Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In dubio

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: In dubio

Ongelezen bericht door Lucia »

Icecold81 schreef:
Lucia schreef:Mag ik vragen naar welke andere hondenschool je aan het kijken bent?

Ik heb je voor het 'hierkomen' eens iemand aangeraden. Ik kan je haar ook zeer aanraden om lessen te gaan volgen. Bij haar krijg je veel advies en is het geen kunstje tijdens de lessen, maar kun je ook wel je ei kwijt met andere problemen.
Zij was te ver weg voor mij. Ik kan daar niet komen.
Dan is het helaas niet anders. Succes met zoeken, met Elburg en Harderwijk heb ik geen ervaring. Maar misschien is het geen overbodige luxe om een GT naar jullie samen te laten kijken en daarmee aan de slag te gaan ipv met alleen een cursus.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:ik denk dat TS zou moeten ophouden om alle problemen die ze met kay heeft als aparte problemen te bekijken.
dat zijn het namelijk niet, ze zijn allemaal te herleiden naar een groot probleem namelijk de baas-hondverhouding die niet is zoals ie zou moeten zijn.
als die beter is zal meteen de helft van de zaken waar ze nu tegenaan loopt verdwijnen of in elk geval heel makkelijk om te buigen zijn en valt er aan de andere helft met veel meer succes te werken.

ik vind het eigenlijk heel jammer dat ze dat niet oppikt, ze zou heel wat minder ergernis over en zoveel meer plezier van kay kunnen hebben als ze dat zou kunnen veranderen.
een waarheid als een koe :ok: .
Waar halen jullie toch steeds het idee vandaan dat ik me daar niet van bewust ben? Ik geef hier ook nergens aan dat het ergens anders aan ligt. Ik vraag in dit topic uberhaupt niet om een oplossing ervoor. Ik zat in dubio of ik met deze les nog door zou gaan en of dat momenteel wel nut heeft.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Antwoord /advies is dus NEE! Je raakt gefrustreerd en hebt Kay niet onder controle en als hij zoveel vrijheid krijgt bij behendigheid zal hij daar dankbaar gebruik van maken. En keer op keer succes hebben...

Maar ach, Waarom zeggen we het ook nog he?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Icecold81
Zeer actief

Sanne!! schreef:Antwoord /advies is dus NEE! Je raakt gefrustreerd en hebt Kay niet onder controle en als hij zoveel vrijheid krijgt bij behendigheid zal hij daar dankbaar gebruik van maken. En keer op keer succes hebben...

Maar ach, Waarom zeggen we het ook nog he?
Die sarcastische ondertoon mag je wat mij betreft wel weglaten. Ik vraag niet om zo'n idiote manier van antwoorden! Ik ben :gvd: niet je schoothondje!
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Maar er worden hier allerlei adviezen gegeven en je reageert bijna nergens op. Ze willen je alleen maar helpen en goede adviezen geven hoor..?

En waarom ik die laatste zin eronder zet is dus omdat je volgens mij vrij weinig met de adviezen doet....
Icecold81
Zeer actief

Ik reageer nergens op? Op vragen geef ik altijd antwoord. Ik heb alles gelezen en alle adviezen ter harte genomen en verder ben ik een groot gedeelte van het weekend weggeweest.
Om daarmee te suggereren dat ik er dus me niet voor openstel of niets aan wil nemen is een beetje onzin!
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Er staat VOLGENS MIJ he.

Mag ik dan wel vragen wat je nu met Kay gaat doen?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Icecold81 schreef:
Inge O schreef:
renee-uk schreef:ik denk dat TS zou moeten ophouden om alle problemen die ze met kay heeft als aparte problemen te bekijken.
dat zijn het namelijk niet, ze zijn allemaal te herleiden naar een groot probleem namelijk de baas-hondverhouding die niet is zoals ie zou moeten zijn.
als die beter is zal meteen de helft van de zaken waar ze nu tegenaan loopt verdwijnen of in elk geval heel makkelijk om te buigen zijn en valt er aan de andere helft met veel meer succes te werken.

