Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben [een beetje] om

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

ik ben [een beetje] om

Ongelezen bericht door Dalisa »

ik heb zo iets leuks in het park meegemaakt vanmorgen!

het is heel lekker weer, dus ik besloot om met Yenna vanmorgen om 9 uur lekker naar het park te gaan.
Ik zat lekker in de zon met mijn ogen dicht, Yenna was in het water aan het spelen [watergraven is opeens heeeel leuk :mrgreen:]

voel ik opeens iets op mijn schoot springen. Dus ik kijk, zie ik een boomer/shih tzu [goed gespeld?] achtig beestje zitten [ik vind ze allemaal op elkaar lijken haha] zo'n klein wit/bruin ding met een wollige vacht.
ik aai het beestje, en hij zat helemaal verliefd te kijken. Komt het baasje eraan, helemaal verontschuldigen 'ja hij is pas 16 weken en hij springt nog bij iedereen op schoot'. Ik vond het niet erg, maar juist superschattig!

ik hou eigenlijk helemaal niet zo van die kleine hondjes,maar ik betrapte me erop dat ik deze wel heeeel leuk vond en dacht 'zo eentje zou ik ook wel willen' :engel:
Yenna komt nieuwsgierig aanlopen [wat zit er op mijn vrouwtje haar schoot?] snuffelen aan elkaar, kwispelen en toen gingen ze lekker spelen.

hij was echt heel schattig! :I:

ik die altijd riep 'ik neem alleen maar "echte" honden geen swiffertjes' ben nu toch een beetje om haha. :engel:

edit: niet dat ik kleine hondjes haat ofzo hoor!! dat bedoel ik niet. Maar heb ze nooit echt wat voor mij gevonden.
Afbeelding
met dank aan Sanner
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: ik ben [een beetje] om

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kleine Hondjes zijn net zo leuk hoor . :D
en er zijn erbij die echt honden gedrag hebben , dan heb je toch een echte hond ;)

Ik wou ook altijd een echte hond , heel lang gewacht ook om die rede , en het is een chi geworden lol .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik had vroeger (voordat ik zelf een hond had) ook niks met kleine hondjes, maar tegenwoordig nu ik er veel meer ken vind ik ze net zo leuk als grote. mijn vriend is ook om: die wilde altijd een grote hond, maar hij vindt Ragyo helemaal super en zegt nu ook een kleine hond heb je net zo veel plezier van en is nog handzamer ook.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Je kan ze ook makkelijk mee nemen :D

Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

toots schreef:Je kan ze ook makkelijk mee nemen :D
haha dat is inderdaad een groot [:wink:] voordeel!
Afbeelding
met dank aan Sanner
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Wat leuk!
Ik ben gek op mijn kleine hondje hoor. :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij hebben een Fien en ik moet zeggen: ik ben helemaal om!
Mijn vrouw wilde graag iets kleins erbij en dat werd dus Fien.

Ik heb altijd grotere honden gehad en ik vond het maar niks, maar Fien is geweldig! Ze loopt tussen de andere honden en dat gaat perfect. Ze gedraagt zich ook gewoon als een hond natuurlijk ;)
Ik heb gewoon gehoorzaamheid met haar gedaan en ze was de beste van de groep :mrgreen:

In het bos loopt ze gewoon los en doordat ze een gezelschapshond is, is ze van nature geneigd erg goed op te letten. Haar ben ik nooit kwijt :mrgreen:
Ze luistert dus erg goed, is heel vrij en gezellig en enorm sociaal.

Fien is een Havanezer. Ik wilde wel een hond met een normale voorsnuit (geen kortneus dus), daarom viel er een aantal rassen af.
Ik durf wel te stellen dat hier altijd een Havanezer zal rondlopen :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

:E: Leuk zeg...dat je zo "gepakt" bent....ahahaha...zo zie je maar.
Het is puur opvoeding hoor...je hebt enorm veel leuke kleine honden met een "groot" karakter. Hangt puur van het baasje af...je kan natuurlijk tutu en fifi met jasjes en broekies aan in de handtas niet hiermee vergelijken. :mrgreen:

