Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spullen van je hond
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Spullen van je hond
Beetje een stomme vraag misschien, maar wat doen jullie met de spullen van je hond, nadat deze overleden is?
Ik heb toen Max ingeslapen werd wat spulletjes van haar bewaard, haar halsband, favoriete bal etc. Alleen ga ik nu verhuizen en ik zit heel erg te dubben wat ik er mee zal doen. Het is misschien wat gek om zo'n afgekauwde bal mee te verhuizen en je kunt het toch niet voor altijd bewaren. En ze is er natuurlijk ook al acht maanden niet meer.
Maar aan de andere kant staat het me gewoon gevoelsmatig tegen om die dingen weg te gooien. Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen.
Ik snap dat ik het zelf moet beslissen, maar ik vroeg me gewoon af, wanneer hebben jullie die dingen weggedaan?
Ik heb toen Max ingeslapen werd wat spulletjes van haar bewaard, haar halsband, favoriete bal etc. Alleen ga ik nu verhuizen en ik zit heel erg te dubben wat ik er mee zal doen. Het is misschien wat gek om zo'n afgekauwde bal mee te verhuizen en je kunt het toch niet voor altijd bewaren. En ze is er natuurlijk ook al acht maanden niet meer.
Maar aan de andere kant staat het me gewoon gevoelsmatig tegen om die dingen weg te gooien. Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen.
Ik snap dat ik het zelf moet beslissen, maar ik vroeg me gewoon af, wanneer hebben jullie die dingen weggedaan?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Spullen van je hond
Alles is er nog.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ik heb nog steeds de halsbanden van mijn twee in 2006 en 2007 overleden honden. De favoriete bal is laatst wel weggegaan, want tja, dat was een basketbal, best groot. maar die halsbanden bewaar ik mooi nog 100 jaar. Vind het fijn.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb eigenlijk altijd meerdere honden gehad en die nemen die spullen dan gewoon in gebruik, als het past tenminste.
Groetjes, Marjan
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb zelfs nog een bakje waar onze Brett uit dronk.En die is al zowat 17 jaar dood.Bakje eet geen brood en neemt weinig ruimte in,dus waarom weg gooien?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als je je er niet fijn bij voelt om het weg te gooien dan neem je het gewoon mee, desnoods in een mooie - opgeleukte Max doos.
Weggooien kan altijd nog als je daar klaar voor bent.
Zoveel is het nu ook weer niet.
Ducain is al meer dan een jaar weg en ik heb ook zijn spullen nog steeds gewoon bewaard, en voorlopig blijft dat ook zo, het staat me niet in de weg
Weggooien kan altijd nog als je daar klaar voor bent.
Zoveel is het nu ook weer niet.
Ducain is al meer dan een jaar weg en ik heb ook zijn spullen nog steeds gewoon bewaard, en voorlopig blijft dat ook zo, het staat me niet in de weg
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Sommige dingen heb ik weggegeven maar het meeste heb ik nog (in gebruik). Zo lag Jigzy als pup op Tyson's puppiekleedje en speelt Kiyoshi met Tyson's speelgoed. Zo is hij er toch nog een beetje bij.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Alleen medicijnen heb ik weggeven/verkocht. Voor de rest heb ik een koffertje waar dierbare spullen inzitten. Bowie's riem en halsbanden hangen nog in de gang en die worden absoluut niet hergebruikt voor andere honden. Voerbak hecht ik geen waarde aan (althans.. Wilde hem niet opruimen toen hij er niet meer was), daar eet Ushi nu uit. Dat zijn gewoon 2 rvs bakken, dus niet echt 1 speciale voor elke hond. Kussen is gewoon blijven liggen, want daar lagen Bowie en Pasha altijd samen op. Nu Pasha en Ushi.
Heb ook nog de riem en halsband van Candy. Die is nu zo'n 13 jaar dood geloof ik..
Heb ook nog de riem en halsband van Candy. Die is nu zo'n 13 jaar dood geloof ik..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Alleen de halsband heb ik nog, daar staat ook zijn naam op.
Verder vind ik het niet nodig om die spullen te bewaren.
Verder vind ik het niet nodig om die spullen te bewaren.

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
hier naast de vaste computer staat een foto van Shaggy zijn halsband en zijn dobbelsteen en een vaas die dienst doet als urn (met deksel anders is het stoffig
) Die dobbelsteen is heel speciaal..die heeft hij als 7 weken oude pup gekregen van mij (onder het mom het is roze maar maakt voor een ambullreu toch niet uit...dat ding is na een dag kapot...mooi niet dus..hij heeft negen jaar lang,van zijn eerste dag bij ons tot zijn laatste dag met dat ding gesleept) en ook al is hij al anderhalf jaar dood..die dingen doe ik nooit weg..en mogen ook geen andere honden aankomen
....veel ander speelgoed heeft pfaffke nu wel in gebruik...(nina speelt het liefst met kleine frutsels en tennisballen...pfaffke met alles)

