Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel
Aantal honden: 1

Re: Wat nu?

Ongelezen bericht door Daniela »

Misschien bij de dierenarts halen: A/D van Hill's of recovery van Royal Canin. Of een intestinal diet blikvoer (ook van Hill's, Royal canin of Specific).

Als hij dat mag hebben natuurlijk. Het is wel lichtverteerbaar.
Afbeelding
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Wat je zou kunnen doen is ipv water het koken in een beetje kippen of runder bouillon dan ruikt het al wat aantrekkelijker.
en als je smuldier even vermengt met genoeg water of bouillon dan wordt het ook een stuk vloeibaarder.. Kan je trouwens ook proberen even te blenden dan wordt het helemaal vloeibaar.. Als je daar elk uur gewoon een klein beetje van geeft wordt het ook wat lichter verteerbaar..
Smuldier heb je ook in kip.. Dus dat kan je ook proberen.
kip versie is erg zacht.

Succes en hoop dat het snel goed komt met maatje
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

wenmart20 schreef:Wat je zou kunnen doen is ipv water het koken in een beetje kippen of runder bouillon dan ruikt het al wat aantrekkelijker.
en als je smuldier even vermengt met genoeg water of bouillon dan wordt het ook een stuk vloeibaarder.. Kan je trouwens ook proberen even te blenden dan wordt het helemaal vloeibaar.. Als je daar elk uur gewoon een klein beetje van geeft wordt het ook wat lichter verteerbaar..
Smuldier heb je ook in kip.. Dus dat kan je ook proberen.
kip versie is erg zacht.

Succes en hoop dat het snel goed komt met maatje
ik zou juist die kipversie nu niet geven, daar zitten stukjes gemalen bot in.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

frank-bobby schreef:geef m lekker die bonzo je merkt t van zelf wel
en als hij echt zo een honger had had hij echt die rijst met kip wel gevreten hoor
wat een moeilijk doen om niks weer :roll: :19:
Bonzo is puur zout, zou ik nooit geven.
Inderdaad wat bouilon erdoor, klein happie smuldier en meerdere malen per dag
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de akita van een vriendin had een zware kruisbandoperatie ondergaan en wilde daarna ook niets meer eten, ze heeft toen uiteindelijk maar besloten hem blikvoer van de Lidl of Aldi te geven, want dat was het enige dat meneer wilde eten....hij is er goed op aangesterkt, kreeg geen diarree of rare dingen en nu eet hij weer normaal.
zelf heb ik geen ervaring met zulke dingen.
je zou eventueel anders Hills blikvoer kunnen geven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik denk dat het eigenlijk helemaal niet zoveel kwaad kan om wat blik spul van Bonzo of een ander merk te geven hoor. Zolang je maar kleine beetjes ineens geeft zodat de spijsvertering rustig op gang kan komen. Blikvlees valt volgens mij echt niet zo zwaar als brok. En dan is het misschien niet het meest verantwoorde voedsel maar ach wat maakt dat uit . Als hij er nu wel van wil eten en dus wat aan kan sterken is het toch goed? Kun je daarna wel weer een keer overstappen op wat verantwoords! Het kan best zijn dat er gekookte kip en rijst geadviseerd word maar als je hond het niet eet heb je er dus niks aan.... Succes met hem!
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

DA kwam nog aan met witte vis en rijst. We hebben er een beetje smuldier doorheen gemengd maar hij at het niet :gvd:
Kleine beetjes blikvoer gegeven, dunne ontlasting. Net 2 druppels bloed eruit geperst :19:
Morgen idd maar even laten voorlichten voor licht verteerbare voeding bij "onze' dierenspeciaalzaak.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

Daniela schreef:Misschien bij de dierenarts halen: A/D van Hill's of recovery van Royal Canin. Of een intestinal diet blikvoer (ook van Hill's, Royal canin of Specific).

Als hij dat mag hebben natuurlijk. Het is wel lichtverteerbaar.
Dit heeft ook mijn voorkeur. De A/D kun je evt aanlengen met warm water, kan hij het zo naar binnen slobberen.
Sommige honden hebben soms ook even hulp nodig. zou zelf dan wat in zijn wangzak stoppen zodat ze de smaak te pakken krijgen.