ik vind het eigenlijk heel jammer dat ze dat niet oppikt, ze zou heel wat minder ergernis over en zoveel meer plezier van kay kunnen hebben als ze dat zou kunnen veranderen.
Waar halen jullie toch steeds het idee vandaan dat ik me daar niet van bewust ben? Ik geef hier ook nergens aan dat het ergens anders aan ligt. Ik vraag in dit topic uberhaupt niet om een oplossing ervoor. Ik zat in dubio of ik met deze les nog door zou gaan en of dat momenteel wel nut heeft.
ik kan alleen maar voor mezelf praten, maar als jij iedere keer aankomt met dingen die allemaal naar datzelfde probleem terug te brengen zijn, krijg ik niet de indruk dat je iets doet dat ook werkt met wat daarover al zo lang je hier op het forum bent gezegd wordt, noch met de tips en adviezen die je krijgt.
het probleem an sich is niet veranderd namelijk.

als ik jou was zou ik een goede gt in de arm nemen, eentje die jou en kay samen bezig ziet in jullie normale omgeving en waarvan je een op een begeleiding kunt krijgen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanne!!
Zeer actief

renee-uk schreef:
Icecold81 schreef:
Inge O schreef:

ik kan alleen maar voor mezelf praten, maar als jij iedere keer aankomt met dingen die allemaal naar datzelfde probleem terug te brengen zijn, krijg ik niet de indruk dat je iets doet dat ook werkt met wat daarover al zo lang je hier op het forum bent gezegd wordt, noch met de tips en adviezen die je krijgt.
het probleem an sich is niet veranderd namelijk.

als ik jou was zou ik een goede gt in de arm nemen, eentje die jou en kay samen bezig ziet in jullie normale omgeving en waarvan je een op een begeleiding kunt krijgen.

Helemaal eens!
Jij kan het alleen wat praktischer verwoorden dan ik :P
Icecold81
Zeer actief

Dat is dan maar net hoe je het bekijkt, want ik pas van velen de tips toe. En veel zaken gaan een stuk beter dan eerder, maar nee .. ik ben er nog niet nee.
Desalniettemin gaf ik hier aan dat ik in dubio zat of ik wel door moest gaan met behendigheid ondertussen en ik kan dat dus blijkbaar beter even laten varen.
Naar mijn idee is het hondenforum er ook om vragen te kunnen stellen en gaan dingen niet over 1 nacht ijs ineens perfect.
Maar dan weet ik dat als ik dus ergens over twijfel of niet weet hoe ik er mee om moet gaan ik vooral hier geen vraag erover meer moet stellen, daar jullie daar schijnbaar erg moe van worden. Domme ik!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Icecold81 schreef:Ik heb GH1 en GH2(Gh2 zelfs 2x) gedaan daar en dat ging eigenlijk heel goed. Heb ik netjes mn certificaat voor gekregen.
Die andere hondenschool waar ik nu naar kijk biedt dat ook weer aan, dus daar wil ik daar dan ook zeker weer mee starten.
En dat zal waarschijnlijk wel een ding zijn waar ik altijd mee bezig moet zijn.
Mijn vriend zei gisteravond heel wijs en ik heb het hier ook wel eens gelezen: je krijgt de hond die je verdient :(
ik haak hier even op. je krijgt de hond die je NODIG hebt. waarvan jij je ook kan ontwikkelen als mens zijnde. (dus een hond als leraar, waar je van kan leren. en ik ben ervan overtuigd dat jij veel kan leren van kay).
dat is wat anders dan de hond die je verdient :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Icecold81 schreef:Dat is dan maar net hoe je het bekijkt, want ik pas van velen de tips toe. En veel zaken gaan een stuk beter dan eerder, maar nee .. ik ben er nog niet nee.
Desalniettemin gaf ik hier aan dat ik in dubio zat of ik wel door moest gaan met behendigheid ondertussen en ik kan dat dus blijkbaar beter even laten varen.
Naar mijn idee is het hondenforum er ook om vragen te kunnen stellen en gaan dingen niet over 1 nacht ijs ineens perfect.
Maar dan weet ik dat als ik dus ergens over twijfel of niet weet hoe ik er mee om moet gaan ik vooral hier geen vraag erover meer moet stellen, daar jullie daar schijnbaar erg moe van worden. Domme ik!
Ach, ik heb met Buster ook momenten gehad van frustratie, dat Cursus echt het slechtste in mij naar boven haalde.
renee-uk
Zeer actief

