Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nestbroertjes en -zusjes
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nestbroertjes en -zusjes
Ik ben wel benieuwd uit wat voor een nestje jullie hondjes komen. Hoeveel pups, verdeling reu/teef.
En heb je nog contact met andere broers/zussen? Is het een homogeen nestje en lijken de pups op paps/mams, etc.
En heb je nog contact met andere broers/zussen? Is het een homogeen nestje en lijken de pups op paps/mams, etc.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Re: Nestbroertjes en -zusjes
Toby komt uit een nestje van 6; 4 reu, 2 teef.
Ik zie alleen zijn zusje nog die bij de fokker woont.
In karakter lijken ze totaal niet op elkaar, zij is een fel typje die voor de duivel niet bang is en Toby is in behoorlijk wat situaties een bangerd. Buiten is hij wel een zeker hondje maar dat angstige heeft hij schijnbaar van zijn moeder.
Qua uiterlijk zijn het beide goed gebouwde hondjes, qua koppie meer hun moeder denk ik, qua lichaam meer hun vader, denk ik hoor
Van Chupa en Kori weet ik het niet
Ik zie alleen zijn zusje nog die bij de fokker woont.
In karakter lijken ze totaal niet op elkaar, zij is een fel typje die voor de duivel niet bang is en Toby is in behoorlijk wat situaties een bangerd. Buiten is hij wel een zeker hondje maar dat angstige heeft hij schijnbaar van zijn moeder.
Qua uiterlijk zijn het beide goed gebouwde hondjes, qua koppie meer hun moeder denk ik, qua lichaam meer hun vader, denk ik hoor
Van Chupa en Kori weet ik het niet
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Ik weet het van boomertje niet.. Geen contact met anderen...
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Toya komt uit een nest van 4 pups.
2 reuen en 2 teven.
ze lijkt erg veel op haar nestzus en op haar vader.
heb veel contact met fokker die tevens het andere teefje heeft gehouden.
Ook met nestbroer en eigenaars vader heb ik soms contact.
andere nestbroer nauwelijks
Harley komt uit een nest van 6 pups.
3 reuen en 3 teven
heb met niemand contact
lang nog gemaild met fokker maar denk dat ze een nieuw mail adres heeft
2 reuen en 2 teven.
ze lijkt erg veel op haar nestzus en op haar vader.
heb veel contact met fokker die tevens het andere teefje heeft gehouden.
Ook met nestbroer en eigenaars vader heb ik soms contact.
andere nestbroer nauwelijks
Harley komt uit een nest van 6 pups.
3 reuen en 3 teven
heb met niemand contact
lang nog gemaild met fokker maar denk dat ze een nieuw mail adres heeft
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Luna komt uit een nest van 17 puppies. Vlak na de geboorte is 1 reutje overleden.
Er bleven 16 gezonde pupjes over, 9 reuen en 7 teven.
Het nest is absoluut niet homogeen. De nakomelingen hebben kleuren van heel donker bruin, tot heel licht en ook een aantal 'gewone' kleuren zoals Luna.
Ik heb met een aantal nest broertjes en zusjes (of meer hun eigenaren
) nog wel contact. Met de fokker heb ik bijna dagelijks contact, dat is een hele goeie vriendin geworden.
Luna is letterlijk een kopie van haar moeder, zowel in uiterlijk, gedrag en trekjes. Ze mist alleen haar streepje.
Mama van Luna (Caithlin)

Luna

Dit is Luna's broer Hugo. Eigenlijk een beetje de mannelijke versie van Luna. Ik vind ze zeker wat weg hebben van elkaar.