shaggy 7 weken

en een stuk ouder

shaggy 7 weken

en een stuk ouder

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wisselend hier. Sommige dingen bewaar ik, maar niet echt veel.
Heb een visje, waar Daisy graag mee speelde, wel bewaard.
Van de andere honden eigenlijk niet zo veel.
Andere spullen, zoals halsbanden, manden etc, zijn voor de volgende honden.
Heb een visje, waar Daisy graag mee speelde, wel bewaard.
Van de andere honden eigenlijk niet zo veel.
Andere spullen, zoals halsbanden, manden etc, zijn voor de volgende honden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De riem en halsband van Kelly heb ik gewoon in gebruik. Mijn man wilde dat niet, dus in het begin heb ik hem niet gebruikt maar toen mijn man er niet meer zo erg in had ben ik hem gewoon gaan gebruiken voor de andere honden. Ik ben niet gehecht aan spullen van een dode hond. Speelgoed heb ik niet veel voor de honden, ze spelen er niet echt mee, en Kelly speelde al helemaal niet met balletjes of i.d.
De enige die een beetje speelt met speelgoed is Jarah en dan alleen nog maar als we op het punt staan om met ze naar buiten te gaan, dan wordt ze een beetje maf en gaat met een flosstouw staan zwiepen.
En voerbakken gebruik ik gewoon ga er echt geen een apart zetten omdat Kelly daar ooit uit dronk/at.
De enige die een beetje speelt met speelgoed is Jarah en dan alleen nog maar als we op het punt staan om met ze naar buiten te gaan, dan wordt ze een beetje maf en gaat met een flosstouw staan zwiepen.
En voerbakken gebruik ik gewoon ga er echt geen een apart zetten omdat Kelly daar ooit uit dronk/at.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Van Ziva heb ik haar halsbandje en haar kleine balletje bewaard, de rest is een dag later allemaal in de container gegaan, de deken was bevuild en de rest kon ik niet naar kijken
Nu vind ik het een beetje zonde want ze had echt heel veel speelgoedjes die naar het Hollandertje hadden kunnen gaan, maar koop wel weer nieuwe, toen voelde het beter om het weg te doen.
Als je twijfeld zou ik het gewoon houden, weggooien kan altijd nog en hoeveel plaats neemt het hou in?
Als je twijfeld zou ik het gewoon houden, weggooien kan altijd nog en hoeveel plaats neemt het hou in?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Persoonlijk niets, als ik een andere hond er blij mee kan maken dan is dat geen probleem voor me maar mijn echtgenoot is erg aan de halsband en riem van Bram gehecht en dus hangen ze aan de kapstok. Te hangen.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hier net zo.Nawosh schreef:Ik heb eigenlijk altijd meerdere honden gehad en die nemen die spullen dan gewoon in gebruik, als het past tenminste.
Ik gebruik de spullen gewoon voor de volgende hond weer.

