Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
moeilijke eter
Moderator: moderatorteam
- wiljan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 1
moeilijke eter
hallo
Onze hond macho een berner sennen van bijna 14 maanden is een ongeloofelijke moeilijke eter!!
We hebben echt al van alles geprobeerd, we zijn begonnen met brokken die de fokker aanbevolen had van prins en dat ging in het begin allemaal prima.
Maar toen begon macho braken en dat steeds vaker en vaker tot wel 7 a 8 keer per dag, bleek dat hij een gevoelige maag heeft kan gebeuren overkomt de beste, wij overstappen op speciale voeding van prins voor de gevoelige maag dat ging een tijdje wat beter maar het braken was nog niet echt over, ondertussen kreeg hij een soort uitslag waar hij pillen voor kreeg die we hem met vlees voerde.
Dat vlees vond hij wel lekker!! zo lekker dat hij voortaan ook door zijn brokken vlees wou anders at hij het niet.
Wij zijn de beroerdste niet dus wij elke dag een beetje vlees door zijn eten zo dat tie lekker at dat ging ook weer een tijdje redelijk maar het braken bleef maar en dan vooral als hij net gedronken had en/of zijn eigen druk maakte met spelen.
Dus wij voor de zoveelste keer naar de dieren arts die had het vermoede dat hij een soort van maagzweer had en hij schreef Zitac 200mg voor plus een zak voeding waar bijna niks in zit aan stoffen waar hij op zou kunnen reageren.
En waar we bang voor waren gebeurde natuurlijk ook macho verrekt het om te eten. En zo als we al met alle andere voedingen hebben gedaan probeerde we het nu ook weer met eten weg zetten 10 min laten staan en weer weg halen ook dat hielp niet, eten geven als vorm van beloning hielp ook niet, eten geven met ontzettend veel positieve stimulatie hielp soms wel maar meest al niet.
Nou hadden we al wel het een en ander gehoord en gelezen over vers voer dus wij bij de dieren winkel carnibest halen want wij waren in de veronderstelling dat geen een hond echt vlees zou kunnen weer staan, helaas blijkt onze macho een apart verhaal hij moest ook daar niks van hebben in het begin, maar na wat positieve stimulatie begon hij er toch van te eten een dag of 2 ging het goed hij blij en wij nog veel blijer.
Maar na 2 dagen liet hij het vlees ook al weer staan, toen kwamen we via internet uit bij de voeding van lotgering daar hebben we een kratje van besteld en vorige week kwam de bestelling binnen, wij weer vol goede moed macho zijn nieuwe eten voor geschoteld en natuurlijk verrekt hij het weer om te eten we moeten hem echt dwingen en hem voeren anders eet hij niet!!
En door dit al dit gezeik is hij in de laatste 3 a 4 weken ruim 5 kilo afgevallen dit lijkt ons voor hem niet echt goed
Dus mijn vraag is eigenlijk heeft er iemand nog tips om hem wel te gaan laten eten of waar het eventueel aan zou kunnen liggen waarom hij niet eet ??
Onze hond macho een berner sennen van bijna 14 maanden is een ongeloofelijke moeilijke eter!!
We hebben echt al van alles geprobeerd, we zijn begonnen met brokken die de fokker aanbevolen had van prins en dat ging in het begin allemaal prima.
Maar toen begon macho braken en dat steeds vaker en vaker tot wel 7 a 8 keer per dag, bleek dat hij een gevoelige maag heeft kan gebeuren overkomt de beste, wij overstappen op speciale voeding van prins voor de gevoelige maag dat ging een tijdje wat beter maar het braken was nog niet echt over, ondertussen kreeg hij een soort uitslag waar hij pillen voor kreeg die we hem met vlees voerde.
Dat vlees vond hij wel lekker!! zo lekker dat hij voortaan ook door zijn brokken vlees wou anders at hij het niet.
Wij zijn de beroerdste niet dus wij elke dag een beetje vlees door zijn eten zo dat tie lekker at dat ging ook weer een tijdje redelijk maar het braken bleef maar en dan vooral als hij net gedronken had en/of zijn eigen druk maakte met spelen.
Dus wij voor de zoveelste keer naar de dieren arts die had het vermoede dat hij een soort van maagzweer had en hij schreef Zitac 200mg voor plus een zak voeding waar bijna niks in zit aan stoffen waar hij op zou kunnen reageren.