Het nest is absoluut niet homogeen. De nakomelingen hebben kleuren van heel donker bruin, tot heel licht en ook een aantal 'gewone' kleuren zoals Luna.
Ik heb met een aantal nest broertjes en zusjes (of meer hun eigenaren
Luna is letterlijk een kopie van haar moeder, zowel in uiterlijk, gedrag en trekjes. Ze mist alleen haar streepje.
Mama van Luna (Caithlin)

Luna

Dit is Luna's broer Hugo. Eigenlijk een beetje de mannelijke versie van Luna. Ik vind ze zeker wat weg hebben van elkaar.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils komt ook uit een nest van 6 4 reuen en 2 teven.
En ik zie eigenlijk alleen Gils zusje wel eens bij de fokker ( foto`s )

en qua karakter zijn die twee wel 2 druppels water
nou ja en zijn mama dan he op foto`s, die woont ook bij de fokster nog
Mama Gillebil

En ik zie eigenlijk alleen Gils zusje wel eens bij de fokker ( foto`s )

en qua karakter zijn die twee wel 2 druppels water
nou ja en zijn mama dan he op foto`s, die woont ook bij de fokster nog
Mama Gillebil

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 12 aug 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca komt uit een nest van 11 pups, waarvan 3 reutjes en 3 zwarte honden (2x teef, 1 x reu) nergens contact mee.
Dumas komt als ik het goed heb uit een nest van 4 reutjes. 2 broertjes heb ik afgelopen clubmatch gezien. Met die 2 heb ik ook contact via facebook
Dumas komt als ik het goed heb uit een nest van 4 reutjes. 2 broertjes heb ik afgelopen clubmatch gezien. Met die 2 heb ik ook contact via facebook
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Xavi komt uit een nest van 12; 3 reuen en 9 teven. Waar Luna een perfecte kopie van haar moeder is, is Xavi dat van zijn vader.
Maar dan ook echt...precies.... (ik klaag niet hoor
)!!
Ik vind dat de 3 broers heel veel op elkaar lijken en ook 2 zusjes zijn de vrouwelijke varianten van Xavi voor mijn gevoel.
Het is een vrij homogeen nestje, allemaal weinig masker en de teefjes en reuen hebben allemaal wat van elkaar weg.
Heb met zowel de fokker als nestgenootjes nog geregeld contact en wandelingen.
Xavi

Xavi's papa (Arengo)

Maar dan ook echt...precies.... (ik klaag niet hoor
Ik vind dat de 3 broers heel veel op elkaar lijken en ook 2 zusjes zijn de vrouwelijke varianten van Xavi voor mijn gevoel.
Het is een vrij homogeen nestje, allemaal weinig masker en de teefjes en reuen hebben allemaal wat van elkaar weg.
Heb met zowel de fokker als nestgenootjes nog geregeld contact en wandelingen.
Xavi

Xavi's papa (Arengo)

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ok dat mag haha
Shaggy onze vorige hond Ambull kwam uit een nest van 3 twee reuen een teef...beide reuen leken qua kleuren (brindle)en ook de "platen" sprekend op elkaar..broer had alleen een korte neus..Shaggy een langere. Teefje was anders qua kleur en wat meer gedrongen.Qua karakter weet ik dat Broer een macho was...Shaggy was meer een van komt het vandaag niet dan komt het morgen wel
ik heb nog contact gehad toen shaggy nog in leven was met zijn broer en vader en met de fokker.
Nina geen idee herplaatser,wel nog contact met herplaatsadres
Pfaffke komt uit een nest van 4 reuen en een teef...mooi rood nestje (waarvan Pfaffke de donkerste) ook allemaal wel ongeveer even groot nest voor wat ik nu weet (zijn nu 7 maanden) gaat het met alle pups prima groeien ze goed...ik heb heel veel contact met de fokkers via onze hondenclub en zodoende weet ik ook altijd alles over het wel en wee van de broers en zussen
www.everyoneweb.com/kiplingflynn
hier staan foto's van Pfaffke en zijn fam
Shaggy onze vorige hond Ambull kwam uit een nest van 3 twee reuen een teef...beide reuen leken qua kleuren (brindle)en ook de "platen" sprekend op elkaar..broer had alleen een korte neus..Shaggy een langere. Teefje was anders qua kleur en wat meer gedrongen.Qua karakter weet ik dat Broer een macho was...Shaggy was meer een van komt het vandaag niet dan komt het morgen wel
ik heb nog contact gehad toen shaggy nog in leven was met zijn broer en vader en met de fokker.
Nina geen idee herplaatser,wel nog contact met herplaatsadres
Pfaffke komt uit een nest van 4 reuen en een teef...mooi rood nestje (waarvan Pfaffke de donkerste) ook allemaal wel ongeveer even groot nest voor wat ik nu weet (zijn nu 7 maanden) gaat het met alle pups prima groeien ze goed...ik heb heel veel contact met de fokkers via onze hondenclub en zodoende weet ik ook altijd alles over het wel en wee van de broers en zussen
www.everyoneweb.com/kiplingflynn
hier staan foto's van Pfaffke en zijn fam

