Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IKI Voice Anti Blafband
Moderator: moderatorteam
-
Ikke1980
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
IKI Voice Anti Blafband
Numaxes IKI Voice anti blafband.
De allernieuwste uitvinding op het gebied van een anti blafband ! Van Numaxes.
Nu ook met door U zelf ingesproken commando's.
Kan absoluut geen kwaad voor Uw hond !!
Wanneer de hond blaft onderbreekt deze de hond door beep geluiden en/of vibratie in combinatie met (door U) ingesproken commando's (2 stuks van max. 5 sec. elk)
* Ergonomisch design
* Weegt slechts 56 gram
Eenvoudig en makkelijk te gebruiken:
* 3 standen nl:
* Beep geluiden en vibratie
* Beep geluiden en ingesproken commando's
* Vibratie en ingesproken commando's
* In en uit te schakelen en het kiezen van verschillende standen gaat heel makkelijk dmv de meegeleverde magnetische sleutel
* Blaf detectie door de geavanceerde blafsensor (detecteert alleen de trillingen van de blaffende hond)
* Batterij-indicator dmv geluidssignaal
* Gevoeligheid van de blafdetectie is instelbaar
Iemand hier ervaring mee?
Zou dit iets zijn? Je kan namelijk 2 commandos van 5 seconden inspreken en ik dacht: misschien kan dat helpen om onze hond te kalmeren (ipv straffen)? Want hij blaft ook weleens als wij er zijn en als ik dan zeg dat hij stil moet zijn dan is hij gerustgesteld als hij mijn stem hoort (behalve als hij waakt, want dan werkt het niet). Wat denken jullie? Hij is trouwens niet echt gevoelig en nogal slim...ook grote kans dat hij er niet in trapt natuurlijk...
De allernieuwste uitvinding op het gebied van een anti blafband ! Van Numaxes.
Nu ook met door U zelf ingesproken commando's.
Kan absoluut geen kwaad voor Uw hond !!
Wanneer de hond blaft onderbreekt deze de hond door beep geluiden en/of vibratie in combinatie met (door U) ingesproken commando's (2 stuks van max. 5 sec. elk)
* Ergonomisch design
* Weegt slechts 56 gram
Eenvoudig en makkelijk te gebruiken:
* 3 standen nl:
* Beep geluiden en vibratie
* Beep geluiden en ingesproken commando's
* Vibratie en ingesproken commando's
* In en uit te schakelen en het kiezen van verschillende standen gaat heel makkelijk dmv de meegeleverde magnetische sleutel
* Blaf detectie door de geavanceerde blafsensor (detecteert alleen de trillingen van de blaffende hond)
* Batterij-indicator dmv geluidssignaal
* Gevoeligheid van de blafdetectie is instelbaar
Iemand hier ervaring mee?
Zou dit iets zijn? Je kan namelijk 2 commandos van 5 seconden inspreken en ik dacht: misschien kan dat helpen om onze hond te kalmeren (ipv straffen)? Want hij blaft ook weleens als wij er zijn en als ik dan zeg dat hij stil moet zijn dan is hij gerustgesteld als hij mijn stem hoort (behalve als hij waakt, want dan werkt het niet). Wat denken jullie? Hij is trouwens niet echt gevoelig en nogal slim...ook grote kans dat hij er niet in trapt natuurlijk...
Laatst gewijzigd door Ikke1980 op 18 mei 2011 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
Re: IKI Voice Anti Blafband
Als ik een eenzame hond was zou ik dan steeds gaan blaffen om de stem van mijn baasje te horen 
-
Ikke1980
- Zeer actief
Uiteraard...maar ik weet niet meer wat ik anders moet doen...Woest schreef:Als ik een eenzame hond was zou ik dan steeds gaan blaffen om de stem van mijn baasje te horen
-
Neeltje
Blijven trainen totdat het je wel lukt om een commando aan te leren waarbij hij stopt met blaffen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
dat helpt alleen als je er bent om het commando te geven. Als dit vanuit de band komt zou het kunnen helpen. maar dan zou hij niet ook nog eens moeten trillen.Neeltje schreef:Blijven trainen totdat het je wel lukt om een commando aan te leren waarbij hij stopt met blaffen.
