Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden uitlaatplaatsen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: honden uitlaatplaatsen

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier hebben we de losloopgebieden voor het kiezen. Op een paar minuten lopen kan ik terecht in een stukje bos, een paar minuten de andere kant op een gedoogstuk langs de IJssel, een paar minuten weer een andere kant op een park met een stukje losloopgebied en weer een andere kant op ligt een poepveldje.

Als je je hond aanmeldt bij de gemeente (hondenbelasting krijg je zelfs een plattegrond waarop alle losloopgebieden staan aangegeven.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Hier is het echt super geregeld allemaal, heerlijk! En het mooiste is nog dat er hier geen hondenbelasting wordt geïnd. :mrgreen:

Toen we nog in Haarlem woonden had ik overigens ook niets te klagen, daar waren de voorzieningen meer dan prima.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Der zijn hier enkele stroken in de wijken met punten waar men poepzakjes kan halen.
een nieuw park, en 2 grote natuurgebieden waar onden eigenlijk niet los mogen en de boswachter amper te zien is.
Wiets
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Wiets »

Heb het even moeten opzoeken, de regels hier zijn binnen de bebouwde kom aangelijnd daarbuiten (mits onder appèl) hoeft dat niet. Volgens mij zijn er 2 uitlaatveldjes, maar dat is zo klein dat onze RR daar niks mee kan. Gelukkig wonen wij vlakbij het bos waar ze los mag lopen en daar ben ik heel blij mee. Op dagen dat 1 van ons thuis gaan we zeker 2x naar het bos. We kunnen zelfs fietsend dus ideaal.
Binnen de bebouwde kom moet je de poep opruimen, er staat zelfs bij tenzij dit in de goot is of onder struiken....Weet zeker dat de mensen die de perken e.d. bijhouden het hiet niet helemaal mee eens zijn :ugh: . Maar goed, er staan wel veel afvalbakken dus ik ruim het altijd netjes op.
Groeten Wietske, Jody & Badu
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

In de wijk loopt Frenk los waar dat kan en dat geldt ook voor het park in de buurt. Hij mag van mij niet op het erf plassen, dus hij holt braaf naar de boom die naast ons hekje in de stoep staat. :ok:
Opruimen doe ik (en doen de andere gezinsleden) braaf, behalve als we echt in het bos of op de hei lopen. En die hebben we hier in de omgeving ook in ruime mate, dus dat is fijn.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Amstelveen heeft een prima hondenbeleid, vind ik. In alle woonwijken zijn groene paadjes langs watertjes waar honden op veel plaatsen los mogen. Er staan bordjes dat honden los mogen, maar dat je de poep moet opruimen. In parken idem. In het Amsterdamse Bos ook. En langs vrijwel alle uitlaatstroken staan poepzakjesautomaten met vuilnisbakken.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Hier in alphen zijn we wát losloopgebieden, maar nog steeds niet echt geweldig. Ze zijn klein of langs een drukke weg, of het is een fiets/brommerpad tegelijk... Ook vuilnisbakken zijn niet overal te vinden. Volgens de site van de gemeente zouden ze poepzakdispensers aanbieden, maar die zijn er dus niet. Er zijn zeker wel een paar goede gebiedjes, maar dan zijn het kleine veldjes en niet zo zeer gebieden waar je echt een wandeling kan maken, meer uitren en speelvelden.
maar ohwee als je hond ergens los is, of je niet achter je hond opruimt (niet dat het niet alsnog overal vol ligt met poep..) dan krijg je een boete van 70-100 euro.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Valerie schreef:Ik vind Dordrecht toch wel het toppunt van vreemde losloopplekken. Dan hebben ze een km lang losloopgebied aka een klein grasstrookje tussen 2 50 km wegen in.
Of een poepplek waar ze ook los mogen van 0,5 m bij 2 helemaal betegeld naast een drukke rotonde :LOL: ze doen het erom denk ik.
Jij bedoelt de Brouwersdijk denk ik haha

Maar vergeet De Elzen en de Merwelanden niet, prachtige losloopgebieden
wendelaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel

Ongelezen bericht door wendelaa »

Hier stikt t werkelijk waar van de uitrenveldjes, uitlaatstroken en losloopstroken.
Alleen wat ik dan wel mis bij al die voorzieningen, is de prullenbakken!
Moet ook wel zeggen dat ik nergens een bordje heb gezien met opruimplicht.
Maar ja, Bo heeft toch nog steeds de neiging om te poepen zodra we de tuin binnenstappen haha en daar staat een kliko op loopafstand;)
thygro
Actief
Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar

Ongelezen bericht door thygro »

in waalwijk
heb je een verbod voor loslopende honden
der is een uitlaat plaats van 2 bij 2 maar dan lekker aan de andere kant van de gemeente

dus ook in mijn gemeente is het een groot gezeik met uitlaat stroken
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hier mogen ze nergens meer los.. ja achter een geluidscherm langs een drukke weg en grenzend aan huizen.. daar loopt geen hond volgens mij..
we hadden een ideaal stukje buiten het dorp.. waar we niemand lastig vielen.. geen verkeer. geen fietsers etc. maar nu wordt het wandelpad dus mogen de honden ook niet meer los.. nu moet ik naar een ander dorp om mijn honden uit te laten..
dus hier ben ik niet tevreden..
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

en als je een zakje meeneemt en het opruimt krijg je dan ook een boete?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Daggel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Daggel »

Ik kom zelf uit soest... Waar langs alle wegen grasperken zijn dus genoeg plekken om je hond (aan de riem) uit te laten. Alleen in de wijken is er dan wel opruimplicht. Er zijn ook best veel grasveldjes die totaal omhekt zijn waar ze even los kunnen spelen of hun behoefte doen.
En om soest heen voldoende bos / duinen waar ze los mogen...

Toen ik verhuisde naar Hilversum was het een shock. Nergens gras langs de wegen. Nergens omheinde velden waar je honden even lekker los kan laten spelen of snel hun behoefte kan laten doen (Het enige hondentoilet met een hek omheen is niet groter dan een gemiddelde achtertuin en met een opening (zonder deur) naar een drukke weg:-). En dan heb ik nog geluk dat er een park op 4 minuten lopen is. Maar elke dag hetzelfde voor de korte ronde is ook saai.
Pas vanaf dit jaar zijn er in een aantal parken uitrengebieden gekomen waar ze los mogen lopen (wel opruimplicht).

Verder voor de echte wandelingen net als in soest voldoende bos en hei om hilversum heen waar ze los mogen...

niets te klagen dus maar het kan altijd beter:-)
amyyy55
Actief
Mijn ras(sen): Hou van: Herders, Collies, Newfies, labradors<3
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door amyyy55 »

Bij ons hier in Katwijk zijn gelukkig veel hondenuitlaatplaatsen.
Op een paar minuten lopen heb ik in de buurt 2 omheinde parkjes en 3 parkjes, en nog veel meer groene plekken om te lopen.
En nog niet te spreken over de heerlijke duinen en strand, en een 'soort'bos. :D
Afbeelding Ik zal je missen<3
&Dibah uitlaathondje. <3
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier hebben we echt een lacher. Wel 2 losloopgebieden van 5 bij 5 meter, en een park dan (dat is wel weer netjes maar ook met 5 minuten wandelen klaar). :mrgreen:
Zowaar prullebakken, die niet echt op de route liggen maar okee. We hebben wát.