En waar we bang voor waren gebeurde natuurlijk ook macho verrekt het om te eten. En zo als we al met alle andere voedingen hebben gedaan probeerde we het nu ook weer met eten weg zetten 10 min laten staan en weer weg halen ook dat hielp niet, eten geven als vorm van beloning hielp ook niet, eten geven met ontzettend veel positieve stimulatie hielp soms wel maar meest al niet.
Nou hadden we al wel het een en ander gehoord en gelezen over vers voer dus wij bij de dieren winkel carnibest halen want wij waren in de veronderstelling dat geen een hond echt vlees zou kunnen weer staan, helaas blijkt onze macho een apart verhaal hij moest ook daar niks van hebben in het begin, maar na wat positieve stimulatie begon hij er toch van te eten een dag of 2 ging het goed hij blij en wij nog veel blijer.
Maar na 2 dagen liet hij het vlees ook al weer staan, toen kwamen we via internet uit bij de voeding van lotgering daar hebben we een kratje van besteld en vorige week kwam de bestelling binnen, wij weer vol goede moed macho zijn nieuwe eten voor geschoteld en natuurlijk verrekt hij het weer om te eten we moeten hem echt dwingen en hem voeren anders eet hij niet!!
En door dit al dit gezeik is hij in de laatste 3 a 4 weken ruim 5 kilo afgevallen dit lijkt ons voor hem niet echt goed
Dus mijn vraag is eigenlijk heeft er iemand nog tips om hem wel te gaan laten eten of waar het eventueel aan zou kunnen liggen waarom hij niet eet ??
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: moeilijke eter
ik denk dat je in korte tijd teveel geprobeerd hebt. erg lastig...
ik zou toch even volhouden met die 10 minuten regel
ik zou toch even volhouden met die 10 minuten regel

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
misschien elke dag wat biogarde geven? als hij dat lust tenminste.. dit bevordert de eetlust en goed voor spijsvertering..
je hebt ook supplementen voor honden die de eetlust bevorderen (weet zo gauw niet welke)
je hebt ook supplementen voor honden die de eetlust bevorderen (weet zo gauw niet welke)

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij veel honden werkt het principe "zien eten doet eten".
Leen eens een hond erbij tijdens etenstijd die geen eetproblemen heeft en kijk of hij het dan nog niet blieft.
Leen eens een hond erbij tijdens etenstijd die geen eetproblemen heeft en kijk of hij het dan nog niet blieft.
- wiljan
- geregistreerd lid
goeie tip maar ook dat hebben we geprobeerd een week lang de hond van me schoonouders (puk) en dan gaven we hem eten lieten het een kwartier staan en hij at nog niet daarna macho er bij geroepen en laten zien dat als hij het niet op eet dat dan puk het kreeg ook dat deed hem niks hij stond er bij en keek er na.
dus jaloers aan gelegd is hij ook niet ergens wel goed maar nu ff jammer
dus jaloers aan gelegd is hij ook niet ergens wel goed maar nu ff jammer
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wil je kaiyou lenen?Lief schreef:Bij veel honden werkt het principe "zien eten doet eten".
Nee maar lastig. Ik zou denk ik toch vers vlees blijven aanbieden omdat daar veel variatie in zit. (dan wordt eten niet zo saai)
En inderdaad vol houden; wil je niet eten? dan maar niet; je krijgt niks lekkers.
Of zoiets als een toetje introduceren; is er niet iets wat hij heeeeel lekker vind?
Laatst gewijzigd door Minhie op 26 okt 2011 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je zeker weet dat er niets medisch aan de hand is zou ik het _moeten eten_ eerst los proberen te laten.
Geef hem eens veel minder dan normaal van iets wat hij wel heeft gegeten. Dus bv die Lotgering.
Geef hem de helft van wat hij nu krijgt en haal die bak meteen weg als hij niet eet. En dat minstens 3 dagen volhouden 1 of 2x op een dag. En verder niets doen, niet extra roepen of lokken of aanmoedigen. Niets.
En als je een andere hond kan lenen zou ik die de bak met eten geven die hij niet blieft.
Hoe vaak op een dag voer je hem nu ? Kan het ook zijn dat hij teveel krijgt ? Een hond in de groei heeft veel meer nodig dan een hond die (haast) uitgegroeid is.
Geef hem eens veel minder dan normaal van iets wat hij wel heeft gegeten. Dus bv die Lotgering.
Geef hem de helft van wat hij nu krijgt en haal die bak meteen weg als hij niet eet. En dat minstens 3 dagen volhouden 1 of 2x op een dag. En verder niets doen, niet extra roepen of lokken of aanmoedigen. Niets.
