Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dierenarts of nog even wachten
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
dierenarts of nog even wachten
Lizzie heeft dus flinke diaree, gisteren begonnen. Gisteren morgen een half portie brokken gehad, daarna rodi, kleine porties gedurende de dag. Vandaag nog steeds diaree, ze zit nu op kip en rijst en kookvocht ook meerde porties per dag. Ik dacht dat het iets beter ging omdat ik nergens meer poep zag in de tuin (deur staat open en ik spoel steeds alles weg met gekookt water en daarna de tuinslang). Ze is wel veel aan het likken, dus daarom net alles even goed gewassen van achter. nu zie ik dus dat de poep er gewoon uitloopt, zij likt het dan weg, daarom vind ik niets. Het loopt er dus druppelgewijs uit. Omdat ze ook nog loops is weet ik ook niet zo goed wat de druppels zijn die ik in huis vind. dat de diaree niet minder wordt, vind ik niets en twijfel nu dan toch of ik naar de da moet. Ze is verder niet suf (slaapt wel iets meer in haar bench, maar wil gewoon nog wandelen en spelen), eet goed en drinkt voldoende. Dushi heeft nog nergens last van, dus het lijkt me geen virus.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: dierenarts of nog even wachten
Je twijfelt.. in dat geval zou ik gaan. Beter een keer teveel dan een keer telaat.
Suzanne
Suzanne
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Ik zou wel even bellen, stelt je misschien ook gerust.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
poeh lastig. Ik zou het nog heel even aankijken. Misschien is ze een beetje van slag door de loopsheid? Kijk het nog een dagje of twee dagen (is het weekend weer voorbij) aan en als het dan nog niet over is zou ik ook even naar de DA gaan. Ik weet niet of het bij honden helpt maar misschien af en toe een sneetje wit brood?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
Asta
Waarom zou je een hond 4 dagen met diarree laten doorlopen voor de dierenarts?
Als de poep eruitloopt lijkt me toch goed mis hoor
dan heeft ze er totaal geen controle over, als bij jezelf de poep eruitloopt ga je ook niet eerst 4 dagen rondlopen ofwel?
Nah ja weet je doe mij maar in 1 dag de injecties en pillen dat het over is. Ik vind dat dus niet nodig mijn hond zoveel dagen ziek laten te zijn als het niet nodig is.
Als de poep eruitloopt lijkt me toch goed mis hoor
Nah ja weet je doe mij maar in 1 dag de injecties en pillen dat het over is. Ik vind dat dus niet nodig mijn hond zoveel dagen ziek laten te zijn als het niet nodig is.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze is dus niet ellendig en ziek in de zin van dat het lijkt of ze er last van heeft. Als ik het gevoel had dat ze zich ziek voelde had ik al lang gebeld, maar dat dat dus niet zo is maakt het lastig
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee, maar ze ruimt haar eigen poep op , ik zelf zou dan toch even gaan hoor, was natuurlijk gisteren al gegaan, maar goed, 
- Miezemuis
- Zeer actief
Om 19:00 uur kan ik terecht, hoop dat ze met een prik meteen een stuk beter is
- Miezemuis
- Zeer actief
Gelukkig valt het allemaal wel mee, ze heeft inderdaad flinke diaree, maar geen koorts, niet uitgedroogd en mooi roze tandvlees. Dierenarts krijg nog even schrik toen hij in haar anus voelde en het ineens begon te bloeden, dus ik heb maar snel gezegd dat ze loops is, en het bloed ws van die kant komt hahahahah
Ik heb wel een soort immodium gekregen, maar hij dacht dat het niet gek veel zou doen. lizzie is wel flink afgevallen. Ik heb haar gewogen voor onze vakantie, toen was ze 21 kg, nu 16. Niet te mager, maar ze mag ook niet te veel meer afvallen.
Ik heb wel een soort immodium gekregen, maar hij dacht dat het niet gek veel zou doen. lizzie is wel flink afgevallen. Ik heb haar gewogen voor onze vakantie, toen was ze 21 kg, nu 16. Niet te mager, maar ze mag ook niet te veel meer afvallen.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze kreeg al kip en rijst en kookvocht. Dit moet ik blijven geven totdat ze 2 dagen weer normale ontlasting heeft, dan een paar dgaen half/half en daarna pas weer gewoon voer. Bij de medicatie mag je niet vasten.
Dat afvallen komt niet alleen van nu, bij de oppas in de zomer wilde ze ook soms wat minder eten, en de brokken die ik in huis had liet ze ook even staan, net als de rodi (ze kan heel kieskeurig zijn). kip en rijst gaat er overigens uitermate goed in.
Dat afvallen komt niet alleen van nu, bij de oppas in de zomer wilde ze ook soms wat minder eten, en de brokken die ik in huis had liet ze ook even staan, net als de rodi (ze kan heel kieskeurig zijn). kip en rijst gaat er overigens uitermate goed in.