-
Ikke1980
- Zeer actief
blacky schreef:dat helpt alleen als je er bent om het commando te geven. Als dit vanuit de band komt zou het kunnen helpen. maar dan zou hij niet ook nog eens moeten trillen.Neeltje schreef:Blijven trainen totdat het je wel lukt om een commando aan te leren waarbij hij stopt met blaffen.
Trillen kun je uitzetten, maar de beep niet. Maar die gaat blijkbaar heel zachtjes, denk sowieso niet dat j.j. daar iets om geeft.
-
Neeltje
Als hij onnodig veel blaft als je er niet bent, zul je aan iets anders moeten werken.blacky schreef:dat helpt alleen als je er bent om het commando te geven. Als dit vanuit de band komt zou het kunnen helpen. maar dan zou hij niet ook nog eens moeten trillen.Neeltje schreef:Blijven trainen totdat het je wel lukt om een commando aan te leren waarbij hij stopt met blaffen.
- Guillermo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever
Zoals ik het begrijp wil je hem gaan gebruiken omdat hij blaft als je weg bent. Waarom blaft hij als je weg bent?
-
Ikke1980
- Zeer actief
Omdat hij het niet blieft om alleen te blijven....
HEt is geen echte verlatingsangst, want hij eet gewoon rustig zijn (ingevroren) Kongen leeg en begint dan pas te blaffen.
En soms blaft hij ook niet...er is niet echt een peil op te trekken.
Ik heb in elk geval alles geprobeerd....moe maken van te voren, opnieuw opbouwen, radio aan, gordijnen dicht, in de bench, uit de bench, DAP-verdamper, etc. Het enige wat lijkt te helpen is een tweede hond nemen, want we hebben nu tijdelijk een logeetje (de hond van mijn ouders) en dan is hij wel stil...
HEt is geen echte verlatingsangst, want hij eet gewoon rustig zijn (ingevroren) Kongen leeg en begint dan pas te blaffen.
En soms blaft hij ook niet...er is niet echt een peil op te trekken.
Ik heb in elk geval alles geprobeerd....moe maken van te voren, opnieuw opbouwen, radio aan, gordijnen dicht, in de bench, uit de bench, DAP-verdamper, etc. Het enige wat lijkt te helpen is een tweede hond nemen, want we hebben nu tijdelijk een logeetje (de hond van mijn ouders) en dan is hij wel stil...
- Guillermo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever
Als je een gelukkige hond wilt zou ik dan zeker gaan voor een hondje erbij; dat is een stuk vriendelijker voor hem dan een anti-blafband... Hij blaft niet voor niets, echt niet... honden zijn slim maar de optie "ik ga blaffen als mijn baas er niet is, om haar te pesten" zit er niet op... 
En verder zou ik zeggen... lees je eigen onderschrift
-
Ikke1980
- Zeer actief
Tja, ik snap echt wel dat hij het niet doet om mij te pesten. Maar het is wel aangeleerd gedrag. Ergens als pup is het fout gegaan waarschijnlijk en dat krijgen we er echt niet uit. Hij weet gewoon dat blaffen hem iets oplevert, of het is in elk geval zelfbelonend. Misschien moeten we van dat gegeven dan juist gebruik gaan maken...Guillermo schreef:Als je een gelukkige hond wilt zou ik dan zeker gaan voor een hondje erbij; dat is een stuk vriendelijker voor hem dan een anti-blafband... Hij blaft niet voor niets, echt niet... honden zijn slim maar de optie "ik ga blaffen als mijn baas er niet is, om haar te pesten" zit er niet op...
Als je goed leest dan zie je dat ik die band juist NIET als correctiemiddel wil gaan gebruiken, maar juist ter geruststelling want als hij mijn stem hoort is het goed. Ik weet dat hij dan wel keer op keer weer bevestigd wordt in zijn gedrag, dus dat het dan in stand gehouden wordt, maar niks helpt...