En als je een andere hond kan lenen zou ik die de bak met eten geven die hij niet blieft.
Hoe vaak op een dag voer je hem nu ? Kan het ook zijn dat hij teveel krijgt ? Een hond in de groei heeft veel meer nodig dan een hond die (haast) uitgegroeid is.
- wiljan
- geregistreerd lid
hondje brengen mag altijd natuurlijk we zijn de beroerdste niet alleen zal dat niks aan het probleem helpen vrees ik
- wiljan
- geregistreerd lid
zo ver nu bekent is zou het geen medische reden mogen zijn het braken is na de medicatie (gelukkig) gestopt en verdere aanwijzingen dat hij een medisch probleem heeft hebben we niet.
hij zou volgens de berekening volgens het schema van lotgering ongeveer 0.97 kilo mogen/moeten hebben per dag afgerond 1 kilo dus maar nu momenteel als wij hem voeren gaat er met moeite 300 a 400 gram in en als we hem niet voeren 0,0.
We voeren hem 3x per dag dat omdat hij een zwakkere maag heeft en dan is dat makkelijker te verteren dan 2x een grotere hoeveelheid
hij zou volgens de berekening volgens het schema van lotgering ongeveer 0.97 kilo mogen/moeten hebben per dag afgerond 1 kilo dus maar nu momenteel als wij hem voeren gaat er met moeite 300 a 400 gram in en als we hem niet voeren 0,0.
We voeren hem 3x per dag dat omdat hij een zwakkere maag heeft en dan is dat makkelijker te verteren dan 2x een grotere hoeveelheid
- wiljan
- geregistreerd lid
voor een denta stick doet hij bijna een moord en ook dat hebben we al geprobeerd als tie iets gegeten heeft hem de hemel in prijzen en als beloning zo'n stick maar dat spoort hem niet aan om nu te gaan eten hij schooit alleen om zo'n stick ( die hij natuurlijk niet krijgt als hij niet eet)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Die schema's van fabrikanten zijn maar een richtlijn hoor. Je moet naar je hond zelf kijken. Mijn hond van 15 kg eet bv altijd 2x zoveel dan mijn hond van 22 kg.wiljan schreef:zo ver nu bekent is zou het geen medische reden mogen zijn het braken is na de medicatie (gelukkig) gestopt en verdere aanwijzingen dat hij een medisch probleem heeft hebben we niet.
Als je er met moeite 300 a 400 gr in krijgt zou ik dus voor een aantal dagen maar 250 gr Lotgering voeren.
En echt even volhouden anders heeft het geen zin. Vlees geven, geen aandacht geven en eet ie het niet is vlees weer weg. S'avonds nog een keer. 10 min of een kwartier laten staan heeft geen zin, hij gaat toch niet na 8 min ineens zich bedenken. Tis aanvallen of niks.
Als het helpt, dat ie dus na en paar dgn hongerig zijn bak erbij opvreet zou ik de hoeveelheid langzaam opvoeren maar niet zoveel dat hij weer laat staan.
- wiljan
- geregistreerd lid
dat dat richtlijnen zijn snap ik maar ik heb hier en daar gelezen dat een berner tot ongeveer 1,5 jaar groeit, het is onze eerste berner dus zeker weten doen we dat helaas niet.
maar juist daarom lijkt het ons zo belangrijk dat hij juist nu hij nog aan het groeien is wel voldoende eet of zijn we nu misschien een beetje overbezorgd ??
maar juist daarom lijkt het ons zo belangrijk dat hij juist nu hij nog aan het groeien is wel voldoende eet of zijn we nu misschien een beetje overbezorgd ??
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij zal nog wel uitzwaren maar de belangrijkste groei heeft hij wel gehad. Ik vind het niet normaal dat een jonge hond niet graag eet maar ik denk wel dat hij gewoon zijn voedingsstoffen binnenkrijgt en heeft gekregen hoor. Kijk eens naar zwerfhonden in diverse landen. Die groeien ook op zonder noemenswaardige problemen en die krijgen echt geen uitgebalanceerde maaltijden en zeker niet genoeg.wiljan schreef:dat dat richtlijnen zijn snap ik maar ik heb hier en daar gelezen dat een berner tot ongeveer 1,5 jaar groeit, het is onze eerste berner dus zeker weten doen we dat helaas niet.
