Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op andere hond af laten rennen/stormen in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hond op andere hond af laten rennen/stormen in losloopgebied

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Zojuist even met mijn vriendin en Senna naar het bos hier vlakbij geweest. Op een gegeven moment lopen we op een open vlakte en zien we een vrouw met een grote herder-reu lopen. Die vervolgens op ons en op Senna af komt stormen. Senna rent van de hond weg, maar deze komt haar achterna.
Nouja, ontmoeting 1.
Verder rent hij terug richting baas, maar nog geen minuut later komt hij weer op Senna af stormen (Senna piept, rent weg, met staart laag). Reu rent weer terug.
Dit herhaalt zich nog een keer, waarop ik tegen die vrouw roep dat ze haar hond niet zo op andere honden af moet laten stormen.

Ik kreeg terug dat ik niets van honden wist en haar hond alleen maar wilde spelen.
Waarop ik aangaf dat niet alle honden gediend zijn van spelen en op hun af stormende honden.
Dat was mijn probleem. :roll: Ik liep in een losloopgebied, dan moest ik hier maar niet komen. :roll:

Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met andere honden en mensen in een losloopgebied, maar ik vond dit wat te gek worden. Een keer op een andere hond af laten stormen, prima.. maar niet keer op keer.

Wat vinden jullie?
Had ik begripvoller moeten zijn, is het inderdaad "mijn probleem" of ...?

Zelf vind ik het behoorlijk asociaal dat ze haar hond totaal niet bij zich roept o.i.d.
Loek
Zeer actief

Re: Hond op andere hond af laten rennen/stormen in losloopge

Ongelezen bericht door Loek »

Tja het eeuwige dilemma, wat is normaal en wat niet :mrgreen:
Ik vind dat als je hond op andere honden afstormt je hoort in te grijpen als baas zijnde, een ander hoeft geen overlast van mijn hond te hebben :wink:
Overigens zou ik bij dit soort overlast niet schromen om de hond even heel drastisch weg te bekken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

V. ´t Brabantse Bont schreef:Zojuist even met mijn vriendin en Senna naar het bos hier vlakbij geweest. Op een gegeven moment lopen we op een open vlakte en zien we een vrouw met een grote herder-reu lopen. Die vervolgens op ons en op Senna af komt stormen. Senna rent van de hond weg, maar deze komt haar achterna.
Nouja, ontmoeting 1.
Verder rent hij terug richting baas, maar nog geen minuut later komt hij weer op Senna af stormen (Senna piept, rent weg, met staart laag). Reu rent weer terug.
Dit herhaalt zich nog een keer, waarop ik tegen die vrouw roep dat ze haar hond niet zo op andere honden af moet laten stormen.

Ik kreeg terug dat ik niets van honden wist en haar hond alleen maar wilde spelen.
Waarop ik aangaf dat niet alle honden gediend zijn van spelen en op hun af stormende honden.
Dat was mijn probleem. :roll: Ik liep in een losloopgebied, dan moest ik hier maar niet komen. :roll:

Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met andere honden en mensen in een losloopgebied, maar ik vond dit wat te gek worden. Een keer op een andere hond af laten stormen, prima.. maar niet keer op keer.

Wat vinden jullie?
Had ik begripvoller moeten zijn, is het inderdaad "mijn probleem" of ...?

Zelf vind ik het behoorlijk asociaal dat ze haar hond totaal niet bij zich roept o.i.d.

ik ben het helemaal met je eens.

helaas is mevrouw de mening toegedaan die veel mensen in losloopgebieden maar ook op dit forum hebben.

ik kom al 8 jaar niet meer in het bos hier door dit soort mensen
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

En ik kom niet in een losloopgebied, omdat ik dat niet kan voorkomen. :D Dus ik ben het met je eens, het is vervelend en één keer zou kunnen gebeuren, maar daarna bij je houden.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou daar ook pissig van worden, losloopgebied wil niet zeggen dat honden hun gang maar kunnen gaan.
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Senna is wat terughoudend bij honden van groot formaat. Die vind ze wat spannend (kan ik ook begrijpen als er zo minimaal 40 kilo op je af komt stormen). Door dit soort acties wordt dat niet beter, terwijl ze juist heel sociaal is en dat wil ik graag zo houden.

