Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maaltijd overslaan
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Maaltijd overslaan
Hallo ,
Is het normaal als een hond 1 maaltijd laat staan? Waarom zou een hond dit doen?
Is het normaal als een hond 1 maaltijd laat staan? Waarom zou een hond dit doen?

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Maaltijd overslaan
Omdat hij geen honger heeftTheraposa schreef:Hallo ,
Boomer eet vaker niet dan wel, voor hem staat er gewoon maar altijd eten.
Als pup heb ik me gehouden aan; weghalen als hij niet eet. Na een paar dagen at hij nog niet en toen had ik zoiets van; 'mij boeit het niet, dan eet je maar wanneer je wil.'
Ook als hij vlees krijgt eet hij niet als hij geen honger heeft.
-
Marion.
Omdat hij geen honger heeft?Theraposa schreef:Hallo ,
Hoe veel maaltijden geef je? Mijn oudste teef liet de eerste 2 jaar ongeveer alle maaltijden staan, en inmiddels is ze probleemloos 12 geworden. And still going strong.
Laat jij wel eens een maaltijd of een hapje schieten? Waarom dan?
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Ik geef haar 2 keer per dan brokken. Vanmiddag had ze haar bak ook niet leeggegeten en toen heb ik het ook weer weg gehaald. En vanavond gaf ik haar ook weer eten en neemt ze paar kleine hapjes van en ze is weer klaar met eten...
Geheel normaal dus? Oke , weet ik dat ook weer
.
Geheel normaal dus? Oke , weet ik dat ook weer

-
Marion.
Ik vind van wel. Gewoon weghalen.Theraposa schreef:Ik geef haar 2 keer per dan brokken. Vanmiddag had ze haar bak ook niet leeggegeten en toen heb ik het ook weer weg gehaald. En vanavond gaf ik haar ook weer eten en neemt ze paar kleine hapjes van en ze is weer klaar met eten...
Geheel normaal dus? Oke , weet ik dat ook weer.
Oké, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de eerste 2 jaar van Saar ook wel met mijn handen in het haar zat. Ze was wel pup, die redelijk groot zou groeien. En ze kreeg gewoon niets binnen. Ik nam op een vakantie in Denemarken, 10 dagen, 8 koffiekopjes brokken mee; de helft is verregend en weggegooid, en van de andere helft heeft ze de helft opgegeten. En wel in een vakantie waar we zeker 100 km hebben gelopen.
Ze verbruikt veel energie, maar haar lijf heeft èrg weinig nodig blijkbaar. Is echt al zo vanaf pup. En haar skelet is prima uitgegroeid.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke , bak staat nu nog en ze ligt nu te slapen. Maar weer weg halen dan?
Ze had het 3 weken terug ofzo ook , maar toen liet ze iets meer staan en at ze die avond wel een bak leeg. Heb vandaag ook nog even met haar gefietst. Energie heeft ze ook genoeg.
Ze had het 3 weken terug ofzo ook , maar toen liet ze iets meer staan en at ze die avond wel een bak leeg. Heb vandaag ook nog even met haar gefietst. Energie heeft ze ook genoeg.

-
Marion.
Gewoon weghalen. Als ze een week niet eet zou ik weer naar ander voer gaan kijken (als het een pup is).Theraposa schreef:Oke , bak staat nu nog en ze ligt nu te slapen. Maar weer weg halen dan?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je verder niets aan haar merkt, is het geen probleem! Is ze levendig enzo?
RIP Cena
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is 9 maanden. Ze is niet anders dan normaal , gewoon levendig ja. Als ze een week niet eet , dan pas echt ingrijpen ? 

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Jep!Theraposa schreef:Ze is 9 maanden. Ze is niet anders dan normaal , gewoon levendig ja. Als ze een week niet eet , dan pas echt ingrijpen ?
RIP Cena
-
Marion.
Ja. Ze moet natuurlijk wel de bouwstoffen binnenkrijgen om haar lijfje groot te krijgen, maar voor nu zou ik nog even niets doen (en het overgebleven eten gewoon weghalen).Theraposa schreef:Ze is 9 maanden. Ze is niet anders dan normaal , gewoon levendig ja. Als ze een week niet eet , dan pas echt ingrijpen ?
Ow, edit. Drinken moet ze wel hè?!!
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah oke , bedankt voor de reacties! Kan een hond zo lang zonder eten ja ?
Lijkt wel beetje logisch als je ze vergelijkt met wolven , die vreten ook vast niet elke dag een beest.
Edit : drinken doet ze wel.