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Taiko komt uit een nest van 8 pups
3 rode reuen 1 zwarte reu.
3 zwarte teven 1 rode teef. Als ik ze nu terug ziet zie je wel dat het dezelfde types zijn.

Ik heb regelmatig contact met 3 pups uit het nest 1 reu en 2 teefjes.
Neela hmm 10 pups volgens mij, ik weet de verdeling niet echt meer.
Maar ik vind dat echt een nest waar je niet omheen kunt dat het broers en zussen zijn.
Zie hieronder Neela en Kyra. Via hyves veel contact met de andere en sowieso met Kyra en 2 broers.

3 rode reuen 1 zwarte reu.
3 zwarte teven 1 rode teef. Als ik ze nu terug ziet zie je wel dat het dezelfde types zijn.

Ik heb regelmatig contact met 3 pups uit het nest 1 reu en 2 teefjes.
Neela hmm 10 pups volgens mij, ik weet de verdeling niet echt meer.
Maar ik vind dat echt een nest waar je niet omheen kunt dat het broers en zussen zijn.
Zie hieronder Neela en Kyra. Via hyves veel contact met de andere en sowieso met Kyra en 2 broers.

Laatst gewijzigd door Annemiek op 12 aug 2011 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Groetjes Annemieke
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
James komt uit een nest van 9 - 4 reuen en 5 teven.
Vier pups zijn er blue merle (waarvan eentje cryptisch, nu niet meer zichtbaar) en vijf brindle pointed tricolor.
Ik heb in totaal vijf pups teruggezien, en ze zijn toch wel verschillend van elkaar, maar de meeste toch ook wel herkenbaar als familie. Ik heb nog contact met de eigenaren van zijn broer en zus. James zijn broer Caelin is blue merle en is meer het type van hun vader, terwijl James net zijn moeder is. Zijn ene zus is een fluff. Zijn andere zus zie ik ook weleens, die is wel van hetzelfde type als James. Qua karakter lijken ze niet op elkaar. James is een pittig hondje met veel werklust, zijn broer vind ik vlakker van karakter. Zijn zusjes zijn wat tuttiger.
James

Broer Caelin

Zus Roos (fluff)

Zus Pippa

Vier pups zijn er blue merle (waarvan eentje cryptisch, nu niet meer zichtbaar) en vijf brindle pointed tricolor.
Ik heb in totaal vijf pups teruggezien, en ze zijn toch wel verschillend van elkaar, maar de meeste toch ook wel herkenbaar als familie. Ik heb nog contact met de eigenaren van zijn broer en zus. James zijn broer Caelin is blue merle en is meer het type van hun vader, terwijl James net zijn moeder is. Zijn ene zus is een fluff. Zijn andere zus zie ik ook weleens, die is wel van hetzelfde type als James. Qua karakter lijken ze niet op elkaar. James is een pittig hondje met veel werklust, zijn broer vind ik vlakker van karakter. Zijn zusjes zijn wat tuttiger.
James

Broer Caelin

Zus Roos (fluff)

