Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Space piano

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Space piano

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Kijk nou!!! Dat ziet er toch niet uit!
Teun, de kat van mijn vriend, heeft zo af en toe periodes dat hij in huis sproeit :gvd: Tot nu bleef het beperkt tot de woonkamer en keuken.
De koelkast van een half jaar oud heeft onderaan al aangetaste plekjes, toen we de nieuwe boekenkast hadden neergezet was de volgende dag de onderste laag boeken zeiknat. De gordijnen zijn helemaal kansloos, daar denk ik maar niet al te veel over na.

Een paar maanden geleden heb ik deze piano gekocht. Het was al heel lang een wens om te leren piano spelen en het heeft me flink wat spaargeld gekost.
De piano staat boven op de enige kamer waar de katten mogen komen (verder hebben we er geen plek voor) Teun heeft nooit boven gesproeid.....tot gisteren :boos: Het droop er van af :jank: De enige remedie is de plek voorzien van aluminium folie want daar sproeit hij niet tegen aan. Het geluk is dat zijn urine niet stinkt want anders had ik helemaal met mijn handen in het haar gezeten.

De volgende keer dat ik mijn oefeningen op de piano ga doen trek ik eerst mijn astronauten pak aan. :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Space piano

Ongelezen bericht door Turrie »

Lol... :smile2:

Nah ja.. niet dat de kat sproeit natuurlijk...
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Die kat ging bij mij toch echt de deur uit
Kit
Erelid

Nanna schreef:
Kit schreef:Die kat ging bij mij toch echt de deur uit
Als ik zo eens naar je honden kijk komt het niet eens zo ver :mrgreen: Maar inderdaad, een pissende kat in huis die ondanks allerlei maatregelen niet daarmee ophoudt kon hier ook vertrekken. Daar heb ik geen zin in, ik laat niet mijn huis verzeiken.

En toch zijn er 4 katten gewend hahaha
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Dit is een gedragsprobleem en heel, heel moeilijk op te lossen.
Ik heb 13 jaar lang een onzindelijke kater in huis gehad en op het laatst, toen hij 6 à 7x per dag overal op/in/tegenaan plaste, heb ik hem uiteindelijk laten inslapen.
Hij piste op de nieuwe tv, op de magnetron, op bed, op wasgoed, in schoenen, bank, kinderspeelgoed en op het aanrecht. Hij was een ex-blaasgruiskater en na zijn penisamputatie werd het ingesleten gedrag.
Hij ging naar buiten en zelfs dat was niet voldoende om zijn gedrag in te dammen.

Kortom, ik geloof niet dat dit gedrag af te leren is. :ugh:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Echt? :80: Mijn eigen kat sproeit hier ook in huis, maar daar doe ik 'm de deur niet voor uit. En inderdaad, dit gedrag is volgens mij niet af te leren..
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hilde schreef:
Echt? :80: Mijn eigen kat sproeit hier ook in huis, maar daar doe ik 'm de deur niet voor uit. En inderdaad, dit gedrag is volgens mij niet af te leren..

Nou, ik ben heel geduldig en kan ontzettend veel hebben van mijn dieren. Maar als je iedere keer je nieuwe kostbare spulletjes kan weggooien omdat die rotkat ze onderpiest, dan is op een gegeven moment het geduld op. Echt op.
Helaas zit niemand te wachten op een onzindelijke kat dus ik wist best wel dat het alternatief inslapen was. Ik heb het lang uitgesteld maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, maar mijn kat is bijna 9 en verder gezond, dus ik ga hem echt niet laten inslapen.. Dan maar veel schoonmaken. Hij pist trouwens wel op vaste plekken.. Allemaal muren/hoeken/koelkast etc, niks echt kostbaars.
Afbeelding
Ans Surfer
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ans Surfer »

Afbeelding
Groetjes van Ans en Hiro
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hilde schreef:Ja, maar mijn kat is bijna 9 en verder gezond, dus ik ga hem echt niet laten inslapen.. Dan maar veel schoonmaken. Hij pist trouwens wel op vaste plekken.. Allemaal muren/hoeken/koelkast etc, niks echt kostbaars.
Een kat/hond die de hele dag in huis pist ging er bij mij ook uit. Mijn huis is mij wel wat waard, zelfs de muren. Want daar heb ik namelijk veel voor gespaard en daar werk ik elke dag voor. Geen denken aan dat ik dat liet volzeiken door een dier.