- wiljan
- geregistreerd lid
Vandaag nam onze macho voorzichtig een hapje van zijn vlees er zit dus vooruitgang in dat is al fijn.
maar nou vroegen we ons af als hij dan voorzichtig een hapje neemt moeten we hem dan belonen door middel van bv de hemel in prijzen of toch maar gewoon gedurende de 10 a 15 min dat hij voor zijn eten krijgt blijven negeren ??
wat is het beste?
maar nou vroegen we ons af als hij dan voorzichtig een hapje neemt moeten we hem dan belonen door middel van bv de hemel in prijzen of toch maar gewoon gedurende de 10 a 15 min dat hij voor zijn eten krijgt blijven negeren ??
wat is het beste?
-
nomo
- Zeer actief
Lastig hè, zo'n moeilijke eter. Helaas is het ook wel een beetje een 'berner ding'. De berner die we vroeger hadden was totaal niet geintresseerd in eten. Die is zijn hele leven een moeilijke eter geweest. De berner die ik nu heb is nu ook ontzettend aan het miepen met zijn eten. Echt niet leuk meer! Hij heeft nu in 4 dagen misschien 200 gram gegeten. Veel te weinig voor een jonge hond van 10 maanden! Hij groeit de laatste weken ook al nauwelijks. Hij at de laatste weken al een stuk slechter, kleine beetjes, dingen die hij eerst wel lustte nu zijn neus voor ophalen enz. De laatste 4 dagen heeft hij alleen totaal geen interesse meer in zijn eten.
De grootste kunst is toch er geen probleem van te maken. Ik moet me echt inhouden om hem niet nog wat anders voor te zetten, het hem honderd keer aan te bieden of het nog lekkerder te maken.
Maar ik doe dat dus niet! Omdat Morris sowieso 's ochtends al nooit at kreeg hij 's avonds zijn vlees (en 's ochtends wel wat brok voor het geval hij toch wou eten). Nu eet hij het niet dus doe ik het volgende. Normaal krijgt hij 500 gram Lotgering. Nu krijgt hij de helft. Dat bied ik 's ochtends aan, laat bak een kwartier staan is het niet op, weg ermee. Dan zet ik dezelfde bak 's middags nog een keer neer en als hij het weer niet opeet volgt 's avonds nog een keer dezelfde procedure.
Als hij zijn bak leeg heeft dan prijs ik hem de hemel in en krijgt hij nog een 'toetje'. Hij doet een moord voor een beetje kattenvoer dus als hij zijn bak leeg heeft krijgt hij daar een lepeltje van. Vanavond heeft hij voor het eerst in een paar dagen een beetje gegeten. Ik hoop dat hij nu de kleine beetjes wel op gaat eten. Ik hou in elk geval nog even vol met minder aanbieden. Liever hem even een week wat te weinig voeren wat hij dan wel opeet dan hem meer geven wat steeds blijft staan.
Ik zou Macho niet belonen voor het kleine hapje nemen. Pas belonen als zijn bak leeg is. Als je hem de helft minder aanbied dan normaal is die bak ook sneller leeg en kun je hem ook eerder belonen.
Succes met Macho!
De grootste kunst is toch er geen probleem van te maken. Ik moet me echt inhouden om hem niet nog wat anders voor te zetten, het hem honderd keer aan te bieden of het nog lekkerder te maken.
Maar ik doe dat dus niet! Omdat Morris sowieso 's ochtends al nooit at kreeg hij 's avonds zijn vlees (en 's ochtends wel wat brok voor het geval hij toch wou eten). Nu eet hij het niet dus doe ik het volgende. Normaal krijgt hij 500 gram Lotgering. Nu krijgt hij de helft. Dat bied ik 's ochtends aan, laat bak een kwartier staan is het niet op, weg ermee. Dan zet ik dezelfde bak 's middags nog een keer neer en als hij het weer niet opeet volgt 's avonds nog een keer dezelfde procedure.
Als hij zijn bak leeg heeft dan prijs ik hem de hemel in en krijgt hij nog een 'toetje'. Hij doet een moord voor een beetje kattenvoer dus als hij zijn bak leeg heeft krijgt hij daar een lepeltje van. Vanavond heeft hij voor het eerst in een paar dagen een beetje gegeten. Ik hoop dat hij nu de kleine beetjes wel op gaat eten. Ik hou in elk geval nog even vol met minder aanbieden. Liever hem even een week wat te weinig voeren wat hij dan wel opeet dan hem meer geven wat steeds blijft staan.
Ik zou Macho niet belonen voor het kleine hapje nemen. Pas belonen als zijn bak leeg is. Als je hem de helft minder aanbied dan normaal is die bak ook sneller leeg en kun je hem ook eerder belonen.
