Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gras eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

gras eten

Ongelezen bericht door Patrol »

Euh ja.. ik ben niet zo goed in de zoekfunctie, dus de vraag zal ongetwijdeld al eerder gesteld zijn ( of misschien wel al 100 x :mrgreen: ), maar Pup eet veel gras, te veel gras. Zo veel dat ik 1 x per week hem moet helpen een bundel grassliertpoep te lozen zeg maar.... :ugh:

What to do?

Heeft dat iets met vezels in voeding te maken? Hij krijgt brokken en 2 dagen in de week KVV.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: gras eten

Ongelezen bericht door joline »

Hier staan ze volledig op rauw en eten ze ook gras. In de winter minder als in de zomer. Ik moet ook wel eens helpen met een grasspriet die blijft hangen :mrgreen:
Ik heb het idee dat ze het gewoon lekker vinden :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb geen verstand van pups, maar mijn hond (en de vorige ook) at vaak gras en soms moet je dan wat uit zijn kont trekken als het niet vanzelf allemaal meekomt bij het poepen. Niet fris, maar ja shit happens. Onze hond eet kvv.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Vaak vinden ze het gewoon lekker..
Hier ook 2 grazers.

Wel graast Teddy aanzienlijk minder nu hij veel prooi en dus ook meer vezels krijgt.
Hij heeft ook een periode heel fanatiek gegraasd en at stokken op enzo.. daardoor ben ik hem meer vezels gaan geven en dat helpt wel.
Hij graast nu kieskeurig.. zoekt de lekkerste grassprieten eruit, en stokken kauwt hij alleen nog op maar het is niet meer zoals bij een hakselaar dat alles wordt versnipperd en opgeruimd.

Gezien je manier van voeren lijkt het me niet waarschijnlijk dat hij vezels te kort komt, maar je kan het natuurlijk wel eens proberen.
Lust hij kuikentjes o.i.d.? Ik gaf dat Teddy bij zijn KVV als vezelbron.
Lekker makkelijk en een gewaardeerde snack.
Je kan natuurlijk ook andere vezels geven.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”