Nee, ik heb er niks aan en dit soort discussies blijven, maar misschien dat er hier wel door het gros gezegd wordt: "zeik niet zo, die vrouw heeft gelijk."

Misschien sta ik daar wel volledig ten onrechte als een viswijf te blèren. :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ach ja er zijn er meer die denken dat bij losloopgebied gelijk op hol geslagen hoort,die vinden het normaal dat hun hond op andere afstormt
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Reden waarom ik eigenlijk met Loki niet of nauwelijks loslaat lopen, hij is namelijk diegene die op honden afstormt om hallo te zeggen :ugh:

Hier ben ik mee bezig om onder controle te krijgen maar hij is altijd zo blij als hij andere honden ziet (en ik wijt dit echt aan het feit dat hij zo lang geen andere honden heeft gezien) dat hij dan de turbo aanzet richting hond om zich daarna op paar meter afstand neer te leggen om af te wachten.

Maar we boeken daar wel vooruitgang in, ik vind het namelijk niet fijn als het gebeurd andersom (al een keer gehad dat een grote reu op hem klapte toen die reu naar ons toe kwam)
Afbeelding
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Losloop gebied of niet je hebt gewoon rekening met elkaar te houden.
Ik probeer die van mij ook bij me te houden lukt niet altijd maar meestal wel als ik op tijd ben.
Als iemand dan heel fatsoenlijk vraagt of je je hond bij wil houden doe je dat toch.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Als jij en je hond het niet leuk vinden, maakt het toch niet uit wat wij er van vinden? Dan wil je het gewoon niet hebben. Maar er zijn veel van dit soort mensen in een losloopgebied. Die denken dat hun hond dan maar meteen van alles uit mag vreten.

Skadi mag best op andere honden af om te buurten. Maar niet als ik zie dat zo'n hond bang reageert of als ik zie dat het mis zal gaan. En zéker niet herhaaldelijk :roll:
Dan is het geen gelul, gewoon doorlopen.

Overigens ging me dat vandaag 'mis' :schrik:
We lopen het losloopgebied in en we zien een práchtige zelfverzekerde husky aankomen. Aan Skadi's reactie te zien was het een reu. Daar mocht ze dus op af. Skadi maakt speelbuigingen en ze spelen hartstikke lollig samen. Met kontzwiep en al. Tótdat de teef (want dat was het :80: ) dacht dat ze Skadi wel kon corrigeren met een grom en een poot op haar rug. Gevalletje 'oeps'. Toen hadden we een viswijvengesprek bij de hakken, dat overigens met een brul en een dóórlopen van mij en de huskybaas over was.
En toen grinnikten we nog even naar elkaar met wederzijds begrip om onze takketeven :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik geef je groot gelijk. Maar helaas hebben veel mensen inderdaad een heel ander idee bij losloopgebied.
Men neme een hond, men klikke de riem los, men lope een rondje (hond lope een heeeeeel ander rondje) en bij de auto zien we elkaar weer en is 'Spike' moe. Ideaal, want hij doet toch niks!
Ik heb altijd respect voor mensen die dit soort situaties meemaken, een keer zuchten en lachen en weer vrolijk doorlopen. Ikzelf word er nog steeds regelmatig stront chagrijnig van.

Natuurlijk kan een hond een keertje niet luisteren, ik denk dat bijna iedereen wel eens in de situatie heeft gezet met zijn/haar (jonge) hond. Maar zo meerdere keren achter elkaar, het moet een keer klaar zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
M@scha
Zeer actief

groot voordeel heb je als je iets verder het bos in gaat. mijn ervaring is dat de meeste mensen niet verder komen dan het grote bospad parallel aan de straat
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ja dat denk ik ook Massam :lol1:
Ik loop vaak buiten het dorp op de dijken daar kom je ook niet zo vaak wat tegen.