Succes met Macho!
- wiljan
- geregistreerd lid
minder aan bieden doen we al denk dat er nu +- 100 gr in zu'n bak gaat daar heeft hij vandaag dan 1 hapje van op en dat was het weer begint erg iritant te worden dat gezeik om het eten vind dat het onder hand wel eens afgelopen mag/moet zijn
-
nomo
- Zeer actief
Heel herkenbaar. Maar ik waarschuw maar vast... hoe groter jij het probleem maakt hoe minder goed hij gaat etenwiljan schreef:minder aan bieden doen we al denk dat er nu +- 100 gr in zu'n bak gaat daar heeft hij vandaag dan 1 hapje van op en dat was het weer begint erg iritant te worden dat gezeik om het eten vind dat het onder hand wel eens afgelopen mag/moet zijn
- wiljan
- geregistreerd lid
ik probeer er ook geen probleem van te maken in iedergeval niet richting macho maar het is natuurlijk wel iets waar wij ons zorgen over maken, eerst zag hij er lekker gezond uit en nu begin je echt te zien dat mager begint te worden zijn maag is al helemaal in gevallen en zijn ribben voel je ook al steeds meer en meer.
maar ik denk wel dat wij ons eigen er drukker om maken dan macho buiten het magerder worden merk je niks aan hem hij heeft nog altijd energie voor 3 dus we zullen nog een vol moeten houden vrees ik
maar ik denk wel dat wij ons eigen er drukker om maken dan macho buiten het magerder worden merk je niks aan hem hij heeft nog altijd energie voor 3 dus we zullen nog een vol moeten houden vrees ik
-
nomo
- Zeer actief
Hij zal er inderdaad een stuk minder last van hebben dan jij dat hebt. Maar het is voor jezelf enorm frustrerend ja. Morris wordt ook erg mager. Vooral vergeleken met andere berners van 10 maanden is het gewoon nog een kleutertje. Hij groeit bijna niet en begint een enorm smal koppie te krijgen. Als ik hem borstel hoor je dus ook echt dat ik over zijn ribben gawiljan schreef:ik probeer er ook geen probleem van te maken in iedergeval niet richting macho maar het is natuurlijk wel iets waar wij ons zorgen over maken, eerst zag hij er lekker gezond uit en nu begin je echt te zien dat mager begint te worden zijn maag is al helemaal in gevallen en zijn ribben voel je ook al steeds meer en meer.
Hoop dan ook dat snel het kwartje gaat vallen dat bak leeg = toetje. Want voor een beetje kattenvoer uit blik doet hij veel. En als dat de oplossing is om hem weer te laten eten dan koop ik met alle liefde wat kattenvoer voor de hond
- wiljan
- geregistreerd lid
hebben ze geen sondevoeding voor honden
hahaha dat zou een hoop zorgen schelen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zeker niet belonen omdat hij eet. Sterker nog, ik zou hem in de gang ofzo zijn bak geven. Deur dicht en een paar tellen later bak weghalen. Dus niet bij hem blijven of naar hem kijken.wiljan schreef:Vandaag nam onze macho voorzichtig een hapje van zijn vlees er zit dus vooruitgang in dat is al fijn.
wat is het beste?
Eten is een eerste levensbehoefte dat hoeft echt niet beloont te woorden. Ik zou hem ook geen 10 min meer geven. Gewoon een paar minuten en dan weg. Zonder iets te zeggen, niet blij en niet teleurgesteld.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja dat is ook mijn idee erbij. Het eten dan wel niet eten is nu een heel beladen iets geworden. Gewoon 'ETEN' hond in de gang bak erbij, paar minuten wachten, bak weghalen, in de koelkast zetten en weer terug op de bank (of wat je ook aan het doen was). Wellicht handig als je het vlak voor je eigen etenstijd doet, dan ben je daarna zelf actief gefocust op iets anders?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Sirene zegt, je maakt het anders veel te beladen.sirene schreef:Ik zou zeker niet belonen omdat hij eet. Sterker nog, ik zou hem in de gang ofzo zijn bak geven. Deur dicht en een paar tellen later bak weghalen. Dus niet bij hem blijven of naar hem kijken.wiljan schreef:Vandaag nam onze macho voorzichtig een hapje van zijn vlees er zit dus vooruitgang in dat is al fijn.
wat is het beste?
