Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

asiel dat erg moeilijke honden opneemt???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: asiel dat erg moeilijke honden opneemt???

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Maar daar gaat het toch niet om? Jij zegt dat ik oordeel omdat ik vind dat het oordeel van 1 eigenaar geen doodvonnis hoeft te zijn. Je weet toch zelf dat als ma en kind met een bijtwond komen bij de DA deze de hond inslaapt en zegt dat hij het rage-syndroom heeft. Een flinke wond met een dokters-behandeling staat voor veel mensen gelijk aan inslapen. Wat een moeilijke hond is en wat niet doet helemaal niet ter zake. Dat beslist iedereen ook voor zichzelf.
Waar het om ging was een hond opvangen die volgens de eigenaar gevaarlijk is en afgemaakt moet worden. Die zou ik altijd even door een ander laten beoordelen. Dat was alles wat ik zei.

Nee hoor, dat zeg ik niet. Je komt met een heel verhaal zonder ook maar iets van de situatie te weten.
Of het in dit geval volgens mij de juiste keuze is heb ik niets over te melden :U:

Wel vind ik daarin zelf je verantwoording kunnen en mogen nemen belangrijk.
Het is maar net hoe ver je wilt en kunt gaan.
Je moet niet altijd alles voor een ander willen regelen.

En als TS specifiek vraagt om een asiel dat erg moeilijke honden opneemt, ga ik er van uit dat het geen hond is die waarschijnlijk binnen de kortste keren weer geplaatst kan worden.
Waarom zou er anders een probleem moeten zijn?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb het idee dat wij langs elkaar heen aan het praten zijn. :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Volgens mij wordt hier sowieso langs elkaar gepraat. Er wordt hier gevraagd om opties voor deze moeilijk plaatsbare hond. Wie weet heeft de eigenaar daar wel om gevraagd. Wie weet wil deze eigenaar het misschien wel heel graag?

Ik vind een bijtincident ook lang niet altijd een geval van laten inslapen, maar wel met nadruk dat ik ook wel weet dat het SOMS ook echt niet anders kan.

Als eigenaar is het soms ook moeilijk toe te geven dat een hond niet in de situatie past en daarom meer last heeft van zijn gedrag dan in een andere situatie. Het is flauw om te denken dat moeilijk plaatsbare honden vanwege agressie bij anderen dan ineens in beslaggenomen zouden worden vanwege agressie of dat ze bij anderen sowieso schade zouden toe brengen. Maar die mensen zullen in de regel in al hun denken moeilijkheden meer op de voorgrond zien. De ervaring is gewoon anders. Echter maar een heel klein deel van de moeilijke honden zit lang of komt steeds terug. Daar staat tegen over dat veel andere probleemgevallen het wel goed doet. En ja ik heb zelf ook zo'n probleemgeval gehad en ik heb spijt dat ik twee probleemgevallen niet een thuis heb kunnen bieden en die bij de nieuwe eigenaren inderdaad zijn ingeslapen op heel lullig situaties (ja situaties bank.....). Maar dit dus wel even tegen het licht van heel veel honden die nog een prachtig leven hebben gekregen...

Een hond kan inderdaad in een gezin of roedel totaal niet op zijn plaats zijn, maar bij een stel zonder kinderen of andere honden heel prima op zijn plek zijn en alleen al door het gebrek aan die vele prikkels (want men vergeet wel eens hoeveel prikkels die honden in eerder genoemde situaties te verwerken heeft) totaal een relaxte hond is.

En ergens klinkt mij arrogantie als men zegt: als de hond het bij mij zou doen, dan kan niet anders dan dat hij ingeslapen moet worden. Wat maakt dat jij alles in de wereld bent en zo geweldig bent? Misschien is die huishond wel veel beter op zijn plek als boerderijhond en niet in de stad.... Ben je gewoon niet de juiste match, hoe ontzettend goed je hondenkennis ook is, niet elke hond past ook bij je (ook niet bij mee, ondanks dat ik veel verschillende soorten honden erg leuk vind en daarin niet zo moeilijk ben)
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Heel veel mensen verwachten teveel van hun hond. Een hond moet maar alles van hun kind pikken. 9 van de 10 keer bij een bijtincident met een kind, lag de hond in de mand of had een bot vast.
Border collies, 9 van de 10 keer een huishond en gaat de hond drijven.
Herders, 9 van de 10 keer zijn de ouders werkhonden en worden ze gehouden als huishond. Of zijn de mensen "te lief".

We hadden een kruising Basjenji. Geplaatst. Als mevrouw naar het toilet ging, en meneer zat in de huiskamer, krabte hij de deur kapot. Man zat in de zelfde ruimte.
Bij nog iemand geplaatst na lange tijd. Die had zoiets van, mwah.... we zien wel. Heerlijke nuchterheid. Hond heeft nooit ergens last van gehad. Vanaf dag 1 is het goed gegaan.

Natuurlijk zijn er ook andere gevallen waar het echt wel nodig is. Die heb ik ook meegemaakt. Maar wel zeer zeker in de minderheid...

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”