Ik weet ook echt niet of ik er goed aan zal doen en het juist erger maakt, maar ik weet het onderhand ook niet meer.
En ja, het doel heiligt de middelen en stil is stil en dat is uiteindelijk de bedoeling.
En een hondje erbij is echt geen optie helaas; mijn vriend wil het (voorlopig) absoluut niet.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Kun je dan niet gewoon een CD opnemen met jouw stem en die steeds op de herhaalstand zetten?

-
Ikke1980
- Zeer actief
Haha, ja daar had ik inderdaad ook al aan zitten denken, maar het gaat erom dat ik ook reageer op zijn geblaf. Dus als hij hoort dat ik 'gewoon doorga met praten of er niks aan de hand is' dan helpt het niet (geloof me ik heb alles geprobeerd, ik heb hem zelfs halve dagen laten blaffen omdat ik het absoluut wilde negeren...heeft niet geholpen duschristina schreef:Kun je dan niet gewoon een CD opnemen met jouw stem en die steeds op de herhaalstand zetten?
Dus als ik dan gewoon rustig zeg 'ja J.J. nu is het wel klaar' dan is het ook goed. Maar dat moet dan wel op het goede moment gezegd worden
We hebben vast iets helemaal fout gedaan bij de opvoeding
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Zit er geen garantie meer op dan?We hebben vast iets helemaal fout gedaan bij de opvoeding, maar hij was al zo toen wij hem kregen.
Wij ruilen zoiets dan om

-
hertaastra
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse herder kruising shih-tzu/tekel
ik ken deze blaf band niet.
ik heb er wel een voor onze mechelaar bij gekregen toen we haar kregen. maar het gaat tegen woordig zo goed dat ik hem alleen om de zonder het baterijtje het rara is alleen (dat heb ik geprobeert) als ik hem niet om doen ze alles bij elkaar blaf en dat doet ze niet als ze hem om heeft terwijl dan het baterijtje er niet eens in zit.
ik hoop over een tijdje datik hem gewoon weg kan gooien eigenlijk vind ik het maar niets
ik heb er wel een voor onze mechelaar bij gekregen toen we haar kregen. maar het gaat tegen woordig zo goed dat ik hem alleen om de zonder het baterijtje het rara is alleen (dat heb ik geprobeert) als ik hem niet om doen ze alles bij elkaar blaf en dat doet ze niet als ze hem om heeft terwijl dan het baterijtje er niet eens in zit.
ik hoop over een tijdje datik hem gewoon weg kan gooien eigenlijk vind ik het maar niets
pootjes van herta en astra
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Je moet je hond leren dat je echt wel terug komt.
Hij blaft omdat hij daar geen vertrouwen in heeft, of omdat hij heeft geleerd dat jij komt als hij blaft...
Ik zou gaan trainen op het alleen blijven.
Trek daar minstens een paar weken voor uit, in die periode mag hij dus NIET alleen gelaten worden.
Begin eerst met de kamer uitlopen, deur dicht doen en weer terug komen.
Gaat dat goed, dan kan je 1 seconde aan de andere kant van de deur blijven.
En dan 2 seconde, 3 seconde, 4 secondes, enz. enz. enz. Tot hij een minuut rustig blijft terwijl jij aan de andere kant van de deur staat.
Daarna klaar maken voor vertrek weggaan en onmiddelijk weer terug komen.
Ook dit weer heeeeel langzaam opbouwen met 1 of 2 seconde per stapje tot je op een minuut zit. Uiteraard oefen je dit meerdere keren per dag en kan je best, als je ziet dat je hond het goed doet per keer dat je oefent ook een stapje langer.
Normaal gesproken zou ik het niet zo letterlijk per seconde uitgebreid aanraden te oefenen maar omdat hij nu in het verleden succes heeft gehad met blaffen moet je echt even heel uitgebreid stil staan bij de basis, namelijk het vertrouwen dat jij heus wel terug komt.
Hij moet gewoontes veranderen en dat kost tijd.
Blijf daarom juist in het begin heel uitgebreid stil staan bij die basis, oefen het principe dat jij echt wel terug komt. Zonder dat hij de kans krijgt te blaffen.
