Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

staffstigma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Re: staffstigma

Ongelezen bericht door mum »

SanBoy schreef:Ik dacht laat ik weer eens lekker relax met een kop thee achter het forum duiken....
En wat schetst mijn verbazing: "Een topic over godvergete klapkaken" :goeie:
Ff serieus Mum.. What's new??

En tegen de tijd dat je dingen gaat roepen dat je je afvraagt waarom die klapkaak ook alweer in je leven was... :19:
Dan heb je ergens even een afslag gemist geloof ik??? :S:
denk dat ik jou maar ff moet negeren
life is good
mum
Zeer actief

frank-bobby schreef:god mum zeg
aandachtte kort?
aandachts geil ben je wel hoor
zou nog een klapkaak er bij nemen krijg je nog meer aandacht :ok:
ik heb er nog wel 1 voor je :engel:
no thnx, heb al een zogenaamde klapkaak, indien jij de jouwe niet aankan moet je maar een eigen topic hier openen...
life is good
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

mum schreef:
SanBoy schreef:Ik dacht laat ik weer eens lekker relax met een kop thee achter het forum duiken....

En tegen de tijd dat je dingen gaat roepen dat je je afvraagt waarom die klapkaak ook alweer in je leven was... :19:

Ik geloof dat jij niet beseft dat JIJ een beeld van jezelf op het forum neer zet dat nou niet bepaald onverdeeld gunstig is. En dat heeft helemaal niets te maken met jouw hond. Waarschijnlijk heeft het arme dier meer beschaving in zijn lijf dan jij.
Jij doet niets anders dan hysterisch schelden, anderen schofferen en daar tussendoor deel je ons ook nog mee dat je de gewoonte hebt om arm Buddha'te te trappen.
En dan vind je het gek dat mensen van jou een nogal rolbevestigend beeld krijgen van een 'vechthonden'eigenaar?

Misschien dat je eens goed moet nadenken voor je iets neertypt en dan nog eens tot 100 tellen voor je op de verzendknop drukt.
Afbeelding
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

lieke schreef:
mum schreef:

Ik geloof dat jij niet beseft dat JIJ een beeld van jezelf op het forum neer zet dat nou niet bepaald onverdeeld gunstig is. En dat heeft helemaal niets te maken met jouw hond. Waarschijnlijk heeft het arme dier meer beschaving in zijn lijf dan jij.
Jij doet niets anders dan hysterisch schelden, anderen schofferen en daar tussendoor deel je ons ook nog mee dat je de gewoonte hebt om arm Buddha'te te trappen.
En dan vind je het gek dat mensen van jou een nogal rolbevestigend beeld krijgen van een 'vechthonden'eigenaar?

Misschien dat je eens goed moet nadenken voor je iets neertypt en dan nog eens tot 100 tellen voor je op de verzendknop drukt.
Goed verwoord Lieke! :D Dat lukte mij even niet na het lezen van bepaalde reacties van TS..

Zelf ben ik (geloof ik) ook een klapkaak eigenaar waar ik toevallig heeeeul trots op ben :pffff:
mum
Zeer actief

gut lieke, mijn hond kan helaas niet praten, dus indien de jouwen wel kunnen praten kun je me beter eens inlichten over hoe je ze dat heb aangeleerd.

En blijkbaar vinden jullie dit soort onderwerpen heerlijk anders zou ik 0 reacties hebben, dus wie is hier nou niet helemaal goed wijs?
Ik was kenelijk altijd al zo getikt als een deur anders had ik hier geen stafford binnen laten komen
life is good
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

mum schreef:Ik ben idd ook al gewend aan mn stigma, maar leuk is anders
Niemand is de perfekte baas mum, ook niet die mensen die doen alsof ze het wel zijn :roll:
Je houd van je hond en doet je best , meer kan een mens niet willen. Je moet niet zo hard voor jezelf zijn, je niet zoveel aantrekken van anderen, nergens voor nodig :wink:
mum
Zeer actief

en SanBoy, meeliften op de reactie van een ander? Ik heb hier al veel shit over me heen gekregen en ik moet zeggen dat ik me er niet druk om maak, 9 van de 10 met een grote mond op het forum zijn in het echte leven zielige typekes, die nooit dr mond opendoen
life is good
SanBoy
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso!!