Ik ben een enorme dierenliefhebber en ik vind veel goed maar continu pissen of schijten in mijn huis is de druppel (letterlijk).
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik heb ooit eens een lezing gevolgd van een katten-gedragsdeskundige, zij beweerde dat ze elk plas/sproeiprobleem op kon lossen.
Volgens mij is dit haar website

http://www.kattengedragstherapie.nl/index.htm
Kit
Erelid

Hilde schreef:

Volmondig ja, een kennisje van mij heeft ook zo'n kat en ondanks dat zij echt superschoon is in huis, meurt het als de hel naar die klote kat...

Boon is ook lang onzindelijk geweest, maar die zeek tenminste niet tegen mijn meubels
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hoe heb je de piano schoon gemaakt? Biotex groen schijnt de urine af te breken, dat heb ik gebruikt in de tijd dat we hier een kattenluik hadden en andermans katers hier binnen besloten te dringen. Het hielp echt enorm goed, het voorkwam ook dat anderen (of onze eigen dames) er weer overheen gingen plassen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Oh ik vind het zo vies. Een vriendin van mij heeft ook een kat die onzindelijk is, en de hele flat stinkt gewoon. Mijn kater Gijs heeft hier een paar keer in huis gedaan, maar gelukkig heb ik dat in goede banen kunnen leiden. Hier zou een onzindelijk kat ook vertrekken. Het is zooooooooo vies en je krijgt de lucht er echt nooit meer uit. Hier ruik je na 20 jaar niet meer zo dat Gijs in huis heeft gedaan, maar als je met je neus boven de plek gaat hangen waar hij heeft gedaan, ruik je het nog.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Schoonmaken kun je het best eerst met biotex, dat breekt de eiwitten af en daarna met 70% alcohol, daarmee haal je de vetzuren weg. Als het goed is moet je daarmee de geur kwijt zijn, zonder dat het plekje extra uitnodigend wordt om nog eens tegenaan te plassen,
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Het scheelt dat Teun het niet heel vaak doet, soms maanden niet en de afgelopen tijd vind ik af en toe wat. En godzijdank ruik je het niet, dat is echt zijn redding.
Sinds anderhalf jaar woont mijn kat ook in hier in huis en die twee liggen elkaar niet heel erg. Ze hebben nu een periode dat er wat meer spanning is en dat merk je meteen aan Teun. Ik heb helaas te weinig verstand van katten gedrag om te zien wat er tussen hen speelt.

Ik heb de piano met een sopje van allesreininger schoongemaakt en tot nu toe ziet het er goed uit. Het materiaal is van gelamineerd hout (volgens mij mdf) en hopelijk komen er geen vocht bobbels op die plek.

Hier nog een foto van de dader

Afbeelding
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Wel een leuke dader :wink:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben ook een kat gehad die sproeide. En dat stonk verschrikkelijk! :ugh:
Hij was inmiddels gecastreerd, zat op blaasgruisdieet, en bleef het doen. Op een gegeven moment een grote bench neergezet met een hangmatje en kattenbak enz, en heel snel op zoek gegaan naar een nieuw baasje. Hij mocht iedere dag even uit de bench als wij er bij waren.
Gelukkig had meneer heel snel een nieuw baasje gevonden, en daar heeft hij nooit gesproeid. Hij was daar ook de enige kat, en wij hadden er nog meer lopen, en ook honden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”