Oh en Staphorster bos is wel dichtbij (10 minuten rijden) en daar hebben ze wel een hondenroute.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Opzich zijn hier best veel losloopgebieden, en staan er redelijk veel poepbakken.
Alleen zitten de losloopgebieden hier in de wijk pál naast een autoweg.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

amyyy55 schreef:Bij ons hier in Katwijk zijn gelukkig veel hondenuitlaatplaatsen.
Op een paar minuten lopen heb ik in de buurt 2 omheinde parkjes en 3 parkjes, en nog veel meer groene plekken om te lopen.
En nog niet te spreken over de heerlijke duinen en strand, en een 'soort'bos. :D
Ik woon ook in Katwijk en de¨plekken in het dorp waar ze los mogen lopen zijn heerlijk! In dat soort bos bij de parklaan geldt volgens mij aanlijnplicht of is dat inmiddels veranderd? Ridderbos is ook niet losloopstuk.
Even 2 plekjes waar honden los mogen officieel :engel:
Stoep en dilemma
Afbeelding
Waar nu wel en waar nu niet los, en is dit nu wel zo handig dit losloop plekje?
Afbeelding
Vanaf de losloopkant gezien het zelfde paaltje
Afbeelding
Heerlijk veld hoor, niets mis mee
Afbeelding
Rechts ervan een iets minder drukke straat maar toch ook een straat
Afbeelding
Aan de overkant, walhalla alweer een losloopplek :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Jammer dat het zo dicht bij de weg ligt...
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben blij dat die stukken er zijn overigens, hou me ten goede dat ik jut en jul los kan gooien op dat soort velden. Maar ik denk dat ik met een jonge puber die nog niet geheel weet wat luisteren betekend ik niet het risico ga nemen om ze op die stukken los te laten. Op de ene foto zie je Bluf ook aangelijnt terwijl ze daar los mogen, puur omdat ik de omgeving niet helemaal vertrouw in combi met haar onstuimigheid.
Er zijn hier vind ik genoeg plekken waar ook en beter loslopen zou moeten mogen en dat is juist niet officieel losloop gebied, maar wordt gedoogd. Enfin ik zeik niet, maar laat de fotols voor zich spreken, een hond die niet helemaal goed luistert verdaagd in mijn ogen in deze bovenstaande losloopstukjes zo onder een auto. Ik gooi daar overigens ook niet met een bal. Hij zou maar niet gevangen worden door de hond en doorstuiteren de weg op :schrik:
amyyy55
Actief
Mijn ras(sen): Hou van: Herders, Collies, Newfies, labradors<3
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door amyyy55 »

blondie schreef:
amyyy55 schreef:Bij ons hier in Katwijk zijn gelukkig veel hondenuitlaatplaatsen.
Ik woon ook in Katwijk en de¨plekken in het dorp waar ze los mogen lopen zijn heerlijk! In dat soort bos bij de parklaan geldt volgens mij aanlijnplicht of is dat inmiddels veranderd? Ridderbos is ook niet losloopstuk.
Even 2 plekjes waar honden los mogen officieel :engel:

Ik ben blij dat die stukken er zijn overigens, hou me ten goede dat ik jut en jul los kan gooien op dat soort velden. Maar ik denk dat ik met een jonge puber die nog niet geheel weet wat luisteren betekend ik niet het risico ga nemen om ze op die stukken los te laten. Op de ene foto zie je Bluf ook aangelijnt terwijl ze daar los mogen, puur omdat ik de omgeving niet helemaal vertrouw in combi met haar onstuimigheid.
Er zijn hier vind ik genoeg plekken waar ook en beter loslopen zou moeten mogen en dat is juist niet officieel losloop gebied, maar wordt gedoogd. Enfin ik zeik niet, maar laat de fotols voor zich spreken, een hond die niet helemaal goed luistert verdaagd in mijn ogen in deze bovenstaande losloopstukjes zo onder een auto. Ik gooi daar overigens ook niet met een bal. Hij zou maar niet gevangen worden door de hond en doorstuiteren de weg op :schrik:

Daar loop ik zelf niet zo heel vaak. ( bij de foto's ) aangezien mijn hond niet zo bang is van auto's.
In Cleijn duin heb je wel parkjes waar geen weg naast is. Zal even foto's maken !
(Nouja daar is wel een weg, maar zo'n rustig weggetje waar alleen buurtbewoners af en toe rijden.)

p.s. Leuk nog een katwijkse hondeneigenaar gevonden! :cheer:
Afbeelding Ik zal je missen<3
&Dibah uitlaathondje. <3
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”