Ongelezen bericht door SanBoy »

mum schreef:en SanBoy, meeliften op de reactie van een ander? Ik heb hier al veel shit over me heen gekregen en ik moet zeggen dat ik me er niet druk om maak, 9 van de 10 met een grote mond op het forum zijn in het echte leven zielige typekes, die nooit dr mond opendoen
Dat is jou referentie kader.. :mrgreen: (laat mij nou net niet die ene van jou zogenaamde 9 zijn)

Hetgeen waar ik moeite mee heb is dat je een onderwerp start waarop je reacties kunt verwachten.. Vervolgens zijn er reacties van jou kant waar ik mijn vraagtekens bij heb.. Wat is nu eigenlijk de reactie die je had verwacht? Wat wil je bereiken met je on-onderbouwde kritiek op mensen die reageren? :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mum schreef:
Nanna schreef:
mum schreef:
Muk schreef:Ik hoor ook zovaak dat mijn hond eng is en dat de honden van anderen bang zijn voor grote, zwarte honden. Tsja, kan ik niks aan doen (ik heb een goedsul), maar ik laat die mensen maar. Daar word ik niet boos om, je kan er toch niks aan veranderen.
wou dat ik dat kon
Als je er dan allemaal zo slecht tegen kunt had je zo'n hond niet moeten nemen :19:
verklaar je nader??
Als je geen commentaar wil hebben of wil dat mensen met een bocht om je heen lopen had je een golden of labje moeten nemen.
Mensen liepen hier al snel weg van de uitlaatplaats als ik met mijn mechelpup van 8 weken kwam... :19: ze zijn niet slimmer... ik kan daar toch echt niet wakker van liggen.
Als ik me daar wel zo druk om ging maken als jij dat doet had ik een ander ras moeten nemen, dat weet je vantevoren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mum schreef:gut lieke, mijn hond kan helaas niet praten, dus indien de jouwen wel kunnen praten kun je me beter eens inlichten over hoe je ze dat heb aangeleerd.

En blijkbaar vinden jullie dit soort onderwerpen heerlijk anders zou ik 0 reacties hebben, dus wie is hier nou niet helemaal goed wijs?
Ik was kenelijk altijd al zo getikt als een deur anders had ik hier geen stafford binnen laten komen
En daar wordt je hond beter van denk je, die ligt elke avond het forum na te lezen om te kijken wat baasje heeft geschreven?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mum schreef:gut lieke, mijn hond kan helaas niet praten, dus indien de jouwen wel kunnen praten kun je me beter eens inlichten over hoe je ze dat heb aangeleerd.

:wink: Zo heb ik het hier toch echt nooit gevoeld. En dat met een hondje dat in de tijd dat ik hier schrijf van terror puppeding naar hond agressieve haaibaai is gegaan :mrgreen:
Heb juist bijzonder veel aan dit forum gehad.
Volgens mij zijn er hier maar een paar die hoe dan ook hun oordeel klaar hebben en kijkt het overgrote deel naar hoe je met je hond om gaat.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