Zus Pippa

-
&nicole
- Zeer actief
een nest van 17Irisz schreef:Luna komt uit een nest van 17 puppies. Vlak na de geboorte is 1 reutje overleden.
kier komt uit een nestje van 6. 2 meisjes en 4 reutjes.
voor de pupjes geboren werden hebben we gezegt graag een zwart witje te willen, maar als dat niet zou lukken ook niet erg zou zijn. en toen zaten er 2 zwart-witjes in
khyra lijkt totaal niet op haar ouders, haar broertjes en zusjes trouwends ook niet. haar mam is namelijk bruin en haar pa zwart. qua karakter is ze wel 2 druppels water met haar mam
ze lijkt qua uiterlijk exact haar zusje. het andere zwart-witje dus...
we hebben helaas geen contact met ze, maar ik zie soms wel foto's van ze op de site van de fokster\
*edit, even de hoeveelheid reutjes aangepast
Laatst gewijzigd door &nicole op 12 aug 2011 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dushi komt uit een nest met nog 1 teefje. Die is veel zwaarder dan Dushi, echt een ander hondje qua bouw. Die heb ik nog 1 keer gezien, en daarna nooit meer.
Lizzie komt uit een nest van 10 (ik geloof oorspronkelijk 12). 6 teefjes en 4 reutjes. Er waren 3 zwarte teefjes en 4 abrikoosjes. De reutjes waren abrikoos en wit. Hier op het forum zijn 2 mensen actief die een zusje hebben van Lizzie (beide zwart, Dana van Judith, en Lola. Ik vind het wel leuk om te zien hoe ze opgroeien en of ze op elkaar lijken.
Lizzie komt uit een nest van 10 (ik geloof oorspronkelijk 12). 6 teefjes en 4 reutjes. Er waren 3 zwarte teefjes en 4 abrikoosjes. De reutjes waren abrikoos en wit. Hier op het forum zijn 2 mensen actief die een zusje hebben van Lizzie (beide zwart, Dana van Judith, en Lola. Ik vind het wel leuk om te zien hoe ze opgroeien en of ze op elkaar lijken.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Luna was de enige brindle in het nest, de rest was sable.
Sable teefje is bij de fokster gebleven en heeft nakomelingen gehad.
Ik geloof dat er nog 3 broertjes bij hoorden, helemaal zeker weet ik dat niet eens meer.
Dit is de moeder van Luna, Tess:

En dit haar vader, Elmo: Hij leeft niet meer.

Luna, 9 weken:

Sable teefje is bij de fokster gebleven en heeft nakomelingen gehad.
Ik geloof dat er nog 3 broertjes bij hoorden, helemaal zeker weet ik dat niet eens meer.
Dit is de moeder van Luna, Tess:

En dit haar vader, Elmo: Hij leeft niet meer.

Luna, 9 weken:

Laatst gewijzigd door *Esther op 12 aug 2011 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, is niet normaal hoor. Is echt extreem (gelukkig!). Ik denk dat een stuk of 10 tegenwoordig gemiddeld is...&nicole schreef:een nest van 17Irisz schreef:Luna komt uit een nest van 17 puppies. Vlak na de geboorte is 1 reutje overleden.
Er bleven 16 gezonde pupjes over, 9 reuen en 7 teven.is dat normaal bij de RR?
Da's knap.&nicole schreef: kier komt uit een nestje van 6. 2 meisjes en 3 reutjes.
-
&nicole
- Zeer actief
oeps
2 teefjes en 4 reutjes
2 teefjes en 4 reutjes
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Mijn Romie en Rika zijn nestzusjes. Het nest telde totaal drie reuen en drie teven.
Ze lijken uiterlijk en innerlijk niet op elkaar de gezusters.
Met één nestbroertje hebben we regelmatig contact. Daar wandelen we een paar keer per jaar mee en verder mailen/bellen we.
De andere nestgenootjes kunnen we om het jaar ontmoeten. Dan houdt de fokster (Margo
) een zogenaamde Bellendag. Alle door haar gefokte hondjes en hun baasjes worden daarvoor uitgenodigd.
Met Margo heb ik een vriendschappelijke band. We mailen regelmatig en gaan ook vaak samen wandelen.
Op het ogenblik loop ik de deur bij haar plat, omdat we weer een puppy van haar krijgen.
Ze lijken uiterlijk en innerlijk niet op elkaar de gezusters.
Met één nestbroertje hebben we regelmatig contact. Daar wandelen we een paar keer per jaar mee en verder mailen/bellen we.
De andere nestgenootjes kunnen we om het jaar ontmoeten. Dan houdt de fokster (Margo
Met Margo heb ik een vriendschappelijke band. We mailen regelmatig en gaan ook vaak samen wandelen.
Op het ogenblik loop ik de deur bij haar plat, omdat we weer een puppy van haar krijgen.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Het waren er 9Annemiek schreef: Neela hmm 10 pups volgens mij, ik weet de verdeling niet echt meer.
Je ziet wel verschillen binnen het nest, vooral qua bouw. Maar ik vind dat je vooral aan de ogen goed kunt zien dat het familie is.
Maar Neela en Kyra spannen wel de kroon, dat is gewoon eng hoeveel die twee op elkaar lijken. Echt een tweeling.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
moest effe zoeken
toya met links haar moeder en rechts haar vader (was ze net 1 jaar)