Groetjes Rian,IJuba,Fynn en Asani
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik snap je helemaal. Dit soort dingen maken het lopen in losloopgebieden steeds minder leuk. Helaas denkt het gros van de bevolking zoals die mevrouw, dus dit soort dingen zullen altijd blijven gebeuren :(

Ik loop net mijn Penny (pupje 6 maanden) en baasje samen rondje en ik hoor al uit de verte gebrul, naar wat blijkt een enorme Doberman. Helaas was hondlief al bij mij voordat er ook maar een baasje zichtbaar was. 2 tellen later stond er nog zo'n enorm kadaver midden op het pad. Penny kreeg een rolberoerte en neemt de benen. Gelukkig gaat ze niet ver, maaar een van die 2 honden bleef maar achter haar aan rennen. Tja zegt het baasje, ik krijg dit maar niet onder controle, hij wordt altijd zo opgewonden van andere honden. Zucht.... Hou je hond dan gewoon aan de lijn, dat is toch niet zo lastig. Gelukkig wordt Penny steeds zelfverzekerder en hersteld ze steeds sneller, maar het zou fijn zijn als dit soort dingen niet meer gebeuren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
M@scha
Zeer actief

asani schreef:Ja dat denk ik ook Massam :lol1:
Ik loop vaak buiten het dorp op de dijken daar kom je ook niet zo vaak wat tegen.

Groetjes Rian,IJuba,Fynn en Asani

ik ga hééél soms met lola en loop dan met bij elkaar geknepen billen de eerste 100 meter het bos in en kom daarna niemand tegen of mensen die snappen dat een hond een hond is :engel: daar kan ze dan met de lijn erachteraan slepend "los" lopen.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Alhoewel ik zelf ook altijd op de houding van honden let, is lang niet iedereen zich er bewust van.
Ik snap je punt dan ook wel, maar netjes uitleggen boven boos roepen heeft mijn voorkeur :wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

TessaThomas schreef:En ik kom niet in een losloopgebied, omdat ik dat niet kan voorkomen. :D Dus ik ben het met je eens, het is vervelend en één keer zou kunnen gebeuren, maar daarna bij je houden.
Hoezo kun je dat niet voorkomen? Als je van je hond weet dat hij zoiets doet, dan lijn je hem toch aan voordat hij de kans krijgt?
Mijn honden hebben er ook een handje van om keihard op andere honden af te stormen als ik daar niets aan doe. Maar ik geef ze gewoon de kans niet, lijn aan als ik een tegenligger met hond aan zie komen en loop er aangelijnd voorbij, waarna ze gewoon direct weer los kunnen (ze gaan niet terug om achter de hond aan te gaan als ze er eenmaal voorbij zijn).
Een heel enkele keer heb ik de andere hond niet gezien en stormen ze er wel op af. Dan gaan ze daarna direct alsnog aan de lijn en verontschuldig ik me bij de eigenaar van de hond voor het onbehoorlijke gedrag van mijn honden.

Ik vind het idioot dat iemand dit tot 3x toe laat gebeuren bij dezelfde hond die daar duidelijk niet van gecharmeerd is, om het daarna weg te wuiven als normaal en een hond die "alleen maar wil spelen".
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

LongFields schreef:Ik vind het idioot dat iemand dit tot 3x toe laat gebeuren bij dezelfde hond die daar duidelijk niet van gecharmeerd is, om het daarna weg te wuiven als normaal en een hond die "alleen maar wil spelen".
Dat is het ook natuurlijk. Neemt niet weg dat het héél veel gebeurd. Dus kun je er maar beter rekening mee houden. Ik doe zoals Nanna als een hond met niet gezellige intentie's komt buurten. Die blok ik en stuur ik weg. 99% van de honden weet dan genoeg.
Juist omdat het aan de orde van de dag is kun je er niet vanuit gaan dat de andere hondenbezitter zich verantwoordelijk gedraagt. Als ze dat wel doen zie je het snel genoeg, en anders zul je het echt zelf op moeten lossen voor je hond.
And few will ever climb
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