mum schreef:
Saschesfloor schreef:@Mum, weet je zeker dat je geen last hebt van een winterdepressie? Echt, de manier waarop je op dit moment om je heen aan het slaan bent hier op het forum gaat helemaal nergens over. Ja, er zijn best mensen hier met een uitgesproken mening over dit soort honden, maar mijns inziens is dat vooral gericht tegen de baasjes die hun verantwoording niet nemen. Als Buddha zo lief is, dan is er toch niks aan de hand? Waarom schop je hem dan als hij bij die Teckel gaat buurten? Dat de eigenaar van die Teckel misschien wat vreemd reageerde komt misschien wel doordat ze een vervelende ervaring heeft gehad met dat type hond. dat is niet leuk, maar dat doen mensen nu eenmaal. Ik heb in al die jaren 2 echt vervelende incidenten meegemaakt. 1 keer is Chester goed te grazen genomen door 2 Duitse Herders en 1 keer door een Bullmastiff. En eerlijk is eerlijk, sindsdien ben ik dus meer op mijn hoede met dat type hond en zal ik wellicht sneller de neiging hebben het baasje te verzoeken zijn hond bij zich te houden. Het is toch niet raar dat de mening van iemand gekleurd wordt door wat hij heeft meegemaakt?
Fizgig schreef:Ik word ook wel eens kriegel als ik mensen bang zie kijken naar Bruno, of zelfs wegrennen, is een keer gebeurd. Dus ik snap het ook wel weer
Lieve schat, het gebeurde mij zelfs laatst met Penny. Ik loop alleen met haar in het bos, er komen 2 mensen aan, die heel raar gaan doen, mijn toen nog 5 maanden oude pupje zag dat helaas iets teveel lol van in en zet op een gegeven moment een pootje tegen die mevrouw haar been aan. Die zet het op een krijsen, zo hard dat het eerder leek dat ik haar met een mes te lijf ging. Ze bleek bang voor honden. Even voor de beeldvorming, Penny is een kleine, blonde Cairn met een vreselijk hoge aaibaarheidsfactor. Dus het gebeurt denk ik iedereen met honden weleens dat mensen er bang voor zijn, misschien als je zo'n grote hond hebt iets vaker, so what :19: (voor alle volledigheid, uiteraard heb ik uitgebreid excuses gemaakt en geprobeerd uit te leggen aan die mevrouw dat ze voortaan beter stil kan staan en de hond moet negeren, in plaats van deze vertoning. Penny vertoonde namelijk geen interesse, totdat die mensen zo gek gingen doen. Ik baalde behoorlijk dat Penny op dat moment even niet meer bereikbaar was voor mij en ze overlast veroorzaakte, schaamde me echt een beetje, ookal was het maar 1 pootje tegen die mevrouw, dat mag ze echt niet natuurlijk.)
goed idee, ik schop voortaan alle honden waar ik een vervelende ervaring mee heb gehad, teckels voorop
Waar staat dat ik honden schop waar ik een vervelende ervaring mee heb gehad??? :denken: :denken: :denken: Ik zeg alleen maar dat je mening gekleurd wordt door ervaring en dat ik dat niet raar vind. Ik ben sowieso tegen het schoppen van honden, wat voor ervaring je er ook mee gehad hebt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Jeetje..

Wat een bedoeling hier zeg..

'leven en laten leven' denk ik dan..

Lekker je eigen ding doen!

(Ondertussen ligt mijn klapkaak luid snurkend met haar koppie op m'n schoot :love: )
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:

En daar wordt je hond beter van denk je, die ligt elke avond het forum na te lezen om te kijken wat baasje heeft geschreven?
Ik heb zelf buitengewoon intelligente honden (Lassies, hè :mrgreen: ) en die lezen toch wel een paar keer in de week zelfstandig het forum na. :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
malinois schreef:

Ik heb zelf buitengewoon intelligente honden (Lassies, hè :mrgreen: ) en die lezen toch wel een paar keer in de week zelfstandig het forum na. :pffff:
Vandaar dat je altijd zo lief over ze praat :tongue: :hmmm: :F: :F: :F:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
lieke schreef:
malinois schreef:

Vandaar dat je altijd zo lief over ze praat :tongue: :hmmm: :F: :F: :F:

Juistem. Pure zelfbescherming.... :schrik:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

mum schreef:
frank-bobby schreef:god mum zeg
aandachtte kort?
aandachts geil ben je wel hoor
zou nog een klapkaak er bij nemen krijg je nog meer aandacht :ok:
ik heb er nog wel 1 voor je :engel:
no thnx, heb al een zogenaamde klapkaak, indien jij de jouwe niet aankan moet je maar een eigen topic hier openen...
het was als grapje bedoeld hoor :engel:
zo iemand als jij je hier voordoet zou ik niet eens zo een hond toe vertrouwen dus maak je niet druk
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Goeie God, wat een topic :O:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

mum schreef: miss dat ik daarna probleemstaffs op ga vangen, waar het hart vol van is loopt de mond van over
Goed plan! Steek daar die energie in dan, de boosheid die je voelt over staffords die verkeerd worden begrepen. Daar hebben we wel behoefte aan in Nederland, want er zijn zat staffords die wel wat hulp kunnen gebruiken. En dat je ze dan ook weer laat adopteren als ze gerehabiliteerd zijn. Het centrum zijn voor de staffords met problemen en het centrum om de naam van het ras te zuiveren, ik vind het wel wat voor jou mum.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Fizgig schreef:
mum schreef: miss dat ik daarna probleemstaffs op ga vangen, waar het hart vol van is loopt de mond van over
Goed plan! Steek daar die energie in dan, de boosheid die je voelt over staffords die verkeerd worden begrepen. Daar hebben we wel behoefte aan in Nederland, want er zijn zat staffords die wel wat hulp kunnen gebruiken. En dat je ze dan ook weer laat adopteren als ze gerehabiliteerd zijn. Het centrum zijn voor de staffords met problemen en het centrum om de naam van het ras te zuiveren, ik vind het wel wat voor jou mum.
:80: :80: :LOL:

Maak je toch niet zo druk mum :19:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

dubbel
Laatst gewijzigd door Dee op 22 nov 2012 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben nog nooit een 'verkeerd' staffie tegen gekomen. Krijg ze regelmatig bij me op het hondenstrand, degene die ik ontmoet zijn vaak netjes. Dan moet ik altijd even lachen. Hier in de buurt zie ik ze vaak ik combi met een kinderwagen. Valt me op dat ik ze vaak in combinatie zie met kinderen en degene die ik zie zijn echt lief en sociaal.