Cash v Heiligental en Flow.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
de halsband & riem van m'n vorige hond zijn nu van m'n huidige hond. water- & voerbak & borstels e.d. ook.
speeltjes heb ik weggegooid, was blij dat ik die ouwe afgekloven stinktroep eindelijk kon lozen
(heb inmiddels natuurlijk weer allemaal nieuwe ouwe afgekloven stinktroep
)
speeltjes heb ik weggegooid, was blij dat ik die ouwe afgekloven stinktroep eindelijk kon lozen
(heb inmiddels natuurlijk weer allemaal nieuwe ouwe afgekloven stinktroep
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Eigenlijk alle spullen van de honden die overleden zijn bij mijn moeder worden gebruikt voor de volgende hond..
Ik heb zelf nog geen hond hoeven laten inslapen( GELUKKIG )
Maar ik denk dat ik de halsband met naam gebruik voor om de urn.
En de rest wordt wss gebruikt voor de volgende hond.
Ik heb zelf nog geen hond hoeven laten inslapen( GELUKKIG )
Maar ik denk dat ik de halsband met naam gebruik voor om de urn.
En de rest wordt wss gebruikt voor de volgende hond.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
de als laatst gebruikte halsband ga ik bewaren bij de urn (de honden hebben regelmatig een andere band om), de rest word hergebruikt
en bij rio (ik hoop nog lang niet) ook zijn laatste speeltje, rio en geen speeltje in zijn bek kan niet
de rest heeft geen persoonlijk spul. Oke monky heeft zijn eigen mand, hoe die er ook uitziet die zal ik altijd bewaren, maar wel hergebruiken 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier ligt de halsband en het favoriete speeltje bij de foto van bonny en worden niet gebruikt. De rest wordt wel weer gebruikt.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Gelukkig nog maar één hondje hoeven laten gaan. Wat bruikbaar was, gebruiken de andere honden. Speeltjes, daar speelde ze de laatste jaren vrijwel niet meer mee. Ik denk dat de oude vertrapte voetbal wel eens weggegooid is. Bente had altijd een half check om, deze gebruik ik nu niet meer, maar kan ik ook niet weggooien. Zit gewoon in de rommelbak met allemaal hondenspulletjes.
-
lets have fun
Zo doe ik het ook. Halsbanden, riemen, voerbakken, speelgoed, manden, kleedjes enz worden hier gebruikt door de andere honden.Nawosh schreef:Ik heb eigenlijk altijd meerdere honden gehad en die nemen die spullen dan gewoon in gebruik, als het past tenminste.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Halsband van Poe heb ik nog (was wel hond van mijn ouders), haar roze voerton heb ik van mijn ouders gekregen voor onze toen nog pup. Harde speelbal waar ze echt fanatiek mee speelde is ook bij ons maar de huidige honden vinden er niet zoveel aan. Halsband gebruik ik trouwens niet voor Do.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Halsbandje en penningen en één bal.( die hij altijd direct pakte na een epi aanval)
Liggen netjes in een mooi doosje naast de urn ( met nu inmiddels twee hondjes)
Staan boven op de kast.
De rest ( flexie) gebruik ik......
Liggen netjes in een mooi doosje naast de urn ( met nu inmiddels twee hondjes)
Staan boven op de kast.
De rest ( flexie) gebruik ik......
Laatst gewijzigd door DjockPuck op 24 jun 2011 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik zou de dingen waar je waarde aan hecht gewooon houden! En andere dingen weggeven aan een goed doel of verkopen...
RIP Cena
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Wij hebben enkele spullen bewaard, de halsband en riem hebben we ook nog steeds en enkele speeltjes.
Raar genoeg vond ik het moeilijk om deze voor Escha te gebruiken, de halsband 'krijgt' ze ook niet, de riem heeft ze wel een tijdje gebruikt.
De oude voerbakken ook eventjes, en de mand ook maar dat paste niet meer op ten duur. Sommige speeltjes ook, maar dat waren er niet zo heel veel.
Raar genoeg vond ik het moeilijk om deze voor Escha te gebruiken, de halsband 'krijgt' ze ook niet, de riem heeft ze wel een tijdje gebruikt.
De oude voerbakken ook eventjes, en de mand ook maar dat paste niet meer op ten duur. Sommige speeltjes ook, maar dat waren er niet zo heel veel.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
boejes halsband hangt naast zijn foto.
van scruffy heb ik helaas niks meer behalve de foto's
van scruffy heb ik helaas niks meer behalve de foto's

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
toen scarlett overleed wilde mn ouders alles weg gooien...stond zelfs al bij het grofvuil
toen ik belde hoorde ik dat en ik ben best boos geworden....net alsof je haar bij het grofvuil had gezet (mn ouders hebben haar "gewoon" bij de dierenarts gebracht voor destructie en de spullen ook dezelfde dag nog bij het vuil gezet)
ik ben toen de spullen gaan halen...niet alles maar wel haar mand (die gebruiken de katten nu als ligmand) haar halsbanden (die heeft solo als pup gebruikt) en haar riemen (gebruik ik nu af en toe)
ik gebruik het wel dus gewoon voor de andere maar weggooien kan ik niet....ook niet met de spullen die remy en solo nu hebben...kijk als het echt kapot is, heb je geen keus maar als het nog gebruikt kan worden dan doe ik dat....lijkt dan net alsof ze nog een beetje doorleven maar dan bij een andere hond
toen ik belde hoorde ik dat en ik ben best boos geworden....net alsof je haar bij het grofvuil had gezet (mn ouders hebben haar "gewoon" bij de dierenarts gebracht voor destructie en de spullen ook dezelfde dag nog bij het vuil gezet)
ik ben toen de spullen gaan halen...niet alles maar wel haar mand (die gebruiken de katten nu als ligmand) haar halsbanden (die heeft solo als pup gebruikt) en haar riemen (gebruik ik nu af en toe)
ik gebruik het wel dus gewoon voor de andere maar weggooien kan ik niet....ook niet met de spullen die remy en solo nu hebben...kijk als het echt kapot is, heb je geen keus maar als het nog gebruikt kan worden dan doe ik dat....lijkt dan net alsof ze nog een beetje doorleven maar dan bij een andere hond
groetjes Tamara
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Niet van honden, maar van een van mijn katten heb ik wel haar kammetje in een lijstje. Ze was helemaal wild van dat kammetje.

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
Als kind bewaarde ik van iedere hond een plukje haar.
Nu zijn er van mijn honden en katten ook wel spulletjes waar ik aan gehecht ben, maar niks meer aan heb.
Het eerste halsbandje van Poezeke (net 5 cm lang
) zijn kitten dekentje en de halsbanden van Charlie en Pluisje toen ze bij mij kwamen.
Zo veel plek neemt dat niet in, dus die bewaar ik gewoon.
Nu zijn er van mijn honden en katten ook wel spulletjes waar ik aan gehecht ben, maar niks meer aan heb.
Het eerste halsbandje van Poezeke (net 5 cm lang
Zo veel plek neemt dat niet in, dus die bewaar ik gewoon.