Ook zou ik dit spul geen twee uren laten staan, vooral recovery niet wordt er niet lekkerder op nl. Maar ja wat wel na twee uur..mijn biefstukje lust ik ook niet meer na twee uur hoor :W:

Evt kun je ook vissticks geven met het deeg laagje erom heen, geeft nl bescherming voor de darmen.

Bij alles zou ik het wel in overleg met DA doen.
Suc6
LEVEN EN LATEN LEVEN
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Asterix schreef:DA kwam nog aan met witte vis en rijst. We hebben er een beetje smuldier doorheen gemengd maar hij at het niet :gvd:
Kleine beetjes blikvoer gegeven, dunne ontlasting. Net 2 druppels bloed eruit geperst :19:
Morgen idd maar even laten voorlichten voor licht verteerbare voeding bij "onze' dierenspeciaalzaak.
wat een rare da dan, die moet je toch beter kunnen voorlichten dan een dierenspeciaalzaak :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asterix
Zeer actief

renee-uk schreef:
Asterix schreef:DA kwam nog aan met witte vis en rijst. We hebben er een beetje smuldier doorheen gemengd maar hij at het niet :gvd:
wat een rare da dan, die moet je toch beter kunnen voorlichten dan een dierenspeciaalzaak :scratch:
Tja :19:
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:
Dat zou je inderdaad wel verwachten. :80:

Mijn advies, kook een kippenboutje in bouillon, pluk het gare vlees van het bot en serveer het vlees met rijst en een beetje lauwe bouillon. Licht verteerbaar en onweerstaanbaar voor de meeste zieke honden.
Zonder vel neem ik aan? Die heb ik er gisteren vanaf gehaald en hem idd alleen het overgebleven kip voorgeschoteld. Dan maar eerst proberen zonder rijst.
Afbeelding Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je kunt bij de DA een flesje halen waarvan je een paar druppels door het eten kan gooien als hij moeilijk wil eten na een operatie/ziekte etc. Om alles weer op gang te krijgen. Geen idee hoe het precies heet maar heb het hier gehad voor na het drontal drama, want droge witte rijst is ook niet eetbaar volgens een hond hier.
Een paar druppies deden wonderen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

als je ook wat rijst meekookt met die bouillon zit daar ook een kippensmaakje aan.
maak het wat vloeibaar, slobberdikte, en roer er een heel klein beetje door van iets wat ie wel lekker vindt, al is het maar een theelepeltje van dat blikvoer of de smuldier die hij anders krijgt.

maar dit is niet anders dan wat ik gister ook al zei :U:
en ik zou echt een andere da zoeken als ie met niks beters op de proppen kan komen dan dit advies :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

mijn honden eten ook geen droge witte rijst hoor, maar die slobbers die ik maak als het nodig is gaan er altijd prima in, ook bij kieskeurige jan ;)
Afbeelding

Asterix
Zeer actief

malinois schreef:je kunt bij de DA een flesje halen waarvan je een paar druppels door het eten kan gooien als hij moeilijk wil eten na een operatie/ziekte etc. Om alles weer op gang te krijgen. Geen idee hoe het precies heet maar heb het hier gehad voor na het drontal drama, want droge witte rijst is ook niet eetbaar volgens een hond hier.
Een paar druppies deden wonderen.
Dank je! Bel morgen wel weer met de DA die hem geopereerd heeft. Wellicht ben ik een achterlijke tuttenbel maar ik zou graag een lijstje van hem willen wat hij iedere dag mag.
Geen gedoe met een handje 'zoveel' over meerdere dagdelen verdeeld.
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

renee-uk schreef:en ik zou echt een andere da zoeken als ie met niks beters op de proppen kan komen dan dit advies :roll:
1e DA heeft mij doorverwezen en tot nu toe na de operatie over voedsel alleen contact gehad met de eerste DA...zelfs dat niet, een vervangende DA. Morgen hang ik net zo lang aan de telefoon totdat ik de DA kan spreken die hem geopereerd heeft.
Afbeelding Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Asterix schreef:
renee-uk schreef:en ik zou echt een andere da zoeken als ie met niks beters op de proppen kan komen dan dit advies :roll:
1e DA heeft mij doorverwezen en tot nu toe na de operatie over voedsel alleen contact gehad met de eerste DA...zelfs dat niet, een vervangende DA. Morgen hang ik net zo lang aan de telefoon totdat ik de DA kan spreken die hem geopereerd heeft.
doe dat maar en laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen!
als maatje bloed poept is dat niet goed hoor, het arme dier verrekt waarschijnlijk van de buikpijn :(
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Asterix schreef:
doe dat maar en laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen!
als maatje bloed poept is dat niet goed hoor, het arme dier verrekt waarschijnlijk van de buikpijn :(

Precies.