Gelukkig maar.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

billy schreef: :80: :80: :LOL:

Maak je toch niet zo druk mum :19:
Wat? Dat zou toch geweldig zijn. Dat zeg ik, er zijn zat staffords die moeilijk herplaatsbaar zijn. Ik ken mum niet dus geen idee of ze dat zou kunnen/willen. Maar dan kan ze die energie die ze nu gebruikt om boos te zijn, in iets nuttigs steken. Vind jij dat niet nuttig dan?

Ik maak me niet druk om mum, ik behandel haar zoals ik zelf behandeld wil worden. Ik vind dat er soms wel erg denigrerend wordt gedaan namelijk, je hoeft toch niet mee te gaan in iemands emotie en gewoon reageren op wat ze zegt. En niet op hoe ze dat zegt of op welke toon, of iig niet alleen daarover. Ik ben ook wel eens boos en zeg dan dingen die ik later betreur, wie zegt dat mum dat niet heeft? Ik geef het ook niet altijd toe. Misschien is het een dooddoener, maar ik vind mum van het type 'ruwe bolster, blanke pit'. Snel boos maar ook snel weer afgekoeld. En dat geeft problemen op een forum natuurlijk, maar dat is voor mij niet meteen een reden om niks wat ze zegt serieus meer te nemen. Nieuwe dag, nieuwe kansen, zeg ik altijd maar.

Maar ik vind het erg prettig, mum, dat je zegt dat je Buddha niet meer gaat schoppen. En zelf ook niet gaat knokken, dat lijkt me ook een strak plan. Geweld is voor de mensen die zich niet op een andere manier staande kunnen houden en volgens mij kun jij dat best.
PaulV
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door PaulV »

Cleva schreef:Ik ben dol op staffords. In veel manieren zijn ze leuker dan bijna alle andere rassen.
Goed te trainen, zacht van karakter maar toch niet sloom, gevoel voor humor.

Wat ik alleen niet begrijp is dat men maar weigert te accepteren dat ze ook iets niet kunnen en dat is met andere honden van het zelfde geslacht overweg.
Dat is toch geen probleem? Je moet je hond toch niet per se los kunnen laten met andere honden?
Dat is namelijk geen vooroordeel maar een raskenmerk. Zoals een setter blijft staan als hij iets ziet, zoals een whippet achter beestjes aangaat en zoals een golden graag iets (bij voorkeur uit water) terugbrengt.

Ik vind het doodzonde dat zo'n leuk ras in de handen valt van domoren die helemaal niets van rashonden begrijpen.
Nee, het gaat er niet om hoe je ze opvoedt, nee, het is geen vooroordeel. Het is een raseigenschap.
Overigens hebben wel meer rassen die eigenschap. Het was namelijk tot zeer recent een eigenschap waar men trots op en blij mee was en dat is nu niet ineens weg.

Ik ben dol op staffies. Maar je moet ze wel uit de buurt van mijn honden houden. Net zoals ik Eva niet op een schoolplein moet laten of ik Cleo niet mee moet nemen naar de kinderboerderij.

Wat maakt dat nou uit? Dan hou je ze toch gewoon bij je?

Wees blij met zo'n pastertje, als je dat leuk vindt. Maar hou hem bij je.

En zo is het! :E:

Alle mensen de honden verder alleen los als ze ECHT onder appel staan (en dus niet die zogenaamde oefende baasjes die je boos aankijken als je hun vraagt hun hond bij zich te houden), en niemand heeft meer last van elkaar. Klinkt best mooi, zal helaas wel nooit zo worden vrees ik...

Dacht een leuk topic over staffords te zien, maar dit is een zeg maar iets andere inhoud dan ik had verwacht
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Pff nou ehh wat is er met Mum gebeurd? zit ik me af te vragen als je je zo opstelt in op "aleen" maar een forum..staat je heel nog wat te wachten in de "echte "wereld!!!
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”