en met zussen en broer uit 2 nesten. (is een herhalingsnest)
links broer uit eerder nest, dan Toya en haar zus Pip, moeder, 2 zussen uit eerder nest en haar vader

toya met links haar moeder en rechts haar vader (was ze net 1 jaar)

en met zussen en broer uit 2 nesten. (is een herhalingsnest)
links broer uit eerder nest, dan Toya en haar zus Pip, moeder, 2 zussen uit eerder nest en haar vader

Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bo komt uit een nest van 7: 3 reutjes en 4 teefjes. Bo heeft nog een hele tijd met zijn broer jachttraining gedaan. Ik heb nog regelmatig contact met de eigenaar van de vader van Bo, de fokker kom ik nog wel eens tegen op NVSW evenementen. Bo lijkt meer op zijn papa dan op zijn mama.
Bo

Joppe (vader van Bo)

Kaya komt uit een nest van 8: 6 reutjes en 2 teefjes. Ook Kaya vind ik erg op zijn papa lijken. Ik kom wel eens mensen tegen die aan me vragen of het een Djairo zoon is, terwijl ik ze verder helemaal niet ken. Ook hier nog contact met de reu-eigenaar, en de fokker kom ik tegen als ik ga drijven. De fokker heeft een reu en een teef aangehouden, dus die zie ik ook nog wel eens. Daarnaast zie ik een broer van Kaya nog regelmatig.
Kaya

Djairo (vader van Kaya)

Bo

Joppe (vader van Bo)

Kaya komt uit een nest van 8: 6 reutjes en 2 teefjes. Ook Kaya vind ik erg op zijn papa lijken. Ik kom wel eens mensen tegen die aan me vragen of het een Djairo zoon is, terwijl ik ze verder helemaal niet ken. Ook hier nog contact met de reu-eigenaar, en de fokker kom ik tegen als ik ga drijven. De fokker heeft een reu en een teef aangehouden, dus die zie ik ook nog wel eens. Daarnaast zie ik een broer van Kaya nog regelmatig.
Kaya

Djairo (vader van Kaya)

-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Candy is een dochter van mijn overleden am staffs Angel en Buddy, dat was een nest van 8 pups, 4 Teven en 4 reuen.
Candy is meer rood dan Angel, maar qua karakter en uitstraling is het precies haar moeder. Met veel van de puppy eigenaren heb ik nog contact, en ik weet dat er ook een paar tussen zitten die weer precies op papa Buddy lijken..
Candy is meer rood dan Angel, maar qua karakter en uitstraling is het precies haar moeder. Met veel van de puppy eigenaren heb ik nog contact, en ik weet dat er ook een paar tussen zitten die weer precies op papa Buddy lijken..

Twinkeltje bedankt!!!
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
[quote="Veronique & Kyra
Het waren er 9
5 teven, 4 reutjes
Je ziet wel verschillen binnen het nest, vooral qua bouw. Maar ik vind dat je vooral aan de ogen goed kunt zien dat het familie is.
Maar Neela en Kyra spannen wel de kroon, dat is gewoon eng hoeveel die twee op elkaar lijken. Echt een tweeling.[/quote]
Ha 9 dus, 1 was er dood geboren, dus er waren er 10.
Ja in de bouw zijn er wel verschillen, zitten een paar flinkerds tussen. Maar de uitstraling vind ik heel erg op elkaar lijken.
Dirk vind ik ook qua kop veel op Kyra en Neela lijken.
Het waren er 9
Maar Neela en Kyra spannen wel de kroon, dat is gewoon eng hoeveel die twee op elkaar lijken. Echt een tweeling.[/quote]
Ha 9 dus, 1 was er dood geboren, dus er waren er 10.
Ja in de bouw zijn er wel verschillen, zitten een paar flinkerds tussen. Maar de uitstraling vind ik heel erg op elkaar lijken.
Dirk vind ik ook qua kop veel op Kyra en Neela lijken.

Groetjes Annemieke
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Do komt uit een nest van 7 pups. Meen 4 reuen en 3 teefjes. Alles verschillend qua kleur en tekeningen. Dit is een filmpje van het nest http://www.youtube.com/user/JoyceMonty# ... RRytXwYRAw Haar broertje woont bij mijn ouders dus die zie ik nog elke dag. Twee verschillende honden maar beide ontzettend lief. Do is wel precies haar moeder. Qua karakter en ook sommige gedragingen heeft haar moeder ook.
Poe onze vorige boxer kwam uit een nest van 13, verdeling weet ik niet meer. Enige wat ik weet is dat alle teefjes op elkaar leken en dat de reuen op elkaar leken. Poe was de enige toen met 3 witte haartjes aan haar kont
Poe onze vorige boxer kwam uit een nest van 13, verdeling weet ik niet meer. Enige wat ik weet is dat alle teefjes op elkaar leken en dat de reuen op elkaar leken. Poe was de enige toen met 3 witte haartjes aan haar kont
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Cena komt uit een nestje van 8 pups. Ik meen 3 teven, 5 reuen, maar ik weet het niet meer zeker 
Er waren 5 pups die vooral op vader leken, met blue merle-kenmerken, en 3 pups die vooral op moeder leken, met meer een herdervacht.
Wij hebben gekozen voor een teefje dat op vader leek. We hadden de keuze uit 2 teefjes: 1 met een grote zwarte vlek op haar koppie en 1 met een wit vlekkie op haar koppie. Zwart-vlekje was meteen al een beetje een zielig pupje, viel uit de werpkist toen we de eerste keer op bezoek kwamen, de tweede en derde keer zat ze stilletjes in een hoekje, kwam niet naar ons toe. Wit-vlekje was daar en tegen nadrukkelijk aanwezig, een heel open karaktertje, kwam direct naar ons toe de 2e, 3e en 4e keer dat we gingen kijken. De eerst keer sabbelde ze voorzichtig op mijn pink...
Dus het werd Wit-vlekje!
Wit-vlekje relde na een paar weken steeds met Wit-sokje. Die twee waren het tuig van het nest en moeder Axa was enorm klaar met ze! Ze ontsnapten samen uit de puppyren, ze gingen er vandoor toen ze voor het eerst mee mochten naar het grasveldje, ze beklommen de bank, de salontafel en het tvmeubel, ze gingen er samen vandoor met een rol keukenpapier... afijn, lekker gezellig! De fokkers waren blij dat we er 1 kwamen ophalen!!
Wit-pootje, de dikste reu van het stel, werd geadopteerd door mensen uit Belgie en heet nu Duc. Het zijn de enige waar we nu nog contact mee hebben. Zwart-vlekje is nog een hele tijd bij de fokker gebleven, omdat niemand haar wou
en is uiteindelijk met 6 maanden toch nog geadopteerd door iemand.
Dit is het nestje:

Cena ligt los van de rest en haar broertje, Duc, is die met die witte buik denk ik.

Cena daagt Zwart-vlekje uit om te spelen (maar Zwart-vlekje wil niet)

Cena en haar broetje Duc, toen ze anderhalf jaar oud waren.