Icecold81 schreef:Dat is dan maar net hoe je het bekijkt, want ik pas van velen de tips toe. En veel zaken gaan een stuk beter dan eerder, maar nee .. ik ben er nog niet nee.
en zo gaat het dus al anderhalf jaar lang, jammer wel :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Icecold81
Zeer actief

Jip schreef:Misschien vind je IPO zelf niks hoor maar ik gaf dat advies voornamelijk omdat je op een kringgroep heel veel mensen hebt met ervaring met Herders.

ze zullen ook meteen zien wat er scheef zit bij jou en Kay en kunnen je daar tips geven.

groot voordeel is ook dat er vaak maar weinig honden op het veld zijn en die alleen maar met de baas bezig zijn (als het goed is) dus weinig uitdaging voor Kay.... :wink: dat werkt al een stuk gemakkelijker voor je
Het lijkt me geen kwaad te kunnen om bij ze binnen te stappen..
http://www.dhv-herderewich.nl
en toch vind ik het ook een beetje eng :80:
en ik weet eigenlijk ook niet waarom..
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik zal wel voor Malle Eppie uitgemaakt worden maar waarom doorgaan met iets waar jij en Kay geen lol in hebben?
Een paar stappen terug doen, minder verwachtingen, meer lol?
Als jullie allebei genieten van gewoon lekkere lange wandelingen is dat toch genoeg?
En tijdens het wandelen kun je genoeg verzinnen om hem wat extra uit te dagen.
Ik doe ook niks met Suske, weet 100 % zeker dat ze b.v. IPO prachtig zou vinden maar geen clubmens als ik nu eenmaal
ben gaat ze dat niet krijgen.
Dus spelen we elke dag verstoppertje, doen we speurspelletjes, apporteren, beetje volgen, af-en-blijf.
Wat meer relaxed er mee omgaan kan wonderen doen hoor :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Nou ja het maakt ook niet uit als het lang duurt.

De band die ik nu met Zazoe heb is ook niet al na 1 jaar ontstaan dat ik met hem kan lezen en schrijven.
Als er maar vooruitgang in zit.

IPO is ook wel het laatste waar ik aan zou denken om met Kay te doen.

Maar waarom nu weer zo neerzetten dat je hier niks meer mag vragen? We geven je toch de antwoorden waar je om vraagt...?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou eens een week lang opschrijven hoeveel commando's je geeft en hoeveel Kay er daadwerkelijk moet opvolgen.
Dan ga je een week alleen commando's geven, als je zeker weet dat hij ze uitvoert, of je zorgt dat hij ze uitvoert, eens kijken of je verschil ziet. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jip schreef:
Inge O schreef: 'in het begin even geen pakwerk', ja, maar dat is wel waarom mensen aan ipo beginnen toch, ze nemen in een club toch geen mensen aan die even een gehoorzaamheidscursusje willen doen?

en inderdaad, zijn drift aanwakkeren zonder dat je appèl hebt lijkt me geen goed idee, niet omdat hij gevaarlijk zou worden hoor maar wel omdat hij er niet beter controleerbaar zal door worden - voor ts dan.
Ze nemen in een club ook mensen aan die alleen speuren en of appél willen doen hoor daar kun je gewoon certificaten voor krijgen.....en het gaat toch niet om een "gehoorzaamheidscurusje"het gaat toch om een goede verhouding krijgen met je hond?

Bovendien wordt dat in het begin vooral aangelijnd gedaan wat me voor Mariska ook fijner lijkt en je hebt 1 op 1 les......en trouwens je begint met IPO te trainen voor VZH en dat lijkt me nou net iets voor Kay.... :ok:
het probleem lijkt me dat ze naast het oefenen op het veld ook thuis aan het appèl moet werken, beetje net als bij die gehoorzaamheidscursussen.
anders krijg je precies hetzelfde effect namelijk: een hond die het goed doet op het veld en schijt aan haar heeft zodra ie van het veld af is.

ik denk niet dat het bij de hond ligt, ik denk dat ze veel meer met hem aan de bak moet, juist buiten het trainingsveld.

inge, pakwerk is echt maar een van de drie onderdelen van de ipo en het allerbelangrijkste onderdeel in de ipo is afdeling b: appèl.
zonder appèl kun je het pakwerk ook wel vergeten.
ik vraag me alleen met jou af of de ipo wel zo'n goed idee is; alleen kan ik dat zo gauw niet onderbouwen :?
Afbeelding

