Ushi's heupuitslag
HD-A, norbergwaarde 40, botafwijking 0, oa.
Ik ben helemaal blij. Kennelnaam kan aangevraagd worden nu en we kunnen een afspraak gaan maken om een bij een reu te gaan kijken!
Moderator: moderatorteam

Geen idee, ik heb in die onvoldoende aansluiting ook nooit verdiept. Volgens mij heeft zeker 90% van de honden dat. Misschien kan iemand anders hier het beter uitleggen??Irisz schreef:Geweldig meis, proficiat!Komen dus spannende tijden aan!!
Hoe zit dat precies met die 'onvoldoende aansluiting'. Ik moet heerlijk eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo goed in verdiept heb....maar als je NBW 40 is, hoe komt ze dan aan onvoldoende aansluiting?

Echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Xavi heeft het namelijk niet, maar zijn zusje (Kinaya) bijvoorbeeld weer wel. Verder allebei een A en NBW van 40. En als ik die foto's naast elkaar leg, zie ik met mijn lekenoog weinig verschil.nathalie schreef:Geen idee, ik heb in die onvoldoende aansluiting ook nooit verdiept. Volgens mij heeft zeker 90% van de honden dat. Misschien kan iemand anders hier het beter uitleggen??Irisz schreef:Geweldig meis, proficiat!Komen dus spannende tijden aan!!
Hoe zit dat precies met die 'onvoldoende aansluiting'. Ik moet heerlijk eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo goed in verdiept heb....maar als je NBW 40 is, hoe komt ze dan aan onvoldoende aansluiting?
In dit topic staat meer over onvoldoende aansluiting.Irisz schreef:Echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Xavi heeft het namelijk niet, maar zijn zusje (Kinaya) bijvoorbeeld weer wel. Verder allebei een A en NBW van 40. En als ik die foto's naast elkaar leg, zie ik met mijn lekenoog weinig verschil.nathalie schreef:Geen idee, ik heb in die onvoldoende aansluiting ook nooit verdiept. Volgens mij heeft zeker 90% van de honden dat. Misschien kan iemand anders hier het beter uitleggen??Irisz schreef:Geweldig meis, proficiat!Komen dus spannende tijden aan!!
Dus ben wel benieuwd waar 'm dat in zit.

Valerie schreef:GefeliciteerdSuper. En haar ED?

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind dat daar nog niet duidelijk staat, wat nu precies onvoldoende aansluiting is. Ik ga Marjolein pb'en! Die weet dat vast wel, vraag wel even of ze dat hier uit wil leggen.Tring schreef:Gefeliciteerd! Super uitslag.
In dit topic staat meer over onvoldoende aansluiting.Irisz schreef:Echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Xavi heeft het namelijk niet, maar zijn zusje (Kinaya) bijvoorbeeld weer wel. Verder allebei een A en NBW van 40. En als ik die foto's naast elkaar leg, zie ik met mijn lekenoog weinig verschil.nathalie schreef:Geen idee, ik heb in die onvoldoende aansluiting ook nooit verdiept. Volgens mij heeft zeker 90% van de honden dat. Misschien kan iemand anders hier het beter uitleggen??Irisz schreef:Geweldig meis, proficiat!Komen dus spannende tijden aan!!
Dus ben wel benieuwd waar 'm dat in zit.

Heb je daar heel toevallig een illustrerend plaatje van of ben ik dan heel lastig?Inge O schreef: de norbergwaarde geeft weer hoever de heupkom over de dijbeenkop zit.
de aansluiting geeft weer (even simpel gezegd) hoe breed de spleet is tussen de kop en de kom.
je kan dus een diepe heupkom hebben (en bijgevolg een hoge norbergwaarde) maar met toch een redelijke 'spleet' tussen kom en kop en dan krijg je dus alsnog een 'onvoldoende aansluiting.
Die goede aansluiting is uiterst zeldzaam inderdaad.Irisz schreef:Geweldig meis, proficiat!Komen dus spannende tijden aan!!