Eten is een eerste levensbehoefte dat hoeft echt niet beloont te woorden. Ik zou hem ook geen 10 min meer geven. Gewoon een paar minuten en dan weg. Zonder iets te zeggen, niet blij en niet teleurgesteld.
Ik zou wat anderen zeiden ook echt gaan 'ondervoeren'. At hij de laatste keer 1 hapje? Dan kan hij morgenochtend 1 hapje in zijn bak krijgen. Laat hem maar eens verbaasd naar die lege bak staren terwijl hij nog wel iets zou lusten. Volgende maaltijd: twee hapjes. Of een halve dentastick in zijn bak, of een stukje kipfilet, 1 sliertje spaghetti en drie boontjes. Laat hij het staan, dan haal je het weg. Eten moet altijd een feestje zijn en het mag eigenlijk geen ruk uitmaken wat er geserveerd wordt.
Ik zou ook echt proberen alle emotie bij jezelf wat betreft dat eten ergens diep weg te douwen. Hij zal echt niet van de honger sterven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou alleen juist geen verschillende dingen gaan voeren omdat je al zoveel hebt geprobeerd. Als hij de dentastick wel eet kan hij ook weer gaan uitstellen tot hij weer een dentastick krijgt bv. Ik zou gewoon kvv geven, dan krijgt hij gewoon zijn voedingsstoffen binnen en verder helemaal niets. Ook niet gaan mengen of wat dan ook. Gewoon een tijd lang iedere dag hetzelfde.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik noemde verschillende dingen omdat ik die hond van zijn stuk zou willen brengen. De baas stoicijns, maar die bak met vreten telkens weer een verrassing. Door die onvoorspelbaarheid ruk je die hond uit zijn ingesleten gedrag en maak je die bak met vreten alsmaar spannender.sirene schreef:Ik zou alleen juist geen verschillende dingen gaan voeren omdat je al zoveel hebt geprobeerd. Als hij de dentastick wel eet kan hij ook weer gaan uitstellen tot hij weer een dentastick krijgt bv. Ik zou gewoon kvv geven, dan krijgt hij gewoon zijn voedingsstoffen binnen en verder helemaal niets. Ook niet gaan mengen of wat dan ook. Gewoon een tijd lang iedere dag hetzelfde.
Ik snap jouw redenatie hoor, maar met elke dag dezelfde kvv prikkel je niet dat gespannen enthousiasme als je zijn eten aan het maken bent. Een hond die stiknieuwsgierig is naar wat er dalijk in die bak ligt omdat hij dat met geen mogelijkheid kan voorspellen zal veel eerder op dat vreten aanvallen. Denk ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Lillith
- Zeer actief
Ik "had" hier ook zo'n moeilijke eter, het Lilletje..brokjes af en toe en smuldier dat was gif.
Ik heb eigenlijk gewoon doorgezet maar alleen op dezelfde brokken en smuldier, soms at ze dagen een hapje brokken.
Nu is ze niet te dun dus regel werd s'morgens brokjes voor de rest honger en s'avonds smuldier.
Ollie is gek op alles dus die ruimde haar rest smuldier wel op, nu is hij wat gevuld maar dat is een ander probleempje.
Op het ogenblik, maanden later, eet ze de smuldier goed en worden de rest brokjes steeds minder.
Ik haal nooit eten terug om het zeg een uur later weer te geven het is of nu of op naar de volgende voeding.
Verder voer ik op het oog, meestal minder dan de aangegeven hoeveelheid...
Ollie is in de groei vandaar dat hij wat meer kreeg maar hij zet nu teveel aan dus hij krijgt minder maar meer vers.
Oh, heel verhaal, ik hoop dat je het er wat aan hebt.....

Ik heb eigenlijk gewoon doorgezet maar alleen op dezelfde brokken en smuldier, soms at ze dagen een hapje brokken.
Nu is ze niet te dun dus regel werd s'morgens brokjes voor de rest honger en s'avonds smuldier.
Ollie is gek op alles dus die ruimde haar rest smuldier wel op, nu is hij wat gevuld maar dat is een ander probleempje.
Op het ogenblik, maanden later, eet ze de smuldier goed en worden de rest brokjes steeds minder.
Ik haal nooit eten terug om het zeg een uur later weer te geven het is of nu of op naar de volgende voeding.
Verder voer ik op het oog, meestal minder dan de aangegeven hoeveelheid...
Ollie is in de groei vandaar dat hij wat meer kreeg maar hij zet nu teveel aan dus hij krijgt minder maar meer vers.
Oh, heel verhaal, ik hoop dat je het er wat aan hebt.....
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer: