Nanna schreef:smoekie schreef: Dat is 9 van de 10 x toch echt ruim voordat ze moet bevallen wel duidelijk hoor, en als het niet duidelijk is, maar het vermoeden er wel is, nou ja, dan gá je toch naar de DA voor die "bevestiging"
Alsof die onfeilbaar is

Dan moet je al aankomen met rö-foto's. Want met echo's worden regelmatig ferme missers gemaakt.
Maar ik zou zeggen: doe zo voort met allerlei onnozele regeltjes en maak het de fokkers zo lastig mogelijk. Moet je kijken hoeveel er zonder stamboom gaan fokken

Die pups raken ze toch wel (zo niet beter) kwijt.
Nee hoor, niet onfeilbaar, maar tis
doorgaans als het voor jou als fokker zijnde nog niet "duidelijk genoeg" is, met een echo toch wel duidelijk genoeg of je teef wel of niet drachtig is hoor, en daar heb je naar mijn bescheiden mening echt geen röntgenfoto's voor nodig.
Maar goed, dan is het toch lekker onnozel
Ging er volgens mij om wat er gebeurd als een teef leeg is gebleven (als in geen pups) waarop gezegd werd dat je ook kon zeggen dat de teef leeg is gebleven bij een dood geboren nest en je haar de eerstvolgende loopsheid weer zou mogen laten dekken. (wat veelvuldig gebeurd)
En om dat te "voorkomen" zou een "simpel" iets als het (verplicht) insturen van een bevestiging van dracht nodig kunnen zijn.

Nou, nou, nou, wat een onnozele regel zou dat zijn zeg
Fukkers zullen áltijd blijven rommelen en aanklooien,fokken met én zonder stamboom, maar als het welzijn van je teef belangrijker is dan het krijgen en verkopen van pups kan ik me niet voorstellen dat "goede" fokkers daar bezwaar tegen zouden hebben. Degene die daar "bezwaar" tegen zouden hebben zullen ongetwijfeld de fokkers correctie fukkers zijn die het niet zo nauw nemen met de gezondheid van hun teef en hun teef ondanks een voldragen dracht waaruit geen levende pups geboren worden de eerst volgende loopsheid weer zouden laten dekken

Een andere reden waarom je daartegen zou kunnen zijn, kan ik me momenteel niet indenken, maar misschien zie ik iets over het hoofd hoor, dat zou zomaar kunnen natuurlijk