Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokken oudere hond?
Moderator: moderatorteam
- vivian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
- Aantal honden: 2
brokken oudere hond?
De hond van mijn ouders (12 jaar) eet niet lekker meer en ik vind hem erg slap in de bespiering worden. Hij krijgt nu nog fokker in combinatie met kvv. Mijn ouders willen een andere brok gaan proberen en nu twijfelen ze tussen proplan senior en eukanuba +9.
Ze willen liever niet via internet bestellen dus doglovers gold, orijen en acana vallen helaas af want is niet in de buurt verkrijgbaar.
Ze willen helaas niet helemaal over op vers ( ik blijf proberen) dus wat zou dan de beste optie zijn?
Ze willen liever niet via internet bestellen dus doglovers gold, orijen en acana vallen helaas af want is niet in de buurt verkrijgbaar.
Ze willen helaas niet helemaal over op vers ( ik blijf proberen) dus wat zou dan de beste optie zijn?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: brokken oudere hond?
Wat je ook gaat voeren, de bespiering zal niet ineens weer terug zijn bij een hond op leeftijd hoor.
Sjefke van mij (bijna 12 1/2 jaar oud) heeft ook duidelijk minder bespiering dan voorheen, haar ruggengraat is beter voelbaar en ze valt wat in op haar koppie, maar dat is gewoon te wijten aan ouderdom en is vrij normaal op enig moment als de hond ouder wordt.
Daarvoor zou ik niet van voer gaan veranderen.
Sjefke van mij (bijna 12 1/2 jaar oud) heeft ook duidelijk minder bespiering dan voorheen, haar ruggengraat is beter voelbaar en ze valt wat in op haar koppie, maar dat is gewoon te wijten aan ouderdom en is vrij normaal op enig moment als de hond ouder wordt.
Daarvoor zou ik niet van voer gaan veranderen.
- vivian
- Zeer actief
Nee ik snap dat de bespiering niet in een keer terugkomt
Maar het gaat er voornamelijk om dat hij erg slecht eet. Hij wil z'n brokken niet meer en mijn ouders willen nu een andere brok proberen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Eet hij zijn kvv nog wel met graagte? Kan het een gebitsprobleem zijn?
Als hij geen problemen heeft en wel nog kvv met smaak eet, kan DAT je ouders dan niet overtuigen?
Eventueel kun je, als hij verder niets mankeert een spiersupport geven maar ik weet niet of dat nou echt moet zeg maar
een hond moet ook gewoon oudere moeten kunnen worden als je snapt wat ik bedoel 
Suzanne
Als hij geen problemen heeft en wel nog kvv met smaak eet, kan DAT je ouders dan niet overtuigen?
Eventueel kun je, als hij verder niets mankeert een spiersupport geven maar ik weet niet of dat nou echt moet zeg maar
Suzanne
- vivian
- Zeer actief
kvv eet hij graag. Ik blijf proberenSuzanne123 schreef:Eet hij zijn kvv nog wel met graagte? Kan het een gebitsprobleem zijn?
Eventueel kun je, als hij verder niets mankeert een spiersupport geven maar ik weet niet of dat nou echt moet zeg maareen hond moet ook gewoon oudere moeten kunnen worden als je snapt wat ik bedoel
Suzanne
En ja hij is natuurlijk nu een oude hond alleen ben ik nog niet zo ver mischien om dat in te zien.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bespiering zul je toch met bewegen moeten krijgen, bij Xena werd dit ook minder (nu 10,5 jr) maar sinds ik weer elke dag met haar fiets heeft ze weer een prima bespiering terug.
Dat krijg je niet door voer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- vivian
- Zeer actief
malinois schreef:bespiering zul je toch met bewegen moeten krijgen, bij Xena werd dit ook minder (nu 10,5 jr) maar sinds ik weer elke dag met haar fiets heeft ze weer een prima bespiering terug.
Beweging krijgt hij voor zijn kunnen genoeg, maar een goede voeding ter ondersteuning van zijn gestel vindt ik minstens zo belangrijk als beweging.