Maar met een nieuw baasje en roedeltje en de juiste instelling van de baas kan zo'n hond heel snel in zijn nieuwe rol zitten hoor.
Jij hebt toch ook een oudje in huis genomen die nu ook goed funtioneert .

Moderator: moderatorteam
Ik ook helaas..macho-hayley schreef:ik ken ook genoeg honden die wel volledig gestressed thuiskwamen uit een pension
Natuurlijk zijn die er ook.macho-hayley schreef:ik ken ook genoeg honden die wel volledig gestressed thuiskwamen uit een pension
Hij moet niet in de kennel om te kunnen werken, hij moet in de kennel omdat ie anders de rest van mijn gezin opvreet.macho-hayley schreef:bij mij sluit het een het ander niet uit...lekker veel sporten en toch samen kunnen leven met de baas in huis.
Waarom moet jouw hond in een kennel om te kunnen werken?
En waarom kun je geen vriendschap hebben en hem daarbij de leiding geven die hij nodig heeft?
Klopt, maar dat gold ook voor Arrow en zelfs voor Cento. Cento leeft al 5 jaar in huis en was vele malen gelukkiger aan het werk en in de kennel dan hij de laatste 5 jaar van zijn leven is als bankhanger met heel veel vrienden om zich heen. Een socialere hond als Cento ken ik niet, alle mensen zijn zijn vrienden en alle honden ook, maar ik heb hem nooit stralender meegemaakt dan in zijn werkende jaren, en nog moet ik hem regelmatig uit Mikeys kennel slepen de knusse woonkamer bezaaid met dekbedden, kussens en manden in. Kortom als je beide kanten niet kent, kun je ook niet gefundeerd over beide kanten oordelen.Inge O schreef:de vergelijking die je nu maakt is niet eerlijk, aniek, jij weet beter dan wie dan ook dat er niet veel mikey's rondlopen en maar goed ook want daar zijn maar weinig passende baasjes voor.Budkes schreef:Ik denk dat mijn vriend Mikey, die in een kennel zit, qua leven niet wil ruilen met Turbo. Moet hij veel te veel samenwerking met de baas, en elke dag lekker het werk doen waar hij voor gefokt is missen.Turrie schreef:
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben...![]()
Ik geloof trouwens ook niet dat hij mijn leiderschap wil inruilen voor mijn vriendschap, veels te ingewikkeld voor hem.
ik zie mn honden niet als vrienden nee idd. daar ben ik gelukkig niet de baas van en bepaal ik niet wat ze wel en niet mogen... dat doe ik wel bij mn honden... ik zie ze wel als mn hondenmaatjes en kom niet aan mn honden hoor want dan kom je aan mij....Turrie schreef:malinois schreef:dus wij zijn een stelletje achterlijke idioten?Turrie schreef:
Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel..![]()
En zeggen dat de meeste honden geen trauma aan een kennel overhouden..... Er is een verschil tussen de signalen niet zien en het niet weten.. en de signalen wel zien en het dus wel weten!
Dat zeg ik niet... Ik schrijf alleen mijn mening..
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben...![]()
@daywalkerHier ben ik het niet mee eens..de hond mist nooit zijn baas maar zijn leiderschapDat je hond leiding nodig heeft wel, maar dat de hond zijn/haar 'baas' nooit mist..
en is stress altijd verkeerd dan? Ik heb ook weleens stress... dan is er ook niemand die daar maar een sec. over wakker ligt hoor, incl. ikzelf niet... dus als mn honden een keer stress vertonen tja dat hoort bij het leven hoor... geen probleem.macho-hayley schreef:ik ken ook genoeg honden die wel volledig gestressed thuiskwamen uit een pension
maar 2 dagen? Als ze honger krijgen gaan ze wel weer eten hoorTurrie schreef:Ik ook helaas..macho-hayley schreef:ik ken ook genoeg honden die wel volledig gestressed thuiskwamen uit een pension
En ook katten..
Zo weet ik een kat die op proef ging naar een pension. De kat at niet meer en na 2 dagen is het dier weer naar huis gegaan..
Xantos zat liever buiten dan binnen bijv., die verkoos de kennel direct boven in huis leven...Inge O schreef:die ken ik (en al mijn honden) wel want al mijn honden hebben als pup in de kennel overnacht tot de volgende pup kwam (meestal pas een jaar of 3 later). ze zijn dus allemaal de kennel gewend, sommigen daarvan hebben ook wel eens (tijdelijk) overdag in de kennel gezeten als ik niet thuis was (crunch bv. nadat ze een paar keer was ontsnapt en kwiebus altijd als ik niet thuis ben) maar géén van mijn honden is ooit al uit vrije wil één seconde in de kennel gegaan, nooit ofte nimmer, het komt niet in hen op.Budkes schreef:Kortom als je beide kanten niet kent, kun je ook niet gefundeerd over beide kanten oordelen.
dat kan dus ook.