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik ging ook met tegenzin op het laatst naar behendigheid omdat mijn hond het leuker vond om
dennenappels in de lucht te gooien en op te vangen dan om te luisteren naar mij.
met haar ben ik dus maar flyball gaan doen.
mijn andere hond vind behendigheid geweldig.
heb je wel het idee dat Kay het leuk vindt?
Icecold81
Zeer actief

Hmm ja hij springt meestal wel over dingen heen en door dingen, maar hij besluit ook wel vaak af te buigen en te gaan buurten..
Hij vindt het volgens mij niet erg er op zaterdag heen te gaan, tenminste hij wordt enthousiast en heeft in de auto allang door waar we heen gaan. Maar ja.. GH1 en 2 was daar ook, alle andere honden zijn daar ook. Heb meer het idee dat hij dat leuk vindt.
Als ik bv. met een wandeltocht meedoe, dan loop ik met een andere hond.
Dan is hij wel aangelijnd, maar hij lijkt meer ontspannen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marjoleine schreef:Kay vindt het leuk en wordt overenthousiast, waarna jij hem niet meer baas kunt.
Jij wordt vervolgens chagrijnig en vindt het niet meer leuk.

Ergo: je wilt dat hij luistert, anders is het niet meer leuk.

Dan kun je dus accepteren dat hij overenthousiast wordt en erom lachen, en zal het vanzelf stabiliseren.
Of je kunt ermee stoppen omdat je weet dat je er nooit mee zal kunnen lachen.

Dat lijken mij, kort door de bocht, de twee pties. ;)

Helemaal mee eens, ik vind het eigenlijk gewoon een beetje sneu voor Kay.
Ik zag behendigheid altijd gewoon als een leuk spelletje tussen mij en mijn hond, geen regels, alleen maar plezier. En daar hoort heerlijk in een deuk liggen om de domme capriolen óók gewoon bij!
Je moet er niet zo'n druk op leggen.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 10 okt 2012 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Jip schreef:Misschien vind je IPO zelf niks hoor maar ik gaf dat advies voornamelijk omdat je op een kringgroep heel veel mensen hebt met ervaring met Herders.

ze zullen ook meteen zien wat er scheef zit bij jou en Kay en kunnen je daar tips geven.

groot voordeel is ook dat er vaak maar weinig honden op het veld zijn en die alleen maar met de baas bezig zijn (als het goed is) dus weinig uitdaging voor Kay.... :wink: dat werkt al een stuk gemakkelijker voor je
daar heb ik ernstig mijn twijfels over en als ik eerlijk ben is ipo nu wel het laatste wat ik haar zou aanraden.
Ik heb geen twijfels over die mensen, ik ken die vereniging redelijk goed en ze hebben heel erg veel verstand van DH's.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:

ik twijfel er voornamelijk aan dat men op elke club deskundig genoeg zou zijn, ik ken er in ieder geval waar dit niet zo is.
Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken daar. De vereniging is van Gerard List en die weet enorm veel van Duitsers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Jip schreef:
Mojuan schreef:
Marjoleine schreef:Kay vindt het leuk en wordt overenthousiast, waarna jij hem niet meer baas kunt.

Dan kun je dus accepteren dat hij overenthousiast wordt en erom lachen, en zal het vanzelf stabiliseren.

