Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
D*mme, Tommy is positief op DIROFILARIA INMITIS
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: D*mme, Tommy is positief op DIROFILARIA INMITIS
Esperanza van mij heeft ook hartworm.. is in Spanje behandelt maar toch niet weg.. ik geef haar nu gewoon elke maand een stronghold pipet, dat dood de eitjes etc, behalve de volwassen wormen .. en verder kijk ik het wel aan... ze kan nu de erge behandeling niet aan qua fysiek dus ik heb ook geen keus... ik merk verder niets aan haar.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dat is echt verschrikkelijk....ik moet er niet aan denken dat zo'n tijdbom in z'n lijfje zit.jacq1970 schreef:Esperanza van mij heeft ook hartworm.. is in Spanje behandelt maar toch niet weg.. ik geef haar nu gewoon elke maand een stronghold pipet, dat dood de eitjes etc, behalve de volwassen wormen .. en verder kijk ik het wel aan... ze kan nu de erge behandeling niet aan qua fysiek dus ik heb ook geen keus... ik merk verder niets aan haar.
Heb je een echocardiogram laten maken om te zien of ze in hart en longen volwassen wormen heeft en of er al schade is ?
Normaal als ze de zichtbare symptomen nog niet heeft zou het nog moeten meevallen que aantal wormen en als je inderdaad telkens de eitjes dood komen er er geen bij.
Sterkte !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
nee heb geen echo laten maken , kan altijd nog later, ik merk niet dat ze er last van heeft, haar hart klonk ook goed verder... geen zichtbare symptomen verder.Gipsy schreef:Dat is echt verschrikkelijk....ik moet er niet aan denken dat zo'n tijdbom in z'n lijfje zit.jacq1970 schreef:Esperanza van mij heeft ook hartworm.. is in Spanje behandelt maar toch niet weg.. ik geef haar nu gewoon elke maand een stronghold pipet, dat dood de eitjes etc, behalve de volwassen wormen .. en verder kijk ik het wel aan... ze kan nu de erge behandeling niet aan qua fysiek dus ik heb ook geen keus... ik merk verder niets aan haar.![]()
Heb je een echocardiogram laten maken om te zien of ze in hart en longen volwassen wormen heeft en of er al schade is ?
Normaal als ze de zichtbare symptomen nog niet heeft zou het nog moeten meevallen que aantal wormen en als je inderdaad telkens de eitjes dood komen er er geen bij.
Sterkte !
Als je verder een gezonde hond heb kan je idd een andere behandeling kiezen maar die keuze heb ik gewoon niet bij haar nu.. dus we kijken het gewoon aan.
Ze is blij, vrolijk en wandelt lekker mee, ik merk niets aan haar dus ik denk dat de schade wel meevalt.
Ze is bijna 10 en pas in april naar nederland gekomen dus een hond die zolang is spanje heeft gezeten mankeert bijna altijd wel iets, heeft 2,5 jaar in la linea gezeten , heeft wel een zwaardere behandeling gehad in spanje maar is blijkbaar niet goed genoeg aangeslagen ofzo....
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb voor de echo 25 € betaald en daarmee weet je ineens of er volwassen wormen in het hart (en longen) zitten.jacq1970 schreef:nee heb geen echo laten maken , kan altijd nog later, ik merk niet dat ze er last van heeft, haar hart klonk ook goed verder... geen zichtbare symptomen verder.Gipsy schreef:Dat is echt verschrikkelijk....ik moet er niet aan denken dat zo'n tijdbom in z'n lijfje zit.jacq1970 schreef:Esperanza van mij heeft ook hartworm.. is in Spanje behandelt maar toch niet weg.. ik geef haar nu gewoon elke maand een stronghold pipet, dat dood de eitjes etc, behalve de volwassen wormen .. en verder kijk ik het wel aan... ze kan nu de erge behandeling niet aan qua fysiek dus ik heb ook geen keus... ik merk verder niets aan haar.![]()
Sterkte !
Als je verder een gezonde hond heb kan je idd een andere behandeling kiezen maar die keuze heb ik gewoon niet bij haar nu.. dus we kijken het gewoon aan.
Ze is blij, vrolijk en wandelt lekker mee, ik merk niets aan haar dus ik denk dat de schade wel meevalt.
Ze is bijna 10 en pas in april naar nederland gekomen dus een hond die zolang is spanje heeft gezeten mankeert bijna altijd wel iets, heeft 2,5 jaar in la linea gezeten , heeft wel een zwaardere behandeling gehad in spanje maar is blijkbaar niet goed genoeg aangeslagen ofzo....
Zonder die echo zou ik nou de hele tijd angst hebben gehad als ie aan het lopen is.... nu weet ik dat ie naar hartelust lopen mag en maak ik me er geen nutteloze zorgen over...
Tommy wordt overigens 6 in oktober, zussen Gipsy (nu getest) en Cheyenne (getest in November) zijn clean.
De hoop op de geschikte adoptiefamilie heb ik bijna opgegeven
Slaap wel iedereen...Tommy ligt al onder m'n bed te wachten
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012