Onze Shiro, onze goedzak.
Uitgeblust en 14 jaar.
Elke maand was er 1.
Op een zondagmiddag begon je te joelen van de pijn, krom lopen van de pijn. Je wist niet waar je het zoeken moest.
Direkt de dierenarts gebeld, ik zeg hoor hem joelen.. Als ik onderweg ben, bel ik zegt de DA.
M'n vriend kwam de straat infietsen en hoorde z'n hond joelen van de pijn, het was lekker weer dus de ramen stonden open.
Ik belde m'n moeder of ze op onze 4 jarige dochter wou passen want we moeten nu naar de DA. M'n moeder komt kort daarna en terwijl ze de auto uitstapt hoort ze de hond ook janken van de pijn..
Jeetje wat heeft die hond!??
Z'n buik was wel heel erg opgezet.
We waren zo'n 20 minuten verder na het telefoontje met de DA toen ik het niet meer aan kon zien en wachtte het telefoontje van de DA niet meer af, en reden alvast die kant op met onze hond..
Toen we er waren nog geen DA, aanbellen en nog eens aanbellen, onze hond wist nog steeds niet waar hij het zoeken moest van de pijn. Op een gegeven moment zie ik de zoon van de DA. Ik spreek hem aan, hij geeft me zijn telefoon zodat ik zijn vader kan bellen..
Ik zeg: Onze hond ligt hier half dood te gaan ( nog niet echt beseffend dat het werkelijk zo zou gaan)
Hij zou er binnen 5 minuten zijn. De man had blijkbaar een ander spoedgeval.. Kan gebeuren, maar ooh zo klote voor onze hond!!! Want al met al waren we zo'n 40 minuten verder..!
Onze hond kroop half in de bosjes en ging er bij liggen, op z'n zij, voor de deur van de dierenarts..
Je staat zo machteloos met een dier dat zoveel pijn heeft. Wat kun je anders doen dan naast hem zitten, je hand onder z'n kop leggen zodat hij in ieder geval niet met z'n kop op de stoep ligt, en hem toefluisteren dat hij braaf is en hem over z'n koppie aaien?
Hij gaat dood fluister ik tegen m'n vriend, Marco hij gaat dood
Daar zaten wij allebei jankend bij onze hond die nauwelijks meer reageerde (achteraf, was hij al in shock)
En jahoor eindelijk daar kwam de DA, direkt naar z'n hart luisteren, en Shiro's hartslag was al onregelmatig, zijn poot begon te trillen.. Hij onderzocht zijn buik, waarop de hond reageerde want het deed hem veel pijn natuurlijk. Alstublieft doe hem geen pijn meer, alstublieft... Geef hem een spuit!
Shiro je bent braaf..goedzo..braaaave hond.. tis goed zo...je bent zoo braaf... ga maar lekker slapen...tis goed zo.
En weg is hij..
Oorzaak een maagkanteling, gewoon gestorven op de stoep voor de deur van de dierenarts.. Het was je tijd, daar heb ik vrede mee.
Maar ik had je echt een ander einde gegund hond.. Dit heb je niet verdient..