Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedselintolerantie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Impie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Voedselintolerantie

Ongelezen bericht door Impie »

Nadat het een tijdje goed is gegaan, is Senna ( 9 maanden oud) sinds 6 weken weer steeds aan de diarree.
Dan is de ontlasting weer een paar dagen gewoon en dan is het weer diarree. Moedeloos wordt ik ervan.
Mede ook omdat ze iedere nacht wel een keer eruit moet omdat ze aan de diarree is.

Onderzoek van de ontlasting heeft niets opgeleverd. Nu gaan we kijken of ze een voedeslintolerantie heeft.
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om haar 3 weken op dieet te zetten.
Ze mag nu alleen witte rijst met koolvis eten. Verder helemaal niets.
Over 3 weken moet ik bellen om eea te bespreken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Voedselintolerantie

Ongelezen bericht door Pemba »

Is er ook naar giardia gezocht in de ontlasting?
Afbeelding
Impie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Impie »

dat durf ik niet te zeggen. Als dat een veroorzaker van diarree is mag ik aannemen van wel, toch?
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Geen ervaring mee, maar veel over voedselintoleranties gelezen. Het idee is om te kijken of de diarree wordt veroorzaakt door een allergie voor een eiwit in het voedsel dat je geeft. Koolvis zit nooit in brokken en wordt volgens mij vaak goed verdragen, dat zal de reden zijn dat koolvis wordt aangeraden. Rijst wordt door veel dierenartsen ook aangeraden, maar dat vind ik zelf een aparte toevoeging. Rijst bevat namelijk ook eiwitten, waar je hond ook allergisch voor kan zijn.

Op versvoer forums kun je lezen over eliminatiedieten. Dan voer je gedurende 6 weken 1 diersoort. Het idee is dat je na zes weken goed kunt zien of de klachten verminderd zijn. Als dat zo is, kun je er een ander diersoort bij nemen en zo uitvogelen welke diersoorten geen problemen geven. Het voordeel is dat je met 1 diersoort compleet kunt voeren. Alleen rijst en koolvis is niet compleet.

Wat is nu het idee precies van de dierenarts? Als de diarree na drie weken er niet meer is, wat dan? En als de diarree aanhoudt, wat dan?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Impie schreef:Nadat het een tijdje goed is gegaan, is Senna ( 9 maanden oud) sinds 6 weken weer steeds aan de diarree.
Dan is de ontlasting weer een paar dagen gewoon en dan is het weer diarree. Moedeloos wordt ik ervan.
Mede ook omdat ze iedere nacht wel een keer eruit moet omdat ze aan de diarree is.

Onderzoek van de ontlasting heeft niets opgeleverd.
heeft ze dit probleem al vanaf pups-af-aan (... en-uit)?
hoe is ze gespeend bij de fokker?
de manier waarop een pup gespeend is, kan een heel grote rol spelen bij het ontwikkelen van een allergie/intolerantie.
hier is veel onderzoek naar gedaan door dr. strombeck en deze onderzoeken zijn te vinden in het hoofdstuk "barf en fokken" op barf-natuurlijk.nl.
klik "barf-natuurlijk home"
klik "barf en fokken"
klik "het ontstaan van allergien"
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Impie schreef:dat durf ik niet te zeggen. Als dat een veroorzaker van diarree is mag ik aannemen van wel, toch?
meestal moet je dan een aantal dagen achter elkaar ontlasting brengen hoewel ze ook wel een snaptest doen, waarbij dat niet hoeft.
Ligt een beetje aan de DA.
Maar bij giardia heb je ook dat de diarree opeens over lijkt en dan toch weer terugkomt.
Ik zou de volgende keer bij de DA even vragen of er op getest is, het komt nl niet naar voren bij een 'normaal' ontlasting onderzoek.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Meike
Zeer actief

ignit schreef:
Impie schreef:Nadat het een tijdje goed is gegaan, is Senna ( 9 maanden oud) sinds 6 weken weer steeds aan de diarree.

Onderzoek van de ontlasting heeft niets opgeleverd.
heeft ze dit probleem al vanaf pups-af-aan (... en-uit)?
hoe is ze gespeend bij de fokker?
de manier waarop een pup gespeend is, kan een heel grote rol spelen bij het ontwikkelen van een allergie/intolerantie.
hier is veel onderzoek naar gedaan door dr. strombeck en deze onderzoeken zijn te vinden in het hoofdstuk "barf en fokken" op barf-natuurlijk.nl.
klik "barf-natuurlijk home"
klik "barf en fokken"
klik "het ontstaan van allergien"
Hoi Ignit, je hebt er geen linkjes van gemaakt, dus de 'klik' werkt niet. Ben wel benieuwd naar de artikelen, vooral de laatste.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

linkjes komen niet altijd goed over... daarom de aanwijzingen hoe je op de pagina komt. :wink:
nog een poging: http://barf-natuurlijk.nl/barf_fokken/s ... ergie.html
Meike
Zeer actief

ignit schreef:linkjes komen niet altijd goed over... daarom de aanwijzingen hoe je op de pagina komt. :wink:
nog een poging: http://barf-natuurlijk.nl/barf_fokken/s ... ergie.html
Oh haha het was een route, dat had ik nog niet door ;)
(dacht dat het drie linkjes zouden zijn) Thanks!
Marieke en Whoopy
nieuw lid
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieke en Whoopy »

Whoopy heeft ook problemen gehad met diarree. Het ene moment ging het goed en het volgende moment was het weer foute boel. Ik heb allerlei soorten voeding geprobeerd, maar een heleboel dingen liet hij na 2 dagen weer staan. Elke keer moest ik naar de DA voor medicijnen. Op een gegeven moment kreeg hij ook enorme jeuk. Na overleg met de DA is er een maag/darm scopie gedaan en daaruit bleek dat hij een chronische maagontsteking heeft. Hij heeft een aantal maanden aan de prednison en andere maagtabletten gezeten met daarbij hypoallergeen voer. Nu heeft hij geen medicijnen meer, maar alleen het speciale voer nog. Verder krijgt hij helemaal niets te eten, nog geen koekje, maar het gaat prima nu.
Dit hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn, maar ik vertel alleen maar mijn ervaring.
Afbeelding
groetjes Marieke
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”