Een kat is geen hond, een kat kan niet zo goed tegen niet eten...leververvetting enzo...malinois schreef:maar 2 dagen? Als ze honger krijgen gaan ze wel weer eten hoorTurrie schreef:Ik ook helaas..macho-hayley schreef:ik ken ook genoeg honden die wel volledig gestressed thuiskwamen uit een pension
En ook katten..
Zo weet ik een kat die op proef ging naar een pension. De kat at niet meer en na 2 dagen is het dier weer naar huis gegaan..
ja ik heb vroeger ook een kat gehad, kwam niet buiten en die at ook weleens een dag of wat niet... het zal best dat het niet goed is maar niet eten dat is niet eten , kan er weinig aan doen.martine-tom schreef:Een kat is geen hond, een kat kan niet zo goed tegen niet eten...leververvetting enzo...malinois schreef:maar 2 dagen? Als ze honger krijgen gaan ze wel weer eten hoorTurrie schreef:[..]
Ik ook helaas..
En ook katten..
Prima dat jij zo hard bent, er zijn veel mensen die dat niet zijn en ik vind dat je wel erg veroordelend doet naar die mensen.malinois schreef:ja ik heb vroeger ook een kat gehad, kwam niet buiten en die at ook weleens een dag of wat niet... het zal best dat het niet goed is maar niet eten dat is niet eten , kan er weinig aan doen.martine-tom schreef:Een kat is geen hond, een kat kan niet zo goed tegen niet eten...leververvetting enzo...malinois schreef:maar 2 dagen? Als ze honger krijgen gaan ze wel weer eten hoorTurrie schreef:[..]
Ik ook helaas..
En ook katten..
Ik denk dat ik genoeg wil om mijn dieren goed te doen... maar het moet wel nut hebben en ik moet het nut er van inzien... en dat is niet een dagje niet eten... sorry... bij honden al helemaal niet, ik had hier een hond die een week niet at als Xena loops was.. nou dan niet, ik zie het probleem niet echt.... daar hoef je niet hard voor te zijn hoor, sterker nog ik ben absoluut niet hard v.w.b. mijn honden hoor.martine-tom schreef:Prima dat jij zo hard bent, er zijn veel mensen die dat niet zijn en ik vind dat je wel erg veroordelend doet naar die mensen.malinois schreef:ja ik heb vroeger ook een kat gehad, kwam niet buiten en die at ook weleens een dag of wat niet... het zal best dat het niet goed is maar niet eten dat is niet eten , kan er weinig aan doen.martine-tom schreef:[..][..]
Een kat is geen hond, een kat kan niet zo goed tegen niet eten...leververvetting enzo...
En je kan er genoeg aan doen, maar dat kost ff wat moeite en inlevingsvermogen, en de wil om er wat aan te doen ook...
Inge O schreef:die ken ik (en al mijn honden) wel want al mijn honden hebben als pup in de kennel overnacht tot de volgende pup kwam (meestal pas een jaar of 3 later). ze zijn dus allemaal de kennel gewend, sommigen daarvan hebben ook wel eens (tijdelijk) overdag in de kennel gezeten als ik niet thuis was (crunch bv. nadat ze een paar keer was ontsnapt en kwiebus altijd als ik niet thuis ben) maar géén van mijn honden is ooit al uit vrije wil één seconde in de kennel gegaan, nooit ofte nimmer, het komt niet in hen op.Budkes schreef:Kortom als je beide kanten niet kent, kun je ook niet gefundeerd over beide kanten oordelen.
dat kan dus ook.
En
Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel..
En zeggen dat de meeste honden geen trauma aan een kennel overhouden..... Er is een verschil tussen de signalen niet zien en het niet weten.. en de signalen wel zien en het dus wel weten!
Maw als je je hond in de kennel zet dan staat dat gelijk aan je hond in een separeercel zetten, een trauma bezorgen waarvan je de signalen niet wilt zien en wil je geen goede relatie met je hond.
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben...
Budkes schreef:Inge O schreef:die ken ik (en al mijn honden) wel want al mijn honden hebben als pup in de kennel overnacht tot de volgende pup kwam (meestal pas een jaar of 3 later). ze zijn dus allemaal de kennel gewend, sommigen daarvan hebben ook wel eens (tijdelijk) overdag in de kennel gezeten als ik niet thuis was (crunch bv. nadat ze een paar keer was ontsnapt en kwiebus altijd als ik niet thuis ben) maar géén van mijn honden is ooit al uit vrije wil één seconde in de kennel gegaan, nooit ofte nimmer, het komt niet in hen op.Budkes schreef:Kortom als je beide kanten niet kent, kun je ook niet gefundeerd over beide kanten oordelen.
dat kan dus ook.
Maar ik reageerde ook niet op jou Inge, ik reageerde op de volkomen ongefundeerde post van Turrie:En
Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel..
Maw als je je hond in de kennel zet dan staat dat gelijk aan je hond in een separeercel zetten, een trauma bezorgen waarvan je de signalen niet wilt zien en wil je geen goede relatie met je hond.
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben...
Mwoh ook niet een erg eerlijk oordeel als je dus niet weet waar je over praat. En daar reageerde ik op. Want zoals ik al aangaf heb ik er hier in ieder geval 1 die de kennel verkiest boven de knusse huiskamer, wat Mikeys keuze zou zijn weet ik eerlijk gezegd niet, want die krijgt die keus nu eenmaal niet.