Je ziet vanzelf wanneer je de stapjes niet meer letterlijk per seconde maar per 5 of 10 secondes tegelijk op kan voeren. Het gaat er vooral om dat hij ontspannen blijft terwijl jij weg bent.
Je moet terug zijn voordat hij zenuwachtig wordt.
Kan je een minuut weg blijven dan zou ik eerst met halve minuten en daarna met 1 minuut en nog weer later met 5 minuten heel rustig aan de tijd opbouwen dat hij alleen kan zijn.
Als de basis in het begin goed is gelegd gaat dit opbouwen later steeds makkelijker en sneller en kan je de stapjes groter maken.
Het kost wel heel veel tijd en inzet van jullie kant maar als je het zo oplost weet ik zeker dat je hond zich daar veel beter bij voelt dan bij zo'n band.
Karen
Hij blaft omdat hij daar geen vertrouwen in heeft, of omdat hij heeft geleerd dat jij komt als hij blaft...
Trek daar minstens een paar weken voor uit, in die periode mag hij dus NIET alleen gelaten worden.
En dan 2 seconde, 3 seconde, 4 secondes, enz. enz. enz. Tot hij een minuut rustig blijft terwijl jij aan de andere kant van de deur staat.
Ook dit weer heeeeel langzaam opbouwen met 1 of 2 seconde per stapje tot je op een minuut zit. Uiteraard oefen je dit meerdere keren per dag en kan je best, als je ziet dat je hond het goed doet per keer dat je oefent ook een stapje langer.
Normaal gesproken zou ik het niet zo letterlijk per seconde uitgebreid aanraden te oefenen maar omdat hij nu in het verleden succes heeft gehad met blaffen moet je echt even heel uitgebreid stil staan bij de basis, namelijk het vertrouwen dat jij heus wel terug komt.
Blijf daarom juist in het begin heel uitgebreid stil staan bij die basis, oefen het principe dat jij echt wel terug komt. Zonder dat hij de kans krijgt te blaffen.
Je ziet vanzelf wanneer je de stapjes niet meer letterlijk per seconde maar per 5 of 10 secondes tegelijk op kan voeren. Het gaat er vooral om dat hij ontspannen blijft terwijl jij weg bent.
Kan je een minuut weg blijven dan zou ik eerst met halve minuten en daarna met 1 minuut en nog weer later met 5 minuten heel rustig aan de tijd opbouwen dat hij alleen kan zijn.
Als de basis in het begin goed is gelegd gaat dit opbouwen later steeds makkelijker en sneller en kan je de stapjes groter maken.
Het kost wel heel veel tijd en inzet van jullie kant maar als je het zo oplost weet ik zeker dat je hond zich daar veel beter bij voelt dan bij zo'n band.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hertaastra schreef: ik heb er wel een voor onze mechelaar bij gekregen toen we haar kregen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Kijk, dat dacht ik dus ook!malinois schreef:hertaastra schreef: ik heb er wel een voor onze mechelaar bij gekregen toen we haar kregen.
B I Z A R
Suzanne
-
Ikke1980
- Zeer actief
Ik zie nu pas deze reacties (normaal krijg ik altijd bericht als er nieuwe reacties zijnPets_Passion schreef:Je moet je hond leren dat je echt wel terug komt.
Karen
Tja, dit hebben we al geloof ik 5 x helemaal opnieuw geprobeerd en dat werkt dus niet!
Ik denk dat ik het maar gewoon opgeef en nooit meer van huis ga....
-
Ikke1980
- Zeer actief
Apart dat je je hond afgeleverd krijgt compleet met blafbandhertaastra schreef:ik ken deze blaf band niet.
Maarreh, wat jij bedoelt is toch echt iets heel anders als wat ik ermee bedoelde hoor.
Ik bedoelde het juist niet als correctiemiddel...
- Sassol
- Actief
- Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
Hoe doet JJ het als hij moet wachten in de auto? Of gebeurd dat eigenlijk nooit?