Ik ben mijn hele leven al poedelgek, en heb telkens de kleinste formaat gekozen want tja...die koningspoedel... :I: zucht...die kan niet mee in het fietsmandje..
En ik ga met die kleine spring in 't veld overal naar toe...op hotel, fiets, bos, zee, auto, noem maar op. Tis een stuk makkelijker ja...
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Dalisa
Zeer actief

vivke1965 schreef::E: Leuk zeg...dat je zo "gepakt" bent....ahahaha...zo zie je maar.
Het is puur opvoeding hoor...je hebt enorm veel leuke kleine honden met een "groot" karakter. Hangt puur van het baasje af...je kan natuurlijk tutu en fifi met jasjes en broekies aan in de handtas niet hiermee vergelijken. :mrgreen:

Ik ben mijn hele leven al poedelgek, en heb telkens de kleinste formaat gekozen want tja...die koningspoedel... :I: zucht...die kan niet mee in het fietsmandje..
En ik ga met die kleine spring in 't veld overal naar toe...op hotel, fiets, bos, zee, auto, noem maar op. Tis een stuk makkelijker ja...
ja inderdaad die 'fifi's en tutu's' vind ik vreselijk! maar dat ligt inderdaad meer aan wat voor baasje het is. Poedels ben ik ook steeds leuker gaan vinden door dit forum [de kleine dan, met de koningspoedel heb ik niks, maar hee, misschien komt daar ooit ook nog verandering in haha]

misschien kan ik gaan slijmen bij mijn ouders hier thuis voor een tweede hond, maar dan geen grotere, maar zo'n leuke kleinerd haha, een vriendinnetje voor Yenna!! :tongue:
Afbeelding
met dank aan Sanner
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ze zijn inderdaad enig, die kleine hondjes. Maar wel erg kwetsbaar en dat vind ik een groot nadeel. Ik merk nu pas hoeveel grote honden zich niet kunnen gedragen naar kleine hondjes :ugh:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Nanna schreef:Mijn meest "echte" hond is een langharige dwergteckel van 4 kilo ;-)
Die tikt alle rottweilers er met gemák uit :pffff:
Ja ja :blah: :engel:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Dalisa
Zeer actief

Nanna schreef:Mijn meest "echte" hond is een langharige dwergteckel van 4 kilo ;-)
Die tikt alle rottweilers er met gemák uit :pffff:
kijk, daar hou ik van! :8):
Afbeelding
met dank aan Sanner
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Nou wij hebben er pas een JR bij, moest ook even aan het idee wennen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Denise. schreef:Ze zijn inderdaad enig, die kleine hondjes. Maar wel erg kwetsbaar en dat vind ik een groot nadeel. Ik merk nu pas hoeveel grote honden zich niet kunnen gedragen naar kleine hondjes :ugh:
Ja dit vind ik ook een heel groot nadeel . is wel iets om goed te overwegen .

xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik hield ook nooit van swiffertjes en zie mijn onderschrift.. Ben helemaal verliefd op haar :I:
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

DanseMacabre schreef:Wat leuk!
Ik ben gek op mijn kleine hondje hoor. :mrgreen:
Jij hebt geen klein hondje,... tis een grote hoor, .. alleen in een klein jasje. :pffff:
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zo is het bij mij ook begonnen..... :wink:
Ik ben inmiddels he-le-maal ingepakt. En ik niet alleen :mrgreen:
Ik blijf Tomas echter nog steeds de hond in huis vinden en Sancho het speelgoedbeest, al besef ik dat dit niet eerlijk is aangezien Sancho een complete hond is, een grote hond in een kleine verpakking.
Erg kwetsbaar is hij ook niet bepaald meer.
Ik heb nog lang geroepen dat er altijd een grote hond bij zal lopen maar zelfs daar kom ik stilaan van terug.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat leuk! Vroeger hebben wij thuis eigelijk alleen maar grote honden gehad (op een Cairn terrier na), ook hebben mijn vader en zus een grote hond. Ik had er daardoor eigelijk ook nooit echt over nagedacht om een klein hondje te nemen, het zou vanzelfsprekend een grote worden. Na lang en goed nagedacht te hebben toch tot de conlusie gekomen dat in onze situatie een kleintje beter zou zijn, nu vind ik het ideaal en net zo leuk! :ok:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Kom een tijdje op het asiel werken :lol1: Dan ben je wel om.

