal geweldig en gooi liever 5x ver dan 10x minder ver
maar ik gebruik het vooral, omdat met de werparm ik 4 honden netjes aan de voet heb lopen en alles erom heen negeren
maar ik gebruik het vooral, omdat met de werparm ik 4 honden netjes aan de voet heb lopen en alles erom heen negeren

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik las je vraag en dacht, ja rechts. Want met links kan ik niet mikken.
- [Sandra]
- Zeer actief
De dames poedel blieven geen natte voetjes, dus ja, dan ben ik de klos heVeronique & Kyra schreef:Daar heb ik Kyra voor[Sandra] schreef: Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen![]()
![]()
En vieze kwijl/modder handen veeg ik ook al af aan de honden
Bal aan een touwtje lijkt me ook een hele goeie!

Groetjes,
Sandra
- Hailfall
- Zeer actief
Handig he? Mijn vriend had eens de bal zo ver gegooid op water dat Kuda hem niet kon halen, die zwom halverwege terug. Op land keek ze hem aan en dan weer richting het water heel zielig.Marlieke met Boris schreef:
hier ook niet nodig, boris gaat altijd op stap met mn man die ook door de waterpolo erg ver kan gooien!
-
Boukje
Yep heb er ook eentje (nee, een paar zelfs). Ideaal om ver het water in te gooien.
Op land gebruik ik hem niet zo vaak meer, omdat ze soms last van haar knietjes krijgt, ze rent zich letterlijk kapot.
Dus dat beperken we nu.
Op land gebruik ik hem niet zo vaak meer, omdat ze soms last van haar knietjes krijgt, ze rent zich letterlijk kapot.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb er ergens nog wel een liggen maar die gebruik ik al heel lang niet meer. Ze zijn zo onhandig om mee te nemen op lange wandelingen. Een bal aan een touwtje is hier ook geen succes, want Tapas sloopt binnen no time het touwtje eraf.
Zag vandaag toevallig zo'n korte werp-arm. Zou dat misschien wat zijn? Die neem je een stuk gemakkelijker mee lijkt mij. Maar ik weet niet of je daarmee net zo ver kunt gooien.
Zag vandaag toevallig zo'n korte werp-arm. Zou dat misschien wat zijn? Die neem je een stuk gemakkelijker mee lijkt mij. Maar ik weet niet of je daarmee net zo ver kunt gooien.
-
Wilm@
Nee, ik heb geen ballenwerper. Balspelletjes zijn hier uit den boze. Ik heb een reu, en als ik op het strand ben en een ander gooit een balletje dan zou mijn reu kunnen denken dat het de zijne is. Met alle gevolgen van dien. Barça vliegt er dan écht in en dan heb je twee op elkaar klappende honden.
Barça is aangeleerd zich te vermaken met hetgeen er om hem heen ligt, en dat kan takken zijn of de schuimlaag van de golven.
In het Twiske neem ik vaak speeltjes mee die blijven drijven. Dat gooi ik in het water en hij haalt het op. Hij heeft zijn cursus apporteer en dirigeer met veel plezier gedaan en ook zijn examen behaald. Daarom kan ik hem nu laten apporteren, zowel in het water als op het veld.
Barça is aangeleerd zich te vermaken met hetgeen er om hem heen ligt, en dat kan takken zijn of de schuimlaag van de golven.
In het Twiske neem ik vaak speeltjes mee die blijven drijven. Dat gooi ik in het water en hij haalt het op. Hij heeft zijn cursus apporteer en dirigeer met veel plezier gedaan en ook zijn examen behaald. Daarom kan ik hem nu laten apporteren, zowel in het water als op het veld.
- dagmar88
- Zeer actief
Nissa schreef:Zijn ze ook handig voor, moet je alleen wel zo'n lange nemen.[Sandra] schreef:Mij lijkt hij vooral handig om balletjes uit de plomp te vissen
Heb een uitschuifbare.
FarFlung met foam ballen.
- krullie
- Zeer actief
ik heb een schietbal en een inschuifbare (of uitschuifbare
) gooistok.
Makkelijk meenemen.
Ik ben rechts maar mag niet gooien, en links kan ik het niet behalve met de gooistok.
en de hond vind het zooohooo leuk.
dus vooruit maar.
Makkelijk meenemen.
Ik ben rechts maar mag niet gooien, en links kan ik het niet behalve met de gooistok.
en de hond vind het zooohooo leuk.
dus vooruit maar.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
Kan niet veel kracht zetten, daarom is deze heel fijn.LongFields schreef:Schietbal? FarFlung?
Wasda?

Licht en je gooit er makkelijk ver mee. Zelfs ik
- Hailfall
- Zeer actief
http://www.groomers-online.com/product. ... ng-dog-toy
- Rebble
- Zeer actief
Ja, ik liep laatst tegen een kleintje aan maat S, Izzy houdt niet van de normale maat tennisballen dus ik was helemaal blij! Izzy is niet graag actief maar ik wil wel dat ze wat conditie heeft. Met dat ding gooi ik de bal ongeveer naar de andere kant van het voetbalveld en elke 3de keer prop ik er een frolicje in, zo blijft ze het leuk vinden. Zonder die werpstok gooi ik maar een paar meter ver en dat schiet niet op, ook dan wil ze een onderhoudsdosis frolic anders stopt ze 

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ja! In iedere auto 2 en in de gang nog 1
Ideaal, want Cena maakt altijd zo'n slijmerige bende van die tennisballen! Geen vieze handjes meer hier, daar hebben we de werpstok voor! 
O ja, en ik gooi als een kneus, dus met die stok komt de bal nog nét iets verder dan zonder stok!
O ja, en ik gooi als een kneus, dus met die stok komt de bal nog nét iets verder dan zonder stok!
RIP Cena