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Is ze al loops geweest? Yuna wilde in de periodes rond haar loopsheid ook slecht eten.

-
Marion.
Goed zo! Een hond kan lang zonder eten, en mensen ook best hoor. Ze doen het alleen niet zo snel, omdat ze eten lekker vinden. Maar er zijn ook mensen (ik) en honden, die alleen maar eten omdat het moet. En honden weten echt wel wanneer ze eten nodig hebben hoor. Maar nogmaals, bij honden in de groei zou ik er wel de vinger op houden. Ze moeten nog wel groeien namelijk.Theraposa schreef:Ah oke , bedankt voor de reacties! Kan een hond zo lang zonder eten ja ?Lijkt wel beetje logisch als je ze vergelijkt met wolven , die vreten ook vast niet elke dag een beest.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze is nog niet loops geweest nee. Ik dacht eerst wel dat ik laatst wat aan haar gedrag zag wat er op leek maar nu is ze weer als eerst.

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Loopsheid was ook het eerste waar ik aan dacht..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is ze mager? Als dat niet is, maak je dan maar geen zorgen. Komt goed.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Met 9 maanden is de ergste groei klaar. Ze wordt nog wel groter en sterker, maar dat snelle groeien is voorbij. Er is dus ook minder voer nodig. Daarom gaat ze maaltijden overslaan. Het wordt dus tijd om haar, qua voer tenminste, als een volwassen hond te gaan behandelen.
Kleinere porties of maar een keer per dag voeren? Gewoon even uitvissen wat het beste bij jullie past.
Succes
Kleinere porties of maar een keer per dag voeren? Gewoon even uitvissen wat het beste bij jullie past.
Succes
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef sowieso minder voer dan wat op verpakking staat , zoals op verpakking staat is haar veels te veel , dan laat ze het meeste staan. Heb het al beetje aangepast en in 2 x per dag. Een kennis van mij schrok al van de hoeveelheid haha , een volwassen golden retriever die zij een weekend had kreeg nog minder voer. Op verpakking staat tot 12 maanden , daarna ook maar over dan op volwassen voer?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat ze gewoon te veel krijgt. De ergste groei is voorbij. Ik zou haar gewoon 1 maaltijd gaan geven. Of de beide hoeveelheden drastisch verminderen. Ik vind haar op de foto ook wat te zwaar. Achter haar schouder zit duidelijk vet.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Misschien is het een idee om eens de voerdummy te proberen en daar haar voer in te doen? En dan laten apporteren en zo haar eten krijgen. Ik heb ze net voor Bruno en Shelly gekocht en ze vinden het erg leuk.
Ik geef ze hier 's ochtends en 's avonds brokken en om de dag 's avonds ipv brokken vlees, kvv of barf. Als ze dat vlees niet helemaal in één keer opeten, geef ik ze de volgende dag geen brokken 's ochtends. Dan hebben ze 's avonds tenminste weer trek. Mijn honden hebben ook minder nodig, ze eten iig veel minder dan ze mogen, dus ben ik minder gaan geven. Misschien kun je wat minder voer geven, totdat je ziet dat ze wel trek heeft en haar bak in één keer leeg eet. Of gewoon één keer per dag voeren, doen hele volksstammen en dat gaat prima.
Ik geef ze hier 's ochtends en 's avonds brokken en om de dag 's avonds ipv brokken vlees, kvv of barf. Als ze dat vlees niet helemaal in één keer opeten, geef ik ze de volgende dag geen brokken 's ochtends. Dan hebben ze 's avonds tenminste weer trek. Mijn honden hebben ook minder nodig, ze eten iig veel minder dan ze mogen, dus ben ik minder gaan geven. Misschien kun je wat minder voer geven, totdat je ziet dat ze wel trek heeft en haar bak in één keer leeg eet. Of gewoon één keer per dag voeren, doen hele volksstammen en dat gaat prima.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Normaal eet ze deze hoeveelheid helemaal op. Voer nu al de helft ongeveer van wat er op de verpakking staan. Alleen vandaag eet ze ineens wat minder. En laatst 1 keer een maaltijd liet ze wat staan.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Soms hebben ze dat. Kai eet ook wel eens een dag de helft (500 gram) of nog minder.
Tsjah. Hij kan het zelf wel regelen.
Niet zorgen maken aangezien ze ook niet mager is.
Tsjah. Hij kan het zelf wel regelen.
Niet zorgen maken aangezien ze ook niet mager is.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou vanaf 5 maanden al volwassen voer geven
Die pupbrok dus meteen eruit!
En de ergste groei is eruit, ik geef vanaf een maand of 10 de volwassen hoeveelheid.
Dat ze nu niet eet kan ook hormonaal zijn trouwens, ze zal wel loops moeten worden.
Dat ze dan niet eten is heel gewoon.
Dus over op tweemaal daags of eventueel eenmaal, als ze dat wil, en ook de volwassen hoeveelheid.
Ze is bepaald niet schraal
En de ergste groei is eruit, ik geef vanaf een maand of 10 de volwassen hoeveelheid.
Dat ze nu niet eet kan ook hormonaal zijn trouwens, ze zal wel loops moeten worden.
Dat ze dan niet eten is heel gewoon.
Dus over op tweemaal daags of eventueel eenmaal, als ze dat wil, en ook de volwassen hoeveelheid.
Ze is bepaald niet schraal
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit dan ook meer aan loopsheid te denken. Vorige week nog bij dierenarts geweest en die zei dat ze goed op gewicht is. Ik meende laatst wel dat haar gedrag beetje anders was. dan wacht ik het af
.

-
TomCee
- Zeer actief
Je hond ziet er mooi uit, en niet mager. So, don't worry!!
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Alles hangt ook af van de gewoonten...
Al mijn woefers eten dadelijk hun kom leeg als ik ze kklaar zet (2x/dag)
Als er dan ééntje zijn bak niet eet, weet ik ook direct dat die zich niet goed voelt (en neem bakje ook weg, anders eten de anderen die portie ook nog eens). Als die hond de volgende maaltijd ook laat staan, dan is er echt wel iets aan de hand en dan ga ik geen week wachten om in te grijpen hoor, zelfs geen dag.
Dan geef ik de maag een sessie en probeer de stoelgang in t oog te houden, evenals evt.overgeven. Ook bied ik iets aan dat ze anders nooit zouden laten staan en gaat dat ook niet binnen, is er echt meer aan de hand.
Kwestie dus van je hond en zijn gebruiken te kennen en die gebruiken kunnen voor ieder van ons verschillend zijn.
Veel beterschap gewenst !
Al mijn woefers eten dadelijk hun kom leeg als ik ze kklaar zet (2x/dag)
Als er dan ééntje zijn bak niet eet, weet ik ook direct dat die zich niet goed voelt (en neem bakje ook weg, anders eten de anderen die portie ook nog eens). Als die hond de volgende maaltijd ook laat staan, dan is er echt wel iets aan de hand en dan ga ik geen week wachten om in te grijpen hoor, zelfs geen dag.
Dan geef ik de maag een sessie en probeer de stoelgang in t oog te houden, evenals evt.overgeven. Ook bied ik iets aan dat ze anders nooit zouden laten staan en gaat dat ook niet binnen, is er echt meer aan de hand.
Kwestie dus van je hond en zijn gebruiken te kennen en die gebruiken kunnen voor ieder van ons verschillend zijn.
Veel beterschap gewenst !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Thnx!
Normaal als ik de bak met brokken neer zet voor haar dan wacht ze heel even en gaat eten tot de bak leeg is. Vanochtend at ze iets meer dan de helft op. En vandaag een paar brokjes en rest liet ze staan. Morgen maar weer kijken hoe ze eet.
Normaal als ik de bak met brokken neer zet voor haar dan wacht ze heel even en gaat eten tot de bak leeg is. Vanochtend at ze iets meer dan de helft op. En vandaag een paar brokjes en rest liet ze staan. Morgen maar weer kijken hoe ze eet.

-
lets have fun
Ze is een beetje molligTheraposa schreef:Mager lijkt ze mij niet , recente foto van vandaag :
Waarschijnlijk slaat ze af en toe een maaltijd over omdat ze meer dan genoeg krijgt
Krijgt ze ook lekkers tussendoor?