Allemaal mensen daar die van grote honden hielden en dan de stoerdere rassen ook nog. Ik hoor ons allemaal nog zeggen, ik wil niet zon kleine opdonder!!!

Veel van ons HEBBEN nu een kleine opdonder :mrgreen: OF willen er 1. En als ik zie waar ik verliefd op wordt :hmmm: Ik kan met alles thuiskomen.
Kleine hondjes zitten zoooooon leuke tussen hhaahahaha.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Een hondje als Ollie heb ik eigenlijk nooit durven nemen....
Voor Lillith was ik al wezen kijken bij een nestje maar ze waren me te "tuttig".
Op Ollie viel ik als een baksteen, hij is makkelijk, doet alles mee, helemaal geweldig :balon:
Compleet hond in een klein, harig jasje...
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik wilde nooit aan kleine rassen, totdat mijn ex een chihuahua wilde, dit is een praszky krysavik geworden en toen was ik dus om, een karakter in dat beestje, heerlijk :love: ik was en ben (helaas zie ik haar niet meer) nog steeds gek op haar.
Door haar kwam ik ook in aanraking met kleinere rassen, en ik had al een zwak voor de chineesjes totdat ik op een dag 2 chineesjes tegenkwam, samen met een buts chi's. zodra ik de mogelijkheid heb zal er met een grote kans een Chinese Crested komen
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik heb niks met kleine hondjes. Vind 't net cavia's :pffff:

Ik vind zelf middenslaghondjes het leukst. Maatje cocker spaniel, zeg maar.
Toen wij besloten hadden een hond te willen, zijn we heel erg gaan kijken naar wat we wel en niet wilden, eisten. Een werkhond zou niks voor ons zijn, bijvoorbeeld. Ik zou daar niet genoeg tijd in (kunnen, willen) steken. Of een hond die dagelijks uren beweging nodig heeft, ook niet. Kijk, in het weekend lekker een eind lopen zo nu en dan vinden we leuk. Maar niet dagelijks. En dan kan ik cockers nog zo leuk vinden, op dit moment past dat gewoon niet bij ons.
We wilden een vrolijk, lief, gezellig hondje dat niet uren hoeft te lopen, niet intellectueel vreselijk uitgedaagd hoeft te worden en het liefst met zo min mogelijk jachtinstinct, ivm onze katten en andere dieren.
En zo kwamen we uit op een klein hondje. In het begin wel even getwijfeld. Ik ben zelf vrij stevig (dik, noemen we dat) en mijn man is 2.04 m. Een klein wit fluffyhondje is dan misschien wat lulligjes. Maar goed, misschien daarom ook juist wel weer leuk ;) En maltezers en shi tzu's waren qua karakter gewoon wat we zochten. Een kruising vonden we daarom het leukst.

Dus hier geen bewuste keuze voor zo'n klein hondje. (Hoewel het meenemen op de fiets ivm gebrek aan een auto toch ook wel een bewuste gedachte was)
Ze zijn altijd overal de kleinsten, maar doen écht niet onder voor de rest van de spelende honden in het park.
We hebben wel heel bewust gekozen voor een tweede klein hondje. Robin vindt spelen met wat kleinere hondjes toch altijd het leukst, en ze moeten voorlopig nog even samen door éé'n deur.. dus tja, Mikaitje werd ook een boomertje ^^
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Dalisa
Zeer actief

wat leuk al die reacties!

Ik weet nog toen we naar het asiel gingen [ik mocht een hondje uitzoeken!!]. ik werd toch getrokken naar de grotere honden die daar zaten. Maar mijn ouders wilden geen grote hond in huis [huis is niet zo groot] dus dat werd hem niet.. Mijn moeder zag puppy Yenna toen zitten. Ik vond haar schattig maar veeeel te klein [ze was echt inieminie toen ze 9 weekjes was!] ik was bang dat ze maatje chihuahua zou blijven. Dat is ze uiteindelijk niet [ze is 15 kilo] maar ik besef nu dat dat niet uit had gemaakt, want ze is zooo lief, dan had het mij niet uitgemaakt als ze klein was gebleven.

maar toch wil ik later een duitse herder haha, maar misschien komt er ook ooit een leuk swiffertje!
Afbeelding
met dank aan Sanner
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”