Paps en mams
Er waren 5 pups die vooral op vader leken, met blue merle-kenmerken, en 3 pups die vooral op moeder leken, met meer een herdervacht.
Wij hebben gekozen voor een teefje dat op vader leek. We hadden de keuze uit 2 teefjes: 1 met een grote zwarte vlek op haar koppie en 1 met een wit vlekkie op haar koppie. Zwart-vlekje was meteen al een beetje een zielig pupje, viel uit de werpkist toen we de eerste keer op bezoek kwamen, de tweede en derde keer zat ze stilletjes in een hoekje, kwam niet naar ons toe. Wit-vlekje was daar en tegen nadrukkelijk aanwezig, een heel open karaktertje, kwam direct naar ons toe de 2e, 3e en 4e keer dat we gingen kijken. De eerst keer sabbelde ze voorzichtig op mijn pink...
Wit-vlekje relde na een paar weken steeds met Wit-sokje. Die twee waren het tuig van het nest en moeder Axa was enorm klaar met ze! Ze ontsnapten samen uit de puppyren, ze gingen er vandoor toen ze voor het eerst mee mochten naar het grasveldje, ze beklommen de bank, de salontafel en het tvmeubel, ze gingen er samen vandoor met een rol keukenpapier... afijn, lekker gezellig! De fokkers waren blij dat we er 1 kwamen ophalen!!
Wit-pootje, de dikste reu van het stel, werd geadopteerd door mensen uit Belgie en heet nu Duc. Het zijn de enige waar we nu nog contact mee hebben. Zwart-vlekje is nog een hele tijd bij de fokker gebleven, omdat niemand haar wou
Dit is het nestje:

Cena ligt los van de rest en haar broertje, Duc, is die met die witte buik denk ik.

Cena daagt Zwart-vlekje uit om te spelen (maar Zwart-vlekje wil niet)

Cena en haar broetje Duc, toen ze anderhalf jaar oud waren.

Paps en mams
RIP Cena
-
Angelique.
Aschak: ik meen 8 pups, ken alleen 2 zusjes en 1 broertje, lijken allemaal wel wat op elkaar.
Demon: waren er geloof ik 5
Kaya: waren er 7 (4 teef,3 reu) Kaya was de enige donkere en dus direct van mij, ze was nog geen half uur oud
Shiva: Geen idee samen met haar zusje uit het asiel gehaald, 2 compleet verschillende hondjes.
Cita: nest van 5 (3 teef, 2 reu) lijken allemaal op elkaar
Lola: Nest van 5 (4 teef,1 reu) lijken redelijk op elkaar
Dallas: net van 2 reuen Ti-Jay (van Leanne)is zijn broertje zoek de verschillen
Kaydee: nest van 3 (2 teef, 1 reu) lijken totaal niet op elkaar qua kleur maar wel qua bouw)
DeeDee: nest van 3 (2 teef, 1 reu) lijken totaal niet op elkaar qua kleur maar wel qua bouw)
Sissi: Nest van 6 (4 teef, 2 reu) allemaal totaal anders met Sissi als wel heul vreemde eend in de bijt
Familie van Demon, Kaya en Shiva zien/horen we nooit niks van.
De rest van de honden hun familie komen we regelmatig tegen op wedstrijden/shows e.d.
Demon: waren er geloof ik 5
Kaya: waren er 7 (4 teef,3 reu) Kaya was de enige donkere en dus direct van mij, ze was nog geen half uur oud
Shiva: Geen idee samen met haar zusje uit het asiel gehaald, 2 compleet verschillende hondjes.
Cita: nest van 5 (3 teef, 2 reu) lijken allemaal op elkaar
Lola: Nest van 5 (4 teef,1 reu) lijken redelijk op elkaar
Dallas: net van 2 reuen Ti-Jay (van Leanne)is zijn broertje zoek de verschillen
Kaydee: nest van 3 (2 teef, 1 reu) lijken totaal niet op elkaar qua kleur maar wel qua bouw)
DeeDee: nest van 3 (2 teef, 1 reu) lijken totaal niet op elkaar qua kleur maar wel qua bouw)
Sissi: Nest van 6 (4 teef, 2 reu) allemaal totaal anders met Sissi als wel heul vreemde eend in de bijt
Familie van Demon, Kaya en Shiva zien/horen we nooit niks van.
De rest van de honden hun familie komen we regelmatig tegen op wedstrijden/shows e.d.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
he wat leuk! Xavi en z`n pa is wel een hele bizarre gelijkenis! Van onze oudste weet ik het eigenlijk niet, komt meen ik uit een nest van 7. Geen contact mee. De jongste, Aiki, komt uit een nest van 10 meen ik, 6 teven en 4 reueen. Ik heb al foto`s gezien van een van haar broertjes (fauve Harry, zit ook op het HF) en dat voosreplt wat: ze lijken erg op elkaar. Binnenkort ga ik Harry en een ander broertje zien, ben reuze benieuwd. Aiki (en Harry) lijken op hun vader.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ongelofelijk he.... Je kunt zien dat Arengo al wat ouder is dan Xaaf, maar verder....echt 2 druppels water.Sas schreef:he wat leuk! Xavi en z`n pa is wel een hele bizarre gelijkenis!
En stiekem ben ik daar best wel heel erg blij mee!
-
Marion.
Ik heb hier 2 halfzusjes lopen, zelfde moeder. Maar ze lijken eigenlijk beiden op hun vader, qua koppen. Een vol zusje van Miep zit bij de fokster, maar die heeft ook een totaal ander hoofd vind ik. Een broertje van Miep is wel weer precies papa, en Miep is dat eigenlijk in teven-vorm.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Boris komt uit een nestje van 8, met maar 1 zusje.
Ik heb ze allemaal nog gezien toen ze net 1 jaar geworden waren. De meeste leken echt wel op elkaar, vooral de uitdrukking op de snoet. Toen leken ze niet erg in karakter, de andere waren vreselijke blaffers, dat is en was Boris toen niet. Hij is denk ik wel wat meer op zn gaan lijken, qua karakter.
Boris zn halfzusje is een vriendinnetje die hier vlakbij woont, die twee lijken wel erg op elkaar qua karakter, dat komt door hun papa schijnbaar.
allemaal broertjes, vooral de rechter lijkt erg op boris