Sommige honden doen het daar heel goed op namelijk, baasje komt altijd terug naar z'n auto!! En issie toch altijd even mee. (Ook al moet ie dan soms in de auto wachten)
Ikzelf ben niet zo'n fan van een blafband. Je hond wordt namelijk gecorrigeerd/gerustgesteld terwijl je daar zelf geen controle over hebt.
Dus misschien blaft hij een keer uit waaksheid en komt er ook nog eens een lieve stem uit de band. Blaft ie dadelijk bij alles wat langsloopt!
Of hij hoort jouw stem en denkt dan: Waar is ze dan?! Woef?! "Het is goed, JJ" *verdomme waar is ze nou?!!" Woef! Woef! Woef!
Zou het er dus niet op wagen in jouw geval
Het komt op mij dus wel over dat hij niet zo goed weet wat hij moet. Kan me uit een eerder topic herinneren dat je zei dat het voor JJ het beste werkte als jullie alles voor hem bepalen? (Weet niet in welke mate dat nu nog gebeurt?) Dus als hij klaar is met z'n kong, weet ie niet wat ie moet doen? En als ie een maatje heeft, daagt die hem wel uit tot iets doen?
Sommige honden doen het daar heel goed op namelijk, baasje komt altijd terug naar z'n auto!! En issie toch altijd even mee. (Ook al moet ie dan soms in de auto wachten)
Ikzelf ben niet zo'n fan van een blafband. Je hond wordt namelijk gecorrigeerd/gerustgesteld terwijl je daar zelf geen controle over hebt.
Dus misschien blaft hij een keer uit waaksheid en komt er ook nog eens een lieve stem uit de band. Blaft ie dadelijk bij alles wat langsloopt!
Of hij hoort jouw stem en denkt dan: Waar is ze dan?! Woef?! "Het is goed, JJ" *verdomme waar is ze nou?!!" Woef! Woef! Woef!
Zou het er dus niet op wagen in jouw geval
Het komt op mij dus wel over dat hij niet zo goed weet wat hij moet. Kan me uit een eerder topic herinneren dat je zei dat het voor JJ het beste werkte als jullie alles voor hem bepalen? (Weet niet in welke mate dat nu nog gebeurt?) Dus als hij klaar is met z'n kong, weet ie niet wat ie moet doen? En als ie een maatje heeft, daagt die hem wel uit tot iets doen?
-
Ikke1980
- Zeer actief
Sassol schreef:Hoe doet JJ het als hij moet wachten in de auto? Of gebeurd dat eigenlijk nooit?
Zou het er dus niet op wagen in jouw geval![]()
Nou daar heb je helemaal gelijk in...dat had ik ook al bedacht en heb het idee dus maar laten varen
Ik heb me er maar bij neer gelegd dat JJ dat (nu) op de een of andere manier (nog) niet aan kan om alleen te blijven. Ik breng hem dus naar mijn ouders als we echt weg moeten. En als ik boodschappen ofzo ga doen, dan neem ik hem óf mee (in de auto kan hij het inderdaad wel, maar dat is geen optie met het aankomende warme weer) óf ik vul zijn bench met kongen.
Heb een tijdje het teefje van mijn ouders te logeren gehad. En in het begin ging dat wel heel goed en ik dacht al dat dat de oplossing was, maar na een tijdje begon hij toch weer te blaffen en begon Lara zelfs mee te blaffen!
Op de een of ander manier gaat het wel beter als hij bij mijn ouders alleen moet blijven, met hun honden. Alsof hij daar aan hun honden kan zien wat precies de bedoeling is van alleen thuis blijven.