Ik zag behendigheid altijd gewoon als een leuk spelletje tussen mij en mijn hond, geen regels, alleen maar plezier. En daar hoort heerlijk in een deuk liggen om de domme capriolen óók gewoon bij!
Mijn Schapendoes tilde zijn poot omhoog tegen de tunnel....... :oeps: daar kan je nog om lachen maar als hij andere honden zou gaan lastig vallen valt er niks meer te lachen.....
zelfs dat tegenaan piesen kan minder leuk zijn, attack zou meteen weigeren om die tunnel nog te nemen.
malinois schreef:Ik heb geen twijfels over die mensen, ik ken die vereniging redelijk goed en ze hebben heel erg veel verstand van DH's.
dat ligt dan weer anders, als je de club zelf kent :wink: .
Dat zeker... je kunt nooit iemand op zn mooie blauwe ogen geloven maar als ik een Duitser had en ik daar in de buurt woonde, ging ik daar trainen denk ik.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef: Dat zeker... je kunt nooit iemand op zn mooie blauwe ogen geloven maar als ik een Duitser had en ik daar in de buurt woonde, ging ik daar trainen denk ik.
ook met een wat ontspoorde duitser van 6 jaar die doet wat ie wil en een baasje dat er eigenlijk niet zoveel zin in heeft?
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef: Dat zeker... je kunt nooit iemand op zn mooie blauwe ogen geloven maar als ik een Duitser had en ik daar in de buurt woonde, ging ik daar trainen denk ik.
ook met een wat ontspoorde duitser van 6 jaar die doet wat ie wil en een baasje dat er eigenlijk niet zoveel zin in heeft?
Daar prikken ze daar in no-time doorheen, eigen initiatief is daar ook erg belangrijk. Dus ze zal zeker eerst een heleboel moeten investeren in het appel zowel op als buiten het veld. Verder denk ik maar zo dat het best goed is als hij daar wat energie in kwijt kan. Het is niet bij voorbaat een 'wedstrijd-vereniging' overigens.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Jip schreef:
Mojuan schreef:

Mijn Schapendoes tilde zijn poot omhoog tegen de tunnel....... :oeps: daar kan je nog om lachen maar als hij andere honden zou gaan lastig vallen valt er niks meer te lachen.....
Dan doe je toch gewoon de lessen aan de lijn?
Kan ook prima hoor, heb ik ook vaak genoeg gedaan als het anders niet lekker zou lopen.
:zweep:
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
Daar prikken ze daar in no-time doorheen, eigen initiatief is daar ook erg belangrijk. Dus ze zal zeker eerst een heleboel moeten investeren in het appel zowel op als buiten het veld. Verder denk ik maar zo dat het best goed is als hij daar wat energie in kwijt kan. Het is niet bij voorbaat een 'wedstrijd-vereniging' overigens.
het gaat niet zo zeer om het wedstrijdgebeuren, het gaat me er meer om dat je dit anderhalf jaar geleden ook al aangeraden hebt en ts er toen ook al over na ging denken.
denk dat het vooral gaat om het eigen initiatief en en het investeren en sorry dat ik het zeg, maar daar schort het nogal aan.
ipo is een manier van leven toch, dat red je niet met een keer per week halfslachtig wat appel komen doen en ik denk dat geen enkele ipo club op zulke leden zit te wachten.

maar ik kan het fout hebben natuurlijk en gaat ts wel vol enthousiasme de ipo in.
ik heb niet graag ongelijk maar in dit geval hoop ik dat ik dat wel heb, ook al geloof ik er niet zo in.
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou zelf geen Ipo gaan doen in zo'n geval. Enerzijds omdat het gewoon niks voor mijzelf is, en anderszijds omdat ik niet graag de lat zo hoog zou willen leggen in deze situatie. Dat is weliswaar een kip en ei verhaal, maar het zou mij teveel op de nek zitten. Terwijl ik het het belangrijkst zou vinden om éérst de onderlinge band, en dat is iets tussen de hond en de baas, te verbeteren. Daarna zou ik pas "iets gaan doen" met de hond.

En hou er overigens ook even rekening mee dat Kay's naam klinkt als "Nee".
Ik roep te pas en te onpas "Hee!" als ik het ergens niet mee eens ben, en dat lijkt gelukkig op "Nee", want daar reageert felix op als door een wesp gestoken.
Als Kay het onderscheid tussen z'n naam en "Nee" niet goed begrijpt, is dat ook nogal potentieel verwarrend :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief

iets met je hond doen werkt in mijn ogen juist wel om de onderlinge hond-baas band te versterken, juist in een situatie als deze waar de hond al jaren min of meer de verhouding bepaalt.
de ipo lat wordt niet meteen en ook niet altijd erg hoog gelegd en ook in de ipo is de baas-hond verhouding erg belangrijk, al zullen er best verenigingen zijn waar dat anders is.
een vereniging waar de nadruk op wedstrijden ligt is anders dan een vereniging waar de nadruk ligt op lekker bezig zijn met je hond en zo te horen is de club waar mal het over heeft er een in de laatste categorie.
maar dan nog staat en valt alles met de intentie waarmee je naar zo'n club gaat, als je er toch al niet zoveel zin in hebt kun je er op wachten dat het niks wordt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”