allemaal, boris is de 2de

zn zusje, allebei nog ongetrimd en leken ook erg op elkaar. boris links
Ik heb ze allemaal nog gezien toen ze net 1 jaar geworden waren. De meeste leken echt wel op elkaar, vooral de uitdrukking op de snoet. Toen leken ze niet erg in karakter, de andere waren vreselijke blaffers, dat is en was Boris toen niet. Hij is denk ik wel wat meer op zn gaan lijken, qua karakter.
Boris zn halfzusje is een vriendinnetje die hier vlakbij woont, die twee lijken wel erg op elkaar qua karakter, dat komt door hun papa schijnbaar.
allemaal broertjes, vooral de rechter lijkt erg op boris

allemaal, boris is de 2de

zn zusje, allebei nog ongetrimd en leken ook erg op elkaar. boris links

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple zat in een nest van 7 pups, 3 reuen, 4 teven.
Heb goed contact met baasjes van Aslan, n broertje. En heb een ander broertje en een zusje op de foto gezien.
Apple springt er wel uit qua hoog op de poten.

Dit is nog een zusje, ik weet niet hoe ze qua bouw is, maar qua kop is het wel net Apple

Haar andere broertje die ik ook op foto heb gezien, is ook zwaarder gebouwd, en heeft heel wat meer haar!
Ik vind Apple zelf qua bouw net haar moeder, maar qua kop dan weer wat minder.

Heb goed contact met baasjes van Aslan, n broertje. En heb een ander broertje en een zusje op de foto gezien.
Apple springt er wel uit qua hoog op de poten.

Dit is nog een zusje, ik weet niet hoe ze qua bouw is, maar qua kop is het wel net Apple

Haar andere broertje die ik ook op foto heb gezien, is ook zwaarder gebouwd, en heeft heel wat meer haar!
Ik vind Apple zelf qua bouw net haar moeder, maar qua kop dan weer wat minder.