Klopt dat JJ niet goed weet wat hij moet doen, hij is namelijk erg onzeker. En daarnaast raakt hij heel erg snel overprikkelt. Nu ik sinds kort met Ttouch ben begonnen, zie ik nu al heel goede resultaten trouwens! Hij is echt heel veel rustiger in huis (blaft bijna niet meer) en ik hoef hem niet meer te dwingen tot rust, maar zoekt nu zelf een rustig plaatsje op om lekker te slapen! Mijn vriend vroeg zich al af of JJ soms ziek is
Het rare is dat JJ nooit 's nachts blaft, ook al zijn er rare geluiden. En ook niet 'smorgens totdat hij de eerste uitlaatronde heeft gehad, ook al slaap ik bij wijze van spreken tot 15.00 's middags (dat heb ik nog nooit gedaan trouwens hoor). Daarna begint hij pas, alsof hij een soort ritueel heeft van 'na mijn plasronde begint mijn werkdag en moet ik wakker zijn en de boel bewaken'. Ik heb het een keer getest, toen ben ik 's morgens boodschappen gaan doen en heb pas daarna JJ uitgelaten (ja ik weet het, das dierenmishandeling) en toen was hij gewoon aan het slapen!
Maar ik kan hem moeilijk nooit meer uitlaten....toch?
- Sassol
- Actief
- Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
Nouja het klinkt als de oplossing. Basta met die wandelingen dus!
Wat je ook nog zou kunnen proberen (maar ik zeg optie 1
) om het uit te bouwen thuis is een oppas (of je ouders die even langs willen komen?). Als hij dus al wat stabieler is. De oppas zou je ondertussen kunnen introduceren zonder dat jullie weggaan.
Dus jullie gaan weg, verstopt wat snoepjes in huis en geeft hem een kong. Daar is hij dan x minuten mee bezig en juist op dat moment komt oppas binnen lopen. Doet even wat leuks met hem en stuurt hem dan naar zijn plek.
Moet hij blijven liggen, op zijn plek en geeft hem een kong. Zo heeft hij tussendoor nóg een keer gehoord wat hij moet doen. Plus dat hij weer wat te verwerken heeft van die oppas.
Jullie komen dan weer thuis een x aantal minuten nadat jullie verwachten dat hij z'n kong weer op heeft.
Géén idee of het iets voor jullie is, maar dan kunnen jullie af en toe iets langer weg, en je kunt 2x zoveel tijd winnen als je gaat opbouwen. Want: als je tussen elk bezoek met een minuut zou opbouwen, zijn dat dus al 2 minuten extra. Zonder dat hij dat als zodanig ervaart.
Heb het nooit zelf uitgevoerd, zomaar een ideetje, maar misschien hebbie er wat aan!
Wat je ook nog zou kunnen proberen (maar ik zeg optie 1
Dus jullie gaan weg, verstopt wat snoepjes in huis en geeft hem een kong. Daar is hij dan x minuten mee bezig en juist op dat moment komt oppas binnen lopen. Doet even wat leuks met hem en stuurt hem dan naar zijn plek.
Moet hij blijven liggen, op zijn plek en geeft hem een kong. Zo heeft hij tussendoor nóg een keer gehoord wat hij moet doen. Plus dat hij weer wat te verwerken heeft van die oppas.
Jullie komen dan weer thuis een x aantal minuten nadat jullie verwachten dat hij z'n kong weer op heeft.
Géén idee of het iets voor jullie is, maar dan kunnen jullie af en toe iets langer weg, en je kunt 2x zoveel tijd winnen als je gaat opbouwen. Want: als je tussen elk bezoek met een minuut zou opbouwen, zijn dat dus al 2 minuten extra. Zonder dat hij dat als zodanig ervaart.
Heb het nooit zelf uitgevoerd, zomaar een ideetje, maar misschien hebbie er wat aan!
-
Ikke1980
- Zeer actief
Optie 1 is makkelijker: nooit meer uitlaten, zijn behoefte doet ie maar op de kattenbak en ik zet hem wel af en toe op de hometrainer voor de nodige bewegingSassol schreef:Nouja het klinkt als de oplossing. Basta met die wandelingen dus!![]()
Wat je ook nog zou kunnen proberen (maar ik zeg optie 1) om het uit te bouwen thuis is een oppas (of je ouders die even langs willen komen?). Als hij dus al wat stabieler is. De oppas zou je ondertussen kunnen introduceren zonder dat jullie weggaan.
Maar dat is misschien wel een heel goed idee van je! Daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht!
Dat ga ik zeker proberen. Maar wel over een tijdje pas, als ik hem helemaal behekst heb met Ttouch
Dank je voor de tip!