LongFields schreef:
TessaThomas schreef:En ik kom niet in een losloopgebied, omdat ik dat niet kan voorkomen. :D Dus ik ben het met je eens, het is vervelend en één keer zou kunnen gebeuren, maar daarna bij je houden.
Hoezo kun je dat niet voorkomen? Als je van je hond weet dat hij zoiets doet, dan lijn je hem toch aan voordat hij de kans krijgt?
Mijn honden hebben er ook een handje van om keihard op andere honden af te stormen als ik daar niets aan doe. Maar ik geef ze gewoon de kans niet, lijn aan als ik een tegenligger met hond aan zie komen en loop er aangelijnd voorbij, waarna ze gewoon direct weer los kunnen (ze gaan niet terug om achter de hond aan te gaan als ze er eenmaal voorbij zijn).
Een heel enkele keer heb ik de andere hond niet gezien en stormen ze er wel op af. Dan gaan ze daarna direct alsnog aan de lijn en verontschuldig ik me bij de eigenaar van de hond voor het onbehoorlijke gedrag van mijn honden.

Ik vind het idioot dat iemand dit tot 3x toe laat gebeuren bij dezelfde hond die daar duidelijk niet van gecharmeerd is, om het daarna weg te wuiven als normaal en een hond die "alleen maar wil spelen".
Dit inderdaad. Vooral Xavi wil ook erg graag buurten bij andere honden, dus ik lijn ze ook aan.
Moet zeggen dat het me zelden gebeurt dat het toch 'mis gaat', maar dat gebeurt dan inderdaad maar 1x.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Foutje
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 nov 2012 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ach hier zijn gekken die hun rottweiler op Toots laten af stormen in een rotgang. En als ik Toots dan bescherming geef en hem tussen mijn benen laat staan. Zijn die mensen nog heel verontwaardigt en van mening dat we het de honden zelf moeten laten uitzoeken en moeten laten spelen. Inmiddels ben ik zo ver dat ik de rottweiler gerust een rotschop verkoop. Ik erger mij enorm als honden niet naar hun baasje luisterd en wel naar mij.

Van de week stormden er twee bernersenne honden op ons af de weg over. Gevaarlijk weg. Ik ben de weg over gerend met toots heb de honden op sleeptouw genomen. de Vrouw kon 1 van de honden zelf aan en pakken die anders heb ik moeten pakken en vast houden. Terwijl zij de ander alvast in de auto zette.

Toen ze de hond van me over pakte vertelde ze dat ze wel blij was dat het goed ging want hondje van net een jaar was niet zo hond sociaal en zeker niet tegenover kleine hondjes.

Ik kijk nergens meer van op inmiddels.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 07 nov 2012 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Helaas gebeurt het, ik kan me er ook aan ergeren.
Ook al loop je in een losloopgebied, je kunt evengoed gewoon rekening houden met een ander. Jammer genoeg zijn er van die mensen die vinden dat in een losloopgebied gewoon alles mag :roll:

Dat het 1 keer gebeurd nog tot daar en toe, maar zodra je het dan ziet heb je gewoon te zorgen dat het geen tweede of derde keer gebeurd.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Je eigen hond even aanlijnen en als meneer de sturmbahnführer er dan weer aan komt zeilen even een piece of your mind geven op overduidelijke wijze.
Let op, de volgende keer kan die mevrouw príma haar hond bij zich houden :ok:

Ik kwam vanmorgen de meneer tegen die zijn mechelse herderreu op Bakkie heeft laten klappen. Hij zag me in de verte en schoot gauw een zijpad in ;-) Heel goed.
Ik doe ook zoiets... ik loop dan wel in aanlijngebieden trouwens omdat Branco kwetsbaar is geworden, maar als er een losse hond op ons afstormt (en yep, dat gebeurd) stap ik VOOR Branco en zet ik mijn wandelstok er tussen. Door die nogal krachtig in de grond te slaan (gewoon recht de punt naar beneden) schrikken de meeste honden genoeg om afstand te houden en kunnen wij weer rustig onze weg vervolgen.
Zeker bij blaffende/grommende exemplaren maak ik er veel vertoon van. Branco kent het riedeltje inmiddels goed, die gaat regelmatig alvast een stapje naar achteren om mij ruimte te geven. ;)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Je eigen hond even aanlijnen en als meneer de sturmbahnführer er dan weer aan komt zeilen even een piece of your mind geven op overduidelijke wijze.
Let op, de volgende keer kan die mevrouw príma haar hond bij zich houden :ok:
:ok: Dat dus.
Met eigenaren ga ik nooit in discussie. Heeft toch geen nut.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Irritant is dat ja :ugh: Gelukkig zijn die van mij niet zo direct, die rennen nooit in één streep op andere honden af (tenzij het bekenden zijn). Maar als ze het wel deden had ik ze wel afgeremd inderdaad, het is onbeschoft maar kan ook problemen veroorzaken. Sommige honden zijn er zeer zeker niet van gedient en dan krijg je conflicten.

Tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad trouwens, een Labrador die steeds op ons af stormde en vooral Coda keer op keer omver liep terwijl baasje aan het telefoneren was :roll: Nilo deed niets, wat nogal apart was want die Lab was een reu. Maar goed, het werd irritant en Coda heeft al helemaal niks te vertellen bij dat soort bulldozers natuurlijk. Dus na een paar minuten was ik het zat, heb meneer Labrador bij z'n halsband gepakt en teruggebracht naar zijn baas met het vriendelijke verzoek of hij hem wil aanlijnen en bij zich houden. Had hij kennelijk niet verwacht want hij stopte gelijk zijn telefoon weg en deed netjes z'n hond aan de lijn :ok:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wat gebeurt er voor kwalijks dan ?
Honden begroeten elkaar soms wat uitbundig... soms iets minder uitbundig. Ze hebben zo hun voorkeuren... Als de ander gaat rennen... tja, dan ga je er als hond achteraan, omdat het kan.
Andere keer worden ze zelf nagejaagd... ze doen maar :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Wij hebben het commando wachten aangeleerd.
Hij stormde eerst wel(toen zat hij ook nog in de puberteit) op andere honden af.
Niet iedere hond en baas is er van gediend. Als hij het commando wachten hoort, blijft hij stilstaan, tot baas het prima vind als ze spelen.
Nu gaat hij rustig naar andere honden toe en snuffelt even. En loopt weer door.
Ik kom ook vaak bijzondere typjes tegen in het losloopgebied. Ik neem het maar voor lief soms, je kan wel een discussie aangaan.. Maar wat schiet je er mee op? Volgende keer doen ze het toch weer op hun eigen manier.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Badu schreef:Wat gebeurt er voor kwalijks dan ?
Honden begroeten elkaar soms wat uitbundig... soms iets minder uitbundig. Ze hebben zo hun voorkeuren... Als de ander gaat rennen... tja, dan ga je er als hond achteraan, omdat het kan.
Andere keer worden ze zelf nagejaagd... ze doen maar :U:
Nou, nee, bedankt.
Mijn honden zijn nooit de opjagers/aanstormers geweest, altijd degene die werd nagejaagd.
En niet iedere hond vindt dat prettig.
Ik leer mijn honden dan ook dat ze bij ongewenst contact naar mij toe komen en ik de ander wel weg jaag.
Heeft wat tijd gekost, zeker met Pluisje, maar dan heb je ook wat.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Badu schreef:Wat gebeurt er voor kwalijks dan ?
Nou, als ik niet zou ingrijpen en het mormel haar goddelijke gang liet gaan, denk ik dat Skadi toch al wel een paar keer gevochten zou hebben. Of kleine of bange honden de stuipen op het lijf zou jagen. Dat vind ik wel kwalijk.
Nu is het bij een enkel viswijvengesprek en wat geharrewar met een castraat gebleven.
And few will ever climb
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly kan soms op honden afstormen. Gelukkig luistert ze wel goed, dus dan roep ik 'zachtjes!', die gebruik ik ook bij de katten thuis, en dan gaat ze over op huppelen en aangekomen bij de hond langzaam lopen met de snuit omlaag. Soms zie ik dat ze gaat borstelen, dan roep ik haar bij me terug. En dat doet ze dan ook, ze is nogal slaafs gehoorzaam gelukkig. Of dan zie ik dat het andere hondje erg bang is. Ik vind het wel normaal voor een hond om onbesuisd te zijn maar het moet wel in banen te leiden zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”