Juist, en daar walsen mensen heel lomp over heen. Die persoonlijke zone wordt niet erkend bij dieren. Die mogen ze helemaal niet hebben "want dan zijn ze vals'.Turrie schreef:Dieren zijn geen knuffels en ze hebben ook een persoonlijke zone!
Ik denk dat het er een beetje bijhoort, bij het juridische spelletje, officieel bericht van de advocaat enzo...macho-hayley schreef:ik kreeg een brief van de advocaat van de ouders i.v.m de kosten die zijn gemaakt...en dit nadat ik zelf al een briefje had gestuurd met de verzekeringsgegevens en dat ik alle kosten wel wil vergoeden...is dit dan de normale gang van zaken?Normaal kun je de verzekering dit dan met elkaar laten oplossen toch?
Begin ondertussen wel een beetje pissig te worden trouwens, want zoveel moeite als ik heb gedaan om in contact te komen, mijn medeleven te tonen en de dingen te regelen en daar reageert helemaal niemand op en dan wel op deze manier...vreemd....maar goed ze kunnen het krijgen zoals ze willen dan communiceren ze maar met mijn advocaat...ik ga in ieder geval geen contact meer met ze zoeken...hooguit nog eens een brief sturen als mij dat juridisch goed uitkomt..of ben ik nu een kreng?
malinois schreef:ik zie mn honden niet als vrienden nee idd. daar ben ik gelukkig niet de baas van en bepaal ik niet wat ze wel en niet mogen... dat doe ik wel bij mn honden... ik zie ze wel als mn hondenmaatjes en kom niet aan mn honden hoor want dan kom je aan mij....Turrie schreef:malinois schreef:dus wij zijn een stelletje achterlijke idioten?Turrie schreef:
Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel..![]()
Dat zeg ik niet... Ik schrijf alleen mijn mening..
@daywalkerHier ben ik het niet mee eens..de hond mist nooit zijn baas maar zijn leiderschapDat je hond leiding nodig heeft wel, maar dat de hond zijn/haar 'baas' nooit mist..
En nee ik geloof ook niet in dat een hond zn baas mist... en maar goed ook... een hond heeft een heel snel aanpassingsvermogen over het algemeen. Toen Xena moest bevallen is ze een paar maanden bij de fokker geweest, na een week lag madam al prinsheerlijk op de bank alsof ze er al jaren woonde...(en ze is daar met 7 weken weggegaan) en liep niet eens meer mee naar de deur toen ik wegging...
Ik zie dat heel graag moet ik zeggen...
ik zou de advocaten dat laten uitzoekenmacho-hayley schreef:ik kreeg een brief van de advocaat van de ouders i.v.m de kosten die zijn gemaakt...en dit nadat ik zelf al een briefje had gestuurd met de verzekeringsgegevens en dat ik alle kosten wel wil vergoeden...is dit dan de normale gang van zaken?Normaal kun je de verzekering dit dan met elkaar laten oplossen toch?
Begin ondertussen wel een beetje pissig te worden trouwens, want zoveel moeite als ik heb gedaan om in contact te komen, mijn medeleven te tonen en de dingen te regelen en daar reageert helemaal niemand op en dan wel op deze manier...vreemd....maar goed ze kunnen het krijgen zoals ze willen dan communiceren ze maar met mijn advocaat...ik ga in ieder geval geen contact meer met ze zoeken...hooguit nog eens een brief sturen als mij dat juridisch goed uitkomt..of ben ik nu een kreng?
natuurlijk, maar is dat missen of is dat het onbekende en wegvallen van het bekende... onzekerheid dus.Dianavdberkt schreef:
dat een hond zijn baas niet mist geloof ik niet helemaal meer. Mijn Faust moest helaas destijds naar de Faculteit de Uithof omdat hij een enorme bult op zijn kaak had en de dierenarts onderzoeken niets uitwezen. Ik bracht m daar en hij liep vrijwillig mee met de artsen. elke dat dat hij daar verbleef werd hij zieker en zieker. Zijn hart begon het te begeven en hij wilde niet meer eten of slapen. Ik heb daar samen met Charles enorme stampij lopen maken om mijn hond weer mee naar huis te kunnen krijgen. op het moment dat hij me hoorde bij de kennels daar kwam hij onmiddelijk overeind en liep onmiddelijk zwaar kwispelend mee naar de auto toe. Vanaf het eerst moment zag je hem zienderogen opknappen. volgens de artsen zou hij nog maar 1 of 2 dagen leven maar hij heeft gelukkig nog weken geleefd.
Geen ervaring hiermee. Maar ik zou zelf zorgen dat ik zou worden bijgestaan door een goede advocaat. Heel veel succes vrijdag. Ik duim voor je en hoop dat je hond snel weer thuis is.macho-hayley schreef:ik word vrijdag trouwens verhoord...ben vanmiddag gebeld door de politie. Hoe gaat zoiets in zijn werk?