De DA moet toch ook wel iets hebben van Hills a/d of wat vergelijkbaars?
:19: Ik neem toch aan dat hij niet de eerste hond is die na zo'n operatie moet eten.
Asterix
Zeer actief

Bonzooi mag. Iedere keer een beetje bij vullen met smuldier.
Afbeelding Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

oh nou, succes dan maar :?
Afbeelding

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Asterix schreef:Bonzooi mag. Iedere keer een beetje bij vullen met smuldier.
:blauwoog:
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hoe gaat het nu, eet hij al wat meer? En is het bloeden gestopt?
En is het dan ook een idee om hem puppenvoer te geven, dat is toch ook licht verteerbaar?
Asterix
Zeer actief

Hij had er gisteren 2 druppels bloed uit geperst, nu vooral dunne poep. Ik denk door de bonzooi. Beter te dun dan te dik, denk ik als leek.
Afbeelding Afbeelding

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Oke. Apart. Ik doe hier altijd precies dat wat Renee zegt als Luna ziek is (ik doe niet altijd wat renee zegt hoor, maar dat wat ze hier zei over het eten :mann: ) en hier gaat het er in kleine beetjes wel in. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bonzo e.d. nu handig is om te voeren. Lijkt me toch niet lichtverteerbaar...

Hoop in ieder geval wel dat hij snel opknapt :ok:
Asterix
Zeer actief

luna2906 schreef:
Oke. Apart. Ik doe hier altijd precies dat wat Renee zegt als Luna ziek is (ik doe niet altijd wat renee zegt hoor, maar dat wat ze hier zei over het eten :mann: ) en hier gaat het er in kleine beetjes wel in. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bonzo e.d. nu handig is om te voeren. Lijkt me toch niet lichtverteerbaar...

Hoop in ieder geval wel dat hij snel opknapt :ok:
Ik ga het morgen ook proberen wat Renéé opperde. Dit bevalt mij niets. Wellicht met wat olie erbij.
DA zei nog dat hij met de kerst weer volop smuldier zou kunnen eten maar het lijkt mij niet dat het haalbaar is.
Afbeelding Afbeelding

Daniela
Zeer actief

Had je nog de licht verteerbare en intestinal voeders uit mijn vorige post bekeken. Ik werk in een dierenkliniek, en dat is wat de operatie patiënten mee naar huis krijgen voor de eerste dag. Misschien dat je rc/hills/specific niet zo geweldig vind als vers vlees.. Maar nog altijd beter dan bonzo lijkt mij. Plus, zo iets als A/D vinden ze meestal heel lekker. Ruikt ook erg sterk.
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

luna2906 schreef:ik doe niet altijd wat renee zegt hoor :mann:
nou hoor, wat een deceptie weer :jank:
Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Daniela schreef:Had je nog de licht verteerbare en intestinal voeders uit mijn vorige post bekeken. Ik werk in een dierenkliniek, en dat is wat de operatie patiënten mee naar huis krijgen voor de eerste dag. Misschien dat je rc/hills/specific niet zo geweldig vind als vers vlees.. Maar nog altijd beter dan bonzo lijkt mij. Plus, zo iets als A/D vinden ze meestal heel lekker. Ruikt ook erg sterk.
Nee, sorry, neem het mee in mijn beslissing. Lijkt mij ook niet echt goedkoop? Althans, dat is mijn ervaring van voeding bij een DA :engel:
Afbeelding Afbeelding

Daniela
Zeer actief

Nee, zo goedkoop als bonzo en smuldier is het niet nee. Maar dat lijkt me niet de hoogste prioriteit. Hij moet toch gaan eten..
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

die olie zou ik er nu ook maar even niet door doen, het beest heeft al van die dunne ontlasting.

krijg inmiddels een beetje een raar gevoel bij dit topic hoor, doe je eigenlijk iets